Aihe: Ehkei EBS olekkaan mun vehje?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
chief
08.05.2005 03:45:54 (muokattu 08.05.2005 03:47:08)
Valaiskaa vähän, mikä on hakkuripääte?

Se on kevyempi ja hyötysuhteeltaan parempi. Painaa n. puolet vähemmän kuin perinteiseen teknologiaan pohjautuva pääte, ja vie vähemmän virtaa.
"It's the ear, not the gear. "
chief
08.05.2005 03:46:27 (muokattu 08.05.2005 03:46:55)
Vi*uiks män.
"It's the ear, not the gear. "
Teijo K.
08.05.2005 04:16:08

Vi*uiks män.

No kai ny tohon aikaan vuorokaudesta!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
nro5
08.05.2005 09:17:25
Jos EBS:n oma särö tuntuu huonolta, niin sullahan on se fulltone. Mainostavat tuolla ison maailman foorumeilla, että siitä lähtee erinomainen SVT-fart miedoilla säädöillä. itse en ole kokeillut moista peliä, mutta lienee asiallinen laite.

Toki soittotatsilla on vähintään yhtä suuri merkitys soundiin kuin noilla matolaatiokoilla ja vahvareilla. Väittäisin, että tuolla kama-arsenaalilla pitäisi irrota sundi kuin sundi.
nro5
08.05.2005 09:26:46
voisiko ongelma yksinkertaisesti olla tuossa Stradivariuksen hi-fi basson soundissa? Liian kliininen.

Lähemmäksi Jacoa pääsee tietenkin repimällä stradivariuksesta nauhat veks ja voitelemalla otelaudan epoksilla. Jo naukuu ja murisee ;-)
Niskamies
08.05.2005 09:57:59
Kiitos vinkeistä! Säätelin tossa EBS:ää aika runsaasti, ja kyllä se saundi alkoi sieltä irtoamaan! Laitoin lisää gainia, laskin drivea sekä kompuraa. Se olikin ollut se kompura mikä oli vienyt "elon" saundista ja tehnyt siitä kompurapierua. Saa nähä mitä nyt teen, toistaiseksi mä olen nyt aika tyytyväinen saundiin.
Meitsi on meshissä.
Karlsson
08.05.2005 11:29:39 (muokattu 08.05.2005 11:30:11)
Kiitos vinkeistä! Säätelin tossa EBS:ää aika runsaasti, ja kyllä se saundi alkoi sieltä irtoamaan! Laitoin lisää gainia, laskin drivea sekä kompuraa. Se olikin ollut se kompura mikä oli vienyt "elon" saundista ja tehnyt siitä kompurapierua. Saa nähä mitä nyt teen, toistaiseksi mä olen nyt aika tyytyväinen saundiin.

Ehdotan: Älä tee mitään vaan nyt pysyt noissa kamoissa ja yrität vaikka sormilla saada soundis paremmaks ja keskityt ihan musiikin treenaamiseen. Sulla on kuitenkin ihan helvetin laadukkaat kamat tällä hetkellä.

Perusasiat niissä toiminee hyvin, siis miksi nussia pilkkuja?
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
absqua
08.05.2005 11:41:51
Mä vedin eilisellä keikalla sattuneesta syystä juurikin HD350:lla ja hyvin se pelitti! Ekana vähän kavahdin sitä perus-hifisoundia, mutta brightin kun veti nollaan ja trebleäkin vielä reippaasti miinukselle niin johan rupesi lyyti kirjoittamaan. Mukavan pureva soundi. Meteliäkin lähtee ihan hitosti - monet numeroiltaan tehokkaammat nupit kalpenee. Hyvä vahvistin kerrassaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
08.05.2005 11:56:23
Mä vedin eilisellä keikalla sattuneesta syystä juurikin HD350:lla ja hyvin se pelitti! Ekana vähän kavahdin sitä perus-hifisoundia, mutta brightin kun veti nollaan ja trebleäkin vielä reippaasti miinukselle niin johan rupesi lyyti kirjoittamaan. Mukavan pureva soundi. Meteliäkin lähtee ihan hitosti - monet numeroiltaan tehokkaammat nupit kalpenee. Hyvä vahvistin kerrassaan.

