Aihe: Behringer(!) BX 3000T Nuppi
1 2 3
SammyH
12.07.2004 22:03:50
Mitenkäs, onkos kukaan testannu kyseistä nuppia kunnolla ja miltä se kuulostaa, jotta onko se heräte-kaupan arvoinen? Harmony-Centralissa on kyllä saanut paljon hyvää kommenttia, mutta mitenkäs täällä?
Päässäni kuuluu hassuja ääniä...
bassotus
13.07.2004 08:13:38
Mitenkäs, onkos kukaan testannu kyseistä nuppia kunnolla ja miltä se kuulostaa, jotta onko se heräte-kaupan arvoinen? Harmony-Centralissa on kyllä saanut paljon hyvää kommenttia, mutta mitenkäs täällä?

Ostin tuollaisen alkuvuodesta sivuprojektin treenikselle. Olin kyllä varsin positiivisesti yllättynyt soundista (yhden hyvän 15":n läpi), ainakin hintaansa nähden. Pesi vanhan TraceElliotin 280W nuppini aivan kuus-nolla soundin muhkeudessa, potkussa ja lämmössä. Onhan ne säätönamiskat tietenkin sitten ihan hintaansa vastaavan tuntuiset, enkä luotettavuudesta voi sanoa mitään muuta kuin että eipä ole vielä päästänyt käyntisavuja ulos..
choose not a life of imitation
Antti1
13.07.2004 12:35:45
Samat kokemukset, kuin yllä. Basistimme tuollaisen osti ja 15" kaapin kautta luukuttelee. Muhkealta kuulostaa ja tehoa riittää vielä reservissäkin. Napit tuntuvat heiluvan tuulessa ja en ihmettelisi, vaikka roudatessa putoaisivat lattialle. Hyvin on toiminut kuitenkin tähän asti.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
SammyH
13.07.2004 20:09:10
Olen kyllä niin kuullut paljon huonoa kommenttia noista säätönupeista, mutta tarpeen vaatiessa osaan ne kyllä parempiin potikoihin vaihtaa. Eihän sitä nyt säätönupeilla soiteta, hyvän soundin kun löytää, vahvariin ei välttämättä tarvitse koskea enää muulloin, kun laittaa vahvaria päälle tai pois.

Taidan kyllä uskoa, että hyvän soundin siitä saa, kun kerran täälläkin hyvää kommenttia tulee. Heräte-ostona taitaa kelvata, samoin kuin raskaan metallin soittoon.... ;)
N_Bates
13.07.2004 22:22:50

Ne säätönupit vaan yleensä tuppaa heijastamaan kaikkea muutakin laatua sen laitteen sisältä.. Jos potikat on halpiskamaa niin aivan varmasti on kaikki muutkin komponentit...
Stein und Brötchen!
SammyH
13.07.2004 23:35:31
Ne säätönupit vaan yleensä tuppaa heijastamaan kaikkea muutakin laatua sen laitteen sisältä.. Jos potikat on halpiskamaa niin aivan varmasti on kaikki muutkin komponentit...

No, täytynee kuitenkin kokeilla kyseistä nuppia. Eipä tuo paljoa kyllä lompakkoa riipaise, ja jos se ei hyvä ole niin on sitten varaa lähettää se thomannille takaisin ;)
M.Hanski
14.07.2004 07:42:22
No, täytynee kuitenkin kokeilla kyseistä nuppia. Eipä tuo paljoa kyllä lompakkoa riipaise, ja jos se ei hyvä ole niin on sitten varaa lähettää se thomannille takaisin ;)

Vehkeen saa myös St.Paul's Soundista lähes samalla hinnalla. Suosi kotimaista!
Se pittee tietee!
chief
14.07.2004 09:10:25
Tänään näytti olevan jopa halvempi kuin tuumannilla.
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
SammyH
14.07.2004 19:55:23
Näinhän se onkin. En muistanutkaan, että sieltäkin saa behringerin romuja. Kiitoksia poijjaat! ;)
Visakoivu
15.04.2005 19:51:31 (muokattu 16.04.2005 11:52:51)
Jatketaan tähän ketjuun, kun samasta asiasta puhutaan. Eli uusi nuppi hakusessa, tehoa saisi olla vähintään tuo 300W, mielellään 8 Ohmilla, mutta 4 Ohmin pelikin menettelee. Ja tuota Behringerin BX 3000T:tä olen ajatellut, koska budjetti on alle 250 euroa, eikä tuon tehoisia paljon muita ole, edes käytettynä, tuohon hintaan. Koska edelliset kommentit ko. laitteesta ovat jo hiukan vanhempia, pyytäisin tuoreampia mielipiteitä puolesta ja vastaan. Säästämällä saisi tietenkin rahaa parempaan, mutta aikaa ei ole.
tuomo
16.04.2005 12:14:04

Ostin juuri tommosen, toimii hyvin ja soundi on tanakka. Toistaa mun 15" kartiolla hyvin myös 5 kielisen alaäänet. Ultrabass ominaisuus ja deep on hieman turhia mutta shape ja xlr ulostulo on kätevät.
LaXu
16.04.2005 14:01:04 (muokattu 16.04.2005 14:01:30)
Ostin juuri tommosen, toimii hyvin ja soundi on tanakka. Toistaa mun 15" kartiolla hyvin myös 5 kielisen alaäänet. Ultrabass ominaisuus ja deep on hieman turhia mutta shape ja xlr ulostulo on kätevät.

