lifer 12.04.2022 17:02:07 (muokattu 12.04.2022 17:05:36) | |
---|
Tytär sanoi haluavansa aloittaa pianon soiton ja ikää on 5 vuotta. Liekö täällä hyviä näkökulmia edesauttaa oikeaan suuntaan hommassa? Kantsiiko vielä vai mennäänkö kotileikillä kouluikään tms? Sähköpiano ynnä muita soittimia kotoa jo löytyy kyllä. Saa vinkata Tampereella sijaitsevia soitonopettajia, joilla pysyy eläväiset 5 vuotiaat hanskassa ja soittaminen mukavan leikkisänä. Sitoutuminen voi olla vielä satunnaista eli tärkeintä on nähdäkseni motivaation helliminen. |
LautaJaFoni 15.04.2022 11:32:29 (muokattu 15.04.2022 11:40:49) | |
---|
Jos vain mitenkään mahdollista, auta lasta löytämään muita saman ikäisiä soittamisesta kiinnostuneita. Mikään opettaja ei pysty antamaan saman tasoista sosiaalista valmiutta musiikkiin (ja elämään ylipäätään). Soitintunteja voi miettiä myöhemmin, mutta soittotaidolla ei tee mitään, jos ei saa kokea musiikkia monessa muodossa ja muiden ihmisten kanssa. Hanki kohtuullinen pari kaiuttimia, laita Earth Wind and Fire soimaan ja nauti lapsen kanssa. Se kiittää 25 vuoden päästä. Muokkaus: Ei todellakaan tarvitse olla nimenomaan EWaF, ja itse soitat lapsille sellaista musiikkia kuin haluat, mutta tee palvelus ja anna kuunnella/soittaa just sellaista musiikkia kuin sattuvat haluamaan. Kuhan kirjottelen |
Prophet 16.04.2022 20:07:52 (muokattu 16.04.2022 20:09:58) | |
---|
|
musamies 16.04.2022 21:13:44 | |
---|
LautaJaFoni: Soitintunteja voi miettiä myöhemmin, mutta soittotaidolla ei tee mitään, jos ei saa kokea musiikkia monessa muodossa ja muiden ihmisten kanssa. Hanki kohtuullinen pari kaiuttimia, laita Earth Wind and Fire soimaan ja nauti lapsen kanssa. Se kiittää 25 vuoden päästä. Muokkaus: Ei todellakaan tarvitse olla nimenomaan EWaF, ja itse soitat lapsille sellaista musiikkia kuin haluat, mutta tee palvelus ja anna kuunnella/soittaa just sellaista musiikkia kuin sattuvat haluamaan. Olen samaa mieltä, että kipinä voi tulla siitä jos on mahdollisuus kokea musiikkia monipuolisesti. En pidä suorituskeskeisistä harrastuksista. |
musamies 16.04.2022 21:17:35 | |
---|
Prophet: Ei ole lapsia ja vapaasäestys/sointuteoria -pohjalta pianoa soitan, mutta silti olisi kiinnostavaa tietää, mikä klassinen pianokoulu on oppilaan kannalta innostavin? Aaron, Hanon, Thompson, Suzuki vai venäläinen? https://suomensuzukiyhdistys.net/ti … toa-yhdistyksesta/suzuki-menetelma/ Minä olen suurimmaksi osaksi pysynyt erossa kurinalaisesta musiikin opiskelusta. Isoäitini soitti pianoa ja näin se oli minullekin matalemman kynnyksen harrastus kuin joku kilpailullisempi. |
LautaJaFoni 22.04.2022 00:44:11 | |
---|
Klassinen musiikki on mahtavan hieno taiteen alue. Sitä en missään nimessä kiellä. Itse tunnen kuitenkin monta sille tielle kannustettua (pakotettua) ja näistä suurin osa on hylännyt monta musiikin aspektia kokonaan. Vain muutama onnekas on pystynyt pitämään suhteen musiikkiin terveenä. Taide on erinomainen tekosyy tavata muita ihmisiä. |