M.Hanski 02.06.2021 13:26:47 | |
---|
N_Bates: Aikamoista. Kerrassaan. |
juici 02.06.2021 14:58:27 | |
---|
Olettekos viime aikoina keskustelleet vapaamuotoisesti bassoista? "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
J.Nikkanen 02.06.2021 15:07:24 | |
---|
Ei.     We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing. -George Bernard Shaw |
hemmo 02.06.2021 16:21:16 | |
---|
juici: Olettekos viime aikoina keskustelleet vapaamuotoisesti bassoista? Mutta pitäisikö meidän keskustella bassoista (ja ehkä muustakin)? "Mis sie tarttet oikee hyvvää hemmoa, niin täs siul ei oo sellasta!" |
juici 03.06.2021 04:09:46 | |
---|
hemmo: Mutta pitäisikö meidän keskustella bassoista (ja ehkä muustakin)? Sehän voisi olla melkeinpä suotavaa. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
PasiB 03.06.2021 06:21:59 | |
---|
hemmo: Mutta pitäisikö meidän keskustella bassoista (ja ehkä muustakin)? Mistä bassosta aloitetaan? |
juici 03.06.2021 06:43:54 | |
---|
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
N_Bates 03.06.2021 07:57:46 | |
---|
Harmillisen vähiin jäänyt bassonsoitto, kun ei ole hetkeen ollut bändihommia. Syntetisaattoreita on kyllä tullut ruuvattua, ja nyt otin kesäprojektiksi opetella soittamaan rumpuja. Pitäs kyllä varmaan jotain bändihommaa viritellä, niin saisi ton rantasaunan treenikselle tosta selän takaa tilaa viemästä. |
hemmo 03.06.2021 12:35:26 | |
---|
PasiB: Mistä bassosta aloitetaan? Haluaisin (huvikseni) hankkia Jasson, mutta Passon kaulalla. Mistä? En halua teettää. "Mis sie tarttet oikee hyvvää hemmoa, niin täs siul ei oo sellasta!" |
TommiW. 04.06.2021 09:29:02 | |
---|
hemmo: Haluaisin (huvikseni) hankkia Jasson, mutta Passon kaulalla. Mistä? En halua teettää. Ebaystä koobraat tai sitten pratabasista. Löytyy varmasti. Duiga. "Minä vaihiffsa pienten
ite vois saman mutta keskuslteeena kavarin kanss amikuin penkiskestäni"
-Hemmo |
jukkajylli 05.06.2021 01:43:56 | |
---|
Tännehän joku on kirjoittanut jotain. Tännehän on mahdollista kirjoittaa edelleen. Stidi alla. |
Santukka 05.06.2021 21:48:04 | |
---|
PasiB: Mistä bassosta aloitetaan? Kylhän se parhaasta, elikkäs jats bassosta pitää alottaa. Sikäli erikoista, että nykyinen Bacchus on ollut telineessä jo kolmisen vuotta. Lähentelee jo kenties ennätystä...? |
PasiB 05.06.2021 22:23:25 | |
---|
Santukka: Kylhän se parhaasta, elikkäs jats bassosta pitää alottaa. Sikäli erikoista, että nykyinen Bacchus on ollut telineessä jo kolmisen vuotta. Lähentelee jo kenties ennätystä...? On siis hyvä yksilö? Ja niinhän se on, mitä oon sitä testannut. |
jukkajylli 06.06.2021 01:18:12 | |
---|
Mä puhunkin jostain muusta bassosta. Vaik Ovation Magnumista. Semmonen olis hieno. En oo koskaan kokeillu. Stidi alla. |
Santukka 06.06.2021 21:03:24 | |
---|
jukkajylli: Mä puhunkin jostain muusta bassosta. Vaik Ovation Magnumista. Semmonen olis hieno. En oo koskaan kokeillu. Voisko sanoa jopa lennokkaan näköseksi.. |
Tympee Huttunen 07.06.2021 09:45:36 | |
---|
