aloitin ihan pelkällä ns.rämpyttelyllä konsan kontralla. en soittanut mitään tiettyjä juttuja vaan improvisoin jotain blues tyyppistä juttua ja treenasin lähinnä oikeaa kättä koittaen saada tuntumaa (kun kontra on kuitenkin niin erilainen sähköbassoon verrattuna), metronomin kans soittelin (epävireistä :D) kvinttibassoa ja ihan vaan yhtä ääntä hitaasti koittaen saada ne timessa. viime viikolla sain jo eka tunnin opetusta, ja nyt olen treenaillut oikeita käsien (ja koko tietysti koko kropan) asentoja, pikkaustekniikkaa ja sitä, miten löytää näppituntumalla oikeat sävelet soittimesta. saa nähdä mitä tästä tulee. koitan kovasti treenata. tuntuu hienolta :) jos jotain vinkkejä, ovat toki tervetulleita nekin. Pidät vaan innostumisen päällä nii se auttaa varmaan kaikkein eniten. rock. Kraaps:
No, eikäku passona passona, kato semmottisena hifihärpyttimenä, millä voe soettaa tosi korkeelta ja tosikovvoo ja hirmu matalalta hirmukovvoo... |
1. Soitatko eniten plektralla, etu- ja keskisormilla vai peukalolla. Siis sellaista "perussoittoa" Etusormella 2. Minkä ikäisenä aloitit soittamisen ja kaunko olet soittanut? 13v aloitin ja pikkasen alle 30v on soittovuosia takana 3. Luetko mieluiten nuotteja, tabulatuureja vai ulkomuistista? Nuo kaksi ekaa on melko hataraa... Sointumerkeillä, ulkomuistilla ja itse plokkaamalla mennään... 4. Mistä olet oppinut soittamaan bassoa? Itse opiskellen "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |