Aihe: Bassokamasuosituksia äänentoistofirman vuokrakalustoon
1 2 3 4
Teijo K.
28.06.2010 18:04:20

molder: Joo kyllähän tuo pitää paikkansa en kiistä etteikö Wooteni vetelis hyvinkin jollain Ampegilla salaa tai verhon takana olis joku eri stäkki. "Steve Vai ja Ibanez" on kanssa ollut näiden huhujen/juttujen aihe iät ja ajat.

Eihän tuossa muuten, mutta oikeastaan ainoa Hartken satsi mitä yleisemmin kuulee kehuttavan on ne vanhat XL -sarjalaiset. VX on kuulemma muhjuinen soundiltaan ja uusien nuppien ja combojen kohdalla ikävän usein törmää kylmäjuotoksista kertoviin tarinoihin omistajilta.
molder
29.06.2010 09:38:30 (muokattu 29.06.2010 09:54:14)
Teijo K.: Eihän tuossa muuten, mutta oikeastaan ainoa Hartken satsi mitä yleisemmin kuulee kehuttavan on ne vanhat XL -sarjalaiset. VX on kuulemma muhjuinen soundiltaan ja uusien nuppien ja combojen kohdalla ikävän usein törmää kylmäjuotoksista kertoviin tarinoihin omistajilta.

Kyllä ne 90-luvun XL:t parhaita onkin; parasta tekoa ja saundit paremmat; pitää paikkansa. Oon testannu niitäkin ja mun korvaan ihan jees nekin. Makunsa kullakin ja eihän noi HARTKEt mitään Ampegin putkisaunoja tietenkään ole. Tosin ei samanhintatason transu/"hybridinupeille" (alle/n.500-600€?) Warwickin tai Gallenin Backline-tason vehkeille häviä kyllä yhtään, päinvastoin = oma kokemus. Aguilarit, Ashdownit, Edenit... niistä ei ole haisukaan miltä kuulostaa.
Ibanez ja FAME taisivat unohtua tuosta "laatulistasta" kanssa ;)
"The SOUND of VOLUME"
Einherjar
30.06.2010 18:09:44
Tulipa huomattua tämä ketju vasta nyt.

Hartke, Ampeg ja Mark Bass on kyllä ihan hyviä pelejä, mutta ne monesti jakaa mielipiteitä aika rankasti. Itse en esim. Ampegin ja Mark Bassin kompressoivasta soundista tykkää, mutta Hartke menee ihan ok.
Vaikka perussoundi on kuitenkin kaikissa näissä kolmessa ihan kohdillaan, niin tuon mielipidekysymyksen takia ehkä kuitenkin katselisin muita merkkejä. Jotenkin minulle on ainakin jäänyt sellainen kuva basisteiden kamamielipiteistä, että nämä vähän harvinaisemmat (mutta tunnetut) merkit menevät vähän helpommin läpi porukalle. Ei ainakaan ole vielä tullut vastaan ketään, jolle SWR-, EBS-, GK- tai vaikkapa Mesa Boogie-läjät eivät olisi kelvanneet.

Bassokaapista vielä pitää huomauttaa, että kannattaa hankkia astetta parempi kaappi. Ne on monisti kevyempiä, niissä on tasapainoisempi soundi jo valmiiksi, eikä ne pohjaile basistien sub-huudatuksessa niin hirveän helposti.

Pistetään nyt vielä oma ehdotus:
http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_gt2001rb.htm - Tästä ei jäänyt itsellä ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Toimitti hommansa erittäin hyvin, eikä tehokaan loppunut kesken.
http://www.thomann.de/fi/ebs_neo410.htm - Todella tasapainoinen soundi ja hyvä alakerran toisto. Tehotkaan tuskin loppuu kesken.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
calster
30.06.2010 20:46:36 (muokattu 30.06.2010 21:02:56)
Itse en esim. Ampegin ja Mark Bassin kompressoivasta soundista tykkää
Itselläni MB Litlle 2 ja en sitten kirveelläkään ole saanut siitä kompressoitunutta ääntä ulos, toisin sanoen ei kompressoidu ilman kompuraa saundi.
..Veikkaisin vahvasti että vahvistin ei tähän liity!. ?.
wa evö mään!
Einherjar
01.07.2010 02:09:02
calster: Itselläni MB Litlle 2 ja en sitten kirveelläkään ole saanut siitä kompressoitunutta ääntä ulos, toisin sanoen ei kompressoidu ilman kompuraa saundi.
..Veikkaisin vahvasti että vahvistin ei tähän liity!. ?.

Joo, ei se ihan samallalailla reagoi kun esim. Ampeg.
Yläpää pysyi ihan hyvänä ja sen suhteen ei mitään häikkää, mutta tuntui että jostakin about 150-200Hz kohdilta alaspäin sitten alkoi tulemaan kompressiota mukaan. Ihan sama mitä kieltä/säveltä soitti, niin alapäässä oli tasaista. Ei sillain että se nyt maailman huonoin asia olisi. Sehän sopii varsinkiin rokkihommiin, jne. missä tasainen alakerta on tarpeen. Itse en vain tykännyt siitä ominaisuudesta, kun se teki siitä jokseenkin epätarkan oloisen...
Nyt en äkkiseltään muista että mikä se nuppi oli näistä Little Markeista, mutta tuo 2 näyttäisi tutuimmalta. Saattoi siis olla se.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)