Aihe: Kokemuksia kompuroista
1 2 3 4 5
Cornflake
16.11.2008 21:34:24
okabass:
http://www.okabass.suntuubi.com/datafiles/gallery/1/s/HPIM1372.JPG
Kokeilkaa hakua la-2a.

Alko jöpsöttää. Samointein.

Ton voi tosiaan lyödä mihin väliin vaan jos siltä tuntuu. Ja varsinkin bassolle. Plugaripuolelta (Liquid mix esmes) vaan tosin tuttu kiksotin, mutta hyvä emulaatio sekin tuntuu olevan.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
tmmy
16.11.2008 22:35:58
ja vielä paremmaks muuttuu, jos saat kompuroitua ylä- ja alakaistat erikseen, niin saat säädettyä molemmille alueille sopivimman puristuksen...

MultiCompissa on tämä "MB" eli multiband-toiminto. Takakannen alta löytyy ruuvimeisselillä säädettävä ruuvi, jolla voi kompressoita säätää halutun kaistan suuntaan. Kerrassaan mainio pedaali, mutta olen myymässä omaani pois, koska minulla ei ole käyttöä ko. pedaalille. Pedaali on tällä hetkellä myynnin kannalta tilassa "varattu".
www.monovisio.com
Seba
16.11.2008 23:30:56

Mulla on kanssa tuo multicomp kahden vaiheilla että luovunko vai en kun en oikein osaa käyttää moisia systeemejä :)

Ehkä pidän vielä ja harjoittelen josko oppisin vielä joskus.
Cornflake
17.11.2008 07:42:52
Multicompista tota kahden alueen toimintoa ei tullut oikeastaan ikinä käytettyä. Se tubesim oli silmässä aina,minusta parhaan kuuloinen noista.

Eikä se silloin ollut vaikea käyttää:-)
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
okabass
17.11.2008 08:07:37 (muokattu 17.11.2008 08:09:06)
Multicompista tota kahden alueen toimintoa ei tullut oikeastaan ikinä käytettyä. Se tubesim oli silmässä aina,minusta parhaan kuuloinen noista.

MOI

Mulla oli käytössä tuo Multicomp. Tein siihen sellaisen modin, että tubesim oli päällä koko ajan. Se meni muistaakseni hyppylangalla. Lopullisessa versiossa oli potikka langan paikalla, joten se tubesim oli säädettävä. Tosin se taisi olla koko ajan täysillä. EBS lähetti skeman, kun pyysin. Jouduin kylläkin allekirjoittamaan sitoumuksen, etten julkaise sitä.
Hirsimäki
17.12.2008 22:45:06
Tilasin tuossa viime viikolla Englannista Marsun ED1 -kompuran. Nyt pitää vain odottaa ja toivoa, että se olisi hyvä.
calster
04.05.2010 13:25:15
Onko kukaan testannut RNC:tä? Sitä jossai vaiheessa hypetettiin kovasti TB:llä.
http://www.thomann.de/fi/fmr_audio_rnc_1773.htm

nro5: Löytyy, Varsin pätevä laite niin bassolla kuin muissakin instrumenteissa. Tarkoitus oli ruveta käyttämään tuota nupin efektiluupissa, mutta ei jaksanut tuollaista räkkilaitetta roudata erikseen kun on jo lattiat täynnä purkkeja. Demeterin Compulator on kanssa ollut nyt jo pidemmän aikaa laatikossa huilailemassa vaikka ihan poskettoman kova laite onkin. Nykyisin kun on Cream pie täysillä koko ajan niin ei tarvitse paljon puristussuhteita miettiä :-)

Onko RNC ollut käytössä bassotteluissa?
Kokemuksia RNC:stä tulemaan, lähinnä basson kanssa soitteloista.
wa evö mään!
calster
06.05.2010 09:14:05
calster: Onko RNC ollut käytössä bassotteluissa?

