Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 537 38 39 40 4144 45 46 47 48
aho
13.12.2015 16:58:25
jukkajylli: Ei voi tietää, kato.

Hyvin kesti ja hyvältä myös saundasi. Kelpaa.
jukkajylli
13.12.2015 21:04:18
aho: Hyvin kesti ja hyvältä myös saundasi. Kelpaa.

Onnittelut.
Stidi alla.
insight
14.12.2015 09:51:24 (muokattu 14.12.2015 10:28:57)
Noni, multakin hajos eilen bänditreeneissä combo head II. Yhdestä peukusta pimeni koko laitos. Onkohan siellä sisällä joku virtalähteen sulake? Virtapiuhan vieressä oleva sulake oli ehjä.
Can you feel the atmosphere
jukkajylli
15.12.2015 22:00:04
insight: Noni, multakin hajos eilen bänditreeneissä combo head II. Yhdestä peukusta pimeni koko laitos. Onkohan siellä sisällä joku virtalähteen sulake? Virtapiuhan vieressä oleva sulake oli ehjä.

Sitä mäkin ton oman laitteeni kanssa vähän kummastelin, että kun transistorit meni oikariin, kapakasta meni sulakkeet muttei styrkkarista.
Stidi alla.
insight
16.12.2015 10:46:47
jukkajylli: Sitä mäkin ton oman laitteeni kanssa vähän kummastelin, että kun transistorit meni oikariin, kapakasta meni sulakkeet muttei styrkkarista.

Kiitos vastauksesta. Oiskohan mulla sama vika? Ihmettelen vaan, että power-ledikin sammui. Ootko korjannu omasi ja oliko kallis?
Can you feel the atmosphere
Typhus
16.12.2015 12:05:20
En niinkään välitä markkubasson styrkkareista, mut täytyy sano että tämä niiden putki-kompressori on aivan mahtava! Eli liityn klubiin markbassin compressore (2015-malli) tuotteella. Luin netistä paljon arvosteluita ja tämä aina pomppas esiin siellä. Putki ei toimi pelkästään etusena, vaan ihan oikeasti kompressointi toimii putken kautta. Ei ole niinkään "transparentti" kompura vaan mun mielestä lisää kivaa "tuuheutta" saundiin samalla. Nyt ollut keikoilla kokoajan päällä todella maltillisilla säädöillä :)
Tissit, bassot, perse, kalija.
jukkajylli
17.12.2015 21:44:08
insight: Kiitos vastauksesta. Oiskohan mulla sama vika? Ihmettelen vaan, että power-ledikin sammui. Ootko korjannu omasi ja oliko kallis?

Korjautin tutulla, joten ei tullut paljon komponentteja kalliimmaksi. Sitten se toimi ehkä kymmenen keikan ajan ja sama toistui.. Eli kapakasta meni sulake! Eri kapakasta toki. Siinä on ilmeinen ongelma, että liian pieneen tilaan on ahdettu paljon rimpuloita komponentteja. Kun jokin menee oikariin, tuhoja tulee muuallakin. Tämä on toki vain oletus. En tiedä mitä hakkurivirtalähde tarkalleen ottaen tarkoittaa. Kertokaa joku. Joka tapauksessa annoin LittleFartin kaverille ja sanoin etten halua nähdä sitä enää.

250w alle kahden kilon painoinen TC- nuppi on toiminut jo yli kaksisataa keikkaa. MarkBass oli kyllä monipuolisempi.
Stidi alla.
PnukBassist
18.03.2016 12:18:34

Jahas, viime rundin jälkeen tiputin Rockerin stäkin päältä ja seuraavissa treeneissä ääni pätki mitä isommalla vahvaria luukutti joten piti jättää soittamatta. Rupesin nyt sitten "korjaamaan" tuota eli avasin kannen, mulkoilin vihaisesti ja ruuvailin kannen takaisin paikoilleen. Seurauksena helvetinmoinen vinkuna kun vahvarin kytkee kaappiin ja laittaa virrat päälle. En uskaltanut soitella. Osaisko näillä tiedoilla joku tietää mikähän tossa on vikana?

Kukahan näitä muuten nykyään Oulussa osais huoltaa? Itsellä korjaustaidot rajoittuu tuohon mulkoiluun joten johonkin tämä pitää kiikuttaa. Jeronen on taitanut jo eläköityä?
omni
11.04.2016 21:43:11
Moro

Mahtaako kellään olla kokemusta MB:n TTE 501 tai 801 nupeksista?

Millanen mahtaa olla soundillisesti jos vertaa vaikka pikkuMarkkuun?
Timing Has a Lot to Do With the Outcome of a Rain Dance
Rämppy
12.04.2016 09:28:33
omni: Moro

Mahtaako kellään olla kokemusta MB:n TTE 501 tai 801 nupeksista?

Millanen mahtaa olla soundillisesti jos vertaa vaikka pikkuMarkkuun?

