![]() 07.06.2005 13:07:22 | |
---|---|
Tässä vaiheessa suosittelen että otat edes yhden bassotunnin. Osaava opettaja voisi antaa ihan kädestä pitäen vinkkejä tohon kipeytymisongelmaan. Tää ei oo välttämättä mikään leikin asia, omaa kroppaa ei kannata hajottaa soittamalla huonossa asennossa. Ehkä jollain lekurilla käyntikin voisi olla ihan hyvä juttu? ööö mää voisin kysästä musaopelta. ei kai ny tässä lekuria tarvita?! =/ | |
![]() 07.06.2005 20:40:49 (muokattu 07.06.2005 20:41:14) | |
ööö mää voisin kysästä musaopelta. ei kai ny tässä lekuria tarvita?! =/ No ei se kyllä normaalia ole jos soittamisesta tulee paikat kipeiks, jos se siis ei ole kiinni kerran huonoista välineistä, soittoasennosta tai -tekniikastakaan. | |
![]() 07.06.2005 21:54:59 | |
Mie olisin tohon sellaista mieltä että koska kädet eivät oo tottuneet soittoon niin se sattuu... olen itse kanssa joskus kamppailut asian kanssa, mutt anyt ne on taakse jäänyt..!! eli se johtuu siitä että puuttuu voimaa käsistä, suosittlen sellaista käsitreenaria, toivottavasti tiedäät mitä tarkoitan.. Kyllä jokaisella normaalilla ihmisellä pitäisi sormivoimat riittää niiden kielien painamiseen. Jos itse kokeilee niin pikkurillilläkin kielen saa soimaan puhtaasti aika pienellä painamisella. Eli kyse ei ole voiman puutteesta vaan siitä, että sormet eivät ole tottuneet uusiin liikeratoihin. Tämän takia kättä/sormia tulee - varsinkin taitoihinsa nähden liian nopeasti soitettaessa - jännitettyä liikaa kun yrittää pakottaa ne nakit oikeisiin paikkoihin ja näin ne paikat kipeytyy. Toisin sanoen hitaasti (ja rennosti) hyvää tulee. helppopalanakkikakkua | |
![]() 07.06.2005 22:11:23 | |
Eli kyse ei ole voiman puutteesta vaan siitä, että sormet eivät ole tottuneet uusiin liikeratoihin. Tämän takia kättä/sormia tulee - varsinkin taitoihinsa nähden liian nopeasti soitettaessa - jännitettyä liikaa kun yrittää pakottaa ne nakit oikeisiin paikkoihin ja näin ne paikat kipeytyy. No pherkele....mie jännitän kyllä aina ihan perkeleesti kun soitan.......joop "Nappia" sanoi Salmiakki-Koira" | |
![]() 07.06.2005 22:12:18 | |
Kyllä jokaisella normaalilla ihmisellä pitäisi sormivoimat riittää niiden kielien painamiseen. Jos itse kokeilee niin pikkurillilläkin kielen saa soimaan puhtaasti aika pienellä painamisella. Eli kyse ei ole voiman puutteesta vaan siitä, että sormet eivät ole tottuneet uusiin liikeratoihin. Tämän takia kättä/sormia tulee - varsinkin taitoihinsa nähden liian nopeasti soitettaessa - jännitettyä liikaa kun yrittää pakottaa ne nakit oikeisiin paikkoihin ja näin ne paikat kipeytyy. Toisin sanoen hitaasti (ja rennosti) hyvää tulee. ja tähän lisättäköön jos on kroppa samanlainen ku Rammsteinin syntikkapojalla ja olkapäällä on 5 kiälinen passo (mikä painaa iha helkkaristi) nii kyl varmaa tulee paikat kipeiks. ja sen huamasin et ku laitoin selän suaraks nii ei kipeytyny nii nopeesti =) | |
![]() 07.06.2005 22:13:30 | |
ja tähän lisättäköön jos on kroppa samanlainen ku Rammsteinin syntikkapojalla ja olkapäällä on 5 kiälinen passo (mikä painaa iha helkkaristi) nii kyl varmaa tulee paikat kipeiks. ja sen huamasin et ku laitoin selän suaraks nii ei kipeytyny nii nopeesti =) Ei se 5-kielinen mitenkään liiemmin paina enemmän kuin 4-kielinenkään. Ei toi normaalia musta oo, tai sit oot joku 35kg tyyppi. | |
![]() 07.06.2005 22:18:52 | |
Ei se 5-kielinen mitenkään liiemmin paina enemmän kuin 4-kielinenkään. Ei toi normaalia musta oo, tai sit oot joku 35kg tyyppi. Aivan! Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. | |
![]() 08.06.2005 00:30:54 | |
