Aihe: AVBasses
1 2 3 4 531 32 33 34 3537 38 39 40 41
blessed
20.11.2007 16:17:01

Onkos Alesilta mitään uutta tulossa? Ei oo sivuille ainakaan pitkiin aikoihin mitään päivitelly.
balzary
20.11.2007 16:23:56

Parin viikon sisään valmistuu neljä bassoa, jouluun mennessä jonkun verran vielä lisää. Parista olen saanut kuvia, ja tosi hienoa kamaa taas tulossa.
skettunen
21.11.2007 00:12:18
Itse kuukausi sitten allekirjoitin sopparit ja vaikka puhe oli että näihin aikoihin vasta pääsee aloittamaan työstämisen, niin tekisi jo mieli kysellä että joko on projekti käynnissä.

Ei malttaisi odottaa, kun pääsi itse suunnittelemaan muodot ja varsin namu hevikirves pitäisi olla tulossa, heh. Menee ne päivät hitaasti...
balzary
10.12.2007 15:47:00

Tossa parikolme uusinta tulokasta:
http://muusikoiden.net/dyn/users/33133.jpg

Värit kuvassa on vähän niin ja näin, mutta varsinkin tuo vasemman puoleinen on mun silmään hieno. Liikaa nappeja ja kieliä..
blessed
10.12.2007 16:05:43

Tuo keskimmäinen hämärästi muistuttaa jotain aiempaa AV bassoa, mutta ei nyt millään tuu mieleen mitä...;)

Tuo vasemmalla oleva on kyllä kans upea!
Typhus
10.12.2007 18:42:31 (muokattu 10.12.2007 18:50:22)
Vasemmalla on kyllä makeimmat puut meikän makuun! :) Oliko Ales tekemässä jotain uutta singlecuttia nyt? Kovasti kuumottais tilata tuolta basso, vaan pitäs myydä eka ainaki kaks bassoa poies et ois rahaa :D

E: Leikin vähän photoshopilla ja tein "unelma Av-basson" ... nyt Gasittaa!
http://img402.imageshack.us/img402/5919/bassosuunnitteluee9.jpg
blessed
10.12.2007 19:12:14

Tuossa vasemmalla olevassa on varmaan mangoa tuo päällimmäinen kerros. Ales yritti sitä minullekkin tarjotella, kun puita mietittiin ja etittiin, mutta ei silloin oikein iskeny. Viimeisteltynä näyttää kyllä todella hyvältä tuokin.
balzary
10.12.2007 20:50:28

Tuossa vasemmalla olevassa on varmaan mangoa tuo päällimmäinen kerros. Ales yritti sitä minullekkin tarjotella, kun puita mietittiin ja etittiin, mutta ei silloin oikein iskeny. Viimeisteltynä näyttää kyllä todella hyvältä tuokin.

Runko on yksi pala vaahteraa, samaa puuta on käytetty Jonan bassossa.

Typhus, yksi single cut on tulossa, mutta kansipuuna siinä on mango.
TommiW.
10.12.2007 22:44:04

Värit kuvassa on vähän niin ja näin, mutta varsinkin tuo vasemman puoleinen on mun silmään hieno. Liikaa nappeja ja kieliä..

Laeaeaeh.

Virhe! Tyhjä tai blaablaa.
"sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak
Kodou
11.12.2007 00:25:52 (muokattu 11.12.2007 00:30:25)
Osaisko kukaan sanoa noin suurinpiirtein millasia soitettavia nuo av:t on?
Jäykkiä, nopeita, presarihkoja, jazzmaisia, millä tahansa pystyykään bassoa kuvaamaan. gasgasgas..

edit//: Ja kyllä, olen lukenut koko topicin, kiinnostaa vain se yleisperstuntuma noiden hivelemisestä. Jokainen soitin on omalaatuinen ja erilainen jne.jne. henkimaailman juttuja, mut yleisesti, ei kurkku ja kesäkurpitsakaan tunnu samalta kädessä, miltä av?
Keny
11.12.2007 08:15:08
Toi vasen tosiaan kolahti.....nam.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Wil-J
11.12.2007 11:37:01
Jäykkiä, nopeita, presarihkoja, jazzmaisia, millä tahansa pystyykään bassoa kuvaamaan. gasgasgas..

edit//: Ja kyllä, olen lukenut koko topicin, kiinnostaa vain se yleisperstuntuma noiden hivelemisestä. Jokainen soitin on omalaatuinen ja erilainen jne.jne. henkimaailman juttuja, mut yleisesti, ei kurkku ja kesäkurpitsakaan tunnu samalta kädessä, miltä av?

