Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 543 44 45 46 4790 91 92 93 94
rUSTED
22.01.2007 22:23:55
Kuka tykkää mistäkin, mutta warwickeissa yleensä ennen -98 vuotta tehtyjä arvostetaan enemmän. Eiköhän niitä hyviä ja huonoja löydy tuon vuosiluvun kummaltakin puolelta.

voisko joku vielä vähän valaista, ku ainakaan noilta parilta edelliseltä sivulta ei vastausta löytyny että tuliko warwickilla jtn suuriakin muutoksia tähän '98 malliin, kun niitä vanhempia kerran arvokkaampina pidetään?
mr.bungle
22.01.2007 22:28:51 (muokattu 22.01.2007 22:30:20)

voisko joku vielä vähän valaista, ku ainakaan noilta parilta edelliseltä sivulta ei vastausta löytyny että tuliko warwickilla jtn suuriakin muutoksia tähän '98 malliin, kun niitä vanhempia kerran arvokkaampina pidetään?

Kaulojen puissa tuli wengen tilalle ovangkol, paitsi otelaudassa. Satula vaihtui messinkisestä johonkin komposiittiversioon. Tuskinpa muutokset ovat mitenkään objektiivisesti huonompaan suuntaan vieviä, paitsi tuon uuden satulan oon kuullut jollakin hajonneen.

Suurempi muutos oli mun mielestä joskus ~94 tms, jolloin vaihtoivat tehtaan sijaintia ja siirsivät tuotantoa kai enemmässä määrin CNC-linjalle. Tätä aikakautta varhaisemmat soittimet tuntuu olevan vielä astetta herkumpia (sähkösuojatut konehuoneet, bartolinin / duncanin / emg:n mikkejä ym.).

Edit: lisättäköön tähän vielä, että uudetkin Warwickit tuntuvat pieksevän monet saman hintaluokan nimimerkit laadussa.
bassolla hanuriin
Ihme Basisti
23.01.2007 16:12:32
Tuskinpa muutokset ovat mitenkään objektiivisesti huonompaan suuntaan vieviä, paitsi tuon uuden satulan oon kuullut jollakin hajonneen.

Joo omasta '05 Corvette $$:sta hajos yllättävän nopeasti ne surkeat muovilituskat, mitkä pitää satulaa paikallaan (tai no kyllähän ne säätöruuvit piti sitä satulaa paikallaan).
Tota lukuunottamatta kyl pelas, mut täytyy sanoo et kun tein luusta uuden satulan nii en kyllä vaihda sitä vanhaa muovipalasta takasin. Säätöominaisuudet vähän pienenee mut soundi parani merkittävästi.
Basso on Raamattuni ja sen soitto saarnaani Withered Within
Jesus Muerte
23.01.2007 17:43:01
Tuolla Warwickin foorumeillakin tuosta satulasta jatkuvasti valitetaan. Minua vaan ihmetyttää että miten sen oikein saa rikki?

Eipä silti, ongelma ilmeisesti on olemassa vaikkei sitä minulla vastaan ole tullutkaan, koska Warwickhan pisti uusiksi tuon satulan tässä vasta. Tosin sitä komposiittiseosta se taitaa olla edelleen, mutta ilmeisesti niiden sivupalasten katkeiluongelmat on korjattu.
Johannes_t
24.01.2007 07:55:36 (muokattu 24.01.2007 13:57:23)

Voi kun pääsisi pian takas kerhoon... Vampyre kuviot meni kai vituiks, nyt on jo uus maali. Noh, ans kattoo.
Kieppi
24.01.2007 21:11:00
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
Auringon Aseman uudet sivut!
rUSTED
25.01.2007 09:44:26
Tämä viikonloppuna mulle tuleva warre on ensimmäinen tämmönen arvokkaampi soitin ja ilman lakkaa pintaa, niin haluaisin pitää sen hyvässä kunnossa ja kysyisin vielä, että ku siihen bodyynhan on kaiken vahoja yms tököttejä, niin millasta tähän bubinga puiseen kannattaa laittaa, mistä sitä saa ja onko se kovinki useasti tehtävää?
Johannes_t
25.01.2007 09:47:54

Tämä viikonloppuna mulle tuleva warre on ensimmäinen tämmönen arvokkaampi soitin ja ilman lakkaa pintaa, niin haluaisin pitää sen hyvässä kunnossa ja kysyisin vielä, että ku siihen bodyynhan on kaiken vahoja yms tököttejä, niin millasta tähän bubinga puiseen kannattaa laittaa, mistä sitä saa ja onko se kovinki useasti tehtävää?

