Aihe: Efektipedaalit tilanteeseen kuin tilanteeseen ;)
1 2 3 4 5 6
stragowa
03.03.2011 17:34:57
Btw, eiks niissä Line6 bassovahvistimissa ole kanssa joku moodi mistä saa svt stäkin soundin. Perketi vaikka 10" combosta ruuvaamalla tosta noin vaan.
TommiW.
03.03.2011 18:01:08 (muokattu 03.03.2011 18:04:23)
stragowa: Btw, eiks niissä Line6 bassovahvistimissa ole kanssa joku moodi mistä saa svt stäkin soundin. Perketi vaikka 10" combosta ruuvaamalla tosta noin vaan.

On joo. Ihme tuhnutustahan se periaattessa on, mutta SVT-moodissa se DI-soundi on oikeasti helvetin hyvä, munsta :) Ei se rantikselta kuulosta mutta on tosi pätevä.

E:

Ainakin nauhoituskäytössä, elikkäs. Eikä toi pöljempi ollut saliinkaan päin kun tuttavan bändi veteli bilerokkiloita.
"Treenaaminen on vittumaista, mutta palkitsevaa." -Thefish
Thefish
03.03.2011 21:18:28
TommiW.:
E:

Ainakin nauhoituskäytössä, elikkäs. Eikä toi pöljempi ollut saliinkaan päin kun tuttavan bändi veteli bilerokkiloita.

Mä oon käyttänyt nauhoituksissa tota IKmm:n Ampeg- plugaria. Plekuröydöllä saa ihan siedettävän rantismaisen tallenteen, sormihommissa tulee parempi jälki suoraan linjaan ilman sen kummempia mallintavia.

Mutta, takaisin munuaisiin, olkaa hyvät.
"This guy can play AND dance!" - Paul Jackson
Windreaper
03.03.2011 23:11:38
Viritin + SansAmp GT2. Löytyy saundi joka lähtöön säröllä tai ilman.
JaS
04.03.2011 03:40:45
Isotalo: Pe-La voit tulla. Pääkaupunkiseudulla pukkaa keikkaa. Tunnetaankohan me muuten oikeassa elämässä?

Täällä mä oon ikäni asunut, joten voidaan hyvinkin tuntea. Nimimerkki tulee sanoista Jan Sormo. Ja lauantai vois onnistua, jos ei ole liian aikaisin. Oon trubakeikalla Martinlaaksossa Bar No1:ssa 19-21. Sen jälkeen onnistuu lähteä muualle sillä varauksella, että juhlistan samalla synttäreitä, joten jos tulee vieraita, niin ei viitti kesken lauseen juosta kattelemaan bändejä... ;)

Ja edelleenkään en saanut parempia perusteluja kompuralle, ku "Kokeile!". Oon kokeillut, ei toimi. Kertokaa mitä se tekee saundille, joka on sen arvoista.

Mulle on useampi äänimies käynyt kehumaan bassoasaundia, ja yks niistä huus mulle, et "miks helvetissä?", kun menin hommaamaan kompuran. Ja siihen aikaan, ku se on miksannu mua, mulla oli bassossa EMG:n mikit 18V, eli dynamiikkaa oli. Eli kysyn edelleen, mihin sitä kompuraa tarvitaan? Miksaajat kuitenkin työkseen tykkää kompuroida bassoa. Ja ne ilmeisesti harvemmin tykkää kompuroida mua.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Teijo K.
04.03.2011 07:40:25

JaS: Täällä mä oon ikäni asunut, joten voidaan hyvinkin tuntea. Nimimerkki tulee sanoista Jan Sormo. Ja lauantai vois onnistua, jos ei ole liian aikaisin. Oon trubakeikalla Martinlaaksossa Bar No1:ssa 19-21. Sen jälkeen onnistuu lähteä muualle sillä varauksella, että juhlistan samalla synttäreitä, joten jos tulee vieraita, niin ei viitti kesken lauseen juosta kattelemaan bändejä... ;)

Ja edelleenkään en saanut parempia perusteluja kompuralle, ku "Kokeile!". Oon kokeillut, ei toimi. Kertokaa mitä se tekee saundille, joka on sen arvoista.

Mulle on useampi äänimies käynyt kehumaan bassoasaundia, ja yks niistä huus mulle, et "miks helvetissä?", kun menin hommaamaan kompuran. Ja siihen aikaan, ku se on miksannu mua, mulla oli bassossa EMG:n mikit 18V, eli dynamiikkaa oli. Eli kysyn edelleen, mihin sitä kompuraa tarvitaan? Miksaajat kuitenkin työkseen tykkää kompuroida bassoa. Ja ne ilmeisesti harvemmin tykkää kompuroida mua.

