Aihe: käsiin sattuu
1 2 3 4 5 6 7 8
ozzyfani
05.06.2005 15:12:43
joku tais ny eksyy aiheesta? mitenkä eternity soolo tjn liittyy tähän?! ja pitäis kai reenata jalkoja ja selkää koska nytki on iha ****** kipee alaselkä =( ja se johtuu siitä et kävi ekoissa pändi reeneissä ja jalkoi siks et ku jaksais seistä ja muuta!!!
pehko
05.06.2005 17:08:45 (muokattu 05.06.2005 17:09:56)
kyllä Myung soittaa osaa, ja kyllä siitä selvääkin saa(ainakin omasta mielestäni saan), mutta en kyllä muuten sen soundista hirmusesti tykkää.....Change Of Seasonilla on tosin hyvät soundit.

EDIT: Joo, takasin aiheeseen....Plektralla soitosta kun on nyt täällä jauhettu, niin mikähän siihen vaikuttaa, että kun plektrallakin soittaa, niin sattuu siihen kätöseen pirusti....ehkä passo on liian korkeella...täytynee perehtyä....suatana..
"Nappia" sanoi Salmiakki-Koira"
ozzyfani
05.06.2005 18:04:06
kyllä Myung soittaa osaa, ja kyllä siitä selvääkin saa(ainakin omasta mielestäni saan), mutta en kyllä muuten sen soundista hirmusesti tykkää.....Change Of Seasonilla on tosin hyvät soundit.

EDIT: Joo, takasin aiheeseen....Plektralla soitosta kun on nyt täällä jauhettu, niin mikähän siihen vaikuttaa, että kun plektrallakin soittaa, niin sattuu siihen kätöseen pirusti....ehkä passo on liian korkeella...täytynee perehtyä....suatana..

tuskinpa se siitä passosta johtuu!!! mulle on tullu samaa käsi ikään kuin ei mee enää normaaliks tai sattuu siks ku plektraa pitää nii se ote. (ai tink) ja voihan sitä aina käyttää SORMIA!!!! =) ja en tajuu mitä ideaa on soittaa enemmällä ku 2lla sormella, sehän vasta puuroutuva saundi on!! =(
chief
06.06.2005 02:33:38
tuskinpa se siitä passosta johtuu!!! mulle on tullu samaa käsi ikään kuin ei mee enää normaaliks tai sattuu siks ku plektraa pitää nii se ote. (ai tink) ja voihan sitä aina käyttää SORMIA!!!! =) ja en tajuu mitä ideaa on soittaa enemmällä ku 2lla sormella, sehän vasta puuroutuva saundi on!! =(

Hmm... Voisitko kääntää tuon vielä suomeksi niin sais hiukan selkoa tosta sun ongelmasta?
"It's the ear, not the gear. "
Keny
06.06.2005 08:55:07
Mä en ny tajuu yhtään et mistä täällä puhutaan mutta liikunta ja venyttely ja välillä hierojalla käynti on jeesannu mun käsivaivoihin.Salilla käynti on erit hyvää treenii.Pelkästään soittamalla menee vaan mestat jumiin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
ozzyfani
06.06.2005 14:03:58
Hmm... Voisitko kääntää tuon vielä suomeksi niin sais hiukan selkoa tosta sun ongelmasta?

onkelma on se että SATTUU olkapäästä ku soittaa passoo alle 2h tai muuta ja mistä ASIAN sais hoituu?! meniks jakeluun ny?
Karlsson
06.06.2005 14:07:22
onkelma on se että SATTUU olkapäästä ku soittaa passoo alle 2h tai muuta ja mistä ASIAN sais hoituu?! meniks jakeluun ny?

Roikotatkos kui alhaalla bassoas?
Eemil: "Mä teen nyt jotain legendaarista"
Vasara: "Ai me lähtään vai?"
chief
06.06.2005 14:14:35

Kuinka leveä hihna sulla on?
ozzyfani
06.06.2005 16:48:55 (muokattu 06.06.2005 16:49:32)
Roikotatkos kui alhaalla bassoas?

tossa vähä vyötärön ala pualella. mut en nii alhaalla ku Trujillo. tai siis se on tossa no nii suunnillee vyötärön kohalla. hihna on nii levee ku Fatzerin se 20e hihna on =)
pardy
06.06.2005 16:51:15

tossa vähä vyötärön ala pualella. mut en nii alhaalla ku Trujillo. tai siis se on tossa no nii suunnillee vyötärön kohalla. hihna on nii levee ku Fatzerin se 20e hihna on =)

