Aihe: elementti
1 2
leksi-B
30.01.2007 14:49:12 (muokattu 30.01.2007 15:20:52)
mo

joo tiedän että tästä on varmaan miljoonia aiheita mutta nyt en jaksa alkaa selaa ja anteeks jos jotkut kyrsiintyvät tästä!

ELI .. Millai ku aattelin ostaa 15" elementin niin ensinnäkin mikä olisi hyvä vaihtoehto tälläseen ja tarviiko siihen ostaa viel jotku liittimet että saa sitte nuppiin kiinni ja misä sellasia liittimiä myydähä!?
-Mahtaako nuo eminencen elementit olla hyviä ku näyttäs olevan edullisia ja tehokkaita?

toksia!
8v soitellu bassoa!
Kallekorvola
30.01.2007 15:38:25
tuota...

nyt taitaa olla jotain hukassa.

eihän elementillä tee mitään ilman koteloa, ts. kaappia. ootko siis hommaamassa uutta elementtiä kaappiin, vai uutta kaappia...?

tarkennapa hieman.
Teijo K.
30.01.2007 16:03:20

mo

joo tiedän että tästä on varmaan miljoonia aiheita mutta nyt en jaksa alkaa selaa ja anteeks jos jotkut kyrsiintyvät tästä!

ELI .. Millai ku aattelin ostaa 15" elementin niin ensinnäkin mikä olisi hyvä vaihtoehto tälläseen ja tarviiko siihen ostaa viel jotku liittimet että saa sitte nuppiin kiinni ja misä sellasia liittimiä myydähä!?
-Mahtaako nuo eminencen elementit olla hyviä ku näyttäs olevan edullisia ja tehokkaita?

toksia!

Siis mihin "tällaiseen"?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
leksi-B
30.01.2007 16:44:09 (muokattu 30.01.2007 16:45:17)
tuota...

nyt taitaa olla jotain hukassa.

eihän elementillä tee mitään ilman koteloa, ts. kaappia. ootko siis hommaamassa uutta elementtiä kaappiin, vai uutta kaappia...?

tarkennapa hieman.

Siis kotelo on tiedossa (teen kaappia) eli siihen sitä elementtiä ja mitä muuta se tarvitsee? Joku hyvä n.150€ 15" elementti ja mitä liittimiä se tarvii?
8v soitellu bassoa!
Teijo K.
30.01.2007 17:27:24 (muokattu 30.01.2007 17:28:47)

Siis kotelo on tiedossa (teen kaappia) eli siihen sitä elementtiä ja mitä muuta se tarvitsee? Joku hyvä n.150€ 15" elementti ja mitä liittimiä se tarvii?

Elementin malli riippuu kotelon koosta ja rakenteesta. Umpi/refleksi ja jos refleksi niin millaisella putkella jne. Yleensä kai ostetaan elementti ensin ja sitten suunnitellaan kaappi sen mukaan.

Mutta toki saa ihan ok. pelejä joskus tehtyä suunnittelemattakin, mutta silloin ostaisin vain sen halvimman bassokäyttöön tarkoitetun 15" mitä sattuu löytymään. vaikka torilta joku käytetty. Liittimiksi esimerkiksi speacon sinne kaapin takamukseen.

Ps, niin se ei auta yhtään että se kotelo on _sun_ tiedossa jos sie haluat että me annetaan sulle neuvoja millaisen elementin sä siihen tarviit. Sen kotelon pitäisi olla _meidän_ tiedossa. Ymmärrätkö?

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Hullu basisti
30.01.2007 17:31:39 (muokattu 30.01.2007 17:32:46)
No tarttis tietää ne kotelon mitat (sisätilavuus) ja onks se suljettu vai refleksikotelo, ennenkuin osaa päätellä mimmonen elementti siihen kaappiin sopis. Ois ollu helpompaa ensin ostaa elementti ja sit tehä kaappi sen elementin parametrien mukaan.

Edit: arva näköjään kerkes ensin.
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
leksi-B
30.01.2007 17:46:03
No tarttis tietää ne kotelon mitat (sisätilavuus) ja onks se suljettu vai refleksikotelo, ennenkuin osaa päätellä mimmonen elementti siihen kaappiin sopis. Ois ollu helpompaa ensin ostaa elementti ja sit tehä kaappi sen elementin parametrien mukaan.

Edit: arva näköjään kerkes ensin.

No ju siis... elementin ostanki ensin ja sen mukaan kaapin, mutta jos teillä olis tiedossa joku hyvä tollanen irto elementti 150€ luokkaa ja sit jos oootte niin mukavia ni minkälaisen kaapin se tarttee.. (broidi tekee ;)
8v soitellu bassoa!
Mikho89
30.01.2007 18:31:00

No ju siis... elementin ostanki ensin ja sen mukaan kaapin, mutta jos teillä olis tiedossa joku hyvä tollanen irto elementti 150€ luokkaa ja sit jos oootte niin mukavia ni minkälaisen kaapin se tarttee.. (broidi tekee ;)

Eminenceä kannattaa tottakai katsella. Jäsen Poppamies kehuskeli aikoinaan minulle eminencen gammaa ja tähän lopulta päädyinkin. Varmasti hyvä vaihtoehto, kunhan toteutat kotelosi paremmin kuin minä.

