Aihe: Halvimmat akustiset bassot - onko niistä mihinkään?
1 2 3 4 5 6 7
J.Hollström
10.11.2012 11:05:33
poppamies: Älä ny hyvä mies paskanna omaan pesään...

Mulla on ainakin käytännön kokemusta tästä aiheesta.

On vain ajan kysymys milloinkaikki hyvät, ja ja hankintahinnaltaan mahdollisuuksien rajoissa oleva tavara tulee nimenomaan tuolta. Kiinasta!

Sitä ennen ollaan jo siirrytty muihin halvempiin maihin, Vietnamiin jne. Kiina on jo palkkatasossaan liian kallis tälle sukupolvelle joka vaatii enemmän ja halvemmalla.

Sama on käynyt kaikille Aasian maille. Esim. Japani, sitten Korea, nyt Kiina.
poppamies
10.11.2012 11:08:42 (muokattu 10.11.2012 11:10:16)

hollstro: Miten te voitte olla noin yksinkertaisia? Vamistusmaa ja valmistuksen laatu on kaksi eri asiaa. Hinta ja laatu taas kulkee käsi kädessä, eritysesti kun halvinta haetaan.

Miten saatat olla noin yksisilmäinen. muistellaanpa vaikka minulle tuttu ala. Kamerat. 1900-luvulla kaikki hyvät kamerat tuli saksasta ja optiikka sveitsitä. Jossain vaiheessa jaappanilaiset alkoi kopioimaan ja tekemään "paskaa". Missä kaikki varteenotettavat kameratehtaat ja linssinvalmistajat sijaitsee tänään?
Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
G strings are for strippers
hollstro
10.11.2012 11:12:07

poppamies: Miten saatat olla noin yksisilmäinen. muistellaanpa vaikka minulle tuttu ala. Kamerat. 1900-luvulla kaikki hyvät kamerat tuli saksasta ja optiikka sveitsitä. Jossain vaiheessa jaappanilaiset alkoi kopioimaan ja tekemään "paskaa". Missä kaikki varteenotettavat kameratehtaat ja linssinvalmistajat sijaitsee tänään?
Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.

Japanissa, Kiinassa, Saksassa ja Etelä-Koreassa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
10.11.2012 11:14:48
Danny_fox: mä en ymmärrä tätä ainasta jeesustelua nimenomaan näistä soittimista

Jos ei ymmärrä niin eihän se mun vikani voi olla. Jokainen tekee omat kulutuspäätöksensä itse. Esim. hankkiiko itselleen tai lapsilleen romua nurkat täyteen, vai sijoittaako vähempään, parempaan, kestävämpään mutta kalliimpaan tavaraan.

Ihan itse me olemme kulutuskäyttäytymisellämme säätäneet tän systeemin näin. Itse hankinnan ammattilaisena seuraan vähän turhan läheltä tilannetta, varsinkin kun tuolla Kiinassa saa yhteenään rampata. Ja joka kerta fiilis on huonompi. Toivon todella että saisimme tuotantoa takas eurooppaan, mutta taitaa olla turhaa haihattelua niinkauan kuin jengille ei merkkaa muu kuin se mitä mikäkin roju maksaa.
poppamies
10.11.2012 11:17:35 (muokattu 10.11.2012 11:24:38)

hollstro: Japanissa, Kiinassa, Saksassa ja Etelä-Koreassa.

Aivan! Näistä Saksa pärjää vain vanhoilla meriiteillään. Jaappani, Kiina ja Korea on oppimalla oppinut tekemään parasta laatua. Mä en tajua tuota ajatuksen kulkua että rodun ja sijainnin perusteella joku kansakunta on tuomittu valmistamaan paskaa tästä iankaikkisuuteen.
Kefiiri
10.11.2012 11:19:56
poppamies: Aivan! Näistä Saksa pärjää vain vanhoilla meriiteillään. Jaappani, Kiina ja Korea on oppimalla oppinut tekemään parasta laatua. Mä en tajua tuota ajatuksen kulkua että rodun ja sijainnin perusteella joku kansakunta on tuomittu valmistamaan pakaa tästä iankaikkisuuteen.

Eihän Hollstro niin sanonutkaan. Vaan että halvalla ei saa asiallista.
J.Hollström
10.11.2012 11:21:15
Kefiiri
10.11.2012 11:23:03
J.Hollström: Jos ei ymmärrä niin eihän se mun vikani voi olla. Jokainen tekee omat kulutuspäätöksensä itse. Esim. hankkiiko itselleen tai lapsilleen romua nurkat täyteen, vai sijoittaako vähempään, parempaan, kestävämpään mutta kalliimpaan tavaraan.

Tilanne voi olla sekin, että joutuu hommaamaan vähemmän mutta halvempaa. Siinä mielessä kiinnostaisi, mikä on se halvin eettisesti hyväksyttävä soitin.
J.Hollström
10.11.2012 11:35:57
Kefiiri: Tilanne voi olla sekin, että joutuu hommaamaan vähemmän mutta halvempaa. Siinä mielessä kiinnostaisi, mikä on se halvin eettisesti hyväksyttävä soitin.

Joku käytetty, laadukas soitin.
poppamies
10.11.2012 11:43:03

Kefiiri: Eihän Hollstro niin sanonutkaan. Vaan että halvalla ei saa asiallista.