Tarviiko sille sen parempia perusteluja antaakaan? Ei mikään toimi kaikilla kuitenkaan. Se että joku juttu toimii mulla tai ei toimi mulla ei luonnollisesti tarkoita sitä että kaikilla olisi sama tilanne.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
okabass
04.03.2011 07:54:41 (muokattu 04.03.2011 08:02:01)
JaS: Eli kysyn edelleen, mihin sitä kompuraa tarvitaan?

Sovitaan, että ei mihinkään. Korkeintaan paperipainoksi. Unohda koko asia. Jatka missiotasi kaikkia maailman kompressoreja vastaan jonkun muun kanssa.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
MPU
04.03.2011 09:30:16
JaS: Eli kysyn edelleen, mihin sitä kompuraa tarvitaan?
Niinkus huomasit, olet väärässä koska et käytä kompuraa. On vain ja ainoastaan yksi totuus ja se on se, että tarttet kompuran. Tykkäät siitä tahi et. Sen lisäks tarttet ison A:n lamppukoneen ja 8x10-kaapin. Mielellään p-to-p-rakenteena että voipi korjata missä tahansa maailman kolkassa. Ja sit tietty joko presarin tai jazzarin bassoksi. Muut soittokamat on jotenkin vajavaisia elikkäs huonoja.
Tän olen oppinut lukemalla tätä palstaa:)
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
UncleFester
04.03.2011 09:35:07
MPU: Niinkus huomasit, olet väärässä koska et käytä kompuraa. On vain ja ainoastaan yksi totuus ja se on se, että tarttet kompuran. Tykkäät siitä tahi et. Sen lisäks tarttet ison A:n lamppukoneen ja 8x10-kaapin. Mielellään p-to-p-rakenteena että voipi korjata missä tahansa maailman kolkassa. Ja sit tietty joko presarin tai jazzarin bassoksi. Muut soittokamat on jotenkin vajavaisia elikkäs huonoja.
Marko

Pienenä poikkeuksena sekin että Marshallin 8x10 on kans hyväksyttävien listalla. Mitään refleksiaukkoisia, pillillä varustettuja pikkohökötyksiähän täällä ei hyvällä katota ;) Itte olen siinä mielessä väliinputoaja että basso on P/J-mikitetty ja sitä ei aina niin hyvällä katota.
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
hollstro
04.03.2011 09:51:54

UncleFester: Pienenä poikkeuksena sekin että Marshallin 8x10 on kans hyväksyttävien listalla. Mitään refleksiaukkoisia, pillillä varustettuja pikkohökötyksiähän täällä ei hyvällä katota ;) Itte olen siinä mielessä väliinputoaja että basso on P/J-mikitetty ja sitä ei aina niin hyvällä katota.

Marsun VBC 810 siis. Se on hyvin samanlainen kuin esikuvansa mittoja myöten.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
04.03.2011 10:10:46 (muokattu 04.03.2011 10:10:59)
MPU: Niinkus huomasit, olet väärässä koska et käytä kompuraa. On vain ja ainoastaan yksi totuus ja se on se, että tarttet kompuran. Tykkäät siitä tahi et. Sen lisäks tarttet ison A:n lamppukoneen ja 8x10-kaapin. Mielellään p-to-p-rakenteena että voipi korjata missä tahansa maailman kolkassa. Ja sit tietty joko presarin tai jazzarin bassoksi. Muut soittokamat on jotenkin vajavaisia elikkäs huonoja.
Marko

Kateellisten uikutusta. Ei toi mene vitsinäkään, koska se ei naurata. Aikuiselta aika kornia tekstiä. Kouluarvosanana: 1- tai improbatur. Ja bonuksena 2 tuntia nurkkaa aasinhattu päässä.
balzary
04.03.2011 10:17:07

Käyttökelpoisimmat itselle ovat särö (Mojohand Cream Pie) ja oktaaveri (Boss OC2). Kolmantena joko Bass iq tai Bossin LS-2, jolla voi yhdistää efektoiden ja puhtaan signaalin.
pekezu
04.03.2011 10:24:38

okabass: Kateellisten uikutusta. Ei toi mene vitsinäkään, koska se ei naurata. Aikuiselta aika kornia tekstiä. Kouluarvosanana: 1- tai improbatur. Ja bonuksena 2 tuntia nurkkaa aasinhattu päässä.

