Aihe: Bassosi.
1 2 3 4 5
Teijo K.
06.04.2005 18:30:38

Isolde
-Täyspuukontra 3/4 koko
-Ebenpuuotelauta
-Tsekkiläistä alkuperää, noin 35v ikäinen
-Ihq, hyvä jeps.

Kukkis
-MusicMan Stingray
Mie siitä jo laitearvion olen tehnytkin tuonne.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
pardy
06.04.2005 19:09:22 (muokattu 06.04.2005 19:11:05)

Nojuu, minä myös.

1. Warwick Corvette Custom:

Runko ovangkolia, kaula wengeä, otelauta ebeniä, passiivi, 4 kieltä, SD:n Quarter Pounder J-mikit, passiivi, D-tuner.

2. Warwick Corvette Std.:

Runko bubinga, kaula ovangkol, otelauta eben, nauhaton ja viivaton, 4 kieltä, Bartolinin J-mikit, passiivi, D-tuner

Tätä voisin kuvailla lainaten jenkkifoorumeita: "Can u say 'mwah'?" :)

3. Aria Pro II joku:

Musta P-mallinen vanerirunko, vaahterakaula, ruusupuuotelauta, Badass-talla, 4 kieltä, P/J-mikitys.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
kuhta52
06.04.2005 23:49:26

5-kielinen Warwick RockBass Corvette Standard. Ainoa basso minkä omistan kun on niin persaukinen, siinä aivan loistava syy.
Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona! - www.bonegrinder.com -
0301876
07.04.2005 00:40:03
JAK Jazzbasso.

- mahtava soundi
- soi upeasti
- kevyt
- "oman näköiseni soitin"

Varabassoksi tai tilaajan toiveiden ja tarpeiden perusteella saattaa toisinaan lähteä mukaan Musari StingRay5
onks jäbällä pistää kuvaa jakista?
pesin isäni jorman
H3avy
07.04.2005 15:49:46
No kun kerran ei tunnu löytyvän Maverickiä niin mä pistän sellaisen.

Maverick B-1 (muistaakseni)

+ Omaperäiset voluumin säätö napit
+ Soundi helposti muutettavissa soittimesta
+ Komeen näköinen ja hyvä väri (musta)
Running, On our way Hiding, You will pay Dying, One thousand deaths
Akkari
07.04.2005 18:42:50
1. Hohner B-bass V + EMG-J

Kaula on minun käteeni tehty. Alkuperäinen Hifi sisältö alkoi lahota ja asema ykkösenä oli hetken uhattuna. Vaihdoin EMGt ja nyt murisee taas mukavasti. Soundikin on nyt ehkä hieman lähempänä tavoittelemaani. Turha "high-end" katosi. Useimmiten yllätän itseni tätä näppäilemästä.

2. Fender American Precision Bass

Rock!! Hohnerin uhkaaja. Mahtava ja luotettava plug'n'play soitin. Keikat soittelen pääasiassa tällä.
...such is life...
Jalmus
07.04.2005 20:56:47
onks jäbällä pistää kuvaa jakista?

Kaveri otti siitä kuvia montakin, mutta ei ole vieläkään lähettänyt niitä sähköpostina mulle. Niitä kuvia on moni muukin kysellyt. Laitan heti, jos saan niitä.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Incarnation
07.04.2005 21:52:36 (muokattu 07.04.2005 21:53:12)
Warwick Corvette Standard (5-kiel., vm.'96, Bartolini, Aguilar, wenge, bubinga)

Perussoundi on juuri meikäläistä varten eli melkolailla murea. Soittotuntuma suorastaan hivelee käsiä ja muutenkin melkolailla tukeva vehje.
Suhteemme alkoi kesällä '04 ja jatkuu näillä näkymin ikuisesti, koska päivääkään en ole katunut.
Kuva löytyy omakuvasta.
Rest in peace Dime
toivajar16
08.04.2005 08:32:52
- Lakland Darryl Jones
Helppo soittaa, mahtava soundi kaikkiin musatyyleihin

- Amfisound P/j basso
Erittäin lämmin soundinen basso, sopii erinomaisesti esim. Motown kamaan

- G&L Tribute L2000
Laaja soundivalikoima, rockbasso
Uusi kehuttu latinduo: Gloria & Stefan
basisti87
08.04.2005 09:35:06
On vähä tylsää töissä, joten keksitäänpä tälläne topikki:

Jos sinulla on ns. ykkösbasso, siis semmoinen soitin, joka yleensä ekana tarttuu mukaan kun soittelemaan lähdet ja saatat jopa olla kiintynyt tuohon peliin, niin mikä siinä soittimessa on niin hyvää? Miksi tykkäät?

