Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 539 40 41 42 43 44 45 46 47 48
Jalmus
10.08.2016 17:35:46
okabass: Joo. Kummasti oman soittotaidon huonous on tullut esiin erityisesti juuri mb-laitteilla.

Joo, Markbass on sen verran erotteleva laite, että Ampeg-möhinän taakse puuttensa piilottavat saattavat yllättyä.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
rattledad
10.08.2016 18:25:50 (muokattu 10.08.2016 18:32:52)

okabass: Ehkä. Mutta mites sieltä eteenpäin.

Eihän tuolla vielä kuuhun mennä, mutta joku tehokkaampi ja kevyempi mutta silti hyväsoundinen voisi olla jos tuolla markulla en pärjää. Tai paras tietysti jos on bassokamat roudattu valmiiksi, vanha Ampeg oli kyllä ihan kiva soitettava viimeksi kun niin pääsi käymään.
okabass
10.08.2016 21:21:23
Jalmus: Joo, Markbass on sen verran erotteleva laite, että Ampeg-möhinän taakse puuttensa piilottavat saattavat yllättyä.

Asiantuntija näemmä. Vähän sama kuin puhuisi, että joku casion sähkösihkutin on sen verran erotteleva että Steinwayn pimputuksen taakse puutteensa piilottava saattaa yllättyä. Älä esitä tyhmempää kuin olet.
Jalmus
11.08.2016 00:21:02
okabass: Asiantuntija näemmä. Vähän sama kuin puhuisi, että joku casion sähkösihkutin on sen verran erotteleva että Steinwayn pimputuksen taakse puutteensa piilottava saattaa yllättyä. Älä esitä tyhmempää kuin olet.

No joo. Just. En esitä tyhmää ja sinun ei näköjään tarvitse esittää.
okabass
11.08.2016 10:38:40
Jalmus: No joo. Just. En esitä tyhmää ja sinun ei näköjään tarvitse esittää.

Äitis on.
En tiennytkään, että alle 10-vuotiaat saavat kirjoitella ihania mb-laitteita ylistävälle palstalle.
Jalmus
11.08.2016 10:49:40
okabass: Äitis on.
En tiennytkään, että alle 10-vuotiaat saavat kirjoitella ihania mb-laitteita ylistävälle palstalle.

Enkä minä, että yli 80-vuotiaat.
Eiköhän tää paskanjauhanta ala jo riittämään. Olet oikeasti väärässä viestiketjussa, jos et omista Markbassia ja ainoa antisi tähän ketjuun on aukoa päätäsi MB-laitteista niiden omistajille.
J.Hollström
11.08.2016 11:21:04
Hieno klubi!

Joskus oli pino noita laitteita: https://muusikoiden.net/dyn/users/147827.jpg

Kyllä noilla pystyi vetämään ihan täysii!
TommiW.
11.08.2016 15:11:22
Olihan se aikakin saada myös bassopalstalle rähinää.

Mä en diggaa little markeista YHTÄÄN. Aivan kammottava soundi. Vaan kehitys kehittyy, soittelin muutamat treenit Randy Jackson-nupilla ja sain sen jo kuulostamaan joltain. Kaapeista olen pitänyt aina , mutta ilmeisesti lafkan huono maine alkutaipaleella vainoaa italiaanoja nuppien osalta edelleen.
"Minä vaihiffsa pienten ite vois saman mutta keskuslteeena kavarin kanss amikuin penkiskestäni" -Hemmo
J.Hollström
11.08.2016 15:33:22
TommiW.: Olihan se aikakin saada myös bassopalstalle rähinää.

Mä en diggaa little markeista YHTÄÄN. Aivan kammottava soundi.

Mulla on jossain ääninäytteitä tosta pikku markusta. Kaivan esiin ja ihmetellään porukalla miten kammottavaa se oli.
J.Hollström
11.08.2016 17:15:01
J.Hollström: Mulla on jossain ääninäytteitä tosta pikku markusta. Kaivan esiin ja ihmetellään porukalla miten kammottavaa se oli.

