Zuba 19.03.2004 10:32:52 | |
---|
Elikkäs kunnollinen putkinuppi olisi tarkoitus hankkia ja päädyin Ashdowniin. Tehoa nupista tulisi löytyä riittävästi ja kaappi on luokkaa 4 x 10". Soundien tulisi sopia funk/slap/jazz -meininkeihin. Suositelkaas malleja ja jos hintojakin löytyy niin aina vain parempi. Tarvitsisin myös selvennystä tähän etuaste/nuppi-asiaan ja miten se vaikuttaa tähän hankintaan. Tämä on eka putkivehje minkä hankin, joten kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita. Play that funky bass.. |
Teijo K. 19.03.2004 10:37:00 | |
---|
Elikkäs kunnollinen putkinuppi olisi tarkoitus hankkia ja päädyin Ashdowniin. Tehoa nupista tulisi löytyä riittävästi ja kaappi on luokkaa 4 x 10". Soundien tulisi sopia funk/slap/jazz -meininkeihin. Suositelkaas malleja ja jos hintojakin löytyy niin aina vain parempi. Tarvitsisin myös selvennystä tähän etuaste/nuppi-asiaan ja miten se vaikuttaa tähän hankintaan. Tämä on eka putkivehje minkä hankin, joten kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita. Hä? Onko Ashdownilla putkinuppikin? Mikäs malli se on? Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
Zuba 19.03.2004 10:37:37 (muokattu 19.03.2004 10:38:27) | |
---|
Hä? Onko Ashdownilla putkinuppikin? Mikäs malli se on? Meninkö mä heti ihan metsään.. äh! No unohdetaan ne putket sitten tässä vaiheessa. Play that funky bass.. |
Teijo K. 19.03.2004 10:39:48 | |
---|
Meninkö mä heti ihan metsään.. äh. Kaikki Ashdownit mitä minä tiedän, on ihan transistoritekniikalla. Ja niin on suurin osa nykyaikaisista vahvistimista muutenkin. -Tube/valve - putki. Transistor - Trankku. Onhan noissa niitä etuasteputkia, mutta ei se tee siitä putkinuppia. Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
Prowleri 19.03.2004 12:49:11 (muokattu 19.03.2004 12:50:25) | |
---|
Onhan noissa niitä etuasteputkia, mutta ei se tee siitä putkinuppia. Se tekee siitä hybridinupin. Etuasteputkella varustettua nuppia ei mielestäni voi sanoa trankkupeliksikään, nimittäin, täystrankut kun ovat erikseen vielä. Muutenkin Ashdownin putkipuoli tuntuu olevan aika pätevä tuollaiseen saundin pieneen "räkäisyyteen" mitä monet hakevat putkivehkeistä. Eläkeläiset Euroviisuihin! |
Teijo K. 19.03.2004 12:54:45 | |
---|
Se tekee siitä hybridinupin. Etuasteputkella varustettua nuppia ei mielestäni voi sanoa trankkupeliksikään, nimittäin. Muutenkin Ashdownin putkipuoli tuntuu olevan aika pätevä tuollaiseen saundin pieneen "räkäisyyteen" mitä monet hakevat putkivehkeistä. No minä kutsun kaikkia trankkuvahvistimiksi, joissa ei ole pääteasteessa putkia. Mutta se ei vähennä hyvien vahvistimien arvoa, ihan oman selvyyden vuoksi. Ja kuten Niskamies jossain sanoi, etuasteputki on eri asia, kuin putkietuaste... ;-) Tuo minun MagMon combo on minusta aivan loistava peli. Ja on siis Ashdown merkiltään, ja transistoritekniikkaa edustaa. No häviäähän se soundeiltaan minusta putkille, mutta kyllä tuolla vetää. Se soundi on kuitenkin aina mielipidekysymys. Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.