Jos inspiroi niin saa kirjottaa vaikka ylistyslaulun aiheesta.

jonkinlainen yamaha se kotoa löytyy. siinä on loistava soundi. sitä on loistava soittaa ja ainakun tartun siihen ei voi olla hymyilemättä.
basisti, rasisti ja fasisti. viisain näistä on basisti vaikka ei hänkään aina viisas.
Artu Pupunuss
08.04.2005 13:25:27 (muokattu 08.04.2005 13:28:20)
Harley Benton HBP90BK ja Kapok (kiinalainen halpisritsa, merkistä ei hajuakaan). Syy: soittotaitoni on sellaisella tasolla, että hyvillä bassoilla soittamisessa ei enää riitä haastetta, niillä kun minkä tahansa soittaminen on helppoa näin 20 vuoden kokemuksella. Enemmän haastetta on soittaa HB:lla Cardiacsia tai Paganinia ja saada se kuulostamaan hyvältä. Kuten Pekka Pohjola, tuo yliarvostettu liimanäppi ja sävellysharjoitelmatehtailija sanoi: soundi lähtee sormista!
omarklah
09.04.2005 15:02:20

Jos sinulla on ns. ykkösbasso, siis semmoinen soitin, joka yleensä ekana tarttuu mukaan kun soittelemaan lähdet ja saatat jopa olla kiintynyt tuohon peliin, niin mikä siinä soittimessa on niin hyvää? Miksi tykkäät?

Mun ykkösbasso saapui postissa männä viikolla.
Tribute L2500 by G&L.
On se basso!!!
Jonkun verran joutui säätelemään, mutta nyt se sopii käteen kuin hanska. Ja soundit - JESS !!!
Olen nyt löytänyt sen, mitä olen kauan etsinyt - vielä kun oppii elämään viiden kielen kanssa...
Tää sit sanois tälleen...
Hannu H.
09.04.2005 15:34:05

Yamaha RBX270 on mun ykkösbasso. Ainoa myös. Toimiva mun tarkotuksiin.
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
Quizz Kid
09.04.2005 22:21:18

Mulla on ensimmäiseni ja ainokaiseni ja ykköseni MTD Kingston 5-kiel. Kaulaan vaatii käsi vähän tottumista painon ja leveyden suhteen, mutta muuten rok rok ja groove groove!
chief
09.04.2005 22:36:50
Mun ykkösbasso saapui postissa männä viikolla.
Tribute L2500 by G&L.
On se basso!!!
Jonkun verran joutui säätelemään, mutta nyt se sopii käteen kuin hanska. Ja soundit - JESS !!!
Olen nyt löytänyt sen, mitä olen kauan etsinyt - vielä kun oppii elämään viiden kielen kanssa...

Ihan uteliaisuudesta kyselen, millasilla säädöillä lähtee paras soundi? Mun G&L on tykännyt olla viimeaikoina molemmat mikit rinnan passiivisena, vol ja treble täböllä ja bassoa leikattu roimasti. Kivasti murahtelee.
"It's the ear, not the gear. "
omarklah
09.04.2005 22:54:37

Ihan uteliaisuudesta kyselen, millasilla säädöillä lähtee paras soundi?

Paras soundi lähtee joka säädöillä :o)

Itse asiassa en ole vielä ehtinyt kunnolla tsekkaamaan kaikkia mahdollisuuksia. Parhaalta kuullostaa tällä hetkellä aktiivi puoli, mikit rinnan ja vähän treble cuttia. (Yhdistelmällä Hartke 3500 & Ampeg 4x10)
Huomenna pääsen testaamaan soundit keikkakamoilla - kerron lisää myöhemmin....
Kieppi
10.04.2005 16:08:56
Kaksi bassoa:

Warwick Fortress One 1994 5-kielinen. Vaahtera - wenge - wenge - MEC J+J, 2-al. eq. Kotibassona tällä hetkellä, kun sanoi MECin etunen sopimuksensa irti.

Warwick Streamer Jazzman 2003. Suosaarnibody liekkivaahterakannella, ovangkol-kaula, wengeotelauta. MECin J+M, Seymour Duncanin 3-al. eq.

Näistä Streameri aktiivisemmassa käytössä. Kuva löytyy omakuvasta.
Kalamies #10 >-)))>. Aut Warwick, aut nihil.
Demo on viimeinkin valmis!
lennon john
10.04.2005 19:19:20
no ibanez edb500 gp.siinä on erinomainen tuntuma,siisti omasta mielestä ja soundikaan ei ole huono.löytyy myös falcon presari,joka on vähän hajalla ja akustinen kirkland.
omarklah
11.04.2005 08:36:02

kerron lisää myöhemmin....

Ja anteeksi lievä offtopic...

Nyt on soundipuoli paremmin testatu - ei valittamista.
Oikeastaan millä tahansa säädöillä saan hyvät soundit Tributesta ulos. Passiivina toimii jees perinteisessä ja aktiivipuoli kattaa modernimmat tarpeet. Parhaimmalta kuullosti ilman efektihärpäkkeitä. Ja se murina on siellä koko ajan mukana :o) Which is nice.

Omakuvasta löytyy nyt kuva bassosta ja mun "stäkistä".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)