Aihe: Mikrokorg ja Roland UM-One ongelma
1
Btongg
04.09.2022 14:01:27
Terve

Ongelmaa pukkaa aloittelijalle.

Eli mulla on mikrokorg, jonka olen liittänyt läppäriin Roland Um-One usb midi intefacella. Ongelma on, että en saa mitenkään mikrokorgin ääntä ulos läppäristä, enkä myöskään saa siis nauhoitettua mikrokorgia läppärille.

Sen verran olen saanut aikaiseksi itse, että asensin Reaperin ja siinä sain mikrokorgin näkymään. Eli kun painelen korgista koskettimia Reaperissä näkyy palkit ja jopa kun laitan record se nauhoittaa, mutta ääntä ei tule mistään.

Olen kokeillut eri channeleita ja katsonut parikymmentä ohjevideota, mutta niissä homma pelaa heti kun liittää korgin läppäriin ja valitsee reaperissa vst:n.

Yritin myös audacityllä, mutta sen lopputulos oli vielä huonompi kuin reaperilla.

Mikä olisi idiootille kätevin ja ennen kaikkea helpoin tapa nauhoittaa mikrokorgia roland usb:n kautta läppärille. En tarvitse mitään hienoja ohjelmia, mutta haluaisin että kun painan kosketinta korgissa se kuuluu läppärissä ja sen voi tallentaa.
Henri Henri Olavi
04.09.2022 14:23:10 (muokattu 04.09.2022 14:24:44)
Kai sulla on siinä MIDI-kanavassa joku virtuaali-instrumentti jota soittaa? Eihän se itse MIDI ole kuin ykköstä ja nollaa, joten ei siitä itsestään mitään ääntä tule, eli sitä ei voi äänittää. Jos haluat äänittää Mikrokorgin omaa soundia, sun pitää vetää piuhat sen ulostulo(i)sta sun äänikorttiin sisäänmenoihin.
If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed. It's only a lightning.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)