ja tähän lisättäköön jos on kroppa samanlainen ku Rammsteinin syntikkapojalla ja olkapäällä on 5 kiälinen passo (mikä painaa iha helkkaristi) nii kyl varmaa tulee paikat kipeiks. ja sen huamasin et ku laitoin selän suaraks nii ei kipeytyny nii nopeesti =) Noniin, edistystä siis on tapahtunut! Hyvä. Sitten vielä toi soittotekniikka haltuun niin kivut ovat historiaa! "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 08.06.2005 22:41:26 (muokattu 08.06.2005 22:52:04) | |
tuskinpa se siitä passosta johtuu!!! mulle on tullu samaa käsi ikään kuin ei mee enää normaaliks tai sattuu siks ku plektraa pitää nii se ote. (ai tink) ja voihan sitä aina käyttää SORMIA!!!! =) ja en tajuu mitä ideaa on soittaa enemmällä ku 2lla sormella, sehän vasta puuroutuva saundi on!! =( Niin kyllä se taitaa tekniikassa olla. Kuulostaa siltä että jännität sitä kättä liikaa, se korjaantuu kyllä kunhan soittelet paljon ja vielä vähän enemmän. Netistäkin löytyy kivasti kaikkea soittoasennon neuvoista alkaen. Mutta noista sormi kommenteista päättelin ettet varmaankaan ole kovin montaa vuotta vielä soittanut. Eihän se kolmas sormi puurouta mitenkään jos sitä on oppinut hyvin käyttämään, eli vuosien treeni. Eli eikun sitkeää harjoittelua niin kyllä se siten muuttuu hauskemmaksikin kun huomaa että "helvetti nythän se toimii jo noinkin kivasti". | |
![]() 08.06.2005 23:12:54 | |
Niin kyllä se taitaa tekniikassa olla. Kuulostaa siltä että jännität sitä kättä liikaa, se korjaantuu kyllä kunhan soittelet paljon ja vielä vähän enemmän. Netistäkin löytyy kivasti kaikkea soittoasennon neuvoista alkaen. Mutta noista sormi kommenteista päättelin ettet varmaankaan ole kovin montaa vuotta vielä soittanut. Eihän se kolmas sormi puurouta mitenkään jos sitä on oppinut hyvin käyttämään, eli vuosien treeni. Eli eikun sitkeää harjoittelua niin kyllä se siten muuttuu hauskemmaksikin kun huomaa että "helvetti nythän se toimii jo noinkin kivasti". no siinä on se onkelma et missäs välissä käyttää 3matta sormee? koska nimetön on liian lyhyt soittamiseen. ja plektra on sitä varten et jos haluu nopeeta ja yleensä on pärjätty 2 sormella. no vuaden oon soittanu et oon käyny tunneilla mut eipä oo ollu mitää hyätyä kerta opettelin ite jo monta piisii sitä enne. mut lähinnä toi tekniikka ois se mihin tuntei tarvittais ja soittoote tjn. | |
![]() 08.06.2005 23:57:37 (muokattu 09.06.2005 00:23:07) | |
Noh vuosi... ite harjoittelin joskus aluksi 5 vuotta niitä kahta... ja siitä seuraavat 5v kolmannen kera....ja opettelu jatkuu vieläkin. mutta: Ei se nimetön kai liian lyhyt oo? suunnileen sama kun etusormi, mulla vähän sitä pidempikin, kun niitäkin on niin eripituisia. Mutta ei siihen kolmanteen sormeen en osaa oikein sanoa juuta tai jaata koska tarpeeksi kun soitat niin se eiköhän se tule mukaan soittoosi.. itellänikin se on siellä mihin oon sen totuttanut.(vaikeahan tätä on selittää, jos joku kokeneempi/ viisaampi haluaa niin saa yrittää..:D),siis ei se ole mitenkään riippuvainen tahtilajeista ym.. sitä vaan soittaa/käyttää luonnollisesti, se tulee vuosien jälkeen sitten jo "selkärangasta". Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty ?:D :D | |
![]() 09.06.2005 14:40:31 | |
Noh vuosi... ite harjoittelin joskus aluksi 5 vuotta niitä kahta... ja siitä seuraavat 5v kolmannen kera....ja opettelu jatkuu vieläkin. mutta: Ei se nimetön kai liian lyhyt oo? suunnileen sama kun etusormi, mulla vähän sitä pidempikin, kun niitäkin on niin eripituisia. Mutta ei siihen kolmanteen sormeen en osaa oikein sanoa juuta tai jaata koska tarpeeksi kun soitat niin se eiköhän se tule mukaan soittoosi.. itellänikin se on siellä mihin oon sen totuttanut.(vaikeahan tätä on selittää, jos joku kokeneempi/ viisaampi haluaa niin saa yrittää..:D),siis ei se ole mitenkään riippuvainen tahtilajeista ym.. sitä vaan soittaa/käyttää luonnollisesti, se tulee vuosien jälkeen sitten jo "selkärangasta". Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty ?:D :D joo!!! ihan liian vaikeesti :D täähän muistuttaa vähä mun kirjotuksia :D:D:D no joo.. no entäs menee taas oftopikkii mut pakko kysyy ku ei oo musaopeekaan.. eli jos ei oo PA kamojen styrkkarii mikille nii voiks mikserin kautta stereoista käyttää styrkkarina? ja mulla on nii piänet kädet että hirvittää =( | |
