Aihe: Tech 21 SansAmp Bass Driver DI
1 2 3 4 5
M.Hanski
13.07.2004 15:35:15
Oletteko kokeilleet käyttää jotain särötintä ton SABDDIn kanssa. Suunnitelmissa olisi laittaa ProCon Rotta siihen eteen.

Kokeilun perusteella ei tuntunut SansAmpin särö riittävän mulle.

Mulla oli jo lihoiksi pistetyssä efektilankussa Boss ODB-3 ennen SansAmpia, ja kyllä ainakin säröä riitti! Rottaa en ole testannut, mutta luulis senkin ruvettavan ihan riittävästi...
Se pittee tietee!
hemmo
13.07.2004 15:59:54

Oletteko kokeilleet käyttää jotain särötintä ton SABDDIn kanssa. Suunnitelmissa olisi laittaa ProCon Rotta siihen eteen.

Kokeilun perusteella ei tuntunut SansAmpin särö riittävän mulle.

Joo, olen, mutta jostain syystä SaMsamp ei tykkännyt säröstä sen edessä, vaan jäljessä eli SaMs + särö + vaffari.
Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?"
Esko Deel
14.07.2004 08:05:32
Joo, olen, mutta jostain syystä SaMsamp ei tykkännyt säröstä sen edessä, vaan jäljessä eli SaMs + särö + vaffari.

Mun mielestä toimii oikein hyvin, mulla on sansamp classic + sansamp bddi + vahvari. Bddi "pakkaa" särön oikein mukavaksi paketiksi, korostan munsta.
...
esaikku
14.07.2004 08:24:45

Pitääpä käydä jossain testailemassa.

Mietin että käyköhän siinä samanlailla kuin muitten mallintavien vehkeiden, kuten PODin kanssa että menee tieskarisäröksi. Mutta eihän toi olekaan digitaalihärveli.
hemmo
14.07.2004 08:47:01

korostan munsta.

Ähihi. Kun käyttää aluksi tai lopuksi sanaa "munsta" eivät muut pääse naljailemaan, sillä kyse on tällöin melko selkeästi mielipitestä.
Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?"
chief
17.07.2004 22:10:13
Osta kaikki. Huttusella on muuten ruma, halpa ja hyvä Dan Armstrong-putkinuppi 60 W. Ilmeisesti Ampegin esiaste.

Hitsinpimpulat. Joku kelmi oli ottanut ton nupin testiin viikonlopuksi. Kuka tunnustaa!?!

Nyt oon kallistumassa ensalkuun Samsanpin suuntaan. Olisko kenelläkään myydä sellasta, halvalla?
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
hemmo
17.07.2004 22:58:23

Hitsinpimpulat. Joku kelmi oli ottanut ton nupin testiin viikonlopuksi. Kuka tunnustaa!?!

Minä.

Nyt oon kallistumassa ensalkuun Samsanpin suuntaan. Olisko kenelläkään myydä sellasta, halvalla?

En minä.
[Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?"]
chief
17.07.2004 23:22:56 (muokattu 17.07.2004 23:23:15)
Minä.

Arvasin! Eihän sun pitänyt... :(

Voiks mäki testaa?
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
chief
06.08.2004 19:37:53
Tulipa tuossa mieleen että onko joku kokeillut BDDI:tä kitaran, etenkin akustisen, kanssa? Tiettyhän sitä voi käyttää tavan DI-boxina mutta toimiiko se siinä tarkoituksessa hyvin? Ja livekäytöstä puhutaan nyt.
Häh?
absqua
06.08.2004 20:38:18
Tulipa tuossa mieleen että onko joku kokeillut BDDI:tä kitaran, etenkin akustisen, kanssa? Tiettyhän sitä voi käyttää tavan DI-boxina mutta toimiiko se siinä tarkoituksessa hyvin? Ja livekäytöstä puhutaan nyt.

Eräällä ripurapu-keikalla jossain Turun lähistöllä piti äänimiehen kämmin seurauksena käyttää bdddi:tä akustisen teräskielisen kitaran kanssa DI-boksina. Kohtuu hyvin se pelitti, mutta hatarien muistikuvieni mukaan yläpäähelinä ei helissyt toivotulla tavalla bddi:n ollessa päällä joten sitä taidettiin käyttää ihan vaan DI-tyyppisesti, jolloin soundi oli parempi. Tietty sen kitarankin soundi jo itsessään oli vähän berberistä, mutta kohtuullisen hyvä kuitenkin. Tosin nyt on loivennettava sen verran että tästä tapauksesta on jo pitkä aika, joten ihan 100% en muistikuviini luota.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jiekep
30.03.2005 01:35:03
hei,

mulla on Marsun putkivahvari ja "nimetön" 2x15 kaappi. Ja haussa olis semmoinen napakka "punk"-saundi, tyyliin Green Dayn Mike Dinrt tai Rancidin Matt Freeman. Auttaisiko Sansamp, vai onko siitä hyötyä vain transistorivehkeille?
Karlsson
30.03.2005 06:53:13
hei,

mulla on Marsun putkivahvari ja "nimetön" 2x15 kaappi. Ja haussa olis semmoinen napakka "punk"-saundi, tyyliin Green Dayn Mike Dinrt tai Rancidin Matt Freeman. Auttaisiko Sansamp, vai onko siitä hyötyä vain transistorivehkeille?

