Aihe: Mark Bass
1 2 3 4 5 6 7 8
poppamies
05.05.2007 23:50:31

MOI
Vihdoinkin todella roudausystävällistä Markbass tuotantoa. Tulihan ne järkiinsä, ja siirtyivät kirppusirkus-osastosta oikeisiin bassosysteemeihin (ainakin kooltaan). ;)

http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=1&vedi=80
http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=2&vedi=85

PS. Ihan hienoja pienoismalleja nuo aikaisemmat peli ovat olleet, että ei sen puoleen.

Tuosta yhdistelmästä joutuu pulittamaan yhteensä 4777€. Yksistään nuppi maksaa 3222€. Kaappi 1555€ mutta tehonkesto on noin kilowatti.
G strings are for strippers!
Masai-mies
07.05.2007 17:48:14

Mitäs oisitte mieltä Little Mark 250 + Orange OBC-115 yhdistelmästä. Pitkällisten harkintojen jälkeen alan taipumaan tollaseen ratkaisuun.
JR/Rajah
09.05.2007 11:38:23
Voiko noi tiedot tosiaan pitää paikkansa tosta 8x10 kaapista?
9120 Watt @ 4 Ohm?
Weight 40,5kg?
http://www.thomann.de/fi/markbass_classic_108.htm

Aika kevyen 8x10" kaapin ovat tehneet jos paino on oikein.

Eikos muiden valmistajien vastaavat ole siellä 70+ suunnalla?
-wankers of the zoo crew-
omarklah
09.05.2007 11:49:26

Mitäs oisitte mieltä Little Mark 250 + Orange OBC-115 yhdistelmästä. Pitkällisten harkintojen jälkeen alan taipumaan tollaseen ratkaisuun.

Jos jollakin on jo tuo Pikkumarkku 250 - niin käyttökokemuksia, kiitos.
Olen todennäköisesti hankkimassa itselleni tuon lähiaikoina ja ois kiva kuulla miten pelittää todellisessa elämässä.
On muuten tarjouksessa täällä:
http://guitare.playback-europe.com/markbass-little_mark_250-10715.html
Ja tuolta saa yli 300Euron ostokset rahtivapaasti :o)
Tää sit sanois tälleen...
Johannes_t
09.05.2007 12:35:30

9120 Watt @ 4 Ohm?
Weight 40,5kg?
http://www.thomann.de/fi/markbass_classic_108.htm

Aika kevyen 8x10" kaapin ovat tehneet jos paino on oikein.

Eikos muiden valmistajien vastaavat ole siellä 70+ suunnalla?

Se on se neodyymi-elementti kovin kevyt.
sonicmind Liverpool CL-finaaliin! AlcoholicA
JK
09.05.2007 13:41:54 (muokattu 09.05.2007 13:45:09)
Olen todennäköisesti hankkimassa itselleni tuon lähiaikoina ja ois kiva kuulla miten pelittää todellisessa elämässä.

Tuosta "Pikkumarkusta" ei ole kokemusta, mutta se 12" combo Littlemark-nupilla on ollut nyt aika monessa mukana ja aina on toiminut. Soundit on saaneet kehuja eikä mun käytössä ole tehot loppuneet.

Lähipiiriin on noita samanlaisia comboja ilmestynyt 5-6 kappaletta eikä yksikään sen hankkinut ole katunut hankintaa.

EDIT: Ja vaikka sitä joku "pienoismalliksi" täällä mainosti niin kannattaa kokeilla ennenkuin tuomitsee. Mulla on ihan jonkin verran ollut noita bassolaitteita laidasta laitaan ja tämän hankinnan jälkeen ei ole tarvinnut enää muita kokeilla....Niinjoo, tulihan se VOXin putkinuppi ostettua, mutta se on aika pitkälle "ulkomusiikillisista" syistä.
"Stop, Shake, Honey, Go!"
poppamies
09.05.2007 14:27:34

9120 Watt @ 4 Ohm?...

No ei pidä paikkansa! Oikea tehonkesto on 1200W
Massey
09.05.2007 15:14:57
On muuten tarjouksessa täällä:
http://guitare.playback-europe.com/markbass-little_mark_250-10715.html
Ja tuolta saa yli 300Euron ostokset rahtivapaasti :o)

Toi alkoi kiinnostamaan kovastikin tuohon hintaan. Mikäköhän sopisi kaapiksi tuon kanssa roots-meininkiin?
sirduke
09.05.2007 15:22:40
Täytyy sanoa että hyvin epäilevästi suhtauduin aluksi Markbass-tuotteisiin, mutta otin testille kuitenkin CMD 121H-combon ja ei auttanut muu kuin hankkia itselle sellainen.Italialaiset siis sittenkin osaavat muutakin kuin sählätä.

Soundi erinomainen, pieni ja kevyt sekä tehoa piisaa vaikka kuinka. Nälkä kasvaa syödessä ja testissä on vielä Traveler 121H-lisäkaapiksi ja voin sanoa että soundi on tälläisen vannoutuneen "putkimiehenkin" mielestä erittäin hyvä. Vähän säröä purkista mausteeksi niin ai jee!