![]() 09.06.2005 14:51:13 | |
eli jos ei oo PA kamojen styrkkarii mikille nii voiks mikserin kautta stereoista käyttää styrkkarina? ja mulla on nii piänet kädet että hirvittää =( Nyt täytyy myöntää, että en pysy ajatuksenjuoksuissasi täysin mukana. Mutta jos kysyt että voiko stereoiden vahvistinta käyttää vahvistimena laulumikille, niin periaatteessa kyllä. Tämän hässäkän kytkemisessä ämyreihin tosin voi olla hieman haasteita (piänet kädet tosin voi auttaa näissä kytkentöjen tekemisissä). Samoin riski vahvistimen rikkotumisesta on olemassa, koska tehoja ei yleensä irtoa riittävästi bändikäyttöön normi kotistereoissa. | |
![]() 09.06.2005 16:43:26 | |
Nyt täytyy myöntää, että en pysy ajatuksenjuoksuissasi täysin mukana. Mutta jos kysyt että voiko stereoiden vahvistinta käyttää vahvistimena laulumikille, niin periaatteessa kyllä. Tämän hässäkän kytkemisessä ämyreihin tosin voi olla hieman haasteita (piänet kädet tosin voi auttaa näissä kytkentöjen tekemisissä). Samoin riski vahvistimen rikkotumisesta on olemassa, koska tehoja ei yleensä irtoa riittävästi bändikäyttöön normi kotistereoissa. no eihän tässä pändistä ookkaa kyse vaa siitä et tiätää et homma pelittää :D juu nou? fatzerissa ainaki sanottii et voi kytkee steroihin mikin mikserin kautta. | |
![]() 09.06.2005 21:02:29 | |
ozzyfani: ööö mää voisin kysästä musaopelta. ei kai ny tässä lekuria tarvita?! =/ ozzyfani: no entäs menee taas oftopikkii mut pakko kysyy ku ei oo musaopeekaan.. Niin kummin se nyt on? On vai ei oo? Tsekkaa Impishin uusi demo!
http://www.impish-band.com | |
![]() 09.06.2005 21:44:39 | |
ozzyfani: ozzyfani: Niin kummin se nyt on? On vai ei oo? jaa mikäs on kymysys? | |
![]() 09.06.2005 21:46:33 | |
jaa mikäs on kymysys? Niin että onko sulla musaopettajaa vaiko ei? Kun ristiriitaisia lausuntoja olet tuottanut. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. | |
![]() 09.06.2005 23:08:46 | |
Niin että onko sulla musaopettajaa vaiko ei? Kun ristiriitaisia lausuntoja olet tuottanut. on koulus musaope!! mut en muusta tiiä sitte ku ei se vastaa maileihin!!!! | |
![]() 10.06.2005 01:23:29 | |
on koulus musaope!! mut en muusta tiiä sitte ku ei se vastaa maileihin!!!! Opet on kesälomalla nyt. | |
![]() 10.06.2005 01:39:31 (muokattu 10.06.2005 01:40:09) | |
Okei. Plekun käyttö on soundikysymys, ei nopeus-. Bassoon siirtyneet kitaristit on tietty nopeempia plekun kanssa, bassolla alottaneet saattaa olla plekun kanssa ihan metsässä. Ja sormilla soittaessa saa jokaisen nuotin väliin pienen tauon, joka nimenomaan selkeyttää soittamista merkittävästi. Jos paikat tulee kipeeks, ni soittotunnille, ehdottomasti. Opettaja voi arvioida onko soitin fiksuissa säädöissä, ja onko räpylät fiksuissa asennoissa. Ite kävin puol vuotta kitara tunneilla soitannan alkuvaiheessa, ja hyöty oli erittäin suuri. Ja soittimen korkeus on yleensä luonteva sillä korkeudella missä soitin lepää kun istuu ryhdikkäästi. Käsien asennoissa toi Adam Nittin opas on verraton, saa pitää raamattuna. Ranteiden suuria kulmia pitää välttää, molemmissa käsissä. Hartiat ja muut lihakset pitää olla rentoina, ja pitää sormien liikkeet vain sen kokosina mitä tarttee. Monesti aluksi vasen käsi tekee ihan kummallisia liikkeitä, myös siinä Myungin opetusvideolla. Economy on päivän sana. Sormien ei tartte nousta 2cm:ä enempää kieliltä. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)