hemmo 05.12.2010 17:03:33 | |
---|
sirdickyj: Olen ymmärtänyt ettei liiemmin soittanut noilla Ramo-lätyillä. Taisit kuulla seikan melko hyvännäköisiltä vuosaarelaisgimmoilta kaupunnilla, liikennevaloissa. Höpöhöpö. Doku-menttien mukaan DeeDee soitti levyillä ihan itse ja myös sävelsi useimmat Ramo-kipaleet, lapsellisella tyylillään. Aloitin itsekin bassonsoiton nimenomaan Deedeen (ja Ramojen) innoittamana. Joten hän sitten lienee esikuva miullekin. "Edellisiltana ku menin maate ni en saanu unta ku teki niin paljon mieli jallukolaa" - Vanttera |
RamoQ 05.12.2010 21:09:14 | |
---|
J.Hollström: Ja samalla todisti sen että stuntit pitää ottaa levylle vetämään jos haluaa kelvollista jälkeä narulle. Mutta siinä olet oikeessa, että tommoseen sohlaukseen ei teorioita tarvita. Vaikkei teknisesti mitään huipputasoa ollutkaan niin kyllähän hän ihan itse biisit soitti sinne levyille. En kyllä käsitä tuota "sohlausta" mielestäni hän soitti biisit niinkuin pitikin (Ei ehkä ihan absoluuttisen täydellisesti, mutta riittävän) Ja sävelsikin kappaleet ilman sen kummempaa teoriantuntemusta. "Kannattaa välttää huonoja floikkakitaroita, niissä ei oo floikkaa" |
J.Nikkanen 05.12.2010 21:28:52 | |
---|
Ramones on just kova! Jos intternetissä ei olisi, siellä vain ei olisi. |
WnbPunk 05.12.2010 21:33:52 | |
---|
Kaikki Ramones -fanit näemmä ilmaantuneet tälle palstalle. Itsekkin aijoin tulla hehkuttamaan DeeDeetä mutta se on nähtävästi jo monesti tehtykkin. :) Onko näin? |
Bassassin 06.12.2010 00:03:37 | |
---|
Itselleni ehdottomasti suurin basson ylipappi, esikuva ja vaikuttaja soittotyyliin on ollut Geddy Lee. Niin saakelin lahjakas ja luova mies jonka jokainen bassokuvio on tarkkaan harkittua mutta varsinkin livenä vetelee ihanan spontaaneja likkejä. John Paul Jones vaikuttaa järjettömällä monipuolisuudellaan, basismin ulkopuolellakin. Paul McCartneyn melodiantaju ja laulutaito tarttuvia bassotteluja unohtamatta on jääny pysyvästi mieleen. Chris Squire. Plequilun pioneeri. Itse en plekulla edes osaa soittaa mutta Squiren kaulojakatkova soundi vaan on niin ihana. * Ja vielä erityismainintana harrastukseni alkuaikojen vaikuttaja, David Ellefson. Oma musamaku liukunut sen verran kauemmas rässistä että enää ei tuo vaikute pahemmin omassa soittamisessa näy eikä tunnu. Hieno basisti silti |
hollstro 06.12.2010 11:00:34 | |
---|
RamoQ: Vaikkei teknisesti mitään huipputasoa ollutkaan niin kyllähän hän ihan itse biisit soitti sinne levyille. En kyllä käsitä tuota "sohlausta" mielestäni hän soitti biisit niinkuin pitikin (Ei ehkä ihan absoluuttisen täydellisesti, mutta riittävän) Ja sävelsikin kappaleet ilman sen kummempaa teoriantuntemusta. Eiköhän suurin osa rokista ja sen eri tyyleistä ole sävelletty ilman teoriatuntemusta. Punkin idea oli siinä että soitettiin ilman että osattiin soittaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Van Hannes 06.12.2010 11:24:33 | |
---|
MPU:lla oli hyvä lista. Lisään itse vielä Pekan. |
Seqa 06.12.2010 14:57:15 | |
---|
Meikhäläisellä ehrottomasti Mark King/ Level 42. Lähes syntymästä lähtien tullu katottua faijan vhs: iltä herran soittelua ja kyllä se basso nätisti toimii bändin (liidi) soittimena. Vasta sähkökitarasta bassoon siirtyneenä en paljon muita basisteja ole seurannutkaan, mutta lisätään nyt vielä Michael Anthony/ Van Halen, sillä herzalla oli tyyliä... Live n' let die! |
