Van Hannes 11.09.2007 10:17:47 | |
---|
On muuten pirun hieno basso. Onnittelut ostosta. "There Can Be Only One Hannes" |
Jona 11.09.2007 17:11:11 | |
---|
Noni, nyt on tullut pari päivää soiteltua ja säädeltyä. Tuosta lähtee ihan järjetön määrä käyttökelpoisia soundeja. Reggaesta funkkiin, kaikki taittuu. Piezo on mahtava, saa tarvittaessa melkoisen määrän murinaa peliin. Tuo Alesin oma elektroniikka on todella hyvä, yhtä hiljainen kuin nuo EMG:n huippusysteemit mitä on kahdessa muussa bassossa ja vähintään yhtä laajat säädöt sweepable midrangea lukuunottamatta. Tämä on ainoa minulla oleva soitin jota soitettaessa voi jättää vahvarin EQ:t täysin nollille. Helketin mukava soittaa, tuntienkaan jälkeen ei tunnu minkäänlaista rasitusta käsissä, liekö kapean kaulan ja pienen kielivälin ansiosta. Warwickin 6-kielinen oli tuohon verrattuna helvetin paljon väsyttävämpi soitettava. Paino tuli yllätyksenä, on huomattavasti kevyempi kuin odotin, ja uudet straplockit vaikuttavat todella järeiltä. Ei kuolleita kohtia, ja sustain on pitkä. Akustisena soitettaessa erittäin eloisa ääni, puuvalinnoista johtuen. Loistava ääni varsinkin peukulla, niinkuin oli haussakin. Piezon ääni tuli yllätyksenä, tai lähinnä se ettei se poimi mitään hälyääniä. Odotin jonkinmoisia sihinöitä esim liu'utettaessa kättä kielillä, mutta ei. Erittäin postitiivista. Me like. |
Teijo K. 11.09.2007 17:18:15 | |
---|
Parissa bassossa olen ko. tallaviritelmään törmännyt, eikä niissä ole ongelmia ollut. Paitsi, että taitavat molemmat olla nauhattomia... ;) Olen minäkin nauhattomassa vastaavaan törmännyt. Jos tuo nauhaton olisi ollut niin en olisi siihen juuri kiinnittänyt huomiotakaan. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. |
blessed 11.09.2007 18:42:28 | |
---|
Kaunis kuin karkki, onnittelut täältäkin päin. Ja mikä parasta kuulostaa soundi ja tatsikin omistajaa miellyttävän yhtä paljon kuin ulkonäkö. Vaikuttaa erittäin onnistuneelta tuotokselta. |
Ze Kink 13.09.2007 14:28:51 (muokattu 13.09.2007 14:34:51) | |
---|
Nyt pitäisi itse lähetellä osia Alesille, jotta voi aloittaa tuon mun kitaran kasaamisen. Vähän jänskättää! Mikä kansi tuossa kutosessa muuten on? Näyttää todella jännältä. |
Keny 14.09.2007 11:34:03 | |
---|
On muuten hieno.Onnittelut.Yks hienoimpia AV bassoja mitä oon nähny. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Samu S. 17.09.2007 19:31:05 | |
---|
Pistetään nyt tännekin. Aamulla posti toi uuden AV-basson: http://samun.1g.fi/kuvat/misc/uusav.jpg/full Innostuin kovasti Musarista kun semmosen tossa taannoin hankin, ja tätä tilatessa olikin sitten semmonen StingRay on Steroids -teema. Ales teki sitä mitä tilattiinkin. Tässä on rutkasti musarihenkeä jo ihan puu- ja mikkivalinnoistakin johtuen mutta omaa persoonaa löytyy myös. Nyt sitten katsotaan, miten tämä pärjää Ballin tehtaan aidolle asialle. Kohta ehkä näkyy Torilla Musari... |
kartmaan 17.09.2007 19:43:13 | |
---|
On kyllä komee peli. Sweeet! |
esco 17.09.2007 23:12:59 | |
---|
Samulla on silmää.. aivan tautisen hieno. Meikäläisen seuraavaan bassoon tulee kyllä varmasti mustat blockit. Lisää! |
J.Hollström 17.09.2007 23:35:38 | |
---|
uusav.jpg. Uu-savuttomien basso? Vitsi vitsi. Hieno on ja kaikkee. Ääninäytteitä odotellessa.... "I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer |
blessed 18.09.2007 20:40:11 | |
---|
|
Samu S. 23.09.2007 12:39:01 (muokattu 23.09.2007 16:38:12) | |
---|
Otin uudesta bassosta vähän lisää kuvia. Vanhempikin AV pääsi kuviin. http://samun.1g.fi/kuvat/av/ Nyt jo vähän bassoa testailleena voisin esittää aiheesta joitain kommentteja. Ulkonäköön olen 100% tyytyväinen, tuli juuri sellainen kuin toivoinkin - blokki-inlayt parantavat soundia noin 62%. Soundipuoli on aika lähellä Musaria mutta perussoundi on ehkä hieman hifimpi. Lisäksi tuo Aguilarin etuaste - joka on muuten mielestäni todella mainio - tuottaa vähän enemmän kaikkea eli ylä- ja alapäitä irtoaa enemmän kuin tuon '80 StingRayni vastaavasta. Tämä siis takamikillä kelat sarjaan kytkettynä. Etumikki ja mikkien kelojen sarjaan/rinnan/puolituskytkimet tuovatkin sitten perusmusariin verrattuna paljon lisää erilaisia soundivaihtoehtoja. Etumikki tuli tosiaan hyvin lähelle otelaudan reunaa niinkuin kuvistakin näkyy. Tämä vaikeuttaa släppäilyssä sitä poppailuosiota ehkä kuitenkin hitusen enemmän kuin olin ajatellut. Soittotekniikkaa joutuu hieman muuttamaan. Toisaalta noista kahdesta vierekkäin olevasta musarimikistä