Kapu 09.06.2004 09:52:39 | |
---|
Joo, eli löytyneekö jostain Jorma Kirsikka-ahon tekemien bassojen kuvia ym. speksejä, googlettamalla oli aika hiljasta. |
Kieppi 10.03.2005 19:55:26 | |
---|
Nyt nostan vanhaa, mutta tietääkö täällä joku näistä romppeista jotain? Kiinnostais tietää, kun ei noihin usein törmää. |
Teijo K. 10.03.2005 20:14:09 | |
---|
Nyt nostan vanhaa, mutta tietääkö täällä joku näistä romppeista jotain? Kiinnostais tietää, kun ei noihin usein törmää. No miulla yx 6-kielinen. Zebrawood. Vaahterakaula ja ruusupuulauta. Bartolinin mikit tuota, passiivit. Mitäs, muriseva soundi, hyvin tehty, helppo soittaa ohuen kaulan ansiosta. Ei kuolleita kohtia kaulassa, pysynyt suorana tämän +8v ilman ongelmia. Kuulemma ei tee enää soittimia, notta että käytettyjä liikkuu heikosti tai heikohkosti. |
Wil-J 10.03.2005 20:18:13 | |
---|
Kuulemma ei tee enää soittimia, notta että käytettyjä liikkuu heikosti tai heikohkosti. Navakahkoa tai navakkaa kaakkoistuulta tiedossa illaksi lounaissaaristoon. |
pardy 10.03.2005 23:12:02 | |
---|
Navakahkoa tai navakkaa kaakkoistuulta tiedossa illaksi lounaissaaristoon. Öh? :) Basisti. |
Keny 11.03.2005 08:13:50 | |
---|
Välillä kuulemma tekee kavereilleen ja oli tutulle pasunistin kaverille just tehny telecasterin....siis kitaran. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Wil-J 11.03.2005 13:55:36 | |
---|
Öh? :) Eiku jatkakaa vaan aiheesta :) |
Johannes_t 11.03.2005 14:53:12 | |
---|
Eilen kuulin väittämän, jonka mukaan veistäjä olisi pudonnut raksatelineeltä ja paskonut kätensä. Ei enää kepin teko luonnistu. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa? |
Keny 11.03.2005 15:22:24 | |
---|
Eilen kuulin väittämän, jonka mukaan veistäjä olisi pudonnut raksatelineeltä ja paskonut kätensä. Ei enää kepin teko luonnistu. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa? Pitää paikkansa....siitä tosin on jo vuosia aikaa.Se on meijän pasunistin hyvä frendi ja naapuri.Tekee kyllä välillä tuttaville mutt tosiaan tippu katolta ja kummatkin kädet meni siinä poikki. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
rijopu 11.03.2005 16:06:33 | |
---|
Kuka tää Jorma-mies oikein on? Monta kertaa olen kuullut mainittavan tämän nimen mutta aina on mies vieraaksi jäänyt. Kertokaa ken tietää! No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
rattledad 11.03.2005 16:18:36 | |
---|
Joo, eli löytyneekö jostain Jorma Kirsikka-ahon tekemien bassojen kuvia ym. speksejä, googlettamalla oli aika hiljasta. Pekka Pohjolasta löytyy googlen kuvahaulla jokunen kuva jossa on bassokin. Rytmissä tai Riffissä muistan olleen joskus juttua Kirsikka-Ahosta... Paria olen joskus kokeillut musaliikkeessä, nauhattomasta bolt-on versiosta pidin enemmän kuin tuosta jo-bassosta (vai mikä tuo läpikaulaversio olikaan?) Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
M.Hanski 11.03.2005 16:23:29 | |
---|
Kuka tää Jorma-mies oikein on? Monta kertaa olen kuullut mainittavan tämän nimen mutta aina on mies vieraaksi jäänyt. Kertokaa ken tietää! Eikös herra Kirsikka-Aho esiintynyt Juhla Mokka -mainoksessa joskus vuonna nuija ja piikivi? Muistelen, että mainoksessa on joku basistinretku veivaamassa lavalla ja K-A diggailemassa yleisössä. K-A kääntää päänsä kameraa kohti ja toteaa kädet rokkipoliisimaisesti puuhkassa: "Mä oon tehny ton basson." :D |
pardy 11.03.2005 16:24:40 | |
---|
