Aihe: Miten oppii soittaan nopeesti? pt.2
1 2 3 4
pardy
18.12.2004 17:29:20

Mä en tajuu. Miks sitä on niin vaikea uskoa ku joku sanoo et kylä Flea vetää sitä sormillakin? Jos se yleensä vetää sen plekulla, ni tarkottaaks se sitä että se vetää aina ja ikuisesti sen plekulla?
Möh.
ozmo
18.12.2004 17:42:08
Nyt kun tässä aletaan Fleasta jauhaa, niin kuulin muuten jokin aika sitten aika mielenkiintoisen jutun, et Flea ois eka opetellu soittaan plekul, sit släppäämään ja vasta sitten sormilla. (Ainakin mulle toi oli uutta tietoo..) Tämä perua siitä, et Flea olis alotellu bassottelun punkkia soittaen ja vähän myöhemmin innostunut funkimmasta matskusta... (ja tämä on sit vain kuulopuhetta, jonka täyttä varmuutta en takaa.)
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
BassBeast
18.12.2004 19:25:45

Ite oon oppinu soittaan nopeasti nimenomaan treenaamalla nopeita biisejä. Jos se biisi ei kertakaikkiaan lähe, soittelee sitä hitaammasti ja ettii paremman sormitukset. Sahailee sitä sitte edestakas ja unohtaa sen biisin vähäksi aikaa. Välillä soittelee muita biisejä. Sitte yrittää taas vähän ajan päästä uudestaan. Siis mitään ei kannata yrittää väkisin. Sillon se ei luonnistu.
Jos mielii soittaa nopeasti, kannattaa opetellla erilaisia tekniikoita. Kahdellaki sormella pystyy soittaan nopeasti, mutta ainaski minulla luonnistuu parhaiten kolmen sormen systeemit. Pikkurilli on niin avuton ettei sitä oo viittiny ottaa mukaan soittoon. Kannattaa opetella Steve Harrisin kuvioita, niissä on monenlaisia kinkkisiä juttuja joita opetellessa kehittyy. Jos haluaa soittaa vielä nopeammin ku Harris, kannattaa alkaa kuunnella Steve DiGiorgion soitantoa esim. Death:ssa. Sielä tulee sitä kunnon temmolla vedettyä ruoskaa! Äijän kotisivulla on sitte esitelty sen ilmeisesti itse kehittämä tekniikka ja siihen kyllä kannattaa tutustua.
Kiteytänpä vielä että treeniä, treeniä ja vielä niin prkeleesti treeniä.
oho,eiku, no voi #¤&
sirdickyj
18.12.2004 20:08:59
Kahdellaki sormella pystyy soittaan nopeasti

Jep, jos epäilyttää, niin tsekatkaa Jeff Berlinin soittoa!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Tana
19.12.2004 14:41:25 (muokattu 19.12.2004 17:32:59)

Nyt kun tässä aletaan Fleasta jauhaa, niin kuulin muuten jokin aika sitten aika mielenkiintoisen jutun, et Flea ois eka opetellu soittaan plekul, sit släppäämään ja vasta sitten sormilla. (Ainakin mulle toi oli uutta tietoo..) Tämä perua siitä, et Flea olis alotellu bassottelun punkkia soittaen ja vähän myöhemmin innostunut funkimmasta matskusta... (ja tämä on sit vain kuulopuhetta, jonka täyttä varmuutta en takaa.)

Ainaki se alotti plegulla ku Hillel Slovak (RHCP:n edesmennyt eka kitaristi) pyysi sitä bändiin, koska ei pitänyt senhetkisestä basistista. Fleahan oli aluksi jazz-trumpetisti.

Bändin nimi oli Muistaakseni Fear ja se soitti punkkia.

...Mut hyvin epävarmaa tietoo toi bändin nimi!
Bookayasha!
ozmo
19.12.2004 19:15:19
Fleahan oli aluksi jazz-trumpetisti.

Oletko varma ettei se soitin ollut pasuuna? Käsittääkseni Flean isä muuten oli "puolipro" jazz-muusikko...
Tana
20.12.2004 11:41:21

Oletko varma ettei se soitin ollut pasuuna? Käsittääkseni Flean isä muuten oli "puolipro" jazz-muusikko...

Flean isäpuoli oli alkoholisoitunut jazzmuusikko. Olisiko peräti kondraa soitellut.

