J.Hollström 17.01.2010 10:20:24 | |
---|
|
dust sucker 22.01.2010 18:14:59 (muokattu 22.01.2010 21:02:28) | |
---|
Olin etuoikeutettu ja mulla oli molemmat sekä jatsari että presari testissä. Jatsari oli liian kevyt soitettavaksi. Siitä puuttui presarin oma paksu kaula, jonka kanssa voi soittaa runnovallakin ottella, itse asiassa sen kanssa ei tule puristettua kaulaa niin paljon ja tärkein juttu on soundi: presarissa on hieno sellainen näpäytys/klonksautus lyönnin yhteydessä, sellainen kontrabassomainen vähän rickenbackermainen soundi. Presarissa on muutenkin tuhdimpi soundi ja vähemmän alempaa keskiääntä - antaa siis muulle tavaralle äänimaailmassa tilaa -> helpottaa miksaamista. |
dust sucker 31.01.2010 00:06:47 | |
---|
Olen keksinyt presarin ja jatsarin olennaisen eron. Jatsari sanoo "Ding" ja Presari sanoo "Dong". !!! |
Visakoivu 31.01.2010 04:49:50 | |
---|
dust sucker: Olin etuoikeutettu ja mulla oli molemmat sekä jatsari että presari testissä. Jatsari oli liian kevyt soitettavaksi. Siitä puuttui presarin oma paksu kaula, jonka kanssa voi soittaa runnovallakin ottella, itse asiassa sen kanssa ei tule puristettua kaulaa niin paljon ja tärkein juttu on soundi: presarissa on hieno sellainen näpäytys/klonksautus lyönnin yhteydessä, sellainen kontrabassomainen vähän rickenbackermainen soundi. Presarissa on muutenkin tuhdimpi soundi ja vähemmän alempaa keskiääntä - antaa siis muulle tavaralle äänimaailmassa tilaa -> helpottaa miksaamista. Täh? Ja toinen Täh? -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
mr.bungle 31.01.2010 12:18:40 | |
---|
dust sucker: Olen keksinyt presarin ja jatsarin olennaisen eron. Jatsari sanoo "Ding" ja Presari sanoo "Dong". !!! Tässä ollaan kyllä ytimessä! bassolla hanuriin |
novo 02.02.2010 00:53:01 | |
---|
Ou shit, mullaki o nyt molemmat, jazzari ja presari Jenkkilästä, mutta enhän mä ees uskalla lähtee kokeilemaan niitten eroja, kun siitä on tämmönen savotta jo saatu aikaseks. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Petri-helena 10.02.2010 03:20:18 | |
---|
Minullakin tarkoitus ostaa jazzari tai presari Zeppelin, Hendrix, AC/DC tyyliseen rokkimeininkiin, ni tämän(kin) perusteella taidan kallistua jazzariin... |
Petri-helena 10.02.2010 10:59:01 | |
---|
|
nappo 10.02.2010 15:02:41 | |
---|
No toi 70s-jazzarihan on meksikolainen. Aina noissa on toi keveys epäilyttänyt. Jotkut tykkää, mutta itse tykkään vähän "muhkummasta". :) Toi kaulahan on kyllä erittäin hieno helmiäisblokkeineen. Harkitsin tuota, mutta ostin käytetyn jenkkijazzarin. Itse asiassa halvempaan hintaan kun tuo uutena. Kannattaa seurata toria. |
Tana 11.02.2010 06:55:54 (muokattu 11.02.2010 06:56:42) | |
---|
nappo: No toi 70s-jazzarihan on meksikolainen. Aina noissa on toi keveys epäilyttänyt. Jotkut tykkää, mutta itse tykkään vähän "muhkummasta". :) Toi kaulahan on kyllä erittäin hieno helmiäisblokkeineen. Harkitsin tuota, mutta ostin käytetyn jenkkijazzarin. Itse asiassa halvempaan hintaan kun tuo uutena. Kannattaa seurata toria. Mites, tehtiinkö seiskarilla hirveästi leppärunkoisia jazzareita? Itse olen, mutuna tosin, mieltänyt saarnirungon olleen 70's jazzbasson soundissa oleellinen osa, mikkiasettelun lisäksi. Mehiko-classicissa lienee leppäbody. |
Tana 11.02.2010 06:58:23 (muokattu 11.02.2010 06:59:22) | |
---|
|
Visakoivu 11.02.2010 08:19:45 | |
---|
-"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
Rämppy 11.02.2010 12:19:55 | |
---|
nappo: No toi 70s-jazzarihan on meksikolainen. Aina noissa on toi keveys epäilyttänyt. Jotkut tykkää, mutta itse tykkään vähän "muhkummasta". :) Mulla menee mieltymys just päinvastoin. Ainakin Fenkuissa, mitä mulla on ollut, kevyet ovat soineet parhaiten. Raskaammat on jotenkin tukkoisempia ja akustinenkin sointi on heikompi. Mun omistamista ylivoimaisesti huonoiten soiva basso on ollut -79 fender jazz, joka painoi melkein 5 kg. En sitten malttanut olla sanomatta. |
novo 11.02.2010 22:29:33 | |
---|
Okei, hivenen kännistä mutuilua nyt näistä vehkehistä, mutta meikän jasso o ainakin kaulapainosempi (en tiiä onko tyypillistäkin) ja kyllähän tuo omaan kolinapunkkisaundimieltymykseen osuu ihan pirusti paremmin. Meikästä tuli jazzarifani samantien ku pääsin reeniksellä myllyttänään. Hintsan siitä puuttuu alapäärähinää mitä kuulemma saa messiin jollain modauksella. Mun puolesta immeiset suap viäntää mielensä mukaan noista puueroista ym., mutta itelle kuitenkin on reippahasti (yllättäen) tärkeintä, että omalla soittimellaan saa itelle mieleisen soundin. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Tana 11.02.2010 22:35:59 | |
---|
Visakoivu: Yli 200€ ilman kuluja, ainakin mulle on ollut näin :) Jeps, mihin thomannia enää tarvitaan. :) |