Joonas 12.12.2004 13:56:22 | |
---|
Mullahan ei tietysti oo mitään oikeutta sanoa mistään mitään, kun en itse osallistunut soitteluun, mutta sellanen kutina persvakoon jäi, että aika moni olisi (mun mielestä) voinut soittaa vähän vähemmän ja pyrkiä luomaan sellasta trippimatskua, kun toi tausta mun mielestä halus sitä. "Tilutteluista" tykkäsin kanssa, koska se on rehellisesti erilaista, ja sen funktiokin on ehkä hivenen eri, kun tollasen "normaalin" soittamisen. Mutta hyviä vetoja oli kaikki. Tarttis varmaan hankkia joku soundforge tai jotain ja sopivat piuhat ja ryhtya harjottelemaan tän kotitietokoneen hyödyntämistä musatouhuissa. Mä en vaan jaksa opetella yksinäni. No, ensi keväänä "tietokoneavusteinen musiikki-ilmaisu" -kurssi... Joonas. Hei sinä kaunis tyttö Tampereelta, tulisitko yhteen bändiin soittamaan koskettimia? Ihan oikeesti. |
Samu S. 12.12.2004 18:41:59 | |
---|
Mullahan ei tietysti oo mitään oikeutta sanoa mistään mitään, kun en itse osallistunut soitteluun, mutta sellanen kutina persvakoon jäi, että aika moni olisi (mun mielestä) voinut soittaa vähän vähemmän ja pyrkiä luomaan sellasta trippimatskua, kun toi tausta mun mielestä halus sitä. Häh? Ettäkö olis jättäny TYHJÄÄ johonkin väliin? Älä nyt hyvä mies. Liian vaikeaa! Noei, ittellä oli vähän semmonen tarkotus, että päästäisi sitä muuta musaa vähän kanssa esiin, mutta ehkä ei osunut kohilleen. "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |
Wil-J 12.12.2004 19:53:37 | |
---|
Häh? Ettäkö olis jättäny TYHJÄÄ johonkin väliin? Älä nyt hyvä mies. Liian vaikeaa! Noei, ittellä oli vähän semmonen tarkotus, että päästäisi sitä muuta musaa vähän kanssa esiin, mutta ehkä ei osunut kohilleen. Mäkin kyllä yritin pitää aika vaisuna ja taustalla sen soiton ja olla kikkailematta. Samaa riffiä rumpsutin. Tosin se "riffi" oli kyllä aika surkea. |
efunkelist 12.12.2004 22:10:09 | |
---|
Tosin se "riffi" oli kyllä aika surkea. höpöhöpö. tarkoitus oli jamitella ja hyvin se riffi jamitti. |
rijopu 12.12.2004 23:27:58 (muokattu 12.12.2004 23:28:56) | |
---|
"kun en itse osallistunut soitteluun, mutta sellanen kutina persvakoon jäi, että..." Saippua ja laadukas rasva auttaa kyllä tuohon! No, se on semmoista suomalaista... |
Samu S. 13.12.2004 11:15:26 | |
---|
Saippua ja laadukas rasva auttaa kyllä tuohon! Ai, silleenkö tulee tilubassoa? Paljasta salaisuutesi! X) "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |
Wil-J 13.12.2004 12:07:18 | |
---|
höpöhöpö. tarkoitus oli jamitella ja hyvin se riffi jamitti. Jaa no kiitos :) Oli vähän vaikeuksia keksiä mitään kivaa riffiä... |
Joonas 13.12.2004 17:28:30 (muokattu 13.12.2004 17:30:06) | |
---|
Häh? Ettäkö olis jättäny TYHJÄÄ johonkin väliin? Älä nyt hyvä mies. Liian vaikeaa! Noei, ittellä oli vähän semmonen tarkotus, että päästäisi sitä muuta musaa vähän kanssa esiin, mutta ehkä ei osunut kohilleen. No ihan hyvin se män kuitenkin. Ja kuka tässä on tyhjästä puhunut, vaan pidemmistä äänistä :) EDIT: Siis vähemmän soittamista, enemmän ääntä. Eli vähemmän näppäilyä, enemmän munaa. Joonas. Hei sinä kaunis tyttö Tampereelta, tulisitko yhteen bändiin soittamaan koskettimia? Ihan oikeesti. |
HC.Pälä 13.12.2004 17:47:03 | |
---|
Häh? Ettäkö olis jättäny TYHJÄÄ johonkin väliin? Älä nyt hyvä mies. Liian vaikeaa! Eikä ehdi ! Let the bass Kikzz. |
Novis_3 13.12.2004 23:33:42 | |
---|
EDIT: Siis vähemmän soittamista, enemmän ääntä. Eli vähemmän näppäilyä, enemmän munaa. Meni niinku ziuuu... yli.... Mitä kieltä tämä on?? Jos mää jamittelen yksin kotona, niin ei siinä aleta mitään pitkiä ääniä soitteleen.. Ja eikös tää ollu jami-henkinen hässäkkä, eikä mikään sovitus-kilpailu.. :) |