Sen mitä olen kommentteja lukenut ja kuullut, niin soundeiltaan ja käyttöominaisuuksiltaan eivät juurikaan poikkea edeltäjistään TTE500 ja TTE800 -nupeista. Tuo TTE500 on mulla nyt kolmatta vuotta. Soundit ovat markbass-tyyliin erottelevat ja melko neutraalit. Eli MarkBasseissa ei tyypillisesti ole sillä tavalla "omaa" soundia kuin vaikkapa Ampegeissa, vaan se välittää basson soundin enemmän sellaisenaan. Se on joko hyvä tai huono asia mieltymyksistä riippuen. Dynamiikkaa näissä TTE-malleissa on huomattavasti enemmän kuin esim. LittleMarkeissa, mikä on iso plussa. LittleMark III kuulosti TTE500:n jälkeen siltä, kuin basso olisi ajettu kompressorin läpi. Ainakin TTE500/501:lla irtoaa muita markbasseja helpommin sellainen vintage-henkinen soundi. Ja jos tykkää släppäillä, niin siihen tuo nuppi taipuu todella hienosti. Asiaa auttaa vielä mainio putkikompressori. Jos haluaa styrkkarista irti rouheaa reunasäröä tai rankempaa säröä, niin se ei onnistu MarkBasseilla ilman erillistä pedaalia. Mun mielestä TTE 500/501 simppelikäyttöinen hyväsoundinen nuppi. Ja helevatan tehokas -riittää mun mielestä tehojen puolesta mihin tahansa. Tuo isompi versio on mun mielestä jo aivan liian tehokas mihinkään tilanteeseen.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Lexicon
03.05.2016 23:03:18
Pakko hehkuttaa täälläkin liittymistäni klubiin! Toki halvemman pään mallistolla, kova odotus on päällä koska postin Kusti kiikuttaa ovelle Markbassin Little Mark 250 black linen. Tälle hommasin kaveriksi TC Electronicsin 2x12 kaapin. Enköhän tällä kokoonpanolla treenit ja pienet (toivottavasti tulevat) keikat selviä.
rattledad
02.08.2016 13:57:01

Vähän yllättäen tuli liityttyä Markkukerhoon 2x10 combolla. Eipä tarvi olla ihan heti rokkikeikallakaan enää olla lainakamojen varassa.
rattledad
04.08.2016 22:14:04

Paitsi että pietso rätisee. Kannattaisiko vaihtaa vai mieluummin ohittaa jakari ja kytkeä piuhat suoraan kymppituumaisiin?
okabass
05.08.2016 01:18:56 (muokattu 05.08.2016 01:20:37)
rattledad: Paitsi että pietso rätisee. Kannattaisiko vaihtaa vai mieluummin ohittaa jakari ja kytkeä piuhat suoraan kymppituumaisiin?

Irroita ennemmin ne kymppituumat, niin soundi paranee 99,99 % :D
Jalmus
05.08.2016 15:27:55
okabass: Irroita ennemmin ne kymppituumat, niin soundi paranee 99,99 % :D

Miten niin "paranee"? Määrittelehän ensin mielestäsi hyvä bassosoundi. Sanoisin että "hyvä soundi" on makukysymys ennen kaikkea. Itse en voi sietää Ampeg-nuppi + rantasauna -tyyppistä möhinää, toiselle se on ainoa oikea soundi. Yksi tykkää Jaco-soundista, toinen Jameson-soundista, kolmas Marcus Miller -soundista. Ite oon käyttänyt Markbasseja jo useamman vuoden, eikä mun käsitystäni (siis sitä, jonka ruuvaan nupista ulos) hyvästä soundista ole kukaan kyseenalaistanut. Ja miksi kenenkään pitäisi tuputtaa jollekin toiselle omaa näkemystään "hyvästä soundista"?
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Typhus
05.08.2016 15:33:27
Liityn clubiin TTE-501 nupilla sekä 108 ja new york 151RJ kaapeilla :)
Tissit, bassot, perse, kalija.
okabass
05.08.2016 19:58:43 (muokattu 05.08.2016 19:59:42)
Jalmus: Miten niin "paranee"? Määrittelehän ensin mielestäsi hyvä bassosoundi. Sanoisin että "hyvä soundi" on makukysymys ennen kaikkea. Itse en voi sietää Ampeg-nuppi + rantasauna -tyyppistä möhinää, toiselle se on ainoa oikea soundi. Yksi tykkää Jaco-soundista, toinen Jameson-soundista, kolmas Marcus Miller -soundista. Ite oon käyttänyt Markbasseja jo useamman vuoden, eikä mun käsitystäni (siis sitä, jonka ruuvaan nupista ulos) hyvästä soundista ole kukaan kyseenalaistanut. Ja miksi kenenkään pitäisi tuputtaa jollekin toiselle omaa näkemystään "hyvästä soundista"?

Eikö :D hymiö ole tuttu? Vain joidenkin haittaristien keskuudessa olen huomannut yhtä synkän huumorintajutonta meininkiä omista laitteista kuin MB-käyttäjien. Kumma juttu.
Jalmus
05.08.2016 20:41:36
okabass: Eikö :D hymiö ole tuttu? Vain joidenkin haittaristien keskuudessa olen huomannut yhtä synkän huumorintajutonta meininkiä omista laitteista kuin MB-käyttäjien. Kumma juttu.

On se tuttu.
Ja tiedän jo aiemmista kirjoituksistasi suhtautumisesi Markbass-laitteisiin. Joten miksi vitussa sun pitää ylipäätään tulla aukomaan päätäsi tähän ketjuun? Joskus ne mukahauskat kommentit voi pitää ihan omana tietonaan.
okabass
05.08.2016 21:17:29
Jalmus: On se tuttu.
Ja tiedän jo aiemmista kirjoituksistasi suhtautumisesi Markbass-laitteisiin. Joten miksi vitussa sun pitää ylipäätään tulla aukomaan päätäsi tähän ketjuun? Joskus ne mukahauskat kommentit voi pitää ihan omana tietonaan.

Kummallista loukkaantua jonkun vaneri- tai peltilootan puolesta. Ei se välitä, eikä sen soundi parane, vaikka kuinka joku niitä haukkuu tai puolustaa.
Jalmus
05.08.2016 21:24:21
okabass: Kummallista loukkaantua jonkun vaneri- tai peltilootan puolesta. Ei se välitä, eikä sen soundi parane, vaikka kuinka joku niitä haukkuu tai puolustaa.

Ei tässä mitään loukkaannuttu olla, mutta turha pään aukominen on turhaa päänaukomista.
Case closed.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)