Muusikoiden.net
06.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone Jack Casady
1
PjA
02.07.2013 22:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole täälläkään käyty juuri keskustelua kyseisestä bassosta. Kovasti houkuttelisi tuollainen Jack Casady-malli ainakin ulkonäön perusteella. Monissa arvioissa näyttäisi hakkaavan ainakin Hagströmin Vikingin. Saatavuuskin Jack Casadylle on Suomessa huono. Fazer-musiikista löytyy ainoastaan kullanvärisenä. Ainahan on tietenkin tuo T-kauppa. Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaako ostaa?

jukkajylli
03.07.2013 00:04:09

olen samaa mieltä, että parempi vaihtoehto kuin uudet hagströmit. DLX- musiikissa sörkan rantatiellä oli ainakin jossain vaiheessa tämmöinen. muistaakseni.

jukkajylli
03.07.2013 00:05:20

niin, toki kullanvärisiä minäkin olen suomessa vain nähnyt.

Olli.M
03.07.2013 09:41:14

Mulla oli jossain kohtaa Casady basso. Soundipolitiikka kohdallaan. Mie en vaan tottunut oikein siihen suht paksuun runkoon. Oikean käden soittoasennon kanssa oli hakemista melko lailla, lankkubassoon (fenderiin yms) kun olen tottunut. Hieman kiertoherkkä niinkuin puoliakkarit yleensäkin. Variotone kytkin mukava ominaisuus. Kaulapainoisuus kanssa hieman vaivasi, mutta kunnon hihnalla asettui sekin.

Musta oli väriltään ja Thomannilta tilasin kun ei suomesta löytynyt.

Sir Henry
09.07.2013 22:52:06

PjA: Eipä ole täälläkään käyty juuri keskustelua kyseisestä bassosta. Kovasti houkuttelisi tuollainen Jack Casady-malli ainakin ulkonäön perusteella. Monissa arvioissa näyttäisi hakkaavan ainakin Hagströmin Vikingin. Saatavuuskin Jack Casadylle on Suomessa huono. Fazer-musiikista löytyy ainoastaan kullanvärisenä. Ainahan on tietenkin tuo T-kauppa. Onko kenelläkään kokemuksia? Kannattaako ostaa?

Tervehdys, nyt vasta sattumalta törmäsin tähän kommenttiin. Ostin kevättalvella T-kaupasta kyseisen basson, kullanvärisen. Syynä ostoon oli kyseisen pelin ulkonäkö ja paino; kevyempi kuin työlapio vuosien takaa, 78 vuodelta Musarin basso.

Nyt kun ky. pelillä olen soitellut voin jotakin kertoa siitä. Ensinnäkin ensimmäinen basso minkä olen ostanut, missä kielten korkeus itselle ok, trimmi ok, eli vire joka kohdalta nauhoja ok. Basson viimeistely mielestäni viimeisen päälle.

Saundi on itselle mieleinen, löytyy matalaa ja kirkasta, mikäli kiinnostaa testata, ota yhteyttä ja aja Akaaseen kokeilemaan, yksi parhaista bassoista mitä olen omistanut ja pompotellut, niitä on ollut monta.

Pihassa mulla on Merseedes Benz, ja kaikki asiat mulla perseelles mens.
HarrieR
14.07.2013 01:16:18

Mulla on aktiivikäytössä tuollainen, musta. Tykkään - toki bodyn koko tekee omansa soitettavuuteen. Mun yksilöä sopii tulla kokeilemaan Helsinkiin.

Prian
14.08.2013 13:55:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kokeilussa, mutta jatkoi matkaa..

Saundi,ulkonäkö ja soittotatsi oli oikein hyvät. Toimii hemmetin hyvin myös akustisessa bändissä.

Itse koin ongelmaksi oikean käden asennon. Reunalista painoi oikean käden kyynärvarresta. Etenkin sormilla kun soittaa, niin fenderin viisteeseen tottuneena vaikea löytää hyvä asentoa.
Plektralla soittaessa ei tuota ongelmaa ole.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti