Aihe: Suoran kasin soittoskaba
1 2 3 4 5 6 7
J.Hollström
22.04.2006 18:20:25
(Ei kai oo kiellettyä julkistaa uusintaottoja :))

Bassopuolella kaikki on sallittua.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
sirdickyj
22.04.2006 18:30:20
Tommosessa peruspeeseessä, jossa on joku mopoäänikortti, noi latenssit riippuu mun käsittääkseni lähinnä prossutehosta. Pieni latenssi noissa hommissa aina on, nolliin tota ei AD-muunnoksen takia mun käsittääkseni saa millään raudalla, mutta joku pari millisekuntia nyt ei vielä ketään tapa.

Joo, mulla on Creativen Audity äänikortti ja muitsia vaan 512, pentium 4 tasonen prosessori. Latenssi juurikin ton 2ms, suoraan tohon halpis-Creativeen ei sitäkään. Tietenkin mitä useempi softaraita siellä pyörii, sitä suuremmaks kasvaa latenssikin. Vaan sitten pitääkin jo muuttaa audioks ne raidat, sitä jaksaa toi mun konekin pyörittää.

Mulla on itelläni 1 GHz PC-kokoonpano ja E-MU 0404 -halpisäänityskortti, sillä saan ASIOn läpi latenssiksi 5 ms.

"Äänittäminen himapeeseellä" on oikeesti melkonen aihe, "himapeesee" kun voi pitää sisällään ihan mitä vaan. Tätä vois varmaan palstan insinöörit puida enempi. Paitti että palsta taitaa olla vähän väärä.

Mua hiukan ihmetyttää, ettet saa sitä Guitarcombos:ia pyörimään tolla, ku mäki saan.
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
jahuh0
22.04.2006 19:06:20
Samu S.
22.04.2006 19:19:31
Mua hiukan ihmetyttää, ettet saa sitä Guitarcombos:ia pyörimään tolla, ku mäki saan.

No, tää mun kone on gigahertsin Celeron, Pentium neloset lähtee vissiin jostain reilusta kahdesta gigahertsistä. Hakisin syytä ihan vaan reilusti prossutehosta.
sirdickyj
22.04.2006 19:49:41
No, tää mun kone on gigahertsin Celeron, Pentium neloset lähtee vissiin jostain reilusta kahdesta gigahertsistä. Hakisin syytä ihan vaan reilusti prossutehosta.

oolrait. se se on sitte.
Samu S.
22.04.2006 19:55:55
oolrait. se se on sitte.

Toi ois mun teoriani, mikään ekspertti en missään nimessä ole. Noiden mallinnusten pyörittäminen vaikka jossain Cubasiksessa, joka itsessäänkin on jo aikamoinen köntti, on hirveää lukujenmurskausta. Ihmisiä hemmotellaan nykyään noilla gigahertsien prossutehoilla.
Lurker
22.04.2006 20:07:30
Sirdickyj:llä kyllä sormet käy näppiksellä, muttei suoraa kasia uskalla tumputtaa kaiken kansan kuultavaksi... eli kovat on puheet (täällä ja muuallakin), mutta näytöt puuttuu...
sirdickyj
22.04.2006 20:18:48
Sirdickyj:llä kyllä sormet käy näppiksellä, muttei suoraa kasia uskalla tumputtaa kaiken kansan kuultavaksi... eli kovat on puheet (täällä ja muuallakin), mutta näytöt puuttuu...

Juu. Ei puutu. Muttei ehkä huimaa tasollaan. Ja jos luet tarkemmin, niin ei oo mitkään kovat puheet, sävy on vaan vittumainen. Kertaakaan en oo itteäni kehunu. Enkä toisisa väheksyny. Ja uskallan kyllä tänne pistää suoraa kasia, tossa sulle ensihätään niin ei ahdista;

http://www.saunalahti.fi/m040469/Shine.mp3

Soitan tähän sitte ku oikeesti duunilta ja perheeltä kerkiän opetella audio mixdownin tekemisen käytännössä.
Lurker
22.04.2006 20:43:21
Juu. Ei puutu. Muttei ehkä huimaa tasollaan. Ja jos luet tarkemmin, niin ei oo mitkään kovat puheet, sävy on vaan vittumainen. Kertaakaan en oo itteäni kehunu. Enkä toisisa väheksyny. Ja uskallan kyllä tänne pistää suoraa kasia, tossa sulle ensihätään niin ei ahdista;

http://www.saunalahti.fi/m040469/Shine.mp3

Soitan tähän sitte ku oikeesti duunilta ja perheeltä kerkiän opetella audio mixdownin tekemisen käytännössä.

Kato, kyllähän se sieltä tulee, kun vähän potkii. Aattelin vaan, että jos on pokkaa dissata Bonhamia, niin luulis omistakin näpeistä jotain irtoavan. Enkä mie vittuile, mie tsemppaan...

Missä bändissä muuten soitat?
sirdickyj
22.04.2006 20:55:05 (muokattu 22.04.2006 20:56:25)
Kato, kyllähän se sieltä tulee, kun vähän potkii. Aattelin vaan, että jos on pokkaa dissata Bonhamia, niin luulis omistakin näpeistä jotain irtoavan. Enkä mie vittuile, mie tsemppaan...

