![]() 21.03.2008 10:38:23 | |
---|---|
Joo mut Peterssonilla on ollu paska soundi koko uransa ajan kun ei ole ollut Ampegin rantasaunaa käytössä. Se ei vaan ite ole tienny sitä :) Näinhän olemme tästä kejusta oppineet, the one and only sound ja se siitä turhanpäiväisestä jauhamisesta. Marko Myönnän, oli lähellä.:) Ja on sillä joskus ollut Ampegiakin käytössä, samoin Marshallia ja Orangea ja vaikka mitä, mut nyt taas tota Hiwatt/Reeves -kamaa. | |
![]() 21.03.2008 10:53:18 | |
Joo mut Peterssonilla on ollu paska soundi koko uransa ajan kun ei ole ollut Ampegin rantasaunaa käytössä. Se ei vaan ite ole tienny sitä :) Näinhän olemme tästä kejusta oppineet, the one and only sound ja se siitä turhanpäiväisestä jauhamisesta. Marko MOI Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Tai: ei "sen" koolla ole merkitystä, sanoi pienipilinen. ;D Ceterum censeo moderator esse delendam | |
![]() 21.03.2008 11:03:14 | |
MOI Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Tai: ei "sen" koolla ole merkitystä, sanoi pienipilinen. ;D Ja sun mielestä tämä linja on nyt sitten asiallista ja asiaan kuuluvaa juttua? Hyvä tietää jatkossa että millä linjalla nää keskustelut liikkuu. Tai siis millä tasolla. ;) | |
![]() 21.03.2008 11:39:05 (muokattu 21.03.2008 11:40:04) | |
Ja sun mielestä tämä linja on nyt sitten asiallista ja asiaan kuuluvaa juttua? Hyvä tietää jatkossa että millä linjalla nää keskustelut liikkuu. Tai siis millä tasolla. ;) MOI :D Mikä sinulle on hyvä: lakitekstin kaltaista bassman kehuako pitäisi kirjoittaa. Kelaa nyt vähän. Minähän kirjoitin SVT:n säröytymisestä, johon kirjoittelit ihan puutaheinää "englantilanen herrasmies" sepustuksen.?! Älä vastaa kirjoituksiini. Kiitos. Teen samoin. Hyvää kevättä. Ceterum censeo moderator esse delendam | |
![]() 21.03.2008 11:53:02 | |
MOI :D Mikä sinulle on hyvä: lakitekstin kaltaista bassman kehuako pitäisi kirjoittaa. Kelaa nyt vähän. Minähän kirjoitin SVT:n säröytymisestä, johon kirjoittelit ihan puutaheinää "englantilanen herrasmies" sepustuksen.?! Älä vastaa kirjoituksiini. Kiitos. Teen samoin. Hyvää kevättä. Mun mielestä hyvä olisi se, että kaikki saavat sanoa omat mielipiteensä ilman alentuvaa mollaamista tyyliin "sepustukset". Kun nyt kuitenkin mielipideasioista puhutaan. Mähän en edes vastustanut sitä kun sä halusit keskustella sukupuolielimistä bassovahvariketjussa. Varmistin vain olinko ymmärtänyt oikein sun kirjoituksen. Mähän oon tykännyt sun SVT/putkinuppikirjoituksista. vaikka olen niitten asiasisällöstä joskus ollut eri mieltä. Olen kuitenkin yrittänyt esittää sen eriävän mielipiteen mahdollisimman asiallisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä. Mutta jos sä et kestä sitä, että mä nyt koen bassosoundin eri tavalla kuin sinä, niin mulle sopii toi sun ehdottama järjestelykin ihan hyvin. Sanompa vaan että mulla ei sua vastaan ole yhtään mitään, eikä mulle jää tästä mitään hampaankoloon. Mua saa mollatakin jos se tuntuu ihan välttämättömältä. Toki ilman olisi vielä kivempaa, mutta jos on pakko niin minkäs sille teet. Hauskaa kevättä sullekin. | |
![]() 21.03.2008 11:57:19 | |