Häh mitäs tämä on, Musapörssin sivut sanoo seuraavaa: Bassokitaroita on varastossa tusinoittain. Valikoimamme muuttuu jatkuvasti. Aloittelijoille ja ammattilaisille löytyy sopiva uusi tai käytetty. Kuvassa on osa bassoistamme, loput näet kun tulet käymään. Edustamiamme merkkejä ovat Warwick, Jackson, Music Man, Bass Makers Finland (Kirsikka-aho), Tokai, Fernandez ja vahvistinpuolella Hartke, Warwick, Trace Elliot ym. Käytettyjä helmiä löytyy myös. Kannattaa katsoa käytettyjen bassojen listaa. Basisti. |
rattledad 11.03.2005 16:33:36 | |
---|
Warwick, Jackson, Music Man, , Tokai, Fernandez ja vahvistinpuolella Hartke, Warwick, Trace Elliot Trace Elliotkin varmaan kannattaisi poistaa samassa päivityksessä vai tehdäänkö noita vielä? Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |
Kieppi 11.03.2005 16:39:14 | |
---|
Musapörssin sivut näyttää kyllä nykyään melko erilaisilta, Guugeli löytää jonkun ihme version. Mäkin muistan sen mainoksen, bassojen "merkki" oli Jobass. |
Teijo K. 11.03.2005 16:40:24 | |
---|
Eikös herra Kirsikka-Aho esiintynyt Juhla Mokka -mainoksessa joskus vuonna nuija ja piikivi? Muistelen, että mainoksessa on joku basistinretku veivaamassa lavalla ja K-A diggailemassa yleisössä. K-A kääntää päänsä kameraa kohti ja toteaa kädet rokkipoliisimaisesti puuhkassa: "Mä oon tehny ton basson." :D Juu, taisi se basistinretku siinä olla tuo noinnniin Pekka Pohjola. Voi että meillä silloisilla puuseppäoppilailla oli muuten hauskaa. -Mä oon tehny ton yöpöydän. Ei ne työkalut itte riehu siellä lastulevypinossa. |
rijopu 11.03.2005 16:50:09 | |
---|
Eikös herra Kirsikka-Aho esiintynyt Juhla Mokka -mainoksessa joskus vuonna nuija ja piikivi? Muistelen, että mainoksessa on joku basistinretku veivaamassa lavalla ja K-A diggailemassa yleisössä. K-A kääntää päänsä kameraa kohti ja toteaa kädet rokkipoliisimaisesti puuhkassa: "Mä oon tehny ton basson." :D Jaa, siis tämän legendaarisen ja paljon vitsin vääntelyä aiheuttaneen mainoksen sankari on tämä Jorma. Kiitos muistin virkistyksestä. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Wil-J 11.03.2005 17:12:54 | |
---|
Jaa, siis tämän legendaarisen ja paljon vitsin vääntelyä aiheuttaneen mainoksen sankari on tämä Jorma. Kiitos muistin virkistyksestä. Se oli hieno mainos! Sai mutkin kiinnostumaan soitinrakennuksesta ja puun käsittelystä :) |
aapee 03.03.2009 14:05:00 | |
---|
Jälki-ilmoittautuneena kerron myös omistavani Jobassin. Nelikielinen, eebenpuinen otelauta, kaula läpi rungon, body jotain tummaa puuta (?). Passiivi Bartolinit jazzarin tyyliin. Jälkeenpäin lisäsin EMG:n aktiiviset sävynsäätimet ja EMG:n aktiivisen etuasteen. Voipi nykyään käyttää joko aktiivina tai passiivisena mikrokytkimen napsautuksella. Alunperin tämä Jobass oli nauhaton, puutallainen ja puusatulainen. Myöhemmin Paasosen A-P modasi sen nauhalliseksi, missä yhteydessä tallaksi Gotoh ja hirvenluusatula. Kevyt, kaunis soitin ja erinomainen soittaa. Soundi lämmin mutta erotteleva. Tykkään. -aapee- "Kelpaa moisille syrjäkylille..." |
Stiir 08.03.2009 03:45:25 | |
---|
rattledad: Trace Elliotkin varmaan kannattaisi poistaa samassa päivityksessä vai tehdäänkö noita vielä? Tehdään. Vasta alettu taas tekemään, Ostin muutama kuukausi sitten uuden elliotin (nuppi + 4x10) parempaa soundia en oo vielä omista käsistä irti saanut. Trace Elliotin nimen vaan taitaa nykyään omistaa peavey jos oikeen muistan |