Aihe: Traynor yba200 putkinuppi
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
Kodou
09.04.2007 01:30:48
Toi on varmaan amerikkalaisia varten tehty tuo even if you break it - takuu, siltä varalta että niillä on jäänyt käyttöohjeisiin huomioimatta joku konsti jota ei saa tehdä tai vahvistin hajoaa ja John haastaa ne miljoonasta oikeuteen kun lamppujen päällä ei pystynytkään grillaamaan pihviä.

Niille kun tuntuu olevan tapana että kaikki mitä ei erikseen ole kielletty on sallittu.
Ja kun laitteet hajoaa ja ihmiset vammautuu siinä tiimellyksessä, soitetaan Matlockille.

:D hyvä hyvä, ota +
Seba
11.04.2007 17:16:43

Eppäilivät Saksassa että vehjakkeita tulisi 10 päivän sisällä niille, jotta saisivat lähetettyä niitä eteenpäin. Ei malttaisi millään odottaa...

Onko Droppedilla uusia kokemuksia?
Dropped C
11.04.2007 23:12:35
Juu on uusia kokemuksia. Ja hyviä. Todella "punchy" soundin saa kun jättää skoopin ja resonancen rauhaan ja säätää rangea oman maun mukaan. Ja middlet täysille. Tämä siis refleksikaapilla. Ja tämä tuli kokeiltua. Suljetulla kaapilla voi kuulemma myös resonancea käyttää. Vaffarin omat säröt ovat myös mahtavat , kun lyö gainin täysille. Itse haluan jostain kumman syystä soitella puhtailla myös. Tyytyväinen olen.

Ja sanottakoon se myös että EBS ValveDrive parantaa silti ja yhä soundia jopa tämän vaffarin kanssa huomattavasti. Paras bassonsoittoon liittyvä laite mitä on ikuna tullut hommattua....
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Seba
12.04.2007 15:34:18

Hyvähyvä.
Ei siis kannata jännittää mitä tuli tilattua.
Seba
27.04.2007 00:02:44 (muokattu 27.04.2007 01:09:36)

Huoh. Ei näy ei kuulu. Kai se pitää lähettää kysymys missä mennään ja milloin voisi tulla jo..
Hehkuta vähän dropped niin säilyy odotusinto yllä :)

On tuota ebs:n valvedriveakin tullut himoittua jo aikapäivät, mutta ei ole raaskinut sitten millään hankkia.. Hehkutus ei sitäkään ostovimmaa hillitse yhtään.
Seba
10.05.2007 23:46:52

Oho, eilen tuli ilmoitus että laite on lähetetty? Nyt sitten vaan odotellaan. Johan sitä on tässä totuttu siihen..
Seba
15.05.2007 18:04:21

Dodii! Nyt se tuli, ja illalla kokeilemaan :)

Nopea toimitus, ei mennyt edes 2 kuukautta..

Kuinka suuri merkitys on kaappikaapeleilla, jos kokeilee kitarakaapeleilla ensin, kun tähän hätään ei moisia ole ja speakon-liitäntää ei ole?

Illalla savut ulos behkun kaapista :) taas...
poppamies
15.05.2007 18:14:42

..Kuinka suuri merkitys on kaappikaapeleilla, jos kokeilee kitarakaapeleilla ensin, kun tähän hätään ei moisia ole ja speakon-liitäntää ei ole?...

Kyllä vehkeen saa testattua kitarakaapelillakin maltillisilla volumeilla eikä siinä varmaankaan ole mitään merkittävää tai korvin kuultavaa eroa. Tottakai varsinaisessa käytössä joutaa olla oikea kaiutinjohto.
G strings are for strippers!
Teijo K.
15.05.2007 18:45:56

Kyllä vehkeen saa testattua kitarakaapelillakin maltillisilla volumeilla eikä siinä varmaankaan ole mitään merkittävää tai korvin kuultavaa eroa. Tottakai varsinaisessa käytössä joutaa olla oikea kaiutinjohto.

Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Lyhytkin kokeilu voi rikkoa sekä piuhan, että vahvistimen.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
absqua
15.05.2007 19:23:42
Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Lyhytkin kokeilu voi rikkoa sekä piuhan, että vahvistimen.

Mä olen soittanut monta keikkaa ilman pienintäkään ongelmaa ihan normaalilla instrumenttipiuhalla kunnollisen kaiutinpiuhan unohduttua treenikämpälle.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
15.05.2007 19:33:57

Mä olen soittanut monta keikkaa ilman pienintäkään ongelmaa ihan normaalilla instrumenttipiuhalla kunnollisen kaiutinpiuhan unohduttua treenikämpälle.

Sulla on ollut tuuria.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=31&t=121966&o=720

En nyt löytänyt parhaita linkkejä kun en ole kotona, olisin pistänyt kitarapiuhan impedanssin muuttumisestakin muuten ja muutenkin ameriikan linkkiä toisenlaisiin sivustoihin.