Ei tietenkään sanonut että halvalla saa yhtä hyvää kuin kalliilla. Kyllä kaikki tietää attä parempi maksaa usein paljon enemmän. Se että saako kaikesta kalleinpaan verrattuna edullisemmin asiallista onkin aivan eri asia.
AcLAc
10.11.2012 11:46:57

Jotta saataisiin hyvät väreet, niin sokkovertailu olis poikaa. Mulla on hyvä HB:n akkaribasso ja uskallan haastaa sillä triplasti kalliimmat merkkikoneet :)
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Kefiiri
10.11.2012 11:50:53
J.Hollström: Joku käytetty, laadukas soitin.

Näinhän se on nähtävä.
poppamies
10.11.2012 11:52:09 (muokattu 10.11.2012 11:53:05)

AcLAc: Jotta saataisiin hyvät väreet, niin sokkovertailu olis poikaa. Mulla on hyvä HB:n akkaribasso ja uskallan haastaa sillä triplasti kalliimmat merkkikoneet :)

Mulla on kans Eko akkari. Ostin sen uutena 800 markalla 80-luvun alussa. Vaikeuten on määritellä onko se sitten hyvä vaiko huono hinnan ja valmistusmaan (italia) perusteella.

https://dl.dropbox.com/u/4167330/Ekobasso.jpg
J.Hollström
10.11.2012 11:54:55 (muokattu 10.11.2012 11:56:15)
AcLAc: Jotta saataisiin hyvät väreet, niin sokkovertailu olis poikaa. Mulla on hyvä HB:n akkaribasso ja uskallan haastaa sillä triplasti kalliimmat merkkikoneet :)

Voihan sitä täällä netissä uhota, varsinkin kun mitään mahdollisuutta tämmösiin "sokkotesteihin" ei ole olemassa.

Oon havainnu että kaikki "hintaisekseen hyvän" ritsojen omistajat on halukkaita teettämään näitä sokkosoitteluita. Mulle esim. riittää jo pelkkä tieto siitä että kyseessä on halvin kiinalainen paska. Tunnelma on pilalla jo ennen varsinaista testiä. Mulle näiden soittimien taustatiedot on ihan yhtä tärkeitä kuin millainen se itse värkkikin on, kun soittimet ja musiikki on mulle muutakin kuin pelkkää materiaa.
AcLAc
10.11.2012 12:08:29

J.Hollström: Voihan sitä täällä netissä uhota, varsinkin kun mitään mahdollisuutta tämmösiin "sokkotesteihin" ei ole olemassa.

Oon havainnu että kaikki "hintaisekseen hyvän" ritsojen omistajat on halukkaita teettämään näitä sokkosoitteluita. Mulle esim. riittää jo pelkkä tieto siitä että kyseessä on halvin kiinalainen paska. Tunnelma on pilalla jo ennen varsinaista testiä. Mulle näiden soittimien taustatiedot on ihan yhtä tärkeitä kuin millainen se itse värkkikin on, kun soittimet ja musiikki on mulle muutakin kuin pelkkää materiaa.

HAA, tunnustat siis, että sulle pelkkä tietoisuus soittimen valmistajasta tekee siitä paremman... melko lattea ajatusmaailma. Olemme pitäneet sokkovertailuja ennenkin kaveriporukalla ja siihen loppuu yleensä väittämät. Siitä uhoamisesta; kesälomalla kotikaupungissamme olisi oiva tilaisuus testailla... saman kylän poikia ku ollaan.
J.Hollström
10.11.2012 12:17:12 (muokattu 10.11.2012 12:18:02)
AcLAc: HAA, tunnustat siis, että sulle pelkkä tietoisuus soittimen valmistajasta tekee siitä paremman... melko lattea ajatusmaailma. Olemme pitäneet sokkovertailuja ennenkin kaveriporukalla ja siihen loppuu yleensä väittämät. Siitä uhoamisesta; kesälomalla kotikaupungissamme olisi oiva tilaisuus testailla... saman kylän poikia ku ollaan.

Jos omaa muitakin arvoja kuin materia niin ajatusmaailma on lattea?

Life is easy with eyes closed...
AcLAc
10.11.2012 12:21:49

J.Hollström: Jos omaa muitakin arvoja kuin materia niin ajatusmaailma on lattea?

Life is easy with eyes closed...

Niin, käytettynä sen ostin mbnetin kautta...
J.Nikkanen
10.11.2012 14:11:14
Kiinanpaskan ostajat, miettikää vittu mitä teette. Halvan paskan hinta on loppupeleissä aivan liian korkea. Kuluttajaurpo saa tuotteen halvalla, joku muu maksaa siitä samasta helvetin paskaläjästä oikeinkin korkean hinnan. Jälkipolvet "nauttivat korkoja" tästä lyhytnäköisyydestä oikeinkin pitkään. Kiitti vitusti.

http://www.youtube.com/watch?v=4uzaxBeBfVk
Mopo rotkoon.
Kefiiri
10.11.2012 14:32:32
J.Nikkanen: Kiinanpaskan ostajat, miettikää vittu mitä teette.

Mutta vaikeaa on, jos kaikki Kiinassa tehty täytyy jättää ostamatta, niin viisas teko kuin se olisikin. Eikö sun tavaroissa mikään ole kiinalaista alkuperää?
J.Nikkanen
10.11.2012 14:41:35
Kefiiri: Mutta vaikeaa on, jos kaikki Kiinassa tehty täytyy jättää ostamatta, niin viisas teko kuin se olisikin. Eikö sun tavaroissa mikään ole kiinalaista alkuperää?

Satavarmasti on, vaikka tarkoituksenmukaisesti pyrin niitä välttämään. Ensimmäisenä tulee mieleen esim. tämä näppis mitä justiinkin nyt näppäilen. Toinen rumpusetti lienee kiinasta vaikka Pearl onkin? Enpä ole varma, hävettää silti.
Mopo rotkoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)