![]() 08.08.2016 12:46:18 (muokattu 08.08.2016 13:08:06) | |
---|---|
Jalmus: Ei tässä mitään loukkaannuttu olla, mutta turha pään aukominen on turhaa päänaukomista. Case closed. Samaa mieltä turhasta pään aukomisesta. Jos jollakulla on ollutkin huonoja kokemuksia MB-vehkeistä, niin jatkuva niitten mollaaminen on kyllä osoitus pitkävihaisuudesta tai jostakin muusta henkilökohtaisesta ongelmasta. Se mikä on yhdelle hyvä ei ole välttämättä sitä toiselle. Ja sen kun hyväksyy, niin on paljon parempi. Ei tartte lähteä ristiretkelle tai pakkokäännytystä suorittamaan. Pyydän anteeksi, mutta oli pakko sanoa. Itselläni on rantis ja putkivahvistin (2 kpl), mutta silti vanhana äreänä miehenä (Crumpy old man) "lähetystyöhön" useimmiten otan pienen MB-kombon ja alakaapin. Kuten lauantainakin. Saundit olivat mainiot (bassona 79 SR4) omaan korvaan. Toistaiseksi ei ole tarvinnut ruveta huoltomiestä etsimään. Kerran möin LMK:n pois, kun luulin DI-lähdön olevan rikki. Paljastuikin jälkeenpäin, että meillä oli kaksi lievästi epäkuntoista mikkipiuhaa. Muusikon paras ystävä! | |
![]() 08.08.2016 14:23:00 (muokattu 08.08.2016 14:34:42) | |
Antti K.: Samaa mieltä turhasta pään aukomisesta. Jos jollakulla on ollutkin huonoja kokemuksia MB-vehkeistä, niin jatkuva niitten mollaaminen on kyllä osoitus pitkävihaisuudesta tai jostakin muusta henkilökohtaisesta ongelmasta. Pyydän anteeksi, mutta oli pakko sanoa. Pientä rajaa. Jatkuva mollaaminen? Varmaan muutama vuosi sitten kerroin mielipiteeni mb-lootista. Ja sanoin nyt:" Irroita ennemmin ne kymppituumat, niin soundi paranee 99,99 % :D " Vieläkin täytyy ihmetellä joidenkin mb-käyttäjien herkkähipiäisyyttä ja pikkusieluisuutta. Jos joku noituu mun käyttämät laitteet, niin so what. Ihan sama. Saat anteeksi. ps. Siitä jatkuvasta "mollaamisesta". Se oli 2010 elokuussa, kun kerroin kuinka paljon rakastan ja jumaloin mb-lootia. | |
![]() 08.08.2016 15:48:27 | |
Antti K.: Jos jollakulla on ollutkin huonoja kokemuksia MB-vehkeistä, niin jatkuva niitten mollaaminen on kyllä osoitus pitkävihaisuudesta. Se mikä on yhdelle hyvä ei ole välttämättä sitä toiselle. Ja sen kun hyväksyy, niin on paljon parempi. Ei tartte. Mun mielestä tällaisessa ketjussa nimenomaan on syytä tuoda esiin laitteen kanssa esiintyneet ongelmat. Mun styrkkari, joka oli täysi susi, ei ainakaan olisi sen enempää hyvä yhdelle eikä toisellekaan. Ja sen kun hyväksyy, niin on paljon parempi. Voi sitten pitää itseään vaikka onnenpekkana joka treenin tai keikan jälkeen, kun se oma laite ei vieläkään levinnyt. Enkä tietenkään toivo samanlaisia ongelmia muille. Stidi alla. | |
![]() 08.08.2016 15:52:28 | |
Mitä tulee "turhaan pään aukomiseen", niin siihen voi reagoida jotenkin, jos sen oikeasti kokee tarpeelliseksi. Stidi alla. | |
![]() 08.08.2016 20:08:14 | |
Antti K.: Toistaiseksi ei ole tarvinnut ruveta huoltomiestä etsimään. Kerran möin LMK:n pois, kun luulin DI-lähdön olevan rikki. Paljastuikin jälkeenpäin, että meillä oli kaksi lievästi epäkuntoista mikkipiuhaa. Mun laitteesta meni virtajohto epäkuntoon. Ostin Prismasta uuden. | |
![]() 08.08.2016 23:18:57 | |
Niin ne asiat jääpi mieleen syvälle ja aiheuttavat flashbackeja kuudenkin vuoden jälkeen. Kun tulee vastaan uudelleen tuoreempana "versiona". Meitä mielensäpahoittajia on liikkeellä. Olisin itsekin, jos olisi Jyllin kokemat ongelmat iskeneet kohdalle. Taas tänä iltana vedettiin kuorotreenit, jossa bändibiisejä mukana. Täytyy kehua kyllä MB:n kombon soundia kera alakaapin. Muusikon paras ystävä! | |
![]() 09.08.2016 14:21:11 | |