Tossa joku nappulat klo 12 näyte:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2630624/Klo12.mp3
okabass
11.08.2016 17:43:53
J.Hollström: Tossa joku nappulat klo 12 näyte:

IhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaa!
Voi mahoton ku on IhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaa!
rattledad
11.08.2016 18:09:12

Sopisiko tämä ketju paremmin tuonne Skabat-alueelle?
sepisti
11.08.2016 18:17:54 (muokattu 11.08.2016 18:20:59)
Kummassa vika, kaapeissa vai vahvistimissa? Mulla on LMK III, sekä TC:n BH250 ja molemmat kuulostaa melko samalta, kun niitä soittaa markun 102 ja 151 -kaappien läpi. Aguilarin kirppusirkusnuppista haaveilin myös pari vuotta sitten, mutta testin perusteella harppaus parempaan olisi ollut kovin pieni.

Voitaisiinko vetää mutkia sen verran suoraksi, että nuo pienet D-luokan päätteellä varustetut nupit ovat kaikki vähän niin ja näin? Todennäköisesti kaikilla niiden käyttäjillä roudaamiseen liittyvät asiat ovat tärkein syy käyttää pieniä vahvistimia. Näin ollen siinä sivussa hyväksyy sen, että soundi ei ole ihan putkivahvistimen luokkaa.

Minäkin soittaisin mieluusti vaikka Hiwatilla, mutta heti tulisi yksi painava keissi lisää kannettavaa. Nyt mulla on keikalle kannettavana kolme taakkaa; bassokeissi, kaappi ja Mapexin alunperin rumpuhardwarelle tarkoitettu perässä vedettävä laukku. Se sisältää nupin, huoltosalkun piuhoineen, korvamonitorisysteemin, basso-, ipad- ja mikkiständin. Hirveän näppärä systeemi.
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
J.Hollström
11.08.2016 18:27:01
rattledad: Sopisiko tämä ketju paremmin tuonne Skabat-alueelle?

Vittuiluskabaa ollaan kyllä ideoitu ja koeponnistettu pitkään.
poppamies
11.08.2016 19:04:35

J.Hollström: Tossa joku nappulat klo 12 näyte:

Ihan OK soundi! Hunppaan ei sovi mutta kaikkeen muuhun kyllä munmielestä. Varmasti erottuu.
G strings are for strippers
J.Hollström
11.08.2016 22:21:30
okabass: IhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaa!
Voi mahoton ku on IhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaaIhanaa!

Mikä tossa nyt niin ihanaa oli? Aika kolhon kuuloista kolinaa, mut ääni pääsi läpi. Kyllä tuolla nyt basson tontin pystyy toki hoitamaan.
okabass
11.08.2016 23:47:33 (muokattu 11.08.2016 23:54:34)
J.Hollström: Mikä tossa nyt niin ihanaa oli? Aika kolhon kuuloista kolinaa, mut ääni pääsi läpi. Kyllä tuolla nyt basson tontin pystyy toki hoitamaan.

Noku tää on mb-klubi. Täällä saa vain ylistää Italian ihmeitä. Muuten mb-omistajat tulevat hyvin, hyvin kiukkuisiksi.
Kefiiri
12.08.2016 05:31:21
Jalmus: Joo, Markbass on sen verran erotteleva laite, että Ampeg-möhinän taakse puuttensa piilottavat saattavat yllättyä.

Vaikka soitossa ei olisi kauheasti puutteitakaan, moni silti hämmentyy kuullessaan miltä instrumentti kuulostaa ilman möhinäkuorrutusta. Minusta on kiva jos vaivalla kehitellyistä kuvioista ja soiton nyansseista saa selvää, sen sijaan että basso kuulostaisi pelkältä kuoppaan juuttuneen maansiirtokoneen jurinalta.
En ole musiikin asiantuntija.
Thefish
12.08.2016 07:19:52
Voisko joku vähän laajemmin avata tota ampeg-möhinää?
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
poppamies
12.08.2016 07:20:35

Näistä kirjoituksista saa sen kuvan että Ampeg on maailman paras nuppi. Jopa parempi kuin Markbassi. Tämähän ei tietenkään pidä paikkansa. Hiiwatti on da shit! Kysykää vaikka isoilta pojilta.
G strings are for strippers
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)