Kyllä minäkin jonain kauniina päivänä omistan SVT-nupin ja rantasaunan, mutta niin kauan kun keikat ovat pääsääntöisesti pubeissa ja pitserian nurkissa, niin tämä kattaus riittää meikäläiselle erinomaisesti.
Useinpa vielä kun noille isommille lavoille pääsee vetämään niin sielläpä se SVT+rantasauna on valmiina odottamassa backlinefirman kantamana.
Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...
Keny
11.05.2007 08:57:46
Itskut tosiaan osaa mokailla jakunnolla oon huomannu työssäni mutta kyllä toi MB pikkucombo toimii kivasti varsinkin EBS 4X10 neo kaapin kera kun vaan muistaa irrottaa sen kombon oman ämyrin irti ettei ohmit sekoo.

Samaa särmää siinä ei ole kun EBS Fafner nupissa mutta muuten on hyvä.Fafner tulee viellä takas jopa senkin takia että se on paras ja toi MB on mun tyttären combo.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
J.Hollström
12.05.2007 15:40:00
Onhan noi naurettavan kokoisia ja painoisia mööpeleitä. Mutta mölyä tuntuis pääsevän, ainakin tolla pikku Markku II:lla rantasauna pöläjää ihan hienosti. Volaa ei tartte hirveesti avata.
piipja77
14.05.2007 01:14:14
Minulla on käytössä Little Mark II ja 12 tuuman EBS neo. Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta täytyy sanoa, että jokseenkin pettynyt olen em. yhdistelmän soundiin. Kaikkia säätöjä olen kokeillut, ja samanlaista sielutonta puuroa se on vaikka miten ruuvailisi. Helppo toki roudata, mutta kun Behkun BDI21+laulukamat -yhdistelmä kuulostaa täsmälleen samalta kuin nämä ylihypetetyt bassomööpelit, niin yleisarvosana jää väistämättä heikoksi.
Pirkka
14.05.2007 09:41:19
Minulla on käytössä Little Mark II ja 12 tuuman EBS neo. Makuasioitahan nämä tietenkin ovat, mutta täytyy sanoa, että jokseenkin pettynyt olen em. yhdistelmän soundiin. Kaikkia säätöjä olen kokeillut, ja samanlaista sielutonta puuroa se on vaikka miten ruuvailisi. Helppo toki roudata, mutta kun Behkun BDI21+laulukamat -yhdistelmä kuulostaa täsmälleen samalta kuin nämä ylihypetetyt bassomööpelit, niin yleisarvosana jää väistämättä heikoksi.

Hmmm.... Pari juttua tuli mieleen. Minkälainen basso, onko vanhat kielet yms? Mites toi akustinen ympäristö, kyseessä ilmeisesti treenikämppä, soittopaikan vaihto treeniksellä saattaa auttaa. Onko se nuppi kunnossa? Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin.
okabass
14.05.2007 15:49:51 (muokattu 14.05.2007 15:51:11)
MOI
Tollainen Roger Sadowskyn lausunto löytyi.

" Unfortunately the market has moved to lighter weight gear regardless of tonal compromises. I understand the desire for light gear, but please understand that none of this light weight gear sounds anything like conventional speaker magnets with thick plywood cabinets, or tubes amps.

Roger"

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=241904&page=2
4 x page down
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
rmac
14.05.2007 16:59:52
" Unfortunately the market has moved to lighter weight gear regardless of tonal compromises. I understand the desire for light gear, but please understand that none of this light weight gear sounds anything like conventional speaker magnets with thick plywood cabinets, or tubes amps."

Oliko se 80-luvulla jossain kohtaa kun ns. hyvä basso painoi ja palio. No nyt ollaan palattu kuitenkin normaaliin päiväjärjestykseen.

En ole soitellut kuin MarkBass CMD 102H:lla (siis muilla MarkB...) ja voin sanoa Damn good.
okabass
14.05.2007 17:41:34 (muokattu 14.05.2007 17:46:53)
Oliko se 80-luvulla jossain kohtaa kun ns. hyvä basso painoi ja palio. No nyt ollaan palattu kuitenkin normaaliin päiväjärjestykseen.

En ole soitellut kuin MarkBass CMD 102H:lla (siis muilla MarkB...) ja voin sanoa Damn good.