jukkajylli: Mun mielestä tällaisessa ketjussa nimenomaan on syytä tuoda esiin laitteen kanssa esiintyneet ongelmat. Mun styrkkari, joka oli täysi susi, ei ainakaan olisi sen enempää hyvä yhdelle eikä toisellekaan. Ja sen kun hyväksyy, niin on paljon parempi. Voi sitten pitää itseään vaikka onnenpekkana joka treenin tai keikan jälkeen, kun se oma laite ei vieläkään levinnyt. Enkä tietenkään toivo samanlaisia ongelmia muille. Miksi sulla lähtökohtainen olettamus on, että MB leviää? Joka merkistä löytyy varmasti niitä susiyksilöitä ja varsinkin alkupään tuotannosta laitteita, joissa on vielä lastentauteja. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. | |
![]() 09.08.2016 14:36:36 | |
Annoin itseni kuulla, että Jeff Beckin uudella Loud Hailer -levyllä voi kuulla MarkBass -soundia Giovanni Pallottin käskyttämänä. On muuten hyvä levy. Suosittelen niillekin, jotka saavat ummetusta siitä että jotkut käyttävät MarkBasseja. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 09.08.2016 16:16:40 (muokattu 09.08.2016 16:29:31) | |
Rämppy: Annoin itseni kuulla, että Jeff Beckin uudella Loud Hailer -levyllä voi kuulla MarkBass -soundia Giovanni Pallottin käskyttämänä. On muuten hyvä levy. Suosittelen niillekin, jotka saavat ummetusta siitä että jotkut käyttävät MarkBasseja. Se on studiolevy. Tuntuisi erittäin epätodenäköiseltä, että basso äänitettäisiin jonkun mb-tasoisen leikkikoneen läpi. Kyllä siellä studioissa on käytetty ihan oikeita preamppeja ja kompuroita. Tietysti jos on haluttu tarkoituksella heikkolaatuista bassoraitaa. Esmes jos on tuollaisia linkin laitteita käytössä, niin en usko että kukaan itseään kunnioittava äänittäjä pistää ensimmäiseksi lenkiksi jonkun mb-purkin. http://www.davidpeters.com/belfry/thegear.html Siis tarkoitan leikkikoneilla muitakin tuon tasoisia IC-pohjaisia koneita. Verrattuna huippustudiolaitteisiin. Voihan se hyvinkin olla, että GP nitkuttaa livenä Italian ihmeen läpi. | |
![]() 09.08.2016 18:08:44 | |
okabass: Se on studiolevy. Tuntuisi erittäin epätodenäköiseltä, että basso äänitettäisiin jonkun mb-tasoisen leikkikoneen läpi. Kyllä siellä studioissa on käytetty ihan oikeita preamppeja ja kompuroita. Tiedä häntä. Näin MB hehkutti asiasta: We are happy and proud of Giovanni for this prestigious collaboration with the great Jeff Beck for his new album that will be released on July, 15. Of course he has recorded everything with Markbass amps and we look forward to hear the great sounds and playing of his bass lines! Saattaahan tuo olla pelkkää italialaista mainospuppuakin ja oikeasti levy onkin soitettu ihan muilla vehkeillä , kenties jopa semmoisella lamppukoneella. Samapa tuo. Levy on oikein hyvä. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 09.08.2016 18:11:00 | |
Ei tuo nyt olisi ensimmäinen kerta kun endorsement-artisti hymyilee kuin jakoavain mainoksessa mutta studiossa on ihan eri kamat. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 09.08.2016 18:12:50 (muokattu 09.08.2016 23:28:07) | |
No ei tietystikään. Mutta eipä ole poiskaan suljettu, että mainos puhuisi totta. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 09.08.2016 20:27:32 | |
Hohhoijaa, mä kävin tekeen studio-session just MB kamoilla. Kellään ei jäänyt mitään kysyttävää saundeista taikka laadusta. Mä en ihmettele yhtään että JB:n levyllä on MB:llä vedetyt raidat. On siellä saattanut joku putiikki-DI olla välissä, mut en epäile että ämyrinä olis muuta tarvinnut käyttää. Snarky Puppyn basistikin vetää noilla joka mestassa, sekä Richard Bona... ja aika moni muu kohtuu iso nimi :) Mä ymmärrän mistä jengin MB viha saattaa kummuta. Musta tuntuu että sillon kun ne alko tuleen suomeen niin niillä oli silloisissa laitteissa ongelmia. Esim kuulin vasta että monessa silloisessa oli DI-ulostulon maadoitus piuha monesti irronnut käytössä. MB silti otti kaikki nupit vastaan ja huolsi ne, varmasti oppineet paljon ja uudet laitteet ovat ainakin minut vakuuttaneet. Myöskin monet jotka haluaa vintage-saundia tuntuu karsastavan näitä pahasti. Vaikka olenkin virallinen endorseri nykyään en niinkään henk.koht. saundillisesti välittänyt esim. little markista, mutta ei sekään huono ollut. Ninja 1000w oli mun lemppari pikku-nupeista, omaan käyttöön tuli TTE-501. Kyllähän noilla esim Rantasen Harri vetää aika monta keikkaa ja sessioo vuodessa. Sen tyypin ajatuksen takia kai ne alko noita tuomaankin suomeen. Tissit, bassot, perse, kalija. | |