Hyvä tietää, tuon BX300T vaikuttaa ihan hyvältä vahvistinkandidaatilta minullekin ja tarvisi juuri vahvarin, jolla 5-kielinen potkii hyvin. Se Ultrabass käsittääkseni toimii vain ylimmillä kielillä/sävelillä? Eikös se pistä mukaan oktaavia alemman sävelen, joten alakielillä taitaa ihmisen kuuloaluekin loppua, vai? :)

Mitä tuo shape tekee ja mikä vika deepissa on?
Cornflake
16.04.2005 14:06:24 (muokattu 16.04.2005 14:06:45)
LaXu:
Se Ultrabass käsittääkseni toimii vain ylimmillä kielillä/sävelillä? Eikös se pistä mukaan oktaavia alemman sävelen, joten alakielillä taitaa ihmisen kuuloaluekin loppua, vai? :)

Toimii? "Toimiihan" se kaikilla sävellillä, tästä syystä sen voikin unohtaa heti alkuunsa.

Mulla on yhden keikan kokemus tuosta nupista ja ei voi oikeasti muutakuin antaa ihan hyväksyvän nyökäytyksen. Eihän se ihan siinä ole, mutta hintaansa nähden varmasti hyvä peli. JOS vain kestää, tästähän mä en osaa sanoa mitään.

Eli löyölyä riitti mainiosti (4Ohm kaappi) ja säädöt olivat hyvinkin riittävät. Minusta nuppi taipui jopa hyvin erityylisiin soundeihin.
Lick my lovepump! Redbound
Visakoivu
16.04.2005 15:13:00
LaXu:

Eli löyölyä riitti mainiosti (4Ohm kaappi) ja säädöt olivat hyvinkin riittävät. Minusta nuppi taipui jopa hyvin erityylisiin soundeihin.

Tuo nupin 4 Ohmia onkin oikeastaan ainoa arveluttava asia, koska kaapissani on tehoa 1x15" 400W 8 Ohm. Eli jos nupissa on 4 Ohmilla tehoa 300W (siis ainakin paperilla, todellisuudesta en tiedä), niin kuinkahan paljon sitä on kun kaappi on 8 Ohminen...
1976
16.04.2005 15:44:19
Tuo nupin 4 Ohmia onkin oikeastaan ainoa arveluttava asia, koska kaapissani on tehoa 1x15" 400W 8 Ohm. Eli jos nupissa on 4 Ohmilla tehoa 300W (siis ainakin paperilla, todellisuudesta en tiedä), niin kuinkahan paljon sitä on kun kaappi on 8 Ohminen...

Olen omistanut BX300T:n noin puoli vuotta ja se on toiminut hienosti. Kaappina minulla on suljettu 8 Ohm 4x10 ja ei ole tehot loppunut kesken (nupista lähtee muistaakseni noin 200W 8 Ohm kuormalla). Olen myös joskus kytkenyt 1x15 kaapin mukaan, mutta ei se teho-ero kovin suuri ole. Ehkä vähän äänenpainetta tulee lisää.
Musical people always want one to be perfectly dumb at the very moment when one is longing to be perfectly deaf. - Oscar Wilde
NYdoll
16.04.2005 15:54:32

Olen soitellut tuollaisella nupilla Behkun 1x15 ja G&K Backline 2x10 lävitse tässä jo hyvän aikaa. Itse olen ainakin tyytyväinen soundiin ja muuhunkin noissa Behringereissä. Ja vaikka ne potikat tuntuu heppoisilta niin ei ne ainakaan mulla oo vielä lähteny mihinkään siitä käveleen. Seuraavat biisit on soitettu Behringerin läpi pöytään käyttäen tuota post EQ ulostuloa: www.mikseri.net/nplm
metalli sykkii...
LaXu
16.04.2005 17:25:40
Olen soitellut tuollaisella nupilla Behkun 1x15 *nips naps*

Oliko se se alumiini- vai paperikartioilla varustetu malli?
NYdoll
16.04.2005 18:42:43

Oliko se se alumiini- vai paperikartioilla varustetu malli?

Pahvikartioilla... Mun korvaa ei miellytä sellainen alumiinikartioiden tuottama steriili kolina. Vaikkei tuosta nupista välittäisi niin nuo Behkun kaapit ovat kyllä loistavia. Mielestäni parempia kuin esim. yksikään testaamani Hartke...
metalli sykkii...
Dixon
16.04.2005 19:17:28
Ite kävin tänään koeajamassa tuommosen 4x10 alumiini kaapin tuolla bx3000:lla kutitettuna nii kylla soundas hyvin. Ei se ääni minusta ollut koliseva vaan se on niin helvetin tarkka.
Niskamies
16.04.2005 19:32:33
Mielestäni parempia kuin esim. yksikään testaamani Hartke...

Kyllä ne hyviltä kuulostavatkin, jossei paremmasta tiedä;)
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)