Vastaan itse itselleni :D
..Kyllä se toimii basson soitteloissa aivan hienosti.
Ei väritä saundia ja säädöt hyvät. Mainittakoon myös että koko varsin näppärä ja kun käytettynä ostin niin hintakaan ei ollut päätä huimaava, joskaan se uutenakaan ei ole "sairaan kalliskaan".
wa evö mään!
anapena
06.05.2010 11:09:45
Itselläkin pötköttää laatikossa tuo kompura, voisihan sen taas käyttöön ottaa. Ehkäpä opettelen ensin soittamaan vähän paremmin, on niin alkutekijöissään se puoli. Käytätkös sitä normi modessa vai SuperNicella?
calster
06.05.2010 13:59:31 (muokattu 06.05.2010 14:01:15)
anapena: Itselläkin pötköttää laatikossa tuo kompura, voisihan sen taas käyttöön ottaa. Ehkäpä opettelen ensin soittamaan vähän paremmin, on niin alkutekijöissään se puoli. Käytätkös sitä normi modessa vai SuperNicella?

Tällä hetkellä on ihan normi modella! Itse kompressiota on suht vähän, silleen että pientä tasoittelua tulee MUTTA kuitenkin luonnollinen saundi . Alapää ei ole muhjuuntunut niin kuin joku netissä kirjoitti, testattiin tämä isommallakin lyttäyksella.
Nyt tosiaan sustainia on hieman lisää ja äänimaailma tasaisempaa. Todella maukasta oli kyllä soitella kun tuuttaa mukavan tasaisesti ja tanakasti ääntä ulos :D !
Sormilla soittaessa ero oli varsin huomattavissa ja todella positiivista, itse omaan siis paskan tatsin :D .
Suosittelen kyllä ainakin koittamaan, tosin itsellä ei ollut mitään kokemusta kyseisistä laitteista joten kaveri jelppasi ja ohjasi säätämisessä. En tiedä olisiko saanut purnukasta järkevää ääntä ulos jos yksin olisi pitänyt lähteä arpomaan. Mutta rohkeesti vaan testailemaan, ihan käypä laite on kyllä. Mää diggailen.
wa evö mään!
stenel
07.05.2010 23:57:51
Ehkäpä klassisessa ja kansanmusiikissa kompressoimaton basso on oikea ratkaisu mutta muunlaisessa musiikissa kompressointi on käytännössä itsestäänselvyys.Tanakka soundi vaatii tietynlaista vakautta, jonka kompressori mahdollistaa.
Jag känner en bott
Teijo K.
08.05.2010 00:03:21

Cornflake: Multicompista tota kahden alueen toimintoa ei tullut oikeastaan ikinä käytettyä. Se tubesim oli silmässä aina,minusta parhaan kuuloinen noista.

Mulla oli aina sillä kahden alueen asetuksella. Tubesim toi kontraan ikävää muhjuisuutta tms. Bassokitaraan toimi kyllä hienosti taas. Nyt mulla on Fishmanin etunen missä on mukana optinen kompressori ja sekin pelittää kontran kanssa oivasti. Piti myydä Multicomp pois että tuon Fishmanin sain, eikä ole vielä kaduttanut.
PasiB
08.05.2010 08:32:32
stenel: Ehkäpä klassisessa ja kansanmusiikissa kompressoimaton basso on oikea ratkaisu mutta muunlaisessa musiikissa kompressointi on käytännössä itsestäänselvyys.Tanakka soundi vaatii tietynlaista vakautta, jonka kompressori mahdollistaa.

Enpä tiiä, oon Ampeg SVT3 PRO:n kanssa koittanut muutamaakin eri kompuraa, enkä koe niitä tarpeelliseksi. Liekö vaikutusta vahvarin putkietusella. Vai liekö kyse tällaisen vanhan pierun kivikaudelle jämähtäneestä asenteesta? Oon hylännyt kaikki purnukat joita on tullut koitettua, niin säröt kuin muutkin efektit.
Studio hommissa kai kompuralla on paikkansa, mutta livesoitossa en koe sitä tarpeelliseksi.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
pekezu
09.05.2010 18:27:41

PasiB: Enpä tiiä, oon Ampeg SVT3 PRO:n kanssa koittanut muutamaakin eri kompuraa, enkä koe niitä tarpeelliseksi. Liekö vaikutusta vahvarin putkietusella. Vai liekö kyse tällaisen vanhan pierun kivikaudelle jämähtäneestä asenteesta? Oon hylännyt kaikki purnukat joita on tullut koitettua, niin säröt kuin muutkin efektit.
Studio hommissa kai kompuralla on paikkansa, mutta livesoitossa en koe sitä tarpeelliseksi.