Jeesatkaas oudossa resonanssi-ilmiössä. Tai ei tämä mitenkään sinällään outo ilmiö ole, mutta en tiedä miten tämän korjaisi: Mulla on kotimaisen soitinrakentajan tekemä todella laadukas basso. Mutta, kun soitan jotain jossain vitos-kutosnauhan kohdilta tulee kova särinä, Moni voisi nyt sanoa, että kieli ottaa nauhoihin kiinni koska nauha on noussut tai kaularauta rämisee. Mutta syy ei ole mikään noista, vaan se, että se painetun kielen toinen pää, eli se mikä jää sinne lavan puolella, alkaa soimaan samalla johtuen resonanssista tai jostain jumalan taikuudesta. Eihän toi mikkien kautta kuulu, mutta himassa bassoa hakatessa vähän ihmetyttää välillä. Kaularautaa en ole vielä koittanut säätää tuon suhteen, mutta mahtaisiko se auttaa? Mulla on basso muutenkin vähän in work-tilassa, kun siihen tulee uudet elektroniikat ja fuzzia ja ties mitä, ja käytän siinä vielä Elixirin settiä joka vaihtuu flatteihin myöhemmin (joka jo itsessään jeesaa varmasti). |
PasiB 07.06.2021 10:44:26 (muokattu 07.06.2021 10:47:00) | |
---|
Tympee Huttunen: Jeesatkaas oudossa resonanssi-ilmiössä. Tai ei tämä mitenkään sinällään outo ilmiö ole, mutta en tiedä miten tämän korjaisi: Mulla on kotimaisen soitinrakentajan tekemä todella laadukas basso. Mutta, kun soitan jotain jossain vitos-kutosnauhan kohdilta tulee kova särinä, Moni voisi nyt sanoa, että kieli ottaa nauhoihin kiinni koska nauha on noussut tai kaularauta rämisee. Mutta syy ei ole mikään noista, vaan se, että se painetun kielen toinen pää, eli se mikä jää sinne lavan puolella, alkaa soimaan samalla johtuen resonanssista tai jostain jumalan taikuudesta. Eihän toi mikkien kautta kuulu, mutta himassa bassoa hakatessa vähän ihmetyttää välillä. Kaularautaa en ole vielä koittanut säätää tuon suhteen, mutta mahtaisiko se auttaa? Mulla on basso muutenkin vähän -tilassa, kun siihen tulee uudet elektroniikat ja fuzzia ja ties mitä, ja käytän siinä vielä Elixirin settiä joka vaihtuu flatteihin myöhemmin (joka jo itsessään jeesaa varmasti). Koita löysätä rautaa hieman. |
ituvirtanen 07.06.2021 10:50:14 | |
---|
Tympee Huttunen: Kaularautaa en ole vielä koittanut säätää tuon suhteen, mutta mahtaisiko se auttaa? Jos alla ovat vanhat kielet, en tekisi mitään säätöä ennen vaihtoa. Ylipäätään kaikki säädöt normaalia viritystä lukuun ottamatta pitää tehdä aina uusilla kielillä. |
Funkånaut 07.06.2021 10:57:24 | |
---|
ituvirtanen: Jos alla ovat vanhat kielet, en tekisi mitään säätöä ennen vaihtoa. Ylipäätään kaikki säädöt normaalia viritystä lukuun ottamatta pitää tehdä aina uusilla kielillä. Mulla kävi kanssa tämä mielessä. Kielet vaihtamalla saa ainakin yhden syyn ilmiölle poissuljettua. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Tympee Huttunen 07.06.2021 10:59:35 (muokattu 07.06.2021 11:00:32) | |
---|
ituvirtanen: Jos alla ovat vanhat kielet, en tekisi mitään säätöä ennen vaihtoa. Ylipäätään kaikki säädöt normaalia viritystä lukuun ottamatta pitää tehdä aina uusilla kielillä. No samaa olen tässä pohtinut, mutta kävin ylläolevan vinkin perusteella 1/8 löysäämässä ja perhana, sehän toimii. Eli kiitoksia vaan! Vähän harmittaa tuon basson tilanne, kun tilasin siihen custom-mikin johon toimitin kaikki tiedot tallasta yms, jotta string spacing menisi oikein. Ensin odottelin kuukauden, että sain viimein mikrofonin ja kun sen sain, spacing ei ollut lähimainkaan oikein. Asiakapalvelulle täysi support, että uusi mikki lähti tekoon (ja lähetän aiemman sitten myöhemmin takaisin), mutta sekin tulee sitten joskus. Mennyt vähän ns. uuden basson viehätys siihen, kun unelmabasso makaa vähän toimettomana. Mikitettynä kyllä, mutta ei jaksa kolvailla elektroniikkaa kuntoon (testit tone-kytkimelle ja sisäänrakennetellu fuzzille) kun kuitenkin pitää tuo mikki kolvata vielä irti. Nyt tosiaan pari-kolme kuukautta maannut soittokuntoisena, mutta kuitenkin vähän raatona ja kynnys lähteä mitään fiksaamaan ennenkuin saa sen mikin jotenkin kasvaa. |