Uiku uiku.
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Olli.M
04.03.2011 12:28:14 (muokattu 04.03.2011 12:29:15)
Omalla kohdallani menee ainakin niin, että vaikka kompura signaaliketjusta löytyykin, niin enpä sitä juurikaan kompressorina käytä. Comp hana on tuskin avattuna. Tubesim toiminnolla ja gainilla enemminkin tuota ajelen boostamassa koko ketjua. Tuohon menisi varmaan jokin muukin pedaali, mutta tuo multicomppi jollain lailla nätisti "siistii" kuitenkin soundia jopa ihan minimisäädöillä, ja mie oon tykännyt ja säröt kanssa.
Yllättävän kitkerän makuista
kojones
04.03.2011 15:12:09
Viime aikoina on kyllä ollut turhan usein sellaisia tilanteita, ettei omaa styrkkaria syystä tai toisesta ole keikkapaikalle saanut vietyä ja paikan päällä odottava kalusto on sitten mitä sattuu olemaan. Jonkun vermeen tuota varten voisi hommata, keksis vaan että mikä se on. Multidrive oli muuten jees, mutta DI out siinäkin sais olla. Putkimainen pikkusärö saisi irrota ja ehkä kompurakin ois kiva, mutta toisaalta särö on hyvä kompura. Useampaa spedua ei mielellään bassolaukussa roudais, oma virittelynsä niissäkin.
Oiskohan Tech21 VT Bass ratkaisu?
MPU
04.03.2011 20:10:42 (muokattu 04.03.2011 22:28:03)
okabass: Kateellisten uikutusta. Ei toi mene vitsinäkään, koska se ei naurata. Aikuiselta aika kornia tekstiä. Kouluarvosanana: 1- tai improbatur. Ja bonuksena 2 tuntia nurkkaa aasinhattu päässä.

Puhuu aikuinen mies joka ei voi ymmärtää että oma mielipide on vain oma mielipide absoluuttisen totuuden sijaan. Jos näkisin tai kuulisin tarpeelliseksi niin toki hommaisin nuo virallisen standardin mukaiset kamat. Vaan kun eivät ole mulle tarpeen niin en hommaa, olit mitä mieltä tahansa. Aasinhatut ja nurkassa seisottamiset on tämän päivän koulussa kielletty, sun aikoina vissiin tullu tutuksi kun puheeksi otit?
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Juutas
04.03.2011 22:22:00
Pari päivää reissussa ja tännehän on virinnyt varsin tiukka keskustelu - tosin enimmäkseen asian vierestä... :D

Kiitos niille, jotka ottivat haasteen vastaan ja heittivät pedaaliehdotuksia. Aika moni olisi raahaamassa mukaan oktaveria ja vieläpä kitaraversiota aiheesta (Boss OC-2). Nyt on pakko kysyä käyttöohjeita eli mihin/miten sitä olisi tarkoitus käyttää?
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Thefish
04.03.2011 23:02:37
Juutas: Aika moni olisi raahaamassa mukaan oktaveria ja vieläpä kitaraversiota aiheesta (Boss OC-2). Nyt on pakko kysyä käyttöohjeita eli mihin/miten sitä olisi tarkoitus käyttää?

Ihan mihin vaan se milloinkin sattuu sopimaan. OC-2:sta saa munakasta synabassosoundia, siniaaltohommaa elektro-osastolle, käskevää alleviivausta mörköhevipuolelle, ihan mitä nyt keksiikään.

Eikä sen tarvii koko ajan olla päällä. Jo pelkästään choruksessa tai bridgessä maltillisesti käytettynä tuo mukavaa lisäväriä kokonaisäänikuvaan.

Toi kitaraversio on muutenkin ihan klassikko, sillä on oma soundinsa, kun se ei träkkää niin täydellisesti. Toisin sanoen sitä voi soittaa.
"This guy can play AND dance!" - Paul Jackson
okabass
04.03.2011 23:03:19 (muokattu 05.03.2011 11:14:31)
MPU: Puhuu aikuinen mies joka ei voi ymmärtää että oma mielipide on vain oma mielipide absoluuttisen totuuden sijaan. Jos näkisin tai kuulisin tarpeelliseksi niin toki hommaisin nuo virallisen standardin mukaiset kamat. Vaan kun eivät ole mulle tarpeen niin en hommaa, olit mitä mieltä tahansa. Aasinhatut ja nurkassa seisottamiset on tämän päivän koulussa kielletty, sun aikoina vissiin tullu tutuksi kun puheeksi otit?
Marko

pekezu: Uiku uiku.

Teille savolaisille pitäis tehdä sama, minkä Remu teki aikoinaan TT Oksalalle: lyödä kouraan menolippu savoon (tosin se oli Joutsenoon).
JaS
05.03.2011 04:27:05
Mun ulosanti saattaa olla vähän provosoivaa, mutta kyllä se on ihan vilpitön kysymys, että mihin sitä kompuraa tarvii. Jos mä opin ymmärtämään sen, niin ehkä mä voin tehdä omasta saundistani vielä pikkusen paremman. Ei sitä tiedä, vaikka se kompura olis parin vuoden päästä mun kolmen pedaalin joukossa.

Basson kanssa en ymmärrä kompuraa, mutta kitaran kanssa taas ymmärrän. Kokeilin tota akkarin kanssa, ja meni mun kolmen akkaripedaalin joukkoon.
Olen ajattelua helpottaakseni päätynyt siihen, että olen ihan yksinkertaisesti vain tyhmä. -vaimoni sisko
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)