Aihe: TC Electronic Rebel Head 450
1 2 3 4
EikkaKuikka
18.04.2011 00:31:01
Itse olen aina ihmetellyt tuota 2x10+2x12-yhdistelmää. Itselleni tuntuisi loogisemmalta käyttää kahta 2x10-kaappia tai kahta 2x12-kaappia jos vähän enemmän ääntä haluaa. Onko näiden kahden eri kaapin yhdistelmästä jotain etua mistä en ole kuullut?
yykaakoonee
Johannes_t
18.04.2011 00:59:32

EikkaKuikka: Itse olen aina ihmetellyt tuota 2x10+2x12-yhdistelmää. Itselleni tuntuisi loogisemmalta käyttää kahta 2x10-kaappia tai kahta 2x12-kaappia jos vähän enemmän ääntä haluaa. Onko näiden kahden eri kaapin yhdistelmästä jotain etua mistä en ole kuullut?

Onhan noissa eri soundi karaktääri, kympeistä irtoaa rapsakkaa yläkertaa ja kakstoistasista enemmän botnea. Yhdistettynä oikein tasapainoinen ja "valmis" soundi.
Palle69
22.05.2011 17:49:46
Paketit avattu: RH750 + RS212. Olen erittäin tyytyväinen
Joonas
30.12.2011 10:19:22 (muokattu 30.12.2011 10:20:22)
Noniin, eli itsekin olen tässä muutaman keikan päässyt luukuttamaan yhdistelmällä RH750+RS210. Eilen settiin tuli lisää RS212.

Soittimina mulla on käytössä:
- Fender American deluxe jazz bass (aktiivimikit), roundwound -kielet
- Fender MiM Prescision bass lindy fralinin passiivimikeillä, flatwound kielet, soitetaan plektralla :)
- Huttula Customs kontrabasso K&K bassmaster rockabilly plus -mikkisetillä sekä weedwacker -kielillä
- Klasakitara (nylonkielinen) omalla sisäisellä mikillään (ei mikään ihan ässä, mutta kyllä ällä keikoilla soittelee)

Näitä kaikkia ajan siis läpi TC:stä - tänä vuonna ollut neljä keikkaa, jossa olen kaikkia neljää em. instrumenttia käyttänyt. Yleensä keikoilla joko sbassot tai kontra ja naikkari.

Tässä vähän kokemuksia:

- kolme muistipaikkaa helpottaa elämääni ihan todella paljon. Muistipaikkoja saisi olla enemmänkin, koska yhden keikan aikana saattaisin tarvita helposti 5-6 eri presettiä. Kolme on kuitenkin enemmän kuin ei yhtään :)

- tubetone-särö on mulle ihan tarpeeksi ärhäkkä. Ei sillä mitään sellaista raakaa ja responsiivista sirkkeliä saa aikaseksi (vrt. esim RAT-pedaali), mutta se ei myöskään leikkaa alapäätaajuuksia, kuten monet pedaalit. Mutta saa sillä soundiin lämpöä ja erottelevuutta (kun soitan sbassoa, on mulla aina tubetone vähintään klo 9:ssä.)

- paljon kehuttu spektracomp ei ole mulla paljoa käytössä. Johtunee potkulaudassa olevasta EBS:n multicompista, joka on musta edelleen paras (live)kompura.

- sisään rakennettu viritysmittari toimii. Tosin mulla on pedaalilaudassa Bossin TU ja melkein sitä käytän enemmän, koska se nyt vaan on "siinä" ja saa mutetettuakin soittimen kävelemättä nupin luo. Pienemmillä keikoilla (erityisesti kontra) en tosin pidä pedaalilautaa mukana, joten silloin tämä inbuilt tuner (sekä nupin mute -nappula) ovat ahkerassa käytössä.

