Aihe: Ampeg SVT-AV nuppi & AV 8x10-kaappi
1 2 3 4 5 6 7
Teijo K.
14.06.2005 18:00:12

Juuh, ja yleensä ihmismieli haluaa tykätä siitä minkä on hankkinut. Tai muuten joutuu itselleen perustelemaan miksi tuli hankittua jotain mistä ei tykkää, ts. tuliko ns. virhehankita, olenko tyhmä jne.

Toisaalta on myös "ruoho on aidan takana vihreämpää" -ilmiö. Että tuokin on vähän otannasta kiinni.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
Pallisti
14.06.2005 19:07:29
No wittu toistaako se ampegi tarpeeksi alas?!
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.tk
Teijo K.
14.06.2005 19:09:21

Kyllä se toistaa sinne nilkkoihin asti, jos ei nosta kaljakorin päälle. Ja kukaan tuskin on tarpeeksi hullu nostaakseen tuon kaljakorin päälle.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
absqua
14.06.2005 19:12:44

Ei mulle ainakaan ole koskaan rantasaunalla soitellessa jäänyt sellainen fiilis että ei toistaisi tarpeeksi alas. Mutta enpä ole sillä alaviremättöä juurikaan vedellyt. Oktaaverin generoimat alaäänet tulevat nätisti ulos kyllä.
Henkilökohtainen mielipide on se että pidän pitkällisen kokeilun ja säädön tuloksena suljettua kaappia omaan makuuni parmmin soveltuvana. Bassorefleksikoteloilla on numeroina selvästi parempi bassotoisto kyllä, mutta se ihan alapää tuppaa sitten olemaan sellaista muhjua että siihen on vaikea saada otetta / selkeyttä aikaiseksi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
absqua
14.06.2005 19:13:38 (muokattu 14.06.2005 19:15:10)
Kyllä se toistaa sinne nilkkoihin asti, jos ei nosta kaljakorin päälle. Ja kukaan tuskin on tarpeeksi hullu nostaakseen tuon kaljakorin päälle.

Electric saunan keikoilla mitjan ampeg on aina jonkun about kaljakorin korkuisen casen päälle tällätty.
edit: mutta Mitja onkin yhden sortin hullu. ;-)
Teijo K.
14.06.2005 19:17:46

Ei mulle ainakaan ole koskaan rantasaunalla soitellessa jäänyt sellainen fiilis että ei toistaisi tarpeeksi alas. Mutta enpä ole sillä alaviremättöä juurikaan vedellyt. Oktaaverin generoimat alaäänet tulevat nätisti ulos kyllä.
Henkilökohtainen mielipide on se että pidän pitkällisen kokeilun ja säädön tuloksena suljettua kaappia omaan makuuni parmmin soveltuvana. Bassorefleksikoteloilla on numeroina selvästi parempi bassotoisto kyllä, mutta se ihan alapää tuppaa sitten olemaan sellaista muhjua että siihen on vaikea saada otetta / selkeyttä aikaiseksi.

Tuo muuten on varmaan vähn saman ilmiön toinen puoli, kuin pulttikaula vs. kaula läpi rungon. Kun pulttikaulaisesta puuttuu ne ihan alimmat taajuudet, niin ihmisaivot rakentavat ne niistä ylemmistä harmonisista. Sitten pulttiversio kuulostaa tiukemmalta ja selkeämmältä kuin läpirunkoinen jossa niitä matalia enemmän on.
-von Ranke.
Teijo K.
14.06.2005 19:18:13

Electric saunan keikoilla mitjan ampeg on aina jonkun about kaljakorin korkuisen casen päälle tällätty.
edit: mutta Mitja onkin yhden sortin hullu. ;-)

Hoho, olisihan se pitänyt arvata.
-von Ranke.
Keny
14.06.2005 19:44:33
Tuo muuten on varmaan vähn saman ilmiön toinen puoli, kuin pulttikaula vs. kaula läpi rungon. Kun pulttikaulaisesta puuttuu ne ihan alimmat taajuudet, niin ihmisaivot rakentavat ne niistä ylemmistä harmonisista. Sitten pulttiversio kuulostaa tiukemmalta ja selkeämmältä kuin läpirunkoinen jossa niitä matalia enemmän on.