Isotalo 06.12.2010 18:54:09 | |
---|
Teoria se on ja pysyy hirveänä mörkönä. Onkohan olemassa sellanen sivusto kuin Lingvistien.net, siellä varmaan kielioppi on samassa asemassa. |
juici 06.12.2010 19:40:29 | |
---|
Mitä sitä suotta kieltämään etteikö Krist Novoselicin soitto Nirvanan levyillä olisi vaikuttanut siihen, että suostuin bändissämme tarttumaan bassoon. Novoselicin soitossa punkin ja metallin välinen räime yhdistyy harkittuihin popmaisiin linjoihin jotka kuljettavat biisiä eteenpäin. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
jaakonam 06.12.2010 20:30:19 | |
---|
Isotalo: Teoria se on ja pysyy hirveänä mörkönä. Onkohan olemassa sellanen sivusto kuin Lingvistien.net, siellä varmaan kielioppi on samassa asemassa. Hirveästi kyllä tekisi mieli teoriaakin opiskella edes kotitarpeiksi, mutten oikein tiedä mistä omin avuin lähteä liikkeelle. Koulun penkille meno ei tule kysymykseen. "Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
SnowCrow 06.12.2010 21:56:28 | |
---|
|
kozmik 06.12.2010 21:57:38 (muokattu 06.12.2010 21:59:34) | |
---|
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine |
jaakonam 06.12.2010 22:09:26 | |
---|
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti." |
Jamppa2 07.12.2010 21:15:42 | |
---|
En lukenu kovin seikkaperäisesti, mutta Larry Graham on kyllä ihan ykkös mummo Betty Davisin ekalla lp:llä. Sly:n remmis jotenkin vaisu, mutta Erricon kanssa aivan parasta imua. Tutustukaa tohon Betty Davisin ekaan. Ei jätä kylmäksi paatuneintakaan vaseliinin vihaajaa. Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille. |
Funkånaut 07.12.2010 21:47:47 | |
---|
Jamppa2: En lukenu kovin seikkaperäisesti, mutta Larry Graham on kyllä ihan ykkös mummo Betty Davisin ekalla lp:llä. Sly:n remmis jotenkin vaisu, mutta Erricon kanssa aivan parasta imua. Tutustukaa tohon Betty Davisin ekaan. Ei jätä kylmäksi paatuneintakaan vaseliinin vihaajaa. On muute toi Bettyn eka levy täyttä dimangia. Eikä muukaa bändi koostu turhista jampoista. Melkone Funkadelic-fiilis nois Bettyn ekois platois. Maailmassa on seitsemän hyvää syytä elää. Naiset, oluet ja viskit. Lopuilla neljällä ei enää olekaan väliä. |
To/Die/For 07.12.2010 22:16:45 | |
---|
Ehdottomasti Steve Harris. Juuri hän oli/on mun innoittaja. |
J.Nikkanen 08.12.2010 11:07:51 | |
---|
jaakonam: Kiitos, pitääpä hoitaa tuo ja tutustua. Ihan basismin osalta totesin jo tämän aika hyväksi: http://www.amazon.co.uk/Hal-Leonard … =UTF8&qid=1291666213&sr=8-3 Jos nuo kaksi opusta jaksaa kahlata yksin läpi ja vielä niin että oikeasti oppii, osaa ja ymmärtää ne asiat, niin alkaa oleen jo homma aika mallillaan. Minä en jaksanut... Jos intternetissä ei olisi, siellä vain ei olisi. |
pekezu 11.12.2010 01:02:53 | |
---|
Isotalo: Teoria se on ja pysyy hirveänä mörkönä. Onkohan olemassa sellanen sivusto kuin Lingvistien.net, siellä varmaan kielioppi on samassa asemassa. Jätkän vertaus herutti plussan. Teoriamörköön kannattaa tehdä tuttavuutta. Jos yhtään kiinnostaa. Toi tohtori toonika on hyvä, se on käytännönläheisimpiä kirjoja mitä tulee mieleen. Harmi ettei vielä niin hyvää teosta ole tullut, joka käsittelisi teoriaa tuosta eteenpäin, ei ainakaan kukaan ole mulle kertonut moisesta. Olisi käyttöä. "Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada |
Cornflake 11.12.2010 11:31:51 | |
---|
Tim Commerford I ain't gonna work on Maggie's farm no more |