Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 536 37 38 39 4044 45 46 47 48
Rämppy
18.09.2015 15:36:10
T.K.: 1x15 kaappi pohdintaa. Viisitoista- tuumaisia kaappeja näyttäis olevan ainakin kolmea eri kokoa. Pienimmästä suurimpaan: New York, Traveller ja Standart. Tuo pienin N.Y. todella pieni ja kätevä ulkomitoiltaan. Sitten Sandt. jo reilusti suurempi ja hankalampi ns, " kahdenkäden kaappi"roudata. Mitenkähän nuo soundeiltaan eroavat, onko olennaista eroa. Saako Ny. kaapista kunnollista botnea mikä luonteenomaista hyvälle 15 kaapille.

Muutama vuosi sitten testasin Sound Storessa (rip) näitä kaappeja samalla nupilla. Kyllähän tuossa standardissa oli mun mielestä isoin soundi. Mutta kaikki riippuu kaikesta, ei nuo muutkaan huonoja olleet. Roudattavuudesta sen verran, että 1x15' standard-kaapinkin kyllä kantaa yhdellä kädellä. Oon jopa kanniskellut toisessa handussa 1x15' kaappia ja toisessa 2x10' kaappia. Silloin tosin saattaa tulla ovenkarmit vastaan.
Saahan sitä sanoa.
Basista
27.09.2015 12:00:41
Lumien tultua tarttis päivittää omaa kalustoa ja tarkoituksena olisi hankkia roudattavissa oleva setti, esim. 2 x 2 x 10 tai sitten 2 x 2 x 12.

Toinen kaappi tarkoitus säilyttää II-asunnolla ja toinen kotona. Vaikka keikkaa pukkaa vain n. kerran kuukaudessa, niin roudattavuus olis tärkeää koska silloin lähtis molemmat kaapit mukaan.

Onkos kellään klubilaisella kokemuksia tästä MarkBassin New York 122:Sta?
http://www.thomann.de/fi/markbass_new_york_122.htm

Miten eroaa soundiltaan esim. saman merkin 2 x 10 -kaapeista?
pa50
25.10.2015 18:31:15

Minulla on ollut muutaman vuoden Mini cmd 121P combo ja nyt olen suunnitellut ostaa siihen lisäkaapin joko 1x15" tai 2x10". Pystyykö kaappia käyttämään siten, että myös combon oma 12" on käytössä?
Jos pystyy niin mikä on kaapin ohmi-määrä?
Mies,Korg ja kitara
Grugi
25.10.2015 18:46:55
pa50: Minulla on ollut muutaman vuoden Mini cmd 121P combo ja nyt olen suunnitellut ostaa siihen lisäkaapin joko 1x15" tai 2x10". Pystyykö kaappia käyttämään siten, että myös combon oma 12" on käytössä?
Jos pystyy niin mikä on kaapin ohmi-määrä?

Kyllähän se combon oma kaiutin siinä samalla pöhisee ja mitä googlea käyttää niin 8-ohmin lisäkaappia tarjoavat.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
PnukBassist
16.11.2015 14:58:09 (muokattu 16.11.2015 15:14:51)

Combostahan voi tosiaan käyttää pelkkää vahvaria jos haluaa tykittää esim. rantasaunalla tai jollain muulla 4ohmin kuormalla, tai kytkeä 8ohmin kaapin lisäksi siihen comboon. Itellä 121P:n kaverina tarvittaessa Traveller 121H.

Meikäläisellä pikkukeikoille combo yksikseen, vähän isommille 121P+121H, pikku punkkikeikoille MarkBass Rocker + 104HF ja stouneriin Rocker + 104HF + 121H. Aamen.
Dropped C
05.12.2015 19:01:00
Ostin Mesan näkemyksen kirppusirkusvahvaimesta. Nyt on torilla yksi LM800 siis myynnissä.
Grugi
05.12.2015 19:15:01
Dropped C: Ostin Mesan näkemyksen kirppusirkusvahvaimesta. Nyt on torilla yksi LM800 siis myynnissä.

Varmasti joka eeron arvoinen ja ostasin itekin mutta nyt meni rahat bassoon.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
aho
06.12.2015 11:38:02
Klubijäsenyys vetämässä cmd 121p combolla kera 121 new york lisäkaapin. Näppärä ja tehokas paketti ja saundikin on mun mieleen.
absqua
06.12.2015 12:19:29
aho: Klubijäsenyys vetämässä cmd 121p combolla kera 121 new york lisäkaapin. Näppärä ja tehokas paketti ja saundikin on mun mieleen.

Kappas! Mistä hommasit? Mullakin olis tuollaiselle 121-combille käyttöä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
aho
06.12.2015 13:47:31
absqua: Kappas! Mistä hommasit? Mullakin olis tuollaiselle 121-combille käyttöä.

Torilta löytyi koko paketti kerralla. Pidempään noita katselleena päätin iskeä kiinni kun sattui kohdalle.
Antti K.
06.12.2015 19:07:47
aho: Torilta löytyi koko paketti kerralla. Pidempään noita katselleena päätin iskeä kiinni kun sattui kohdalle.

