Karlsson 12.02.2007 16:42:58 | |
---|
Nopeasti soitettaessa nuo e ja a-kielet särisevät helposti, kun ei aina välttämättä jaksa/ehdi painaa kieltä tarpeeksi lujaa (tottunut kitaraan). Pitääpä soitella noista hionnoista. Toistan usein itseäni: http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610 Jos ennen ihmeempiä toimenpiteitä säätäisit tai säädättäisit sen soittimen kunnolla. Voi helpottaa pelkästään sillä. "Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta |
Rantsula 12.02.2007 17:04:23 | |
---|
Kaula on ehkä? ihan snadisti kupera, se vaikuttanee ääneen - tosin en ole kaulaa ikinä säätänyt mutta kai se on sitten sekin kokeiltava. Sitten voi hiukka laskea kieliä alemmaksi. Tosin nuo nauhat häiritsevät, kun olen tottunut kitaroissani matalempiin nauhoihin. :/ Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |
Rantsula 13.02.2007 20:27:57 | |
---|
Säädin hieman kaulaa, nyt sain kielet alemmaksi ja särinän eliminoitua. Hyvät ohjeet oli, tänks! Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |
aziztcf 14.02.2007 09:30:24 (muokattu 14.02.2007 09:31:37) | |
---|
Olisiko kellään mitään tietoa tästä http://personal.inet.fi/koti/aziztcf/rd808.JPG passosta? Ilmeisesti RD808 kyseessä, vaikka en oikein sitä osaa varmistaa kun mitään tietoa meinaa löytyä tuosta mallista. Asiallinen peli kuitenkin tuntuu olevan vaikken mie näist tiijä..."Regulated Lo-Z" mikit, sarjanumero vissiin F744717. Eli oisko se siis -87? lolwut |
bassoaivo 15.02.2007 08:52:28 | |
---|
mulla on ibanez TR500 Expressionist ja oon ollu erittäin tyytyväinen retaove se on missä mä soitan |
beissi man 15.02.2007 16:56:42 | |
---|
Olisiko kellään mitään tietoa tästä http://personal.inet.fi/koti/aziztcf/rd808.JPG passosta? Ilmeisesti RD808 kyseessä, vaikka en oikein sitä osaa varmistaa kun mitään tietoa meinaa löytyä tuosta mallista. Asiallinen peli kuitenkin tuntuu olevan vaikken mie näist tiijä..."Regulated Lo-Z" mikit, sarjanumero vissiin F744717. Eli oisko se siis -87? Todennäköisesti 87 olen testannut tuon mallin pikkuveljeä 707'ää ja kyllä se ihan pätevältä vaikutti pieksee ainakin tämän nykyisen gsr sarjan ja hintakin käytettynä samaa luokkaa |
C ayMan 30.06.2007 12:31:09 | |
---|
Joo mä kävin tässä päivä sitten Levytukussa HEsassa testaa kaikki niiden Ibanezin ja jumalauta ne oli mahtavia! Ite oon kokoajan suunnitellu ostavani ESPn mutta onneks tuli noita ibanezejä testattua. |
leksi-B 30.06.2007 22:18:15 | |
---|
Joo mä kävin tässä päivä sitten Levytukussa HEsassa testaa kaikki niiden Ibanezin ja jumalauta ne oli mahtavia! Ite oon kokoajan suunnitellu ostavani ESPn mutta onneks tuli noita ibanezejä testattua. Tiedätkö mitä? Minä ostin viimekesänä Levytukusta HEsasta Ibanezin SR 505, suosittelen :) Basso se mukava soitin! |
patrikkivekas 07.08.2007 12:50:44 | |
---|
Itselläni ollu SR885 tossa kuuden vuoden ajan (ja ostin käytettynä), eikä mitään valittamista itse basson puolesta kyllä ole... Toimii kaikkeen. Harmittaa vaan kun on ollut aivan pirun laiska sen hoitamisen suhteen että sille täytyy tehdä vähän isompikin remontti tässä vuoden sisällä. Ibanez BTB-sarjan bassot on hyviä, itsellä hankintalistalla on Ibanez BTB 1205E. Off-topic: Ovatko muuten muut vanhempien Ibanezien omistajat panneet merkille sen että tietyn iän saavutettuaan Ibojen elektroniikka alkaa pettää?? Piirilevyjen juotokset hapettuvat kokonaan... Itsellä kävi niin, ja nyt basso on lekurilla ku itse olen noissa hommissa täysi käsi. |
L.Ruoska 07.08.2007 22:17:36 | |
---|
Off-topic: Ovatko muuten muut vanhempien Ibanezien omistajat panneet merkille sen että tietyn iän saavutettuaan Ibojen elektroniikka alkaa pettää?? Piirilevyjen juotokset hapettuvat kokonaan... Itsellä kävi niin, ja nyt basso on lekurilla ku itse olen noissa hommissa täysi käsi. Mulla ainakin jysähti '95 Iba SR800 käsiin tossa pari vuotta sitte, aktiivipiiri rupes vaan huutamaan niin maan vietävästi. Joka treeneissä enemmän ja enemmän sellasta ulinaa kunnes se oli ku kiertävä mikki, piti leikkaa kaikki treblet veke että ei korvat puhkee. Revin kaiken ulos ja kolvasin tilalle pari tonea ja volumea, kihisee vieläkin (maadotus..) mutta normaaliuden rajoissa. Eli mulla ainakin hapettui sillon 10 vuotta vanha soitin käsiin, tjuu. "Some of our guests are, how should I say, hyperbolic V.I.P." |
valdemberg 08.08.2007 17:00:56 | |
---|