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
absqua
15.05.2007 22:03:35
Sulla on ollut tuuria.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=31&t=121966&o=720

En nyt löytänyt parhaita linkkejä kun en ole kotona, olisin pistänyt kitarapiuhan impedanssin muuttumisestakin muuten ja muutenkin ameriikan linkkiä toisenlaisiin sivustoihin.

se voi olla että on ollut tuuria, mene ja tiedä. kovaa on kuitenkin soitettu eikä ole savut nousseet. en toki suosittele tätä kellekään, oikeat piuhat oikeisiin paikkoihin. piste.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
15.05.2007 22:33:30

se voi olla että on ollut tuuria, mene ja tiedä. kovaa on kuitenkin soitettu eikä ole savut nousseet. en toki suosittele tätä kellekään, oikeat piuhat oikeisiin paikkoihin. piste.

Näin se on. Kaikki muu on vain saivartelua. Jokainen joka on kauan soittanut tietää että onnistuu kyllä kitarapiuhallakin jos on pakko. Suositeltavaahan se ei missään nimessä ole normaalisti.
G strings are for strippers!
möyssy
16.05.2007 13:48:55
Nooh, miltäs tuntu/kuulosti?
Seba
17.05.2007 00:12:42

Kyllähän aika reippaasti jymäkämpää sointia oli pikaisen kokemuksen perusteella, tosin ihan instrumenttikaapelilla kokeilin eikä aikaa ollut oikein säädellä / testailla.

Basson kaikki räminät ym säröäänet kuuluivat trankkuun verrattuna häiritsevän hyvin läpi, joten tämän illan olen säädellyt bassoa uuteen uskoon että loppui räminät :)

Kaappikin on aika onneton ja totuutta ei varmaan sillä edes saa aikaiseksi, vaan hiljaa soitellaan ennenkuin päästään oikeasti testaamaan.

Joko se arva tarvii kohta täydennystä behkukokoelmaan? :)
Dropped C
17.05.2007 01:17:32 (muokattu 17.05.2007 01:18:38)
Juu. Kilinä, kolina, naksutus, yms. tulee läpi ihan eri tavalla kuin aikaisemmin. Varsinkin plektran osuma tallamikkiin aiheuttaa voimakkaan naksun. Tavallaan ehkä ihan hyvä, tulipahan säädettyä bassoa ja ehkä tässä vielä oppii jopa joskus soittamaan. Viimeisen kuukauden aikana on kolinat jo vähentynyt, viimeksi uskalsi jopa jo trebleä nostaa nollasta ylöspäin....
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Teijo K.
17.05.2007 08:55:17

Näin se on. Kaikki muu on vain saivartelua. Jokainen joka on kauan soittanut tietää että onnistuu kyllä kitarapiuhallakin jos on pakko. Suositeltavaahan se ei missään nimessä ole normaalisti.

Onnistuu onnistuu, mutta siinä voi rikkoa kalustoa siinä määrin, että jos ei ole pakko niin ei kannata. Ja tässä tapauksessa kun on kyse puhtaasti malttamattomuudesta testata uutta nuppia eikä esim. keikasta, niin riskinottaminen ei ole kauhean järkevää. Olen minäkin keikalla "katsonut toisaalle" kun miksaaja on pistänyt talon monitorikamoihin kitarapiuhat kajaripiuhojen tilalle. Se on kuitenkin eri tilanne.

Seba
24.05.2007 10:30:18

Joo nyt on kunnon piuhat hankittu ja saatu jopa kerralla basso sellaisiin säätöihin että kilinät ja kolinat jäivät aika minimiin. Hitto kun ei kunnolla uskalla pistää pöhinää pönttöön ettei tarvii taas lähettää thomannille kaappia vaihtoon kun tehonkeston riittävyyteen ei oikein ole luottaminen noissa halpabehkuissa.

600W b-kaappi kyrvähtää aika varmasti 200w putkella jos rupeaa luukuttamaan kunnolla?

Ostetaan halvalla hyvä suljettu kaappi ja myydään arvalle kasa behringereitä pois vielä kun ne on ehjiä ja takuut voimassa :)
Wilkeson
24.05.2007 11:13:23
600W b-kaappi kyrvähtää aika varmasti 200w putkella jos rupeaa luukuttamaan kunnolla?

Voihan se toki kyrvähtää mutta ihme jos näin käy. Ellei se oo sitte iha paska laadultaan.

Ei se varmaa parasyta mahdollista diggaa jos ihan vitun kovaa luukuttaa mutta kyllä ton pitäs aika kovaa metelii kestää kuiteski.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Seba
24.05.2007 22:35:36

No, se on behringerin kaappi.. 1 meni jo rikki behringerin nupillakin, ja ei tuo 200w täysputkihönkää ainakaan vähemmän ole kun 450w trankkubehringertehtaanilmoittamaa tehoa :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)