![]() 09.08.2016 20:32:13 | |
Piti ihan tsekata Giovannin markbass kamat. Sillä on näköjään kaks Multiamppia. Näitä testanneena (oli kotona ja livenä käytössä useemman kuukauden) voin sanoa että en ihmettele vaikka olis studiossa vetänyt näillä. On muuten niin monipuolinen laite etenkin studioon et morjens. Mulle siinä oli liikaa tavaraa. Giovanni näyttää vetävän noilla suoraan linjaan livenä. Tissit, bassot, perse, kalija. | |
![]() 09.08.2016 23:42:50 (muokattu 09.08.2016 23:49:35) | |
Typhus: tuli TTE-501. Toihan onkin täysin eri pohjalta kuin ne ekat IC-preamp-lootat. Siellä on 4 putkea, yhteensä 8 putkiastetta. Tuo konsepti kyllä toimii (etunen useammalla putkiasteella ja iso trankkupääte). Siellä on näköjään viimein ymmärretty headroomin tärkeys. "Line out 20 V p-p". Eli isot käyttöjännitteet puolijohdepuolella. Mä soitin joskus laivoilla useammankin keikan eri mb-kamojen läpi (laivan backline), ja ei ennen eikä jälkeen ole yhtä kolhon kuulosia yhdistelmiä tullut vastaan. | |
![]() 10.08.2016 09:01:12 | |
Typhus:... en niinkään henk.koht. saundillisesti välittänyt esim. little markista, mutta ei sekään huono ollut. Ninja 1000w oli mun lemppari pikku-nupeista, omaan käyttöön tuli TTE-501. Kyllähän noilla esim Rantasen Harri vetää aika monta keikkaa ja sessioo vuodessa. Sen tyypin ajatuksen takia kai ne alko noita tuomaankin suomeen. Vähän sama homma mullakin. LittleMarkit oli muuten ihan jees, mutta tietty dynamiikan puute alkoi jossain vaiheessa häiritä. Mulla on nyt kolmatta vuotta TTE500, mikä on käytännössä suunnilleen sama laite kuin TTE501. Siinä on dynamiikkaa aivan eri tavalla kuin LittleMarkeissa. Muutenkin on soundeiltaan varsin maukas. Etenkin Jazz bass soundaa todella hyvältä tuolla nupilla. Alla on joko Standard 151HR yksin tai pinottuna Standard 102HF:n kanssa. Tekisi mieli kokeilla myös New York 151 RJ skobea, jonka kanssa tuo nuppi lanseerattiin. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 10.08.2016 10:34:37 | |
okabass: Mä soitin joskus laivoilla useammankin keikan eri mb-kamojen läpi (laivan backline), ja ei ennen eikä jälkeen ole yhtä kolhon kuulosia yhdistelmiä tullut vastaan. Ainahan on olemassa mahdollisuus, että se oma soittotaitokin vaikuttaa siihen soundiin. Ei se ihan tuulesta temmattu totuus ole, että hyvä soundi on sormissa. Itse kiinnostuin Markbassista kuultuani ensin Harri Rantasen ja sitten Ape Anttilan soittoa. Soundasi älyttömän hyvältä. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. | |
![]() 10.08.2016 11:30:16 (muokattu 10.08.2016 11:30:40) | |
Jalmus: Ainahan on olemassa mahdollisuus, että se oma soittotaitokin vaikuttaa siihen soundiin. Ei se ihan tuulesta temmattu totuus ole, että hyvä soundi on sormissa. Joo. Kummasti oman soittotaidon huonous on tullut esiin erityisesti juuri mb-laitteilla. Mm. Jaco kuulemma sanoi noin. Mutta kuulin juuri aika luotettavalta taholta (basisti, kuuli pari JP keikkaa aikoinaan), että live soundinsa oli aika puuroa. Ilmeisesti tässäkin huono soittotaito tuli tietyillä kamoilla ilmi. | |
![]() 10.08.2016 16:22:23 | |
Jaahas. Ei ollut luottamista olohuonetestailuun. Treeniksellä markku toimi niinkuin pitikin, ei pillissä mitään vikaa ollutkaan. Eiköhän tämän kanssa pärjää Näkkäläjärvelle asti. | |
![]() 10.08.2016 17:33:31 | |
rattledad: Eiköhän tämän kanssa pärjää Näkkäläjärvelle asti. Ehkä. Mutta mites sieltä eteenpäin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)