Mitäs dissausta toi nyt on? Toi komppihan elää just niin ku kompin pitääki, se KIILAA yhessä kohtaa ja sillä siisti. Kiilaahan moni muukin rumpali, ja toiset soittaa taakse. Onnaks niin, muutenhan voitas käyttää koneita. Onko sun mielestä dissausta jos sanoo että Stewart Copeland soittaa nokilleen?

Missä bändissä muuten soitat?

Kts linkki jäsenkuvauksesta.

Ja missäs kohtaa niitä näyttöjä piti olla, missä niiden puuttuminen häiritsee sua?
Karlsson
22.04.2006 20:59:19
Ja missäs kohtaa niitä näyttöjä piti olla, missä niiden puuttuminen häiritsee sua?

Mahetonta menoa!
"I had to. I was drunk." -Vivian
Lurker
22.04.2006 21:10:35
Mitäs dissausta toi nyt on? Toi komppihan elää just niin ku kompin pitääki, se KIILAA yhessä kohtaa ja sillä siisti. Kiilaahan moni muukin rumpali, ja toiset soittaa taakse. Onnaks niin, muutenhan voitas käyttää koneita. Onko sun mielestä dissausta jos sanoo että Stewart Copeland soittaa nokilleen?

Okei okei. Sun kommentista sain vaan sen kuvan, että Bonhamilla lähti hetkeks homma lapasesta, eikä se ollu mikään harkittu, biisiä tukeva tehokeino.

Btw, mun mielestä kiilaaminen/laahaaminen ja eteen/taakse soittaminen on TÄYSIN eri käsitteitä.

Kts linkki jäsenkuvauksesta.

Selevä. Siis joku cover-pumppu. Eiku mä vaan aattelin, että tunnenko sut mahd. jostain, mut... anti olla.

Tätä kysymystä en nyt ihan täysin tajunnu, mut aattelinpa vaan, että kun sulla on niin paljon pointteja, joihin tartut, niin varmaan tiedostat samat asiat myös soittaessas... ja jälki on sen mukasta. Ehkä näin, ehkä näin.
sirdickyj
22.04.2006 22:03:38
Selevä. Siis joku cover-pumppu. Eiku mä vaan aattelin, että tunnenko sut mahd. jostain, mut... anti olla.

No tunnetko?

Tätä kysymystä en nyt ihan täysin tajunnu, mut aattelinpa vaan, että kun sulla on niin paljon pointteja, joihin tartut, niin varmaan tiedostat samat asiat myös soittaessas... ja jälki on sen mukasta. Ehkä näin, ehkä näin.

Eihän se mitenkään siihen liity, tiedostaminen on vasta alku. Ja mun mielestä Juki veti tossa niin hyvällä sykkeellä, että kompin keulimisen huomas sitä sykettä vasten.
Lurker
22.04.2006 22:08:01
No tunnetko?

Ei kyl lärvi (tai se mitä siitä näky, heh) ainakaan soitellu mitn kelloja... Ootko joskus soittanu jossain oikeessaki bändissä?
sirdickyj
22.04.2006 22:17:45
Ei kyl lärvi (tai se mitä siitä näky, heh) ainakaan soitellu mitn kelloja... Ootko joskus soittanu jossain oikeessaki bändissä?

E. Tai mikä nyt on oikee. Kitara, laulu, basso rummut->bändi->meil on tommonen, eli oon.

Ja lärvi näkyy ihan selvästi. Kuvia nettisivu täynnä.
Lurker
22.04.2006 22:20:56
E. Tai mikä nyt on oikee. Kitara, laulu, basso rummut->bändi->meil on tommonen, eli oon.

Ja lärvi näkyy ihan selvästi. Kuvia nettisivu täynnä.

Joo. Nii. Just. Ei mul muuta.
sirdickyj
22.04.2006 22:24:03
Joo. Nii. Just. Ei mul muuta.

Hyvä niin, koska mitä todennäköisimmin käyttäjätunnuksesi on -yllätys yllätys- huomenna tai viim. parin päivän päästä poistunut. Taas. Get the fuck out.
Lurker
22.04.2006 22:27:49
Get the fuck out.

Eiks toi oo Skid Rown biisi? Soittaaks teiän bändi sitä vai miten se tähän liittyy?

Ei vissiin oo sulta tulossa sitä klippiä enää tänään? Mun pitäis lähtee kohta flyggalle...
sirdickyj
22.04.2006 22:29:55
Eiks toi oo Skid Rown biisi? Soittaaks teiän bändi sitä vai miten se tähän liittyy?

Ei vissiin oo sulta tulossa sitä klippiä enää tänään? Mun pitäis lähtee kohta flyggalle...

tuollahan sulle oli klippi oisit kuunnellu. se on niin suoraa ku voi olla.
chief
22.04.2006 22:30:39
Menkääs pojjaat muualle lätisemään, tää ketju on muuta varten.
"It's the ear, not the gear. "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)