Pitää kokeilla tota treblen ja brightin säätöä, niihin en vielä ole koskenut.
Meitsi on meshissä.
absqua
08.05.2005 11:58:28 (muokattu 08.05.2005 12:09:28)

Et voi olla tosissasi???

EDIT: Vaikka tuo sinun kommenttisi lähentelee jo basisti-sketsien valioluokkaa, niin rehellisyydestä on pakko antaa iso plussa. Ei olisi joka jannulla kanttia myöntää itse aloittamassaan vahvistinkeskustelussa ettei ole edes koskenut niihin säätimiin.
Wil-J
08.05.2005 11:58:55

Ootko tullu kokeilleeks muuten ollenkaan mitä tapahtuu kun kääntää niistä nupeista siinä sen kyljessä? :P
"You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket."
Karlsson
08.05.2005 12:01:32
Ootko tullu kokeilleeks muuten ollenkaan mitä tapahtuu kun kääntää niistä nupeista siinä sen kyljessä? :P

Eixe riitäkkää et siinä o tietty hintalappu ja nimi kyljessä? Siis pitää tehä muutaki ku tökkää kiinni vaan? Oho...
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
Niskamies
08.05.2005 12:03:20
Et voi olla tosissasi???

Siis kyllä niihin jonkinverran on koskettu, mutta ei ole tullut hirveästi säädeltyä. Brighti on ollut puolessa välissä niinkuin treblekin, pitää niitä koettaa laskea.
Meitsi on meshissä.
poppamies
08.05.2005 12:03:55 (muokattu 08.05.2005 12:04:36)

Kyllä noita treblejä ja middlejä ja brighteja voi ruuvata tästä ikuisuuteen mutta kyllä asia on näin että hyvästä vahvistimesta lähtee miellyttävä soundi vaikka kaikki säätimet olisi pohjoisessa eikä yhtään nappia paitsi poweri olisi painettuna.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY!
Niskamies
08.05.2005 12:05:08
Kyllä noita treblejä ja middlejä ja brighteja voi ruuvata tästä ikuisuuteen mutta kyllä asia on näin että hyvästä vahvistimesta lähtee miellyttävä soundi vaikka kaikki säätimet olisi pohjoisessa eikä yhtään nappia paitsi poweri olisi painettuna.

Niinhän se on, mutta kun ei kaikki sitä tunnu uskovan.
Meitsi on meshissä.
Teijo K.
08.05.2005 12:06:25

Kyllä noita treblejä ja middlejä ja brighteja voi ruuvata tästä ikuisuuteen mutta kyllä asia on näin että hyvästä soittajasta lähtee miellyttävä soundi vaikka kaikki säätimet olisi pohjoisessa eikä yhtään nappia paitsi poweri olisi painettuna.

Niin muuten lähteeki!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
absqua
08.05.2005 12:06:45 (muokattu 08.05.2005 12:07:19)

Tuo kyllä totta, mutta jos sitä nappulaa kääntämällä säästää 500-1000euroa kun välttyy jonkun toisen vahvistinehdokkaan hankkimiselta niin mielestäni se on vaivan arvoista.
Teijo K.
08.05.2005 12:13:06

Tuo kyllä totta, mutta jos sitä nappulaa kääntämällä säästää 500-1000euroa kun välttyy jonkun toisen vahvistinehdokkaan hankkimiselta niin mielestäni se on vaivan arvoista.

Komp komp. Ja sellaisella lisähuomiolla, että eihän pari vuotta autoillut kafrukaan osaa taatusti erottaa onko nyt se Mäklareni vai Ferrari parempi formula-auto. Kyllä se vaatii hieman enemmän sitä ajokokemusta. 2-vuotta soitteneelle nyt ei päde ne samat jutut välttämättä kuin 20-vuotta soittaneelle. Mikään vahvistin nyt kuitenkan ei paranna sitä lähtösoundia.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Keny
08.05.2005 12:17:13
Mä lähen kyllä ny imuroimaan....moi.

Äh taas väärä mesta.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
poppamies
08.05.2005 12:25:48

Mä lähen kyllä ny imuroimaan....moi.

Äh taas väärä mesta.

Mitä meinaat imuroida. Jatsia, poppia ...?
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)