Musamaailman kautta luulisi saavan Warwickin omaa vahaa. Lopputuloksesta en osaa sanoa, kun en omiin Warwickeihin koskaan vahaa käyttänyt...
rmac
25.01.2007 09:48:30
Warwick Corvette STD 5-kielinen Antiikkitupakka on roikkunut seinällä muutaman vuoden.

Aiemmin oli 5-kielinen Masterman.
Jesus Muerte
25.01.2007 19:37:20
onko se kovinki useasti tehtävää?

Tuota omaa bassoa olen vahaillut jotain kuukauden-parin välein. Ihan silmämääräisesti olen katsellut milloin on tarve uudelle vahaukselle. Ennen keikkoja olen yleensä vahannut basson, jos siitä on vähänkään enemmän aikaa, koska lavalla tulee aina sen verran hikoiltua.
pardy
25.01.2007 21:11:54 (muokattu 25.01.2007 21:12:40)

Tuota omaa bassoa olen vahaillut jotain kuukauden-parin välein. Ihan silmämääräisesti olen katsellut milloin on tarve uudelle vahaukselle. Ennen keikkoja olen yleensä vahannut basson, jos siitä on vähänkään enemmän aikaa, koska lavalla tulee aina sen verran hikoiltua.

Ihan alkuun kannattaa muutaman kerran vetää parin viikon välein, sen jälkeen taas muutama kerta kuukauden välein, ja sen jälkeen kuin siltä tuntuu. Itselläni ei ole mitään hajua milloin olen viimeksi omani vahannut. Varmasti on yli vuosi jo, eikä pinnoissa näy mitään mainittavaa törkyä. Se soitin menee vaan tukkoon jos vahaa liian usein. Mun mielestä Warwickin omat ohjeet tarkottaa just tuota. Niissä sanotaan että alkuun viikon välein ja myöhemmin parin viikon tahi kuukauden välein. Ei kannata.

E: Hmm, ei liity suoraan tohon lainaukseen mutta tuli vaan mieleen.
Jesus Muerte
25.01.2007 21:19:52 (muokattu 25.01.2007 21:20:23)
Se soitin menee vaan tukkoon jos vahaa liian usein. Mun mielestä Warwickin omat ohjeet tarkottaa just tuota. Niissä sanotaan että alkuun viikon välein ja myöhemmin parin viikon tahi kuukauden välein. Ei kannata.

Musta ne Warwickin ohjeet on vähän omituiset. Jossakin sanotaan että vahaa kerran viikossa ja jossakin että kuukauden välein. Molemmat noista on mun mielestä ihan täyttä overkilliä, sehän menee ihan tukkoon koko beissi. Kyllä ne omat silmät ja terve järki on tässä(kin) asiassa mun mielestä paras mittari.
Jona
28.01.2007 16:20:31
Noni, toisen Warwickin myyn pois... hommaan 6-kielisen sitten myöhemmin uudestaan. Kammellisen pidän kyllä ainakin siihen asti kunnes custombasso saapuu...
rUSTED
28.01.2007 17:54:29 (muokattu 28.01.2007 18:00:56)
Sain just 10min sitte basson syliin, ja ai että tuntuuki mukavalta. Ensimmäisenä huomasin, kuinka basso soundasi jo akustisesti oikein mukavalta ja ku toiseen warreen sain kiinni, niin alko ääntäki tulen ja onhan tämä mukavan kuulosta!