Wil-J 14.12.2004 07:56:04 | |
---|
Meni niinku ziuuu... yli.... Mitä kieltä tämä on?? Jos mää jamittelen yksin kotona, niin ei siinä aleta mitään pitkiä ääniä soitteleen.. Ja eikös tää ollu jami-henkinen hässäkkä, eikä mikään sovitus-kilpailu.. :) Tää on kyllä ihan totta. Vaikka yleensä musiikkiin aika rauhallinen basson soitto sopii niin ei musta bassofoorumin jamittelussa ole mitään järkeä vetää perussäveltä. Tai no jos sen vetää rytmikkäästi ja tyylillä niin... :P |
Joonas 14.12.2004 19:57:09 | |
---|
Meni niinku ziuuu... yli.... Mitä kieltä tämä on?? Jos mää jamittelen yksin kotona, niin ei siinä aleta mitään pitkiä ääniä soitteleen.. Ja eikös tää ollu jami-henkinen hässäkkä, eikä mikään sovitus-kilpailu.. :) Pahoittelen kielellisen ilmaisuni epäselvyyttä. Olen vasta joitain kuukausia asunut Tampereella, ja tämä kaksikielisyys, siis tampereen ja suomen kielen yhtäaikainen pyöriminen päässäni aiheutta välillä tätä. Ja jamittelustahan tässä oli kyse tosiaan. Ei sit sen enempää. Joonas. Hei sinä kaunis tyttö Tampereelta, tulisitko yhteen bändiin soittamaan koskettimia? Ihan oikeesti. |
Teijo K. 14.12.2004 20:53:01 | |
---|
Justiinsa sain äänitettyä, vielä kun keksin sen nettiin laittaa. Hoho. |
Wil-J 14.12.2004 20:58:11 | |
---|
Justiinsa sain äänitettyä, vielä kun keksin sen nettiin laittaa. Hoho. Tätä olen odottanut, äkkiä nettiin :) |
Teijo K. 14.12.2004 21:19:35 | |
---|
Tätä olen odottanut, äkkiä nettiin :) Nonni nyt on. Vähän tuli rupsua siihen taustaan ja piuhanpuutteen takia vieläpä monofoniseksi. Noo, ei se luulisi ainakin KMT diggaavan. Ihan hyvällä fiiliksellä tästä eteenpäin. http://www.mikseri.net/artistit/?id=32796 |
Wil-J 14.12.2004 21:49:30 | |
---|
Nonni nyt on. Vähän tuli rupsua siihen taustaan ja piuhanpuutteen takia vieläpä monofoniseksi. Noo, ei se luulisi ainakin KMT diggaavan. Ihan hyvällä fiiliksellä tästä eteenpäin. http://www.mikseri.net/artistit/?id=32796 Äänen laatu oli jokseenkin lo-fi, mutta hyvältä kuulosti se minkä sain selvää :) |
rijopu 14.12.2004 22:41:29 | |
---|
http://www.mikseri.net/artistit/?id=32796 Mielenkiintoisen tuosta arvanderin jammailusta teki se, että basso ei jumputa jokaiselle "ykköselle", vaan sointuvaihdostahdin jälkeen sille ykkösen heikommalle. Jännittävää! No, se on semmoista suomalaista... |
efunkelist 14.12.2004 22:42:10 | |
---|
Tätä olen odottanut, äkkiä nettiin :) Samma här :) Arva veti tosiaan groovesti. Väittäisinpä että tämä bassolinja vastaisi eniten sitä elävää vuorovaikutteista jamittelua jos ajatellaan että tekemäni tausta olisi jamittelua - vertailukohtana nyt siis sitä mitä minä olen kavereitteni kanssa jammaillut... Tarkoitan siis sanoa että nuo Arvan nuotit tippu just sinne oikeaan kohtaan ja kivastikovastikolahtaen ;) |
Anonymous-jazz 15.12.2004 02:32:27 | |
---|
Juu näitä tällaisia saisi olla lisää. Voisin itsekin väsätä taustan. Teemujazz |
Samu S. 15.12.2004 12:31:18 | |
---|
Mä tykkäsin tossa arvan jamissa siitä, että siinä annettiin sen basarin puhua. Se ekan iskun jättäminen poies on hieno idea. Muutenkin rytmitys oli hyvä, luopi aina vähän jännitettä, kun ei lätkitä vaan niitä nelosia. Muutenkin sopivan vähäeleistä toimintaa. (Pahoittelen ehkäsekavaa selitystä, en oikein hallitse terminologiaa.) Mainiota tässä on myös se, että taas saatiin ihan erilainen tulkinta. "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |