Aihe: Onko kukaan kokeilla Fenderin/Squierin Bass VI?
1
Markus Salmela
Maanantaina 18:15:13
Eli onko kenelläkään kokemusta Fenderin bassokitara hybridistä omistan perus 4 kielisen basson jo mutta ajattelen hankkia Bass VI koska olen myös innostunut kitarasta mutta tykkään enemmän basson syvästä äänestä?
juici
Maanantaina 19:13:39

Minulla on ollut Squierin Bass VI kahteen otteeseen. Ensimmäinen oli uusi ja se ei tehdasasetuksilla ollut kovinkaan hyvä. Talla keinui ja särisi. Sitä piti modata rajusti, että siitä sai soitettavan.

Toinen minulle päätynyt yksilö oli varustettu Staytremin tallalla ja vaihdoin La Bellan VI:lle räätälöidyt kielet. Se oli jo miellyttävämpi.

Molempien pahin vika oli se etten keksinyt niille sopivaa käyttötarkoitusta. Basso-bassona käyttäminen ei ole mukavaa kapeasta kielivälistä ja ohuista kielistä johtuen. Joo joo, Jack Brucekin käytti, mutta käytti myös sitä Gibson EB-3:akin...

Eikä se oikein toteuttanut baritonikitaralle asettamiani tavoitteitakaan. Danelectron baritoneista löytyisi varmaan paremmin se däy. Pari äänitystä kyllä tein sillä.

Mutta vaikkei niistä kumpikaan sopinut minulle, BassVI voi sopia sinulle.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
mpekkanen
Maanantaina 21:31:24
Mulla ei ole kokemusta Bass Vi baritonista, mutta BC Rich Bich 30 tuuman skaalalla mulla oli joskus. Kitaraan oli vaihdettu EMG 81 mikiksi ja se soundasi tosi hyvälle.
Kumminkin, vaikka soittimessa ei varsinaisesti mitään vikaa ollutkaan, niin se jäi alkuinnostuksen jälkeen aika vähälle käytölle. Baritoni on kumminkin sen verran erikoisvehje, että hyvin useasti hyppysiin osui ihan tavallinen sähkökitara ja lopulta möin sen pois, kun oli liian vähällä käytöllä.

Mutta kuten Juici tuossa ylempänä kirjoitti, niin voihan se toki olla sinun peli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)