Mun mielestä hyvä olisi se, että kaikki saavat sanoa omat mielipiteensä ilman alentuvaa mollaamista tyyliin "sepustukset". Kun nyt kuitenkin mielipideasioista puhutaan. Mähän en edes vastustanut sitä kun sä halusit keskustella sukupuolielimistä bassovahvariketjussa. Varmistin vain olinko ymmärtänyt oikein sun kirjoituksen. Mähän oon tykännyt sun SVT/putkinuppikirjoituksista. vaikka olen niitten asiasisällöstä joskus ollut eri mieltä. Olen kuitenkin yrittänyt esittää sen eriävän mielipiteen mahdollisimman asiallisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä. Mutta jos sä et kestä sitä, että mä nyt koen bassosoundin eri tavalla kuin sinä, niin mulle sopii toi sun ehdottama järjestelykin ihan hyvin. Sanompa vaan että mulla ei sua vastaan ole yhtään mitään, eikä mulle jää tästä mitään hampaankoloon. Mua saa mollatakin jos se tuntuu ihan välttämättömältä. Toki ilman olisi vielä kivempaa, mutta jos on pakko niin minkäs sille teet. Hauskaa kevättä sullekin. MOI Ok. Mutta hedelmätöntä jaanaamista ei kannata jatkaa, eikä aloittaa. Ceterum censeo moderator esse delendam | |
![]() 21.03.2008 12:17:49 | |
MOI Ok. Mutta hedelmätöntä jaanaamista ei kannata jatkaa, eikä aloittaa. Mä olen samaa mieltä. Mä siis ehdotan täältä Jyväskylästä päästä käsin, että kunnioitetaan toistemme mielipiteitä, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin, niin eiköhän me tulla toimeen ihan riittävän hyvin tällaista nettikommunikointia varten. -Teijo | |
![]() 21.03.2008 15:42:19 | |
Isotehoinen putkinuppi on tarpeeksi härski: - Ampeg SVT - Marshall VBA Muut on site pikkupojille. Noista voi aloittaa Aika härski nimi tein bändillä. Älä unohda Sunn 300T http://sunn.ampage.org/site/svcmans/300T.pdf G strings are for strippers! | |
![]() 21.03.2008 18:52:36 | |
Älä unohda Sunn 300T http://sunn.ampage.org/site/svcmans/300T.pdf Varsin päheen näkönen vehjes. Kukaan testannu? http://www.fadeoutrecords.com/jarkkoojakangas/index.htm | |
![]() 21.03.2008 19:16:56 (muokattu 21.03.2008 19:17:14) | |
Varsin päheen näkönen vehjes. Kukaan testannu? Ainakin tämän bändin basisti soittaa sellaisella... http://www.callistochaos.com/contact.php G strings are for strippers! | |
![]() 21.03.2008 19:28:24 | |
MOI Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Tai: ei "sen" koolla ole merkitystä, sanoi pienipilinen. ;D MOI, tietääkseni et ole "mun" kokoani nähnyt. Tiedätkös, totuuksia on muitakin kuin se sinun "virallinen" totuutesi. :D Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee | |
![]() 21.03.2008 19:43:23 | |
MOI, tietääkseni et ole "mun" kokoani nähnyt. Tiedätkös, totuuksia on muitakin kuin se sinun "virallinen" totuutesi. :D Marko Ei kannata vetää herneitä Okan Ampeg hurmiosta. Onhan Ampegin putkinuppi hyvä nuppi mutta on niitä monia muitakin hyviä, samantapisella konseptillä toteutetuna. Okan oma lienee yksi sellainen. Ampegin tarunomainen suosio perustuu nimenomaan yhdistelmään SVT + 8x10" kaappi. Kannattaa ennemmin tuijottaa kaappiratkaisua kuin nuppia. Löytyy monta hyvää 100w, 200w ja 300w putkikonetta ja en usko että monikaan pystyisi kuulon perusteella erottamaan millä vehkeellä ajetaan rantasaunaa. G strings are for strippers! | |
![]() 21.03.2008 19:50:12 (muokattu 21.03.2008 20:20:56) | |