Itse pidän MultiCompia päällä tuon tubesimin tuoman muhevoinnin takia. Suhteellisen miedot asetukset on, kompurointi klo 10 paikkeilla ja yleisvola sit tilanteen mukaan. Mutta toiset tykkää ja toiset ei, itse olen kokenut ihan kivaksi vempaimeksi tuon.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
Kefiiri
09.05.2010 18:50:16
PasiB: Enpä tiiä, oon Ampeg SVT3 PRO:n kanssa koittanut muutamaakin eri kompuraa, enkä koe niitä tarpeelliseksi. Liekö vaikutusta vahvarin putkietusella. Vai liekö kyse tällaisen vanhan pierun kivikaudelle jämähtäneestä asenteesta? Oon hylännyt kaikki purnukat joita on tullut koitettua, niin säröt kuin muutkin efektit.

Mukavaa että tämmöisiäkin basisteja sentään on. Onneksi Euroopan unioni ei vielä ole huomannut määrätä kompressorin käyttöpakkoa basisteille.
Laaksonen
19.05.2010 23:23:44
calster: Onko RNC ollut käytössä bassotteluissa?

Itse kun viimeksi nauhotin kaverin bassoja niin vetäsin ne tuon kompuran läpi ja etusena oli soundcraftin dlx, ja DI boksia oli Countrymanin 85.
Oltiin melkosen tyytyväisiä lopputulokseen.

Tuttavani kans käytti samaa yhdistelmää pajallani kun nauhoitteli.

Varsin oiva peli hintasekseen, ei väritä saundia liikaa ja jotain kans tapahtuu kun nappuloita vääntää ja eikä ole mikään mailman agressiivinen, ainakaan omasta mielestäni.

Toimii muuten hyvin kans kurina/murina laulussakin, oon lytänny tolla samalla kompuralla aika lyttyyn laulut kun oon tehnyt jotain.

ihan suositeltava peli =) käytettynä näkyy tuossa 100-150€ välillä uutena taisi maksaa 177€ Thomanilla.
Seba
23.05.2010 23:17:34

Aikalailla sama. Kaikenlaisia purnukoita on tullut kokeiltua, multicompista, multidriveen ja valvedriveen, sekä lukuisia halvempia purkkeja.

Silti aina päädyn vetämään naturaalina lopulta.

SVT2 PROn kanssa tosin, pieni ero, muuten sama :)
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
pekezu
24.05.2010 01:58:13

Seba: Aikalailla sama. Kaikenlaisia purnukoita on tullut kokeiltua, multicompista, multidriveen ja valvedriveen, sekä lukuisia halvempia purkkeja.

Silti aina päädyn vetämään naturaalina lopulta.

SVT2 PROn kanssa tosin, pieni ero, muuten sama :)

Lamppukoneiden kanssa kompura lienee pääosin turha, ainakin MultiComppi yrittää vahvasti simuloida juuri putkikompressiota. Mitä olen putkistygeillä pistellyt, on ne olleet luonnollisesti aika miellyttäviä soundiltaan ihan ilman erillistä kompuraa.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
Seba
24.05.2010 02:09:26

pekezu: Lamppukoneiden kanssa kompura lienee pääosin turha, ainakin MultiComppi yrittää vahvasti simuloida juuri putkikompressiota. Mitä olen putkistygeillä pistellyt, on ne olleet luonnollisesti aika miellyttäviä soundiltaan ihan ilman erillistä kompuraa.

Joo Traynorin kanssa tuli valvedrivella otettua lisämunaa soundiin, ja multicomp oli jatkuvassa käytössä vaikka sekin täyslamppukone oli.

Ampegin hankittuani on tullut kokeiltua vaikka mitä, mutta ei vaan oikein loppupeleissä tunne tarvetta millekään.
Ei tähän taida uskaltaa mitään kirjoittaa ettei kaikenmaailman feministit hurjistu.
VSu
25.05.2010 21:27:05
Olen mieltynyt suuresti minulle sattumalta vaihdossa kulkeutuneeseen EBS:n multicomp:iin. Tubesim -moodilla kohtuullisen reilulla kompressiolla löysin sen viimeisen silauksen soundiini. Melko kovan tatsin soittajana minulla on toisinaan vaikeuksia pitää soitto kasassa ilman kompressoria.

En yleensä pahemmin perusta mallinnuksista ja muista apinoinneista, mutta tubesim mielestäni hoitaa kyllä hommansa varsin hyvin.
The world is a tragedy to those who feel, but a comedy to those who think.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)