Painoa on tietty aika paljon enemmän ku tuossa ultakevyessä esp-ltd f-104, mutta tulee siinä kans sitä soundia ja muutenki paljon jämäkämmän olonen. Ja ku nahkahihna on, niin ei se paino kyllä häritte.
aho
03.02.2007 20:41:25
Nyt kokemuksia kehiin warren 4x10 kaapista mallia WCA 411 ND. Kokemukset muistakin saman sarjan kaapeista kiinostaa... Haluaisin tulevalle nupille pienen, kevyen ja helevetin tehokkaan 4x10 kaapin. Vaihtoehtoin on tällä hetkellä em. warre ja MarkBassin 4x10. Ampegin kaappi saa nyt väistyä;)
vähemmän on vähemmän
rUSTED
05.02.2007 10:18:43
Näistä MECin mikeistä on puhuttu paljon huonoa, mutta meikästä soundi on kyllä iha hyvä kuiteski. Toisaalta, ku mulla ei niin kauheasti eri bassoista ja soundeista ole kokemusta, niin se ultimate soundi omaan korvaan voi olla vielä aika kaukana. Ajattelinki, että vois ihan mielenkiinnon vuoks tässä keväälllä kokeilla jotain toisia mikkejä tuohon, niin sais vähän käsitystä, että millasia soundeja tuostakin voi saada.

Vaikka jo varmaan turhan usein onki kysytty, niin kysynpä vielä kerran, että millasia mikkejä suosittelisitte tuollaseen '97 bubinga corvetteen, ku selvää suuntaa ei ole mihin sitä soundia pitäs saada, mutta ois mukava kokemuksen vuoks saada erilaisia soudneja ulos.
Incarnation
05.02.2007 17:08:27
Vaikka jo varmaan turhan usein onki kysytty, niin kysynpä vielä kerran, että millasia mikkejä suosittelisitte tuollaseen '97 bubinga corvetteen, ku selvää suuntaa ei ole mihin sitä soundia pitäs saada, mutta ois mukava kokemuksen vuoks saada erilaisia soudneja ulos.

Bartolini - murrrrrisee.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
rUSTED
06.02.2007 11:34:54
Bartolini - murrrrrise
Kunnon murina vois ollaki kiva, ku kattelin tuota sinun listaat bändeistä joita kuuntelet niin sehän näyttää melko samanlaisesta ku oma! Eli jos vielä soittelet noita ja bartolineista lähtee mukavat soundit semmoseen, niin vois olla yks vaihtoehto. Mistähän näitä bartolineja kannattas alkaa kattoon? Varmaan netistä pitäs tilata ku täältä pohjosesta koskaan minnekkään pääse! :D

Toisaalta, olen alkanu soitteleen vähän peppersiä ja jtn semmosta funkimpaa ja vähän ehkä jazzahtavampaaki, niin ois soma ku mikit toimis vielä sellasessaki musassa.
rijopu
06.02.2007 11:54:47
Mistähän näitä bartolineja kannattas alkaa kattoon? Varmaan netistä pitäs tilata ku täältä pohjosesta koskaan minnekkään pääse! :D

Mä teen kohta taas tilauksen www.bestbassgear.com -sivuille, joten kimppaan pääsee mukaan, jos laittaa vaan pikaviestiä. Sieltä saa edulliseen hintaan. Kohtuu rehellinen lopullinen hinta tulee, kun kertoo dollarihinnan esim. 1,05:llä.
Niskamies
06.02.2007 12:03:07
Kunnon murina vois ollaki kiva, ku kattelin tuota sinun listaat bändeistä joita kuuntelet niin sehän näyttää melko samanlaisesta ku oma! Eli jos vielä soittelet noita ja bartolineista lähtee mukavat soundit semmoseen, niin vois olla yks vaihtoehto. Mistähän näitä bartolineja kannattas alkaa kattoon? Varmaan netistä pitäs tilata ku täältä pohjosesta koskaan minnekkään pääse! :D

Toisaalta, olen alkanu soitteleen vähän peppersiä ja jtn semmosta funkimpaa ja vähän ehkä jazzahtavampaaki, niin ois soma ku mikit toimis vielä sellasessaki musassa.

Mulla on kaksi Neuseria Bartolinin mikeillä, ja voin sanoa että varmasti lähtee mainiot saundit funkki ja jatsihommiin. Löytyy tarvittaessa pehmeyttä ja lämpöä, ja sitten taas tiukkuutta ja murinaa. Tykkään todella paljon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)