-Torsten Ehrenmark. |
absqua 19.03.2004 14:25:00 (muokattu 19.03.2004 14:32:15) | |
---|
Elikkäs kunnollinen putkinuppi olisi tarkoitus hankkia ja päädyin Ashdowniin. Tehoa nupista tulisi löytyä riittävästi ja kaappi on luokkaa 4 x 10". Soundien tulisi sopia funk/slap/jazz -meininkeihin. Suositelkaas malleja ja jos hintojakin löytyy niin aina vain parempi. Tarvitsisin myös selvennystä tähän etuaste/nuppi-asiaan ja miten se vaikuttaa tähän hankintaan. Tämä on eka putkivehje minkä hankin, joten kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita. Ei kait siinä. 4X10 kaappi sitten alle jos sellaisen haluaa ja nupiksi 300W tai 500W ABM. Mag-nupitkin voi olla ihan OK, mutta mulla ei ole pahemmin niistä kokemusta, joten en osaa tarkemmin sanoa. Hinnat löytyvät osoitteesta www.soundata.fi Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Niskamies 19.03.2004 21:26:43 | |
---|
Ite hommaan Ashdownin 4*10" kaapin. Perkeleen hyvä, munsta parempi kun EBS:n vastaava. Jotenkin selektiivisempi, paremmat bassotoistot ja paremmat diskanttitoistot, vaikkei ole edes pilliä. Kokeilin myös Ashdownin nuppeja. Ihan jees se ABM 500 oli, mutta diggasin enemmän EBS:n HD350 saundista. Noi kaksi on yhdessä mulle ihan täydellinen kombinaatio. Soita bassoa ja ole uromies! |
Zuba 23.03.2004 10:19:41 | |
---|
Katselin noita Ashdowneja ja silmään pisti takapaneeleissa oleva "minimikuorma 4 ohmia". Piisaako tuohon 8 ohmin loota vai onko noi miten tarkkoja arvoja yleensä? Play that funky bass.. |
absqua 23.03.2004 10:22:05 | |
---|
Katselin noita Ashdowneja ja silmään pisti takapaneeleissa oleva "minimikuorma 4 ohmia". Piisaako tuohon 8 ohmin loota vai onko noi miten tarkkoja arvoja yleensä? Niin siis sehän tarkoittaa että vähintään 4 ohmia. Eli ei alle 4 ohmin. 8 on ihan bueno. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Zuba 23.03.2004 10:38:48 | |
---|
Olen taas hitusen viisaampi.. Play that funky bass.. |
Karlsson 23.03.2004 11:27:01 | |
---|
Olen taas hitusen viisaampi.. Näin ollaan taas todistettu, että kyllä se basistikin oppii, veikkei sitä aina ihan uskoisi mahdolliseksi. "basso on vekkuli soitin. se on vähän kuin ikkunat talossa, niiden olemassaoloa ei huomaa ennenkuin ne puuttuu" -Vasara |
Zuba 23.03.2004 12:05:15 | |
---|
Näin ollaan taas todistettu, että kyllä se basistikin oppii, veikkei sitä aina ihan uskoisi mahdolliseksi. Juurikin näin. Tuossa jotenkin sekoitti tuo "Speaker outputs, min load = 4 ohms" ja eikös 4 ohmia ole raskaampi kuorma kuin 8 ohmia. Ja kun puhutaan että kuorman täytyy olla vähintään 4 ohmia niin saa käsityksen että suositus olisi 4:stä ohmista nollan suuntaan. Eli mun mielestä tuossa pitäis lukea max load 4 ohms. Olen siis basisti, en sähköteknikko :) Play that funky bass.. |
Puavali 23.03.2004 12:31:04 | |
---|
Juurikin näin. Tuossa jotenkin sekoitti tuo "Speaker outputs, min load = 4 ohms" ja eikös 4 ohmia ole raskaampi kuorma kuin 8 ohmia. Ja kun puhutaan että kuorman täytyy olla vähintään 4 ohmia niin saa käsityksen että suositus olisi 4:stä ohmista nollan suuntaan. Eli mun mielestä tuossa pitäis lukea max load 4 ohms. Olen siis basisti, en sähköteknikko :) Voi hyvää päivää... Onko kahdeksan kiloa (kg) raskaampi kuorma kantaa kuin neljä kiloa? |
balzary 23.03.2004 12:36:32 | |
---|
Voi hyvää päivää... Onko kahdeksan kiloa (kg) raskaampi kuorma kantaa kuin neljä kiloa? SEINFELD-PEUKKUBASSO! |
absqua 23.03.2004 13:04:48 | |
---|
Voi hyvää päivää... Onko kahdeksan kiloa (kg) raskaampi kuorma kantaa kuin neljä kiloa? Voi olla etten nyt ihan tajunnut pointtiasi, mutta fakta on kuitenkin se, että 4 ohmia on vahvistimelle raskaampi kuorma kuin 8 ohmia, vaikka nelonen onkin pienempi numero. Syynä tähän on se että impedanssin pienentyessä vahvistimen pitää pystyä syöttämään vastaavasti enemmän virtaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jabe 23.03.2004 13:10:51 | |
---|
Transistor - Trankku. Transistori(vahvistin) on useammin englannnin kielessä: Solid state (amp) |
Zuba 23.03.2004 13:12:04 | |
---|
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun ohmit aiheuttaa sekaannuksia. Eniten kuitenkin ihmettelen sitä, miten voin olla niin puusilmä, että missasin tuon kaikki ohmeista faq:n. Tämä threadi saa vaipua syvälle suohon. Play that funky bass.. |
Jabe 23.03.2004 13:16:15 | |
---|
|
Zuba 23.03.2004 13:20:39 | |
---|
Älä vaivu murheen alhoon :-) Kävitkö jo täällä: http://www.ashdownamps.com/ ? Kyllä, moneenkin otteeseen. ABM 300 Evo II tai ABM 500RC Evo II, ehkäpä noista jompikumpi Play that funky bass.. |