Eli mulla ainakin hapettui sillon 10 vuotta vanha soitin käsiin, tjuu. Laitetaan ny sit tasapuolisuuden vuoksi että mun -82 Musicianissa ei sähköpuolella (passiivimikit + aktiivi-eq) ole ollut tähänkään mennessä niin mitään ongelmaa. Ehkä kohta alkaa sitten tapahtua? Virittimet sensijaan on jo loppusuoralla, mut ehkä ne kestää vielä jonkin aikaa ennen kuin on pakko vaihtaa. V. If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
jarski-b 10.08.2007 09:06:52 | |
---|
Minulla SR2000e toiminut moittetta jo kohta viisitoista vuotta. Kavereinaan BTB 405 ja SR905... ...en ole vielä löytänyt Ibanezin voittanutta. |
ChiliTikka 18.11.2007 13:26:55 | |
---|
Mulla itelläni on Ibanez Tr 70 joka o valmistettu vuonna 1996, alkuperänen kaula on vaihettu johonki parempaa ibanez kaulaa joka on jo päälle 30 vuotta vanha...pelittää hyvin ja on helppo soittaa vaikka tosin kun e-kieltä soittaa vähän liika kovaa joskus ni se osuu siihen mikkii ja aina kuuluu semmonen pamaus mutta se on korjattavissa ku soittaa takamikillä |
Gange 18.11.2007 17:49:22 | |
---|
Mul on tollane gsr190:nen ja oikein mainio peli seki on. Tällä hetkellä teen sille kunnon muodonmuutosta. Kaula tehty nauhattomaksi, ja maalia hiotaan paraaikaa pois, ja ens torstaina olis tarkotus maalaata/lakata se jotenkin^^. Mutta joulun jälkeen olen ostamassa tollast btb07ltd mallia http://www.musikhaus-korn.de/media/shop/artikelbilder/170293_0_m.jpg Se on kaiketi joku limited edition malli ja niin pois päin...Mutta kyllä tuolla musiikki-s:ssä on sellainen pyörinyt jo vähän aikaa. JA komia se on. |
BassBeast 19.11.2007 09:25:15 | |
---|
Minäkinpä liityn keskusteluun kohtuu tuoreena Ibanezin omistajana. Löysin paikallisesta musaliikkeestä "helmiä sioille" osastolta tuommosen 5 kielisen soundgearin. Kyseessä on Japanissa valmistettu 90-luvun alkupuolen vehje. Tykkään kovasti. Kuva bassosta löytyy nimimerkin alta. Ajattelin hiotuttaa nauhat kun meinaan nyt kerrankin säätää basson ihan viimeisen päälle mieleiseksi. Säätöjä etsiessä huomaa että jotkin nauhat on ihan varmasti korkeammalla kuin muut. Vaihdoin viime viikolla pykälää paksumman GHS:n kielisetin paikalleen. Ongelmana on minullakin ollut se että kielet jää turhan korkealle jos haluaa soittaa ilman särinää. Paksummalla kielisetillä sai jonkin verran madallettua tatsia. Kato Sauli terve! Mitä prinssinakki? |
Sir Härö 19.11.2007 10:24:50 (muokattu 20.11.2007 10:31:31) | |
---|
Itsellä on Ibanezin sr915 90-luvulta. Kepeä kaula, kielten välit juuri sopivat, pitää vireen, kaikki kielet soi niinkuin kuuluukin ja ulkonäkö on aivan parhaasta päästä. Mutta, mutta... Saundi on tosiaankin tuo neutraali ja se ei mielestäni ole ainakaan hyvä. Minkäänlaista kilinää ja kolinaa on ihan turha tällä hakea, sillä akustinen saundi on tumppuakin tumpumpi, kieltenvaihteluista huolimatta. Samaten kaikki sr-sarjalaiset joita olen kokeillut ovat omanneet saman ominaisuuden. Jos veivaa humppaa niin siihen tämä olisi aivan ykköspeli. Suosittelen niille joiden mielestä soitettavuus on tärkeämpää kuin saundi :) Edit. Ko. basso löytyy torilta jos joku tahtoo ostaa omakseen. edit2. Kuulostaa tuo ylläoleva vähän kärjistetyltä. Kyse on kuitenkin omasta mielipiteestäni ibanezien yleissaudista eikä mikään absoluuttinen totuus. :) ! |
ThePunisher 24.11.2007 15:48:46 | |
---|
mulla on ibanez gsr180 ja sopii ihan mulle. jepa. |
_fake_ 28.11.2007 19:16:46 | |
---|
SR 505 soittelen ja ihan hyvin toimii...tehtaan kielet ko vaihto ni ihan kivan soundin sai (ainaki raskaampaan musaan). suosittelisin:) |
Rumpupu 29.11.2007 12:29:57 | |
---|
Itellä on BTB-555 ja joku kasari nauhaton ibalta. BTB näyttää ja tuntuu hyvältä mutta mun on tosi hankala saada siitä haluamaa soundia. Plus H-kieli on aika lörppö. En tiijä, jos ottais aktiivit helevettiin siitä niin vois maailma kirkastua. Se nauhaton on kans ihan kelpo peli. Näyttää vaan siltä että ovat jättäneet otelaudan laittamatta siihen ja siten tehneet siitä nauhattoman. Hitto ku uus kaula maksais teetettynä 300€. Oon ihastunut molempien bassojen ulkonäköön. Nauhaton on perus-presari muuten, mutta muutamia kosmeettisia eroja löytyy. Mutta kyllä Iboja voin helposti suositella. |
Wallutzi 30.11.2007 22:36:03 | |
---|
Onko teillä minkälaisia kokemuksia näistä bassoista IBANEZ SR300 tai IBANEZ EDB400 ?? olen uutta bassoa hankkimassa ja ibanez vaikuttaa sopivalta.. mitä bassoa suosittelette 400 euron budjetilla ? |