MOI, tietääkseni et ole "mun" kokoani nähnyt. Tiedätkös, totuuksia on muitakin kuin se sinun "virallinen" totuutesi. :D Marko MOI Höllää vähän puristussidettä. Ei sulla varmaan ole kettuakaan, eikä etenkään pihlajanmarjoja. :D Joskus vähän ihmetyttää: jos joku esittää väärän tai hölmön väitteen, ja siitä huomauttaa, aletaan vinkua mieli(puoli)piteen tai sanan vapaudesta. Toisaalta jos esim. minä esitän kokemukseen perustuvaa faktaa, jota joku pu*pää ei nyt satu hyväksymään, on se heti "ainoaa, oikeaa virallista totuutta". Luonnollisesti tämä esimerkki on ihan hypoteettinen, eikä liity tähän viestiketjuun millään tavoin. Ceterum censeo moderator esse delendam | |
![]() 21.03.2008 20:05:59 (muokattu 21.03.2008 20:17:52) | |
Ei kannata vetää herneitä Okan Ampeg hurmiosta. Onhan Ampegin putkinuppi hyvä nuppi mutta on niitä monia muitakin hyviä, samantapisella konseptillä toteutetuna. Okan oma lienee yksi sellainen. Ampegin tarunomainen suosio perustuu nimenomaan yhdistelmään SVT + 8x10" kaappi. Kannattaa ennemmin tuijottaa kaappiratkaisua kuin nuppia. Löytyy monta hyvää 100w, 200w ja 300w putkikonetta ja en usko että monikaan pystyisi kuulon perusteella erottamaan millä vehkeellä ajetaan rantasaunaa. MOI Joo. Mukavalta se tuntuu, kun kolmenkymmenen vuoden basson soittamisenkin jälkeen jaksaa innostua soittokamoista. Tuskin kuulon perusteella pystyykään erottamaan. Ainakaan bändin seasta. Lisäksi monasti huomattava osa bassosta tulee PA:sta. Tosin joitain juttuja olen lukenut, joissa kaveri on ihmetellyt loistavaa bassosoundia, ja näkee sitten lavalla SVT-setin. Minulle se olennainen juttu tuossa kloonissa on se, miltä sillä tuntuu vetää. Ja se on parasta tähän asti, mitä olen bassokoneista löytänyt. Sellainen tanakka bassosoundi vaikuttaa myös paljon rumpalin, ja myös koko bändin, kokonaisfiilikseen. Ceterum censeo moderator esse delendam | |
![]() 21.03.2008 20:25:03 (muokattu 21.03.2008 20:36:08) | |
MOI ...Minulle se olennainen juttu tuossa kloonissa on se, miltä sillä tuntuu vetää. Ja se on parasta tähän asti, mitä olen bassokoneista löytänyt. Sellainen vaikuttaa paljon bändin kokonaisfiilikseen, kun on tanakka komppi. Kierrätin juuri wanhan TOP 100 Mäntymaan kautta Monstrampilla ja se muutettiin bassovahvistimeksi fiksaamalla EQ ja takaisinkytkentää. Seuraava projekti voisi vaikkapa olla tuollaisen 8x10" kaapin tekeminen. Onko sulla Oka piirrustuksia. Ampeg replacement elementtejä kyllä saa Thomannilta mutta muistaakseni 90,- /kpl. Eli pelkät elementi maksaisi yli 700 €. Mitä elementtejä sinä olet käyttänyt omassa kaapissasi. G strings are for strippers! | |
![]() 21.03.2008 20:40:11 | |
Älä unohda Sunn 300T http://sunn.ampage.org/site/svcmans/300T.pdf http://www.fender.com/products//search.php?partno=0213302010 Taitaa olla sama kone tuo fenterin bassman 300. Fenteri tais ostaa tuon sunnin joskus... www.myspace.com/boristheconductor | |
![]() 21.03.2008 21:04:35 | |
Löytyy monta hyvää 100w, 200w ja 300w putkikonetta ja en usko että monikaan pystyisi kuulon perusteella erottamaan millä vehkeellä ajetaan rantasaunaa. Olen ajanut yhtä rantasaunaa kolmella eri putkinupilla ja kaikissa on ollut ihan eri saundi. - 70-luvun V-4, 100 W: kompressoiva mutta toimiva all-around saundi, ei juuri särmää mihinkään suuntaan. Säröytyy snadisti ja maukkaasti jo normaalilla bändivolyymillä. - 70-luvun SVT, 300 W, middle puukkoa ja atakkia, leipoo hurjasti. Signature SVT-saundi - 80-luvun Marsu 2001, 375 W: pyöreä ja botnekas saundi heleällä yläpäällä. Potkii mummot kumoon vielä kymmenen metrin päästä vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 22.03.2008 00:52:39 | |