Juu näin on yleensä mut ny oli lainassa yks custom basso missä läpirunkokaula mutta alembicin elektroniikka ja kyllä potki ihan ku pulttikaulanen.
Ikuna en oo sellasta in the face soundii kuullu enkä kokenu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
pardy
14.06.2005 19:48:11

Ikuna en oo sellasta in the face soundii kuullu enkä kokenu.

Mäpä oon. Puppen levyillä.
absqua
14.06.2005 19:50:35
Mäpä oon. Puppen levyillä.

?
pardy
14.06.2005 19:51:14

?

Keny selittää...:)
Wil-J
14.06.2005 19:57:35
?

Zama passo.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Keny
14.06.2005 20:03:49
Keny selittää...:)

Juu ok tää monsteri on ollu pupen levyillä mut siitä ei saa sitä kuvaa minkä se hurjimus tuotta livenä.Nyt en tarkota et tää ois joku ultimate soitin joka lähtöön vaan niin hurja et son hauska.
Se et miten se sopii eri musatyyleihin sun muuta niin on ihan toinen juttu.
Mulla vois olla käyttöö tollaselle jossain mut siltin mun oma fenkku on se ykkös juttu mulle.

Oon soittanu rantasaunaa,EBS 8X10 ja ittellä on EBS 6x10 niin ois hauska joskus panna noi samaan riviinn ja vertailla.Ei niin et mikä on paras koska sellasta ei vaan ole mut et mikä on kenenkin makuun ja millenkiinosta vaan.
Wil-J
14.06.2005 20:06:19
Oon soittanu rantasaunaa,EBS 8X10 ja ittellä on EBS 6x10 niin ois hauska joskus panna noi samaan riviinn ja vertailla.Ei niin et mikä on paras koska sellasta ei vaan ole mut et mikä on kenenkin makuun ja millenkiinosta vaan.

Kyllä se sun 6x10 on niin ihq että ei paremmasta väliä.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
absqua
14.06.2005 20:08:03 (muokattu 14.06.2005 20:08:40)

Jos saadaan toi logistiikkapuoli pelaamaan niin mun sauna on periaatteessa käytössä moiseen katselmukseen. Itseäkin hieman kiinnostaa toi asia nääs.
Keny
14.06.2005 20:08:50
Kyllä se sun 6x10 on niin ihq että ei paremmasta väliä.

Juu mut kyllä oli hienoo soittaa eka porin keikka 8x10 kaapilla ja oma nuppi.
Pallisti
14.06.2005 20:08:58
Hoho, olisihan se pitänyt arvata.

räyh! kerran soitin mitjan raiskatulla ampegilla, eikä se ainaskaan ollut minkään keissin päällä. Ugh!
Pallisti
14.06.2005 20:11:30
Jos saadaan toi logistiikkapuoli pelaamaan niin mun sauna on periaatteessa käytössä moiseen katselmukseen. Itseäkin hieman kiinnostaa toi asia nääs.

OHO! olisin kovin kiinnostunut kuulemaan.. haluisin meinaan mun uuden nupin kaveriksi uuden/t kaapit/kaapin
Keny
14.06.2005 20:11:43

Järjestyy kyllä ku otetaan toi yks EBS heppu mukaan;-) Niin ja tilaa löytyy ainaki täältä ellei haluu hurjan lujaa vetää niin silon tarttis varmaan jonkun ison hallin...tosin sitte kaikuu ikävästi.
Mua on aina kiehtonu toi rantis ja sen maailma.
Keny
14.06.2005 20:13:16
OHO! olisin kovin kiinnostunut kuulemaan.. haluisin meinaan mun uuden nupin kaveriksi uuden/t kaapit/kaapin

Pakko myöntää et kun on toi 6x10 ja fafneri niin millään lavalla ei oo tarvinnuu volaa nupista nostaa yli klo 11.00.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)