Aihe: Tonnin basso
1 2 3 4
Jesus Muerte
18.08.2005 21:46:25
Heheh, sama täällä. Ja rijopu kans mulle viel. Kyllä siinä varmaan ikä ja terveys menis ku tällänen muotoilusta ja piirtämisestä mitään tajuamaton ja osaamaton yrittäisi suunnitella sitä unelmien beissiä. Ja pitäis miettiä kaikki sitten mikkikonfiguraatioista ja kielimäärästä lähtien. Kyllä siinä hermot lopulta palais ku ei osais päättää ollenkaan jos ei mitään selkeetä visiota olis.

Juu. Tuo kielimäärä olis helppo (5) samaten mikkikonfiguraatio (J+J), mutta sitten tuliskin tenkkapoo kun sitä muotoilua pitäisi alkaa tekemään. Mulla tuottaa tikku-ukonkin piirtäminen jo hankaluuksia, saatika sitten että pitäis suunnitella soitin, jota kehtaa ihan julkisestikin näyttää. Puhumattakaan jostakin puitten valitsemisesta.
Tsekkaa Impishin demo! http://www.impish-band.com
Niskamies
18.08.2005 22:24:56
Painotus sanalla alkaen.

Mä kyselin joskus hintaa passiiviselle pulttikaulabassolle jossa olisi J+MM mikit. 1900 alkaen hinta pelotti mut ison lätäkön yli Ameriikan miehille.
Virallisesti semi-pro!
-jj-
19.08.2005 03:37:11

Niinno joo tottakai voi ite suunnitella. Onneksi ei enää tartte, kun tuo saksalainen jo piirsi ja rakensi mulle hyvän beissin.

Mulla oli ihan sama homma. Suunnittelin juuri tuolla amfisoundilla teettäväni beissin mutta sitten otin järjen käteen. Nääs miksi tässä vaiheessa rupeaisi summamutikassa suurinpiirtein teettämään kun kerran mieleisen löysin kaupan hyllyltäkin? Jossakin vaiheessa aion vielä kyllä teettää sen "unelmabeissin" mutta siihen tarvitsee sitten jo rahaa niin paljon, ettei nyt voi edes ajatella... huoh
Teijo K.
19.08.2005 08:15:05

Mulla oli ihan sama homma. Suunnittelin juuri tuolla amfisoundilla teettäväni beissin mutta sitten otin järjen käteen. Nääs miksi tässä vaiheessa rupeaisi summamutikassa suurinpiirtein teettämään kun kerran mieleisen löysin kaupan hyllyltäkin? Jossakin vaiheessa aion vielä kyllä teettää sen "unelmabeissin" mutta siihen tarvitsee sitten jo rahaa niin paljon, ettei nyt voi edes ajatella... huoh

Niin. Ja yksi seikka kannattaa ottaa huomioon, että kovin useilla meistä se unelmien bassokin muuttaa muotoaan varsin tiheään mielikuvissamme. Jostain syystä noiden "oman mallin mukaan" teetettyjen jälleenmyyntihinta ei yleensä kapua kauhean korkealle.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
viletti
19.08.2005 09:00:16
Entäs G&L:t? Yhtä tänään liikkeessä vähän kokeilin, olikohan joku Tribute 2000 tai jotain. En innostunut, jos nyt en suoraan sitä tyrmääkään.

Kullakksellako testasit? Miksi et innostunut? Nelikielinen oli ainaki aivan ihana, tosin väri ei napannut. Alkoipa tekemään mieli semmoista ja ami sano että yks värivaihtoehto ois 3-väri sunbursti vaahteraotelautalla. Nam. Testasin kyllä sitä vitostaki, kauhia molo se kaula, vaikka kyllä siihenki tottuis.

Soittelin vahvistimeen sitä vehettä, ja sain siinä pikasesti testaillessa ainaki viis erilaista sairaan makeeta saundia aikaan. Rakenteesta en oikein osaa sanoa mitään, kait se kaula oli ihan hyvä, ja puukin tuntui soivan. Ei ole myöskään hinnalla pilattu kampe.
omarklah
19.08.2005 09:04:10

Testasin kyllä sitä vitostaki, kauhia molo se kaula, vaikka kyllä siihenki tottuis.

Ei mun L2500 kaula mielestäni mikään molo ole - sopii ainakin mun käteen just. 5-kielisen Jazzarin kaula on siihen verrattuna molo.

Soittelin vahvistimeen sitä vehettä, ja sain siinä pikasesti testaillessa ainaki viis erilaista sairaan makeeta saundia aikaan. Rakenteesta en oikein osaa sanoa mitään, kait se kaula oli ihan hyvä, ja puukin tuntui soivan. Ei ole myöskään hinnalla pilattu kampe.