Muutaman Finnish one star brandyn jälkeen täytyy vähän avautua. Meitä tunteella musavehkeisiin suhtautuvia on aika vähän suhteessa soittajamääriin. Useimpia ei oikeastaan juurikaan kiinnosta, kunhan ääntä lähtee. Jos joku täällä sanoo, että se mitä sattuu itsellä olemaan, on parasta, siihen pitää suhtautua mielestäni niin, että hänen henkilökohtainen valina on ollut oikea, siihen mielipiteeseen on oikeus, eikä välttämättä edusta absoluuttista totuuta. Mutta jos taas joku sanoo, että sinulla ei ole oikeutta väittää omaasi parhaaksi, on mielestäni kateellista/katkeraa. Koskee vahvistimia, koskee bassoja. Monesti olen huomannut kuunnellessani musaa, että vau, hyvä soundi, ei löytyisi meikäläisen arsenaalista, (vaikka maailman parhaana sitä pidänkin), ei tule mieleenkään väittää että väärät kamat. Meitä on liian vähän perustamaaan leirejä tällä saralla. Cool down. | |
![]() 22.03.2008 10:09:15 | |
MOI Höllää vähän puristussidettä. Ei sulla varmaan ole kettuakaan, eikä etenkään pihlajanmarjoja. :D Joskus vähän ihmetyttää: jos joku esittää väärän tai hölmön väitteen, ja siitä huomauttaa, aletaan vinkua mieli(puoli)piteen tai sanan vapaudesta. Toisaalta jos esim. minä esitän kokemukseen perustuvaa faktaa, jota joku pu*pää ei nyt satu hyväksymään, on se heti "ainoaa, oikeaa virallista totuutta". Luonnollisesti tämä esimerkki on ihan hypoteettinen, eikä liity tähän viestiketjuun millään tavoin. Toki saat minun puolestani esittää oman mielipiteesi mistä tahansa asiasta. Toivoisin sinunkin antavan muille saman oikeuden ilman, että esität oman mielipiteesi muiden mielipidettä oikeampana tai parempana. Jos vielä ollaan tässä vahvistinasiassa, kokemukseni SVT:stä on varmasti vähäisempi kuin sinun. Sen kolme-neljä kertaa kun olen moista kapinetta rantasaunan kautta kuullut ei soundi ole korvaani hivellyt. Johtuneeko sitten bassosta, soittajasta vai vahvistimesta en tiedä. Tältä pohjalta ihmettelen tätä ylivertaisuuden ja ainutlaatuisuuden hehkuttamista. Ja oletan siihen minulla olevan lupa ilman että mielipidettäni vähätellään. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee | |
![]() 22.03.2008 10:41:35 (muokattu 22.03.2008 11:57:25) | |
Toivoisin sinunkin antavan muille saman oikeuden ilman, että esität oman mielipiteesi muiden mielipidettä oikeampana tai parempana MOI Oletko tosissasi? Eikös jokainen ihminen pidä omaa mielipidettään oikeampana, parhaana jne. Eihän kukaan kirjoita tai hehkuta omasta mielestään väärän asian puolesta. Sehän johtaisi koomisiin kirjoituksiin. Jos kirjoittaisin: "XYZ-vahvistin on minusta maailman paras. Tosin en ole sitä mieltä." Miltäs kuulostaisi? ;D Lisäksi tulee vastattua (siis: minun mielestäni) samalla levelillä, mitä toisen kirjoitus on. Jos taso on vaikka pohjalta: XYZ- vahvarissa ei ole särmää. Ja kyseessä on peli, jonka varsin hyvin tunnen. Lisäksi kyse on yleisesti tunnustettu bassokoneiden legenda. Niin pitäisikö tukea ko. kirjoittajan (minusta ja monista muista) väärää lausuntoa, jottei joku asiasta nimeksi tietävä vaan hermostu? On turha ottaa näitä virtuaalilöpinöitä niin henkilökohtaisesti. Täällä näköjään täytyisi aina pyytää kirjoituksista lausunto lakimieheltä, Julkisen sanan neuvostolta ja tasaarvovaltuutetulta; ehkäpä silloin olisi ok. Ceterum censeo moderator esse delendam | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)