Toistan taas itseäni, mutta kamaläjäsi kuulostaa sen verran jyhkeältä jo että bassdraiverilla ei oikein tuossa tee mitään. Se todennäköisesti saisi soundin vain aika ponnettomaksi.

Mutta kokeilemallahan se selviää.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Karlsson
30.03.2005 06:55:02

Myöhästyneet vastaukset tähän ja hieman ohi vielä:

Ihan ammattilaiseksi miellettävät tahot on tuota tunkenut vähän vaikka minkä laitteen väliin ja kovasti kehuneet ovat, esmes Rhodes tuntuu tykkäävän.

Eipä muuta. Prööt.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
marlow
31.03.2005 13:30:00

Sansamphan tekee Acoustic DI-boxia myös, joka soveltuu tuohon tarkoitukseen loistavasti. Käytetään kait kans aika paljon kontratouhuissa. Torilla oli joku aika sitte myynnissä tommonen värkki pilkkahintaan, mutta ku on tarpeeksi köyhä niin pilkkahintakaan ei auta.
"If you have an idea, don't play it"
Meegs86
16.07.2005 23:45:21

Tuli tänään ostettua tuo Programmable Bass Driver DI, kun overdriveä ja etusta muutenkin tarvitsin. Saundit mielestäni erittäin hyvät, mutta olen testannut vain päättärin kanssa, en bassonupin. Mutta käytännöllinen peli DI boksina ja etusena, ja livenä toimii kun on kolme ohjelmoitavaa channelia.
"Tykkään alapäästä"
Hughes
17.07.2005 22:41:44
Toistan taas itseäni, mutta kamaläjäsi kuulostaa sen verran jyhkeältä jo että bassdraiverilla ei oikein tuossa tee mitään. Se todennäköisesti saisi soundin vain aika ponnettomaksi.

wtf? Minkä takia bassdriver tekee soundista ponnettoman? Onko overdrive sitten parempi? Mitä eroa näissä kaikissa erilaisissa bassoefektivermeissä on?
MoParit on ihana asia.
Ben Matlock
18.07.2005 00:14:12
Epävirallinen sansamp Bass Driver di sivusto, jos nyt jollain sattuu kiinnostamaan. http://www.geocities.com/sansampbass/
Gärna! och inte gärna!
HC.Pälä
18.07.2005 15:11:34

Tilasin yhden lähiaikoina.. tuli tänään perille, pitää käydä hakemassa postista ja kokeilla..
Let the bass Kikzz.
Ihme Basisti
18.07.2005 19:31:39 (muokattu 18.07.2005 20:29:24)
Jep tänään sain tuon jumalten työkalun käyttööni.
Soundia saa ruuvattua tarpeeksi hyvin, mutta sen middle-potikan olisin kyllä huolinut.
Nyt on kaikki kanavat käytössä (itselläni siis se 3-kanavainen),
1. ihan normi
2. täyssärö
3. normi boostattu pienellä säröllä.

Voin kyllä suositella tätä kenelle tahansa.

E: btw särö toimii paremmin jos basson EQ on täysil. Näin ainakin aktiivibassossa.
atoni
18.07.2005 20:46:15 (muokattu 18.07.2005 20:49:35)

Middleä saat, kun vääännä bass- ja treble-säätimiä pienemmälle ja levelistä volaa kovemmalle. Sillä tavalla saat keskialuetta suhteessa kovemmalla, kuin ala- ja ylätaajuuksia. Muistaakseni se on selitetty siinä manuskassakin ;)

Edit:
"Adjusting Mid-Range Content: The mid-range level of SansAmp Bass Driver DI is preset. Boosting Bass and Treble gives you the equivalent of a “mid-cut” where the relative mid-range level is lower than the Bass and Treble frequency levels. Cutting Bass and Treble is the equivalent of a “mid-boost” where the relative mid-range level is higher than the Bass and Treble frequency levels. NOTE: The overall output level will change in relation to the adjustments you make with the EQ controls.You can compensate accordingly with the Level control."

Jep tänään sain tuon jumalten työkalun käyttööni.
Soundia saa ruuvattua tarpeeksi hyvin, mutta sen middle-potikan olisin kyllä huolinut.
Nyt on kaikki kanavat käytössä (itselläni siis se 3-kanavainen),
1. ihan normi
2. täyssärö
3. normi boostattu pienellä säröllä.

Voin kyllä suositella tätä kenelle tahansa.

E: btw särö toimii paremmin jos basson EQ on täysil. Näin ainakin aktiivibassossa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)