- eq on toimiva, mutta ei musta ihan yhtä herkkä kuin markbassin vastaavat (ts. kun väännän nuppeja, ne ei fudaa ihan yhtä jyrkästi kuin LMIII:ssa, tosin tää perustuu n. kahteen keikkaan markbassin lainakamojen kanssa). Aika paljon olen joutunut eq:n kanssa säätämään, että saan kaikki edellämainitut soittimet soundaamaan hyvältä (esim. flatillä eq:lla ilman tubetonea mun presari kuulostaa _todella_ kolisevalta, kun taas jazzari vaatii pientä alapään ja yläpään leikkausta). Sellanen ehkä oituinen huomio, että mun nylonkielinen kitara soundaa musta paremmalta ja tasasemmalta Warwickin 25.1 kombon läpi... (mutta koska sillä ei ole kauheasti väliä, niin warre on nyt myynnissä. toim. huom.)

- kontrakäyttöön ei mikään ihan best of the best. Saan kohtsilleen kustomina rakennetun 1x8" (kooltaan n. 10"x10"x10") kaapin pikkukeikkoja (=kontrakeikkoja) varten. Raportoin sitten miltä kontra soundaa... 210 läpi oli ainakin aika puuronen ja joutu eq:ta säätämään todella paljon.

- kaikenkaikkiaan kamat on hyvin roudattavia, eli pienikokoisia ja painoisia.

- Jytyä riittää vaikka muille jakaa: RH750+RS210 yhdistelmällä puskin helposti läpi kolmen kitaristin (2x4x10" ja 1x2x12") kamoista lavalla. Silloin (kuten yleensäkin) kamat lähinnä omaa monitorointia varten (bassoa luukutetaan PA:sta äänimiehen mieltymysten mukaan ja mä en siihen sotkeennu, pidän vaan huolen, että soundaa hyvältä lavalle :) )

- nopea huomio 212 lisäämisestä settiin: keskialuetta joutu leikkaamaan aika paljon, ja soundi ei ollut musta niin rapsakka kuin pelkällä 210:lla. Mutta tää perustuu vasta yhksiin reeneihin, jossa ei ollut aikaa leikkiä soundeilla kauheasti. Hyvä puoli on se, että nyt mun ei tartte enää roudata kaljalaatikoita ton 210:n alle. Katotaan miten käy. Voi olla että lähtee kiertoon joskus keväämmällä ja tilalle tulee 1x15" - koska 210 kaipaa kuitenkin sitä botnea lisää, erityisesti silloin, jos sattuu käymään niin, että käytössä on vain ns. laulukamat. Ei sillä, enemmän alapäätä tossa rh750+rs210 yhdistelmässä on kuin missään mun aiemmassa setupissa...

Mitäs muuta... Kaappien "nahka" naarmuuntuu helposti, mikä vituttaa, mutta toisaalta ei kait sillä oo mitään väliä. Ei niitä kukaan kattele. Jonkun räkkikärryn aattelin noille teettää. Nupille ostin muuten Pirkkalan Bauhausista ihan todella hyvän casen, 39 euroa! (sellanen, jossa sisällä poisnypittäviä vaahtomuovin paloja). Rakensin kaseen "tuplapohjan", jotta ei olisi liian syvä nupille (ettei se pääse heilumaan siellä yhtään).
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
Keny
30.12.2011 22:12:32
Käytössä ja testeissä ollu RH 450,RH 750 sekä Blacksmith nupit ja kaikki kaapit eri kombinaatioilla.Loistavia settejä saa kasaan noista mutta kandee muistaa se minkä joku jo toi esille eli ei kandee hirveesti sekotella muiden merkkien kanssa sekasin vaikkakin välillä löytyy niistäkin hyviä komboja.

Ite diggaan pirusti vaikka nyt onkin taas pikkunuppina EBS Reidmar.Sen vaan oon huomannu näissä D-class vahvareissa että ilomottaa valmistaja mitkä tehot hyvänsä niin ne voi olla mitä vaan.Omat korvat on se juttu kuitenkin ja omat tarpeet.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)