Helvetin hyvät soundit on Tributeissa. Ja monipuoliset säädöt.
Ja rakenne on luja. Pitää vireen ja säädöt kohdillaan.
Tää sit sanois tälleen...
persta
19.08.2005 09:13:28 (muokattu 19.08.2005 09:16:34)
Ei mun L2500 kaula mielestäni mikään molo ole - sopii ainakin mun käteen just. 5-kielisen Jazzarin kaula on siihen verrattuna molo.

Noita G&L:iä taitaa saada tehtaalta useammalla eri kaulaprofiililla. Voi olla sisäänostajalla aika arpomista kun pitäisi kauppaan valita pari bassoa.

EDIT: G&L:n sivuilta www.glguitars.com kun katsoo "options" -aluetta, niin bassoihin saa näemmä viittä erilaista kaulaa.
Possuhissi!!!
Keny
19.08.2005 11:19:35
Noita G&L:iä taitaa saada tehtaalta useammalla eri kaulaprofiililla. Voi olla sisäänostajalla aika arpomista kun pitäisi kauppaan valita pari bassoa.

EDIT: G&L:n sivuilta www.glguitars.com kun katsoo "options" -aluetta, niin bassoihin saa näemmä viittä erilaista kaulaa.

Oon käsittäny et suomeen ainakin on tullu joku jazzin tai presarin kaulamalleja.Kumpaakin oon nelikielisenä testannu.Se jazzkaula sopi mulle paremmin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Jesus Muerte
19.08.2005 11:49:19
Kullakksellako testasit? Miksi et innostunut?

1) Ei tuntunut hyvältä käteen.
2) Siinä on niitä pirun kytkimiä normaaleiden potikoiden lisäksi. Mulle riittää kolme potikkaa.
3) Sen ulkonäkö ei miellyttänyt pätkääkään.

Eli ihan henkilökohtaisten mieltymysten takia ei oikein napannut.
Tsekkaa Impishin demo! www.impish-band.com
esukki
19.08.2005 19:20:01
En tiiä mutta kannattaa käydä kattoo tää kuuskielinen

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167659.html

jos minulla olisi tonni rahaa bassoon ni tuo ois eka vaihtoehto
Teijo K.
19.08.2005 20:02:42

En tiiä mutta kannattaa käydä kattoo tää kuuskielinen

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-167659.html

jos minulla olisi tonni rahaa bassoon ni tuo ois eka vaihtoehto

Ei kyllä innosta tuo nimenomainen soitin yhtään. Ja ihan ettei luulla että en vain diggaa 6-kielisistä, niin niitä on tällähetkellä 2kpl. tuola. Toi vaan tuntuu huonolta, ei oikein soi mieleisesti ja elektroniikka jotenkin hämärä. Ja epämukavakin on.
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
Jesus Muerte
19.08.2005 21:38:54
Ei kyllä innosta tuo nimenomainen soitin yhtään. Ja ihan ettei luulla että en vain diggaa 6-kielisistä, niin niitä on tällähetkellä 2kpl. tuola. Toi vaan tuntuu huonolta, ei oikein soi mieleisesti ja elektroniikka jotenkin hämärä. Ja epämukavakin on.

Ja voi herran pieksut että tuo on ruma. Tuommonen oli kyllä käytettynä tyrkylläkin, mutta kun ei viehätä niin ei.
Jesus Muerte
19.08.2005 21:41:34

Minäkin olen jo pariin kertaan harkinnut tuolla teettämistä, mutta molemmalla kerralla on liikkeestä löytynyt mukavan tuntuinen vaihtoehto. Jospa sitä sitten joskus kun lotossa voittaa. Tai no pitäis vissiin ensin ruveta lottoamaan.
Progbass
20.08.2005 09:51:41

Mites nyt noin, ei kai herra Myung huonoa soitinta soittaisi? Kyllä ainakin toi mikki on varmaan hyvä, ja ei se mikään niin ruma oo, heh.
Niskamies
20.08.2005 10:22:50
Mites nyt noin, ei kai herra Myung huonoa soitinta soittaisi? Kyllä ainakin toi mikki on varmaan hyvä, ja ei se mikään niin ruma oo, heh.

No käy kokeilemassa. Mäkään en innostunut tosta. Kaula oli hirmuinen halko, tatsista en tykännyt, ja saundi oli ponnetin.
Virallisesti semi-pro!
pardy
20.08.2005 13:12:13

Tuskin soittaakaan, vaan sellaista japanilaisten käsinrakentamaa versiota tuosta vehkeestä. Luulenma.
Niskis: Mä täällä nauhotan pätkän oikein hienolla saundilla, ja kommenttina tulee että joku nauraa itsensä kuoliaaks. Miten oikein pitäisi reagoida?
Sam Other: Ohittaa. Se on sentään Pardy. Vähän ku kysyis elämänneuvoja Kriceltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)