Niin ja helpottaa myös jos kerrot millaisella vahvistimella tulet kaappia ajamaan.
Holy shit, mustaksi värjätty wookie!
leksi-B
30.01.2007 21:56:18
Eminenceä kannattaa tottakai katsella. Jäsen Poppamies kehuskeli aikoinaan minulle eminencen gammaa ja tähän lopulta päädyinkin. Varmasti hyvä vaihtoehto, kunhan toteutat kotelosi paremmin kuin minä.

Niin ja helpottaa myös jos kerrot millaisella vahvistimella tulet kaappia ajamaan.

Hmm.. luultavasti warwickin profetil 3.2 tai 5.2 vai mikä se oli!
8v soitellu bassoa!
Mikho89
31.01.2007 12:59:39

Hmm.. luultavasti warwickin profetil 3.2 tai 5.2 vai mikä se oli!

Käyppä tarkistamassa, emme me täältä mihinkään karkaa.
Holy shit, mustaksi värjätty wookie!
leksi-B
31.01.2007 17:51:05
Käyppä tarkistamassa, emme me täältä mihinkään karkaa.

Siis ei mul nuppia vielä oo mut ostan kaippa ton 3.2 tai 5.1:sen, mut eihä se pitäs vaikuttaa siihen mikä olis hyvä 15" elementti?
8v soitellu bassoa!
Teijo K.
31.01.2007 18:04:09

Siis ei mul nuppia vielä oo mut ostan kaippa ton 3.2 tai 5.1:sen, mut eihä se pitäs vaikuttaa siihen mikä olis hyvä 15" elementti?

No kun se elementti ja vahvistinkin pitäisi sovittaa yhteen. Tehonkesto ja ohmit ynnä muut pohmit.

leksi-B
31.01.2007 18:12:34 (muokattu 31.01.2007 18:13:01)
No kun se elementti ja vahvistinkin pitäisi sovittaa yhteen. Tehonkesto ja ohmit ynnä muut pohmit.

No aattelin tällästa elementtiä http://www.thomann.de/fi/eminence_kappa_pro15.htm se o 8 ohm.. ja sitte vaffariks on 90% vaarmuudel täähttp://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/177/profet_5_1.phtml 500W RMS ja elementtiki on 500W RMS ja sit aattelin viel ostaa 2x 10" tämän http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/177/w_211_pro.phtml ja minun vähäisten tietojen mukaa noi pitäis sit sopia yhtehe? vaiko-eikö?
toi 2x 10" on kans 8 ohmia

jotenka KYLLÄ/EI?

EDIT: ainii... sori mun huono kirjoitus tyyli en ole hyvä äidinkielessä :)
8v soitellu bassoa!
leksi-B
01.02.2007 18:21:46
.. niin köykö nuo yhteen jos käy ni laitan tilaukseen elementin!
-jos joku nero viittii vastaa ni kiitos!
8v soitellu bassoa!
rUSTED
01.02.2007 20:02:22
no mikään nero en oo, mutta jos vahvistin antaa 500w 8ohmiin ja kaapit on 400w ja 500w tehonkestoilta niin eiköhän ne ole ihan yhteensopivia.
leksi-B
01.02.2007 20:03:21
no mikään nero en oo, mutta jos vahvistin antaa 500w 8ohmiin ja kaapit on 400w ja 500w tehonkestoilta niin eiköhän ne ole ihan yhteensopivia.

selevä! kiitoksia!
Jos et soita ni et opi!
leksi-B
04.02.2007 15:23:32
Mitkä elementit tässä http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_210blx_backline_bassbox.htm kaapissa tai http://warwick.de/modules/frame/frame.php nuissa on jos jollaki on jompi kumpi nuista kaapeista ni vois tietää mitkä elementit niissä on. Ainakaa mä en löytäny ees niiden omilta sivuilta mitkä elementit niis on! Sen tiedän et ne on 16ohm elementit ja sellaaset tarttisinki!
Jos et soita ni et opi!
aho
05.02.2007 10:26:21
Mulla on kanssa tässä kaiutinproggis alkamassa, ja ajattelinkin kysyä onko kokemuksia noista celestionin kaiuttimista bassokäytössä? Uralilla näkyi olevan tuommonen joka alkoi houkutella:

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1128

Jos tuota kuvausta on uskominen niin vaikuttas mulle sopivalta. Tarkoitus ois tehä 4x10".
vähemmän on vähemmän
leksi-B
05.02.2007 16:07:37
Mulla on kanssa tässä kaiutinproggis alkamassa, ja ajattelinkin kysyä onko kokemuksia noista celestionin kaiuttimista bassokäytössä? Uralilla näkyi olevan tuommonen joka alkoi houkutella:

http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=1128

Jos tuota kuvausta on uskominen niin vaikuttas mulle sopivalta. Tarkoitus ois tehä 4x10".

Muistaakseni joku tääl jossaki m.netin palstalla sano et noi celestioneita hyväksi.. mut kato kanssa eminencejä.. 10" eminencejä mä en vaa oo löytäny paljoa!
Jos et soita ni et opi!
aho
06.02.2007 11:28:12
vähemmän on vähemmän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)