Aihe: Non reverse Thunderbird
1 2 3 4 5
HenriF
04.03.2013 09:36:51
aho: tuota katellessa reissue -mallin musta HW, mikit ja modernimmat virittimet on aika turn off.

Onko tietoa reissue thunderbirdin laadusta. Olen kuullut paljon pahaa Krist Novoselic signaturesta. Siis surkeesta laadusta, jota ei tossa hintaluokassa yleensä ole.

Tulee aika kalliksi jos hommaa uudet mikit 250e kertaa 2=500e, virittimet 50-70e, tallapalat?Työt päälle 65e/h, ehkä parin tunnin duuni.

Pääsin tossa vähän aikaa sitten soittamaan tollasta IV thunderbirdiä, siinä oli nämä mustat mikit, mutta hiton hyvä soundi niissä oli. Räyhää, bottnee, selkeyttä, ihan mitä vaan.
aho
04.03.2013 10:28:30
HenriF: Onko tietoa reissue thunderbirdin laadusta. Olen kuullut paljon pahaa Krist Novoselic signaturesta. Siis surkeesta laadusta, jota ei tossa hintaluokassa yleensä ole.

Tulee aika kalliksi jos hommaa uudet mikit 250e kertaa 2=500e, virittimet 50-70e, tallapalat?Työt päälle 65e/h, ehkä parin tunnin duuni.

Pääsin tossa vähän aikaa sitten soittamaan tollasta IV thunderbirdiä, siinä oli nämä mustat mikit, mutta hiton hyvä soundi niissä oli. Räyhää, bottnee, selkeyttä, ihan mitä vaan.

Ei ole tietoa laadusta sen kummemmin. Väriltä ja mallilta vaan nuo vanhat on hardwaret ja mikit on hienommat mun makuun. Mulla oli 2011 thunderbird, ja ei siinä ollut moitittavaa soundissa, eikä soitettavuudessa. Olen tosin lueskellut, että Gibsonilla olis ollut vähän vaihtelevaa laatua uusissa bassoissa. Liekö laaduntarkkailussa säästetty?!
ei tajuu
HenriF
04.03.2013 11:42:29 (muokattu 04.03.2013 11:46:44)
aho: Ei ole tietoa laadusta sen kummemmin. Väriltä ja mallilta vaan nuo vanhat on hardwaret ja mikit on hienommat mun makuun. Mulla oli 2011 thunderbird, ja ei siinä ollut moitittavaa soundissa, eikä soitettavuudessa. Olen tosin lueskellut, että Gibsonilla olis ollut vähän vaihtelevaa laatua uusissa bassoissa. Liekö laaduntarkkailussa säästetty?!

Joo. Puu ja metalli sopii yhteen. Muovi ja puu ei niin hyvin. Jos on 2500e löysää, niin pajalle vaan hakemaan T-bird II. Varmasti on kaula mennyt poikki jossain vaiheessa kun on hinta noin "edullinen".

vaikka tuskin vaikuttaa sointiin tai soitettavuuteen.

T-kauppa myy T-birdiä 999e. Suattaapi olla etteivät ole myyneet ainuttakaan, kun toi viime lokakuussa tuli markkinoille. Voi olla että non reverse t-birdistejä on kuitenkin aika vähän. Ehkä tosta tulee keräilyharvinaisuus. Tai sitten ei? Caseen vaan ja komeroon.

http://www.thomann.de/fi/gibson_thunderbird_non_reverse_vs.htm
aho
04.03.2013 11:52:40 (muokattu 04.03.2013 12:01:46)
HenriF: Joo. Puu ja metalli sopii yhteen. Muovi ja puu ei niin hyvin. Jos on 2500e löysää, niin pajalle vaan hakemaan T-bird II. Varmasti on kaula mennyt poikki jossain vaiheessa kun on hinta noin "edullinen".

vaikka tuskin vaikuttaa sointiin tai soitettavuuteen.

T-kauppa myy T-birdiä 999e. Suattaapi olla etteivät ole myyneet ainuttakaan, kun toi viime lokakuussa tuli markkinoille. Voi olla että non reverse t-birdistejä on kuitenkin aika vähän. Ehkä tosta tulee keräilyharvinaisuus. Tai sitten ei? Caseen vaan ja komeroon.

Jotain todella hienoa tuossa uusintapainoksessa silti on :)
Kelpais, mutta oma JaguarBirdi on valmisteilla, eli katotaan se ensin.
ei tajuu
2541
04.03.2013 11:54:14

HenriF:

Vähän? Onhan meitä täällä mnetissäkin ainakin kolme.:)
HenriF
04.03.2013 11:59:23
2541: Vähän? Onhan meitä täällä mnetissäkin ainakin kolme.:)

Juu. Onhan toi hieno soitin. Vaikka on muoviosat. Emmä ehkä vaihtais tohon mitään lollareita tai lullareita. Antaa mennä sellaisena kun on.

V**un hieno soitin 999e. Hyvä bang for the buck.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)