muodostuu pitkä peukkutuki melkein kaulan tyveen saakka ja musarimikkien yläreunoissahan on hyviä notkelmia peukulle. :) Kaulasta ja sen profiilista tuli erittäin hyvä vaikka meillä olikin Alesin kanssa vähän kommunikointiongelmia siitä, miten tarkasti rakentajan tulisi StingRayn kaulan profiilia ja mittoja noudatella. Loppujen lopuksi Ales teki oman visionsa mukaisen kaulan ja mainiohan siitä kyllä tulikin vaikka ei sivumennen sanoen oikeastaan muistuta Stigun vastaavaa yhtään. Siban muotoontehtyä casea kehun myös, edukkaasti lähtee moinen ja kannattaa ehdottomasti harkita kun AV:tä tilaa. Mukaan tulleet Marvelin hihnalukot ovat myös toimivan oloiset. Negatiivisista asioista mainitsen sähköpuolen, tuossa omassa bassossani lakkasi takamikki toimimasta tokana päivänä. Mikistä rupesi jälleen kuulumaan ääntä kun irrotin sen ja pistin takaisin. Aion pistää sähköinsinööribasistiystäväni katsomaan koko hoidon läpi, kommentoin asiaa sen jälkeen tarkemmin Etuasteen patteria ei myöskään ole kiinnitetty elektroniikkakoloon mitenkään vaan kiilattu vaahtomuovin palasilla ja elektronikkakolon kannella paikalleen. Pysyyhän se niinkin ihan hyvin mutta hirvittää ajatella mitä rahdin aikana olisi voinut käydä... jos Alesin bassoista pitää jotain selkeää negatiivista puolta hakea niin ainakin oman kokemuksen mukaan ne olisivat juuri nuo sähkötyöt. Kaiken kaikkiaan sanoisin että kolmaskaan AV-basso tähän talouteen ei olisi mahdottomuus, kyllä tämä tuore tulokas taas niin hyvä on. Se on sitten eri asia tartteeko pahainen harrastelija kolmea käsityöbassoa. :) e: Muokkasin hieman. |
Basismi 23.09.2007 16:10:39 | |
---|
Etuasteen patteria ei myöskään ole kiinnitetty elektroniikkakoloon mitenkään vaan kiilattu vaahtomuovin palasilla ja elektronikkakolon kannella paikalleen. Miten se pitäis sinne kiinnittää? Onko jollain valmistajalla joku fiksukin systeemi olemassa? Niin no sellaisia muovisia kotelojuttuja toki on, olikohan gotohin valmistetta. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Samu S. 23.09.2007 16:17:45 | |
---|
Miten se pitäis sinne kiinnittää? Onko jollain valmistajalla joku fiksukin systeemi olemassa? Niin no sellaisia muovisia kotelojuttuja toki on, olikohan gotohin valmistetta. Kaikissa tähän asti näkemissäni etuasteellisissa bassoissa se patteri on kiinnitetty vähintään tämmöisellä: http://www.guitarpartsresource.com/BCFLAT.jpg Jos patterin kiinnittäminen onkin joku harvinaisempi käytäntö, on negatiivinen palautteeni niiltä osin turhahkoa. |
Karlsson 23.09.2007 16:23:39 | |
---|
Kuitenkin siirtynyt tuo patterin paikka sinne bodyn puolelle sähkökolossa. Joskus nähty kanteen kiinnitys on tuota... vaarallinen. Wil-J:lle terveisiä, oon vieläkin pahoillani! "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Samu S. 23.09.2007 16:34:40 (muokattu 23.09.2007 16:34:55) | |
---|
Pitää vielä tarkentaa että missään nimessä en ole dumaamassa Alesin juotoksia sysipaskoiksi - soittimet on vaan muutoin niin hyviä, että rima on hyvin korkealla. Toi mikin pimeneminen on tähän asti ainoa ongelma mitä mulla on ylipäätään näiden AV-bassojen kanssa ollut. |
Wil-J 28.09.2007 10:20:31 | |
---|
Kuitenkin siirtynyt tuo patterin paikka sinne bodyn puolelle sähkökolossa. Joskus nähty kanteen kiinnitys on tuota... vaarallinen. Wil-J:lle terveisiä, oon vieläkin pahoillani! Tuli kanssa tossa lukiessa ko insidentti mieleen :) Se oli huvittava suoritus. Mutta tosiaan kyllä hiukan arveluttava viritys tuo patterin sijoittelu tossa tosiaan on... I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |
Ze Kink 09.10.2007 00:40:44 | |
---|
Jeh, osat pääsivät Alesille turvallisesti, joten nyt pitäisi vääntää lopulliset speksit. Jänskää! Ja tosiaan, baritoniskaalainen 7-kielinen kitara on siis tulossa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Keny 09.10.2007 08:22:03 | |
---|
Kuitenkin siirtynyt tuo patterin paikka sinne bodyn puolelle sähkökolossa. Joskus nähty kanteen kiinnitys on tuota... vaarallinen. Wil-J:lle terveisiä, oon vieläkin pahoillani! Heh.Sen kanne voi myös avata nätisti ja varovasti kurkkaa et mitä siel on mutta myönnetäköön et huono systeemi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Wil-J 13.10.2007 21:06:20 | |
---|
Heh.Sen kanne voi myös avata nätisti ja varovasti kurkkaa et mitä siel on mutta myönnetäköön et huono systeemi. Onneksi löytyi silloin korjaustaitoinen virtuoosi lähimaastosta! I'm your mama, I'm your daddy,
I'm that nigga in the alley. |