MOi

Joo. Ja 60-luvulla oli pienoinen ihme jos jollain Suomessa oli ylipäätään sähköbasso. Ja 70-luvulla piti olla messinki tms. tarvikeosaa: kaulaa, mikkejä... Ja erityisesti arvostettiin painavista puista koottuja Schecter-bassoja. 90-luvulla oli butique-bassoja paljon käytössä. Ja joskus niillä main jostain kumman syystä (raha, voisi olla hyvä arvaus) alettiin arvostaa niitä kohloja 70-luvun puolenvälin tienoilla, ja jälkeen, tehtyjä 7endereitä. Niin huimasti se muoti vahtelee. ;)

Lainasin tuota R.S. lausuntoa, koska hän on aina tehnyt Sadowsky-perussoittimet hyvin 60-luvun 7ender-uskollisesti, "vanhan liiton" perinteitä noudattaen. Eikä ainakaan niissä ole ollut epäilyjä hänen sounditajustaan.
Teijo K.
14.05.2007 22:26:52 (muokattu 14.05.2007 22:30:47)

Okabass

Niissä porukoissa missä mie pyörin 90-luvun mittaan ja vielä 2000-luvullekin, pitivät ns. isot pojat noita 70-luvun Fendereitä niin ratkaisevasti huonompina kuin 60-luvun ja 80-luvun vuosikertoja, että ei sellaista silloin kukaa halunnut. Ensimmäistä kertaa lämpimään sävyyn niistä taisin nähdä puhuttavan täällä muussi-koiden netissä tässä nelisen vuotta sitten tjsp. Selkeästi siinä vaiheessa kun 60-luvun Fenderien hinnat karkasivat normaalisoittajien ulottumattomiin.

R.S. lausunnosta taas. Toki nuo uudet magneetit ja D-luokan päätteet kuulostavat erilaisilta kuin vanhat. Onko se hyvä vai huono asia? Jos se erilaisuus menee jonkun mielestä miellyttävään suuntaan, niin on, jos taas epämiellyttävään niin ei. Tuolla hifipuolella kehuvat D-luokkaa nimenomaan soundien puolesta. Puhuvat putkimaisesta lämmöstä. Mieli tekisi kovasti testata miten on homman nimi omiin korviin. Mutta mielipidehän se soundin hyvyys on, ei mitään muuta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
okabass
14.05.2007 23:26:21 (muokattu 14.05.2007 23:32:57)
Okabass

Niissä porukoissa missä mie pyörin 90-luvun mittaan ja vielä 2000-luvullekin, pitivät ns. isot pojat noita 70-luvun Fendereitä niin ratkaisevasti huonompina kuin 60-luvun ja 80-luvun vuosikertoja, että ei sellaista silloin kukaa halunnut. Ensimmäistä kertaa lämpimään sävyyn niistä taisin nähdä puhuttavan täällä muussi-koiden netissä tässä nelisen vuotta sitten tjsp. Selkeästi siinä vaiheessa kun 60-luvun Fenderien hinnat karkasivat normaalisoittajien ulottumattomiin.

Juuri noin minäkin asiasta ajattelen. Hyvästä kotikasvatuksesta johtuen en vaan raaskinut sanoa palstalla asiaa aivan suoraan, etteivät jotkut saa veritulppaa.

R.S. lausunnosta taas. Toki nuo uudet magneetit ja D-luokan päätteet kuulostavat erilaisilta kuin vanhat. Onko se hyvä vai huono asia? Jos se erilaisuus menee jonkun mielestä miellyttävään suuntaan, niin on, jos taas epämiellyttävään niin ei. Tuolla hifipuolella kehuvat D-luokkaa nimenomaan soundien puolesta. Puhuvat putkimaisesta lämmöstä. Mieli tekisi kovasti testata miten on homman nimi omiin korviin. Mutta mielipidehän se soundin hyvyys on, ei mitään muuta.

Joo. Mutta mielenkiintoista, että hän ottaa kantaa asiaan, ja että kanta on noinkin jyrkkä.

Katso huviksesi tuolta. Hieman psykoakustiikkaa.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/ … arrastus.audio+video/vahvistin.html
4 x page down Ja "miksi vahvistimet ovat mustia?"
rmac
15.05.2007 07:26:01 (muokattu 15.05.2007 07:33:03)
Niissä porukoissa missä mie pyörin 90-luvun mittaan ja vielä 2000-luvullekin, pitivät ns. isot pojat noita 70-luvun Fendereitä niin ratkaisevasti huonompina kuin 60-luvun ja 80-luvun vuosikertoja, että ei sellaista silloin kukaa halunnut...

Itellä ollut muutama, alla kymmenen, 70-luvun Jatsaria (vaihdossa tulleita etc.), eikä yksikään ole tuntunut hyvältä minun koparaan. Nyt ei ole yhtään, eikä taida enää tullakkaan.

..Toki nuo uudet magneetit ja D-luokan päätteet kuulostavat erilaisilta kuin vanhat......Mieli tekisi kovasti testata miten on homman nimi omiin korviin.

Kannatta ensin kokeilla ja sitten vasta vankka oma mielipide. :)
poppamies
15.05.2007 07:40:50

Itellä ollut muutama, alla kymmenen, 70-luvun Jatsaria (vaihdossa tulleita etc.), eikä yksikään ole tuntunut hyvältä minun koparaan. Nyt ei ole yhtään, eikä taida enää tullakkaan...

Mulla oli 70-80 luvun vaihteessa 75-mallinen Presicion ja se oli kyllä aivan paska soitin. Kyllä tuo vanhan kansan sanonta pre CBS'tä ja niin poispäin valitettavasti pitää paikkansa. Ne hyvät Fenderit on vain valitettavasti niin harvinaisia että monellakaan ei ole mitään henkilökohtaista kokemusta niistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)