Aihe: Hyvä piuha?
1 2 3 4
timppa67
14.02.2009 12:21:44
Tää on just tätä hifihimmailua. Hyvä piuha jossa on tukeva ralenne ja alhainen impedanssi on tarpeen, muuten tuolla kuparilangan vetosuunnalla ja yksikiteisyydellä ei ole väliä.

Viime keikka meni ihan vituralleen.. syy selvisi jälestäpäin: piuha jumaleissön väärinpäin...
Avaruuspastori
16.02.2009 14:57:41

Itellä on semmonen Fenderin kankainen piuha ja hyvä on. Solmuun ei mene helposti mutta kun menee niin helevetin hankala saada takas suoraksi. Toisena piuhana Cordial ja no problem. Sitä ennen lukemattomia Scorpionin piuhoja, paskoja kun mitkä, aina plugit rikki. Ainoa piuhamerkki mitä pikkukylässä myytiin niin siihen oli tyytyminen.
Tulukaahan bändi kahville ja tuu basisti kans
poppamies
16.02.2009 15:40:40

Itellä on semmonen Fenderin kankainen piuha ja hyvä on. Solmuun ei mene helposti ...

Paikallisen musiikkikaupan setä totesi kerran että yli metrin piuha on aina sekaisin ja alle metrin aina hukassa. Luonnon laki.
G strings are for strippers!
blessed
16.02.2009 16:38:35

Nuo fenderin platinum piuhat on ihan hyviä. Ja nättejäkin kaiken lisäksi.
VikiViljami
16.02.2009 16:40:00
Boys keep swingin
JartZA
16.02.2009 16:54:10
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30916

Hell yeah!

Wow, 3 tie bassokitarajohto! Nyt iskee piuha-GAS, on se komeekin ja juhlapakkauksessa!
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Volle
16.02.2009 18:22:45
Wow, 3 tie bassokitarajohto! Nyt iskee piuha-GAS, on se komeekin ja juhlapakkauksessa!

NO voihan ryökäle! Monta monituista vuotta olen pahoinpidellyt bassosignaaliani tavanomaisilla instrumenttipiuhoilla. Onneksi asiaan löytyy sittenkin toimiva parannus.
JaS
16.02.2009 18:55:19
Hifi on kyllä hiano asia. Luin joskus jostain alan lehdestä, että saksassa oli myyty stereo-kajarit, jotka makso 300 000 D-markkaa kappale. Tekis nykyrahassa varmaan tollasen 150 000€/kpl. Mä osaan kuvitella mikä ero on 100€ ja 1000€ kajareilla, mut mitä eroo on 100k€ ja 150k€ kajareilla?

Piuhoissa en oo huomannu juurikaan eroo muussa, ku kestävyydessä. Voisin kuvitella, et tarvitaan aikamoinen kultakorva kuulemaan sen 3-tie bassopiuhan hienous. Sitäpaitsi signaaliketjussa on yleensä paljon muutakin, joka saattaa vaikuttaa siihen signaaliin.

Mut toisaalta... Kyllähän se joku ruotsalainen keksijä myi netissä sitä veden pyörteistäjää, joka teki vedestä niin terveellistä, et syövätki parani.

Täytyy suositella kaikille yli 100€ piuhan ostajille Minä olen -messuja. Sieltä vois löytyä vaikka joku sun horoskooppimerkin kivilajista tehty riipus, jolla saa vähän enemmän dynamiikkaa siihen basson saundiin.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
author
16.02.2009 20:14:09
mitä eroo on 100k€ ja 150k€ kajareilla?

Mielikuva siitä että 150k€:n kajarit kuulostaa paremmilta.
"So there you go. You're the retarded offspring of five monkeys having butt-sex with a fish-squirrel!! Congratulations!"
blessed
16.02.2009 22:04:13

Pirkka
16.02.2009 23:23:31
Piuhoissa en oo huomannu juurikaan eroo muussa, ku kestävyydessä. Voisin kuvitella, et tarvitaan aikamoinen kultakorva kuulemaan sen 3-tie bassopiuhan hienous. Sitäpaitsi signaaliketjussa on yleensä paljon muutakin, joka saattaa vaikuttaa siihen signaaliin.

Täytyy suositella kaikille yli 100€ piuhan ostajille Minä olen -messuja. Sieltä vois löytyä vaikka joku sun horoskooppimerkin kivilajista tehty riipus, jolla saa vähän enemmän dynamiikkaa siihen basson saundiin.

Mä ostin just Monster Cablen Bass-piuhan siksi, että kerran studiossa sillä soitettuani ja sitä verrattuani senhetkiseen piuhaani totesin sen kuulostavan paremmalta. Ja joo, se tavallinen talliainen ei ehkä sitä eroa kuule, mutta mä kuulen ja sekös vaikuttaa soittofiilikseen.
hollstro
16.02.2009 23:25:44

Mä ostin just Monster Cablen Bass-piuhan siksi, että kerran studiossa sillä soitettuani ja sitä verrattuani senhetkiseen piuhaani totesin sen kuulostavan paremmalta. Ja joo, se tavallinen talliainen ei ehkä sitä eroa kuule, mutta mä kuulen ja sekös vaikuttaa soittofiilikseen.

Siis kyllä, erityisesti passiivibassolla ja pitkillä piuhoilla eron todella kuulee. Mull on ollu jo monta vuotta George L's piuhat. Net on hyfii, mut ei kalliita.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pirkka
16.02.2009 23:39:30
Siis kyllä, erityisesti passiivibassolla ja pitkillä piuhoilla eron todella kuulee. Mull on ollu jo monta vuotta George L's piuhat. Net on hyfii, mut ei kalliita.

Ne on. Mulla on pedaalilaudan kaikki välipiuhat George L:ää. Lisäksi ehdoton etu on se nopea korjattavuus.
pehko
01.03.2009 16:21:57 (muokattu 01.03.2009 16:22:31)
minkäslaista plugia Neutrikilta porukka tarkkaanottaen käyttää? sielläkin sitä vaihtoehtoa näyttäis olevan vaikka miten. http://www.neutrik.com/fl/en/audio/203_63341/Plugs_group.aspx
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
JaS
04.03.2009 15:40:50
pehko: minkäslaista plugia Neutrikilta porukka tarkkaanottaen käyttää? sielläkin sitä vaihtoehtoa näyttäis olevan vaikka miten. http://www.neutrik.com/fl/en/audio/203_63341/Plugs_group.aspx

NP2X on täällä käytössä ja hyvin toimaa. Hintakaan ei päätä huimaa.

http://www.yeoy.fi/index.php?main=6 … productCat=1165&productID=13824
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
ninokoo
04.03.2009 15:54:28 (muokattu 04.03.2009 15:55:30)
JaS: NP2X on täällä käytössä ja hyvin toimaa. Hintakaan ei päätä huimaa.

Sama homma täällä, sekä suorana että kulmana. Juuri kyseisillä päillä ja Cordialin kaapelilla olen väsännyt parit johdot itselle ja veljelle (kitaristi). Olemme hyvin tyytyväisiä.
They call me the Mango Kid
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)