Mun ainakin on todella kevyt ja napakan tuntuinen soittaa. Vähän jazzaria jykevämpi kaula ehkä...
I'm your mama, I'm your daddy, I'm that nigga in the alley.
blessed
11.12.2007 15:31:20

Tällähän on nyt tietenkin enemmän perkitystä, jos oot käytettynä ostamassa, sillä jos uutena tilaat, niin saat tuntumaan vaikuttavat speksit melkolailla päättää (eli kaulan muotoa, paksuutta, leveyttä, skaalaa, kieliväliä, rungon muotoa yms). Omassa nauhallisessa kaula ehkä hieman jazzia pyöreämpi, tiukka hyvä b-kieli, ei särinöitä tai vastaavaa, action pitäs käydä laitattamassa matalammaksi, kun se on turhan korkealla, mutta se saa nyt odottaa kun ei tällä oo tullu useampaan kuukauteen juuri soitettua.

Nauhattomassa erona todella matala action, ja pieni kielten väli, sekä lakattu kaula ja otelauta (pidän ehkä lakkaamattoman kaulan tuntumasta enemmän, mutta hyvä tämäkin, ei tahmaannu kuten jotkut lakatut). Pitäis käydä kokeilemassa muita bassoja, jotta osais paremmin verrata. Käy jossain kokeilemassa, niin saat vähän tuntumaa. Nimimerkki balzary on vähän niinkuin Suomen AV vastaava:), joten hän varmaan kohta kertoo enemmän, eikä varmaan pahastu pikaviestikyselyistäkään. Hän varmaan myös osais sanoa, että onko AV:ita siellä päin mahdollisuutta testata, jos kiinnostusta löytyy.
kondensaattori
11.12.2007 19:13:58
Näitä AV:tä näyttää olevan mnettiläisillä todella paljon. Kuinka nopiaan se niitä tekee, vai onko Suomeen tullut enemmän kuin muihin maihin tilauksia?
Karlsson
11.12.2007 21:08:16
Näitä AV:tä näyttää olevan mnettiläisillä todella paljon. Kuinka nopiaan se niitä tekee, vai onko Suomeen tullut enemmän kuin muihin maihin tilauksia?

Täällä on onnistunut markkinointi- ja maahantuontihaarakonttori.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
balzary
11.12.2007 22:31:30

Mun luona tosiaan voi Av-bassoa testata pääkaupunkiseudulla. Joululoman jälkeen on varmaan jotain uutta käpisteltävää tuon walnut-basson lisäksi.

Luulisin, että Tshekissä ja Suomessa on tällä hetkellä eniten Av-bassoja.
Teme007
13.12.2007 14:00:36

Ylpeänä sanon: Keskimmäinen on tulossa mulle xD
?
J.Hollström
13.12.2007 14:04:09

Kerrotko millasta funktioo noille ylimmille nauhoille olet kaavaillut? Kauheeta tiluu?
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
Teme007
13.12.2007 14:05:46
Kerrotko millasta funktioo noille ylimmille nauhoille olet kaavaillut? Kauheeta tiluu?

Täppinkia harrastan aikas paljon, sillä sitä lähinnä hain.
?
blessed
13.12.2007 14:24:28

Kyllä se on kaunis tuo sinun basso, selvästi kaunein noista kolmesta. Ja muutenkin hienoimpia AV:ita ikinä, tosin ei ihan minun nauhattomalle pärjää, mutta lähelle päästään:) Erittäin paljon onnea ja pitkää ikää uuden kauottaren kanssa!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)