Nosta bassoa ja kokeile auttaako. Jos auttaa niin jätät tyylilliset seikat sivuun ja pidät sillä korkeudella kuin hyvältä tuntuu. Kokeile myös paksumpaa hihnaa, jos helpottaa niin sekin sitten vaihtoon.
chief
06.06.2005 17:51:52 (muokattu 06.06.2005 17:54:04)
Nosta bassoa ja kokeile auttaako. Jos auttaa niin jätät tyylilliset seikat sivuun ja pidät sillä korkeudella kuin hyvältä tuntuu. Kokeile myös paksumpaa hihnaa, jos helpottaa niin sekin sitten vaihtoon.

Tai ei paksumpaa vaan leveämpää. Myöskin Kenynkin mainitsema kaikenlainen liikunta auttaa tommosiin vaivoihin. Suosittelen esim. uintia. Tekee gutaa selälle!

EDIT: Niin, myöskin soittoasennon muuttaminen mahdollisimmen hyväryhtiseksi ja rennoksi voi auttaa tohon sun onkelmaan.

Tsekkaapa tuolta toi lessons osio:

www.adamnitti.com

varsinkin toi:

http://www.adamnitti.com/bass_player_03.shtml
pardy
06.06.2005 17:53:11

Tai ei paksumpaa vaan leveämpää. Myöskin Kenynkin mainitsema kaikenlainen liikunta auttaa tommosiin vaivoihin. Suosittelen esim. uintia. Tekee gutaa selälle!

No siis niijjust, sormet ei vaa pysy ajatuksen juoksun mukana mulla aina.
balzary
06.06.2005 18:02:50

No siis niijjust, sormet ei vaa pysy ajatuksen juoksun mukana mulla aina.

kuulostaa selitykseltä tytöltä saadun nyrkin iskun jälkeen.
Bob - not war!
pardy
06.06.2005 18:07:27

kuulostaa selitykseltä tytöltä saadun nyrkin iskun jälkeen.

"Hups." Got me.
ozzyfani
06.06.2005 20:11:38

EDIT: Niin, myöskin soittoasennon muuttaminen mahdollisimmen hyväryhtiseksi ja rennoksi voi auttaa tohon sun onkelmaan.

no 1 selkä tulee nopeemmin kipeeks jos passo korkeella ja b. ton leveemmäks ei voi hihna tulla!!! ja toinen on ehkä se et on samanlainen ruumiin rakenne ku Butlerilla =/
Wil-J
06.06.2005 20:16:52
no 1 selkä tulee nopeemmin kipeeks jos passo korkeella ja b. ton leveemmäks ei voi hihna tulla!!! ja toinen on ehkä se et on samanlainen ruumiin rakenne ku Butlerilla =/

No yx: Selkä ei tuu kipeemmäks kun sbasso on korkeemmalla, miksi tulisi? Saman verran se painaa sillon, mutta ergonomisesti ajatellen asento on parempi. Ja bee: kyllä voi.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
ozzyfani
06.06.2005 22:06:10
No yx: Selkä ei tuu kipeemmäks kun sbasso on korkeemmalla, miksi tulisi? Saman verran se painaa sillon, mutta ergonomisesti ajatellen asento on parempi. Ja bee: kyllä voi.

no mulle tulee kipeeks olkapää jos passo on korkeella, ja nopeemmin ku matalla. että näi!! =/
mtt76
06.06.2005 23:13:52
no mulle tulee kipeeks olkapää jos passo on korkeella, ja nopeemmin ku matalla.

Sä painat bassoa oikealla kädellä alas rungosta soittaessasi, etkös vain?
Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz
ozzyfani
06.06.2005 23:24:50
Sä painat bassoa oikealla kädellä alas rungosta soittaessasi, etkös vain?

no en!! mä pidän ihan siinä missä on.. miten nii? ja vähä vaikee paina alas päi jos soitan oikeella kädellä!!
chief
06.06.2005 23:33:09
no en!! mä pidän ihan siinä missä on.. miten nii? ja vähä vaikee paina alas päi jos soitan oikeella kädellä!!

Tässä vaiheessa suosittelen että otat edes yhden bassotunnin. Osaava opettaja voisi antaa ihan kädestä pitäen vinkkejä tohon kipeytymisongelmaan. Tää ei oo välttämättä mikään leikin asia, omaa kroppaa ei kannata hajottaa soittamalla huonossa asennossa. Ehkä jollain lekurilla käyntikin voisi olla ihan hyvä juttu?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)