Onnee!

Eilen keikan soitin omalla ministäkilläni. Kyllä sillä kelpaa. Jouduin lavapoliittisista syistä kyllä sijoittumaan metrin sivuun, joten omaan korvaan ei ollut oikein hyvä soundi. Mutta ulospäin oli ollut.
Muusikon paras ystävä!
aho
06.12.2015 20:13:08
Antti K.: Onnee!

Eilen keikan soitin omalla ministäkilläni. Kyllä sillä kelpaa. Jouduin lavapoliittisista syistä kyllä sijoittumaan metrin sivuun, joten omaan korvaan ei ollut oikein hyvä soundi. Mutta ulospäin oli ollut.

Kiitti!

Viikon päästä pääsen parillakin keikalla kokeilemaan.
jukkajylli
07.12.2015 01:32:31
aho: Kiitti!

Viikon päästä pääsen parillakin keikalla kokeilemaan.

Optimistin puhetta.
Stidi alla.
Antti K.
07.12.2015 20:57:53 (muokattu 07.12.2015 21:01:46)
jukkajylli: Optimistin puhetta.

Kylläpäs sinä nyt oot mielesi pahoittanut digihimmeleistä (ja ventereistä). Mikä toimii toisella ei välttämättä toimi toisella, eikä se ole sulta pois (ei ainakaan pitäisi olla), toimi se tai ei. Ja toimimisella en tarkoita rikki menemistä vaan soundimaailmaa.
Muusikon paras ystävä!
Dropped C
07.12.2015 21:29:52
Juu. Rikkihän se multakin Make meni kuuden vuoden jälkeen. Ja siinä mallissa oli vallan mainio äänimaailma (R500). Harmitti kyllä vietävästi, kun se hajosi, kun oli tarjonnut kuitenkin upeaa ääntä omaan tarkoitukseen monta vuotta. Tästä mun myynnissä olevasta Makesta en niin diggaa äänimaailman puolesta, ostakaa joku pois.
Rämppy
08.12.2015 08:50:35
Dropped C: Juu. Rikkihän se multakin Make meni kuuden vuoden jälkeen. Ja siinä mallissa oli vallan mainio äänimaailma (R500). Harmitti kyllä vietävästi, kun se hajosi, kun oli tarjonnut kuitenkin upeaa ääntä omaan tarkoitukseen monta vuotta. Tästä mun myynnissä olevasta Makesta en niin diggaa äänimaailman puolesta, ostakaa joku pois.

Ootko yrittänyt korjauttaa? Musamaailman kautta löytyy merkkihuolto. Mulla on kuuden vuoden käytössä vikaantunut yhtä sun toista: eri merkkisiä kitara- ja bassovahvistimia, efektilaitteita, jne...autokin. Aina ne on saatu kyllä korjattua.
In Finland we have this thing called "diu diu".
aho
08.12.2015 10:19:31
jukkajylli: Optimistin puhetta.

No totta se nyt edes ekoille keikoille asti kestää. :D
jukkajylli
12.12.2015 20:03:12
Antti K.: Kylläpäs sinä nyt oot mielesi pahoittanut digihimmeleistä (ja ventereistä). Mikä toimii toisella ei välttämättä toimi toisella, eikä se ole sulta pois (ei ainakaan pitäisi olla), toimi se tai ei. Ja toimimisella en tarkoita rikki menemistä vaan soundimaailmaa.

En ole mieltäni pahoittanut, älä ihmeessä sinäkään. Mitä fendereihin tulee, mä olen pelkkä pakollinen oppositio. Mitä Markbasseihin tulee, kyse on totaalisesta luottamuksen menetyksestä, ja koen myös sen asian tärkeäksi kertoa MarkBass- klubissa, koska kehuja kyllä riittää. MarkBassin soundimaailmaa en ole missään vaiheessa arvostellut, kuten varmaan toki ymmärsitkin, ethän ole älyvapaa. Keikalle kelpaa monenlainen laite, ja kun niitä tekee yli sata vuodessa, ei enää ehkä ole kaikkein oleellisinta, miten joku tonepotikka ym. toimii. Oleellisempaa on luotettavuus. En ole siis mieltäni pahoittanut, enkä näitten kerhojen takia aio pahoittaa. Semmoinen ei ole meillä päin tapana. Tää on kuule pelkkää viihdettä. Jos joku muu pahoittaa mielensä mun jutuista, niin voi voi. Mutta varoituksen sana, Littlemark on hyytynyt muiltakin. Voihan se olla että ne uudet on parempia!
Stidi alla.
jukkajylli
12.12.2015 20:03:43
aho: No totta se nyt edes ekoille keikoille asti kestää. :D

Ei voi tietää, kato.
Stidi alla.
jukkajylli
12.12.2015 20:07:07
Ai niin. On mulla tänäänkin keikalla MarkBass- kaappi. Se on toiminut hyvin ja on suht miellyttävä kuljetettavakin.
Stidi alla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)