Aihe: Epiphone Jack Casady
1
PjA
02.07.2013 22:53:24
Eipä ole täälläkään käyty juuri keskustelua kyseisestä bassosta. Kovasti houkuttelisi tuollainen Jack Casady-malli ainakin ulkonäön perusteella. Monissa arvioissa näyttäisi hakkaavan ainakin Hagströmin Vikingin. Saatavuuskin Jack Casadylle on Suomessa huono. Fazer-musiikista löytyy ainoastaan kullanvärisenä. Ainahan on tietenkin tuo T-kauppa. Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaako ostaa?
jukkajylli
03.07.2013 00:04:09
olen samaa mieltä, että parempi vaihtoehto kuin uudet hagströmit. DLX- musiikissa sörkan rantatiellä oli ainakin jossain vaiheessa tämmöinen. muistaakseni.
jukkajylli
03.07.2013 00:05:20
niin, toki kullanvärisiä minäkin olen suomessa vain nähnyt.
Olli.M
03.07.2013 09:41:14
Mulla oli jossain kohtaa Casady basso. Soundipolitiikka kohdallaan. Mie en vaan tottunut oikein siihen suht paksuun runkoon. Oikean käden soittoasennon kanssa oli hakemista melko lailla, lankkubassoon (fenderiin yms) kun olen tottunut. Hieman kiertoherkkä niinkuin puoliakkarit yleensäkin. Variotone kytkin mukava ominaisuus. Kaulapainoisuus kanssa hieman vaivasi, mutta kunnon hihnalla asettui sekin.

Musta oli väriltään ja Thomannilta tilasin kun ei suomesta löytynyt.
Sir Henry
09.07.2013 22:52:06
PjA: Eipä ole täälläkään käyty juuri keskustelua kyseisestä bassosta. Kovasti houkuttelisi tuollainen Jack Casady-malli ainakin ulkonäön perusteella. Monissa arvioissa näyttäisi hakkaavan ainakin Hagströmin Vikingin. Saatavuuskin Jack Casadylle on Suomessa huono. Fazer-musiikista löytyy ainoastaan kullanvärisenä. Ainahan on tietenkin tuo T-kauppa. Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaako ostaa?

Tervehdys, nyt vasta sattumalta törmäsin tähän kommenttiin. Ostin kevättalvella T-kaupasta kyseisen basson, kullanvärisen. Syynä ostoon oli kyseisen pelin ulkonäkö ja paino; kevyempi kuin työlapio vuosien takaa, 78 vuodelta Musarin basso.

Nyt kun ky. pelillä olen soitellut voin jotakin kertoa siitä. Ensinnäkin ensimmäinen basso minkä olen ostanut, missä kielten korkeus itselle ok, trimmi ok, eli vire joka kohdalta nauhoja ok. Basson viimeistely mielestäni viimeisen päälle.

Saundi on itselle mieleinen, löytyy matalaa ja kirkasta, mikäli kiinnostaa testata, ota yhteyttä ja aja Akaaseen kokeilemaan, yksi parhaista bassoista mitä olen omistanut ja pompotellut, niitä on ollut monta.
HarrieR
14.07.2013 01:16:18
Mulla on aktiivikäytössä tuollainen, musta. Tykkään - toki bodyn koko tekee omansa soitettavuuteen. Mun yksilöä sopii tulla kokeilemaan Helsinkiin.
Prian
14.08.2013 13:55:45
Oli kokeilussa, mutta jatkoi matkaa..

Saundi,ulkonäkö ja soittotatsi oli oikein hyvät. Toimii hemmetin hyvin myös akustisessa bändissä.

Itse koin ongelmaksi oikean käden asennon. Reunalista painoi oikean käden kyynärvarresta. Etenkin sormilla kun soittaa, niin fenderin viisteeseen tottuneena vaikea löytää hyvä asentoa.
Plektralla soittaessa ei tuota ongelmaa ole.
RichTexan
23.12.2024 16:41:31
Oli tuollainen 6 viikkoa, mutta lähti takaisin verkkokauppaan Saksaan. Syy näkyy videossa:

https://youtu.be/9JTFOfWmRu0

Lisäksi oli huonosti pakattu ja oli jossain vaiheessa kuljetusta tullut niskoilleen. Kaulassa oli ylhäällä tyypilliset lakkahalkeamat.

Laitoin ihan samanlaisen tilaukseen DLX Music:sta. Olin tähän asti vannoutunut JB/P-bass soittaja, mutta päätin vaihtaa vähän toiseen laitaan. Tuli tuota ennen palautusta soiteltua erittäin paljon, joten väkisinkin vissiin tykästyin. Hiotut 45-100 kielet toimii tuossa mainiosti. Se mikin Varitone-kytkin on hyvä lisä.

Yksi syy hankintaan oli, että YUP-Instrumental kiertueella Valtteri Tynkkynen soitti samanlaisella. Jos tuolla voi progea soittaa, niin sitten minäkin...

t. Kusti
J.Hollström
23.12.2024 16:59:21
Itse en ainakaan ihan äkkiä hoksannut mikä reikä siellä sisällä on ylimääräinen. Näkyykö se basson ulkopuolelta ja vaikuttaako se basson toimintaan / soundiin?

Kuinkahan moni asiakas pääsee kurkkimaan videon tapaan bassonsa sisään?
RichTexan
24.12.2024 09:21:01
Centre block:sta kaulan kiinnityskohdasta puuttuu iso pala. Itse käytin puhelimeen liitettävää boroskooppikaapelia, mutta näkee tuon ulkoakin G-kielen puoleisesta aukosta. E-kielen puolelta tätä ei näe.
Farmer John
27.04.2025 11:13:03
Kuinka tuossa kävi, oliko toisessa bassossa erilainen rakenne? Kuvassa näkyvän puuliuskan tarkoitus on jäykistää pohjaa ja siten vähentää kiertoherkkyyttä. En hämmästyisi vaikka ne olisi kaikki tehty tuolla tavalla. Mutta oli joka tapauksessa mielenkiintoista nähdä tuo sisäkuva.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)