nappo 07.09.2012 18:43:35 | |
---|
No niinpä tietysti. Tuohon kuvan tapaukseen riittäisi varmaankin että olisi pleksissä lovi ruuvin kohdalla. Omassa 70-luvun Fernandesissa sama juttu, mutta olen ottanut pleksin irti kaularautaa säätäessä. Enemmän ruuveja, mutta jostain syystä ei uskalla noita kauloja oikein irrotella. You little punks think you own this town |
jabaduu 08.09.2012 08:19:14 | |
---|
Mä tein kolon plexiin niin ei tarvitse irroitella mitään. Basso on -72 Fender jazz. Jarmo lehtonen |
Le Haba 13.09.2012 11:49:50 | |
---|
http://fenderforum.com/userphotos/index.html?recid=42375 Tällaisistako täällä puhutaan? :-) Tuo '62 ollut mulla noin 15v ja todella kovassa käytössä. JazzBassoista mielestäni parhaat ovat pre-CBS (kaulan profiili miellyttää eniten) ja tämä kyseinen basso resonoi hyvin kun puu on vanhaa ja soitinta on soitettu paljon. Kerran mulle tarjottiin hyvin varhaista jatsaria (keväältä -60). Se oli lähes koko ajan ollut vain jossain vitriinissä. Todella huono soitin mutta keräilyarvo huipussaan. Kieltäydyin kun etsin itselleni työkaveria. Presareita olen soittanut ja kokeillut kaikkia vuosimalleja 52-81 (lukuunottamatta '67, koska se on tosi harvinainen vuosikerta) ja päätynyt siihen että aikanaan omistamani '68 on tehnyt suurimman vaikutuksen tatsillaan ja resonoinillaan. 1968 CBS alkoi taas tekemään (itselleni) miellyttävämpiä kauloja. Mun käteen ei vain kuuskytluvun puolivälin halkokaulat istuneet. Täytyy myöskin korostaa näin lopuksi, että olen niin vähän kokeillut näitä uudempia fenkkuja, että en tiedä niistä juurikaan mitään. Kuulemma hyviä monet. Meikäläiseen iski Fenderkipinä jo 70-luvun alkupuolella, kun setäni osti tuliterän presarin ja sain joskus lainata sitä omille keikoille sitten kun aloin keikkailemaan joskus 74-75 My name is Baron, Le Baron |
piivei 14.09.2012 13:52:56 | |
---|
Onhan sulla Haba se viiskielinen jazzari 2000-luvulta. Onko sen soundi siellä päinkään verrattuna tähän 60-luvun kaunokaiseen? Muuten mykistävä kirjoitus, ei lisättävää :) |
Le Haba 14.09.2012 14:24:17 | |
---|
piivei: Onhan sulla Haba se viiskielinen jazzari 2000-luvulta. Onko sen soundi siellä päinkään verrattuna tähän 60-luvun kaunokaiseen? Muuten mykistävä kirjoitus, ei lisättävää :) On mulla se, ostin sen uutena v 2000 ja siinä on vielä jopa originaalit kielet kiinni ja saundi aina kohdillaan vaikka olen soittanut sillä todella paljon. Ensi alkuun en ihan tykännyt ko basson soinnista mutta kun on intensiivisesti soittanut sitä nämä 12v niin se on saanut ihan uuden potkun verrattuna 12v takaiseen aikaan. Pidin sen kuitenkin koska kaula on hyvä ja basso on hieno ja ennenkaikkea Jazz Bass, jonka mikityksestä ja muotoilusta pidän eniten. Ja verrattuna tuohon '62 bassoon sanoisin, että soundi on todella hyvä mutta hieman erilainen. Mielestäni viisikielinen saundaa aina vähän erilaiselta kuin nelikielinen. Johtuu ehkä siitä että sitä ehkä soittaa vähän eri tavalla ja toisekseen vitosen vapaassa E-kielessä ei vaan ole niin paljon "munaa" kuin nelikielisen vaikka olis sama paksuus ja sama kielimerkki. Koen jotenkin, että oltuaan niin monta vuotta se stydein kieli bassossa niin nyt kun H-kieli on siinä vieressä niin se vähän kainostelee se E-kieli. :-D En keksinyt parempaakaan kielikuvaa My name is Baron, Le Baron |
Johannes_t 15.09.2012 10:33:28 | |
---|
Le Haba: Koen jotenkin, että oltuaan niin monta vuotta se stydein kieli bassossa niin nyt kun H-kieli on siinä vieressä niin se vähän kainostelee se E-kieli. :-D En keksinyt parempaakaan kielikuvaa Ai juma! Loistavaa! :D |
Le Haba 15.09.2012 11:24:23 | |
---|
piivei: Huomasin, että sullakin Sadowskyn preamp. Eiks ole mainio laite! Omani hankin jo yli 20v sitten enkä voi kuvitellakaan studioon menoa ilman sitä. johannes: mitäs Tampereelle? My name is Baron, Le Baron |
Johannes_t 15.09.2012 11:27:05 | |
---|
Le Haba: piivei: Huomasin, että sullakin Sadowskyn preamp. Eiks ole mainio laite! Omani hankin jo yli 20v sitten enkä voi kuvitellakaan studioon menoa ilman sitä. johannes: mitäs Tampereelle? Näin eilen Juuson kävelevän kadulla Fender selässään. Siinä kiteytyi monta hyvää juttua Tampereesta ;) Hyvin pyyhkii, toivottavasti sielläkin! |
Le Haba 15.09.2012 11:37:30 | |
---|
Johannes_t: Näin eilen Juuson kävelevän kadulla Fender selässään. Siinä kiteytyi monta hyvää juttua Tampereesta ;) Hyvin pyyhkii, toivottavasti sielläkin! Kyl tässä hyvä meno. Tänään Ikaalisiin eli Tampereen ohi pyyhkäistään. Hyvä Juuso ja hyvä Tampere!! My name is Baron, Le Baron |
piivei 16.09.2012 15:18:31 | |
---|
Le Haba: piivei: Huomasin, että sullakin Sadowskyn preamp. Eiks ole mainio laite! Omani hankin jo yli 20v sitten enkä voi kuvitellakaan studioon menoa ilman sitä. johannes: mitäs Tampereelle? Jep hyvä on kyllä, pieni musta taikalaatikko :) |