Ja pasuunasta en tiedä, Flean pääsoitin ainakin oli trumpetti. Se vetelee vieläkin välillä keikoilla sillee et rumpali soittaa letkeetä komppia ja flea jammailee trumpetilla päälle. Esim "Live at Slane" - DVDeellä.
Bookayasha!
Kaksikerroksinen
20.12.2004 14:07:01
Eikös basson soitossa feikata aika usein? Ts. vedetään puolet hitaammin kuin kitara, vrt. Ozzy Osbourne-Over The Mountain
HC.Pälä
20.12.2004 14:17:37

Flean pääsoitin ainakin oli trumpetti. Se vetelee vieläkin välillä keikoilla sillee et rumpali soittaa letkeetä komppia ja flea jammailee trumpetilla päälle. Esim "Live at Slane" - DVDeellä.

On se soittanut trumpettia kanssa Jane's Addictionin biisissä "Idiot's Rule".
Let the bass Kikzz.
Basismi
20.12.2004 15:09:12 (muokattu 20.12.2004 15:15:27)
Eikös basson soitossa feikata aika usein?

Jotka ei osaa, feikkaa. Toiset tietysti bassomummoilevat jonkin ihmeen asenteen takia.

Siinä mielessä vertaus puntti- tai lähinnä juoksutreeniin on kohdallaan, että lihaksethan niitä nakkejakin juoksuttavat. Jos ei ole muskeleita, ei nakit liiku. Ja nakithan pitää tottakai totuttaa tikutukseen treenin kautta. Siinä mielessä olen arvan kanssa samoilla linjoilla, että hyvin pitkälle nakit kehittyvät tumpsauttelussakin jos tekniikka muuten on edes sinne päin. Ei se toki haittaakaan tee, jos lurauttelee nopsaan parit skaalat joka kerta kun soittimeensa tarttuu.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
ozmo
20.12.2004 17:00:28
Ja pasuunasta en tiedä, Flean pääsoitin ainakin oli trumpetti. Se vetelee vieläkin välillä keikoilla sillee et rumpali soittaa letkeetä komppia ja flea jammailee trumpetilla päälle. Esim "Live at Slane" - DVDeellä.

Okei, uskotaan että se on trumpetti. (jotenkin vaan oli jäänyt päähän, et se olis ollu pasuuna, mut en siis tiedä mistä... :))
Voitkos muuten varmistaa, et soittaako Flea sen Parallel Universen sormilla juuri tolla Live At Slane Castle DVD:llä, jos sulla se kerta on?
Tana
21.12.2004 20:00:05 (muokattu 21.12.2004 20:00:55)

Se soittaa sen nimenomaan plekulla siinä. Mut ei liene kovin oleellista et miten flea sen vetää.

Eihän fleaa tässä matkita :P
Bookayasha!
Dropped C
21.12.2004 22:45:06
Heh, tämä Parallel Universen main riffihän on oikeastaan hyvä sormitreeni vaikka Flea itse en soittaisi miten tahansa. Kohdat ovat todella simppelit, pystyy itsekkin reenaamaan. Plekulla tämä on helppo, mutta sormilla väsyy nopeasti. Kova jätkä vetää koko biisin ilman plekua. Itse en todellakaan pysty.
Novis_3
21.12.2004 23:17:38
Heh, tämä Parallel Universen main riffihän on oikeastaan hyvä sormitreeni vaikka Flea itse en soittaisi miten tahansa. Kohdat ovat todella simppelit, pystyy itsekkin reenaamaan. Plekulla tämä on helppo, mutta sormilla väsyy nopeasti. Kova jätkä vetää koko biisin ilman plekua. Itse en todellakaan pysty.

Nykyään en tuota jaksais soittaa, mutta aikoinaan reenasin sen kolmella sormella (3-2-1-2-3-2- jne jossa 3=nimetön...) Ja kotona peilin edessä se menikin. Keikalla tunnin setti ja tämä piisi viimeisenä, ekan kertiksen jälkeen jätin sinisen nimettömän pois ja paskat housuissa väänsin kahdella keitetyllä spagetilla biisin loppuun..
Karlsson
22.12.2004 09:33:00 (muokattu 22.12.2004 09:33:12)
Toiset tietysti bassomummoilevat jonkin ihmeen asenteen takia.

Mitä bassomummot ny nopeuteen liittyy mitenkään?
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
ozmo
22.12.2004 11:26:11
Se soittaa sen nimenomaan plekulla siinä.

No höh... Vitsi, ku mulla ei oo hajuakaan, mikä se DVD oli. Voi hyvinkin olla vaikka netistä imutettu videonpätkä, mikä on sit poltettu DVD:lle. Se äijä joka siitä kertoi, asuu kaikenlisäks aivan toisella puolen Suomea, joten häneltä kysyminenkään ei oikein onnistu...

Mut ei liene kovin oleellista et miten flea sen vetää.

Eihän fleaa tässä matkita :P

Emmää sillä et Fleaa matkisinkaan. (vaikka houkutus keikan soittamiseen muna sukassa onkin suuri ;)) Ihan vaan mielenkiinnostais nähä se pätkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)