Aihe: Brittiläiset "Vintage"-bassovahvarit ja kaapit
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Kefiiri
21.09.2007 12:07:17
Munsta tuo brittiläiset on kaikki ollu aika samankaltaisia jo ihan alusta alkaen...

Kyllä oman tyylin pystyy keksiin jos haluaa, esim. Orange ja Vox.
M.Hanski
21.09.2007 12:21:26
Unskelotti:

Mikä ettei noinkin, mutta pitäiskö tuon saman päteä sitten soittimiinkin? Sitä mie olen ihmetellyt. Eikös se pitäisi olla kaikki tai ei mitään.

No eikös se aika pitkälti ole pätenytkin?
Kefiiri
21.09.2007 12:30:36
Mun mielestä oleellinen ja luonnollinenkin osa tuotekehitystä on ottaa joku toimiva ratkaisu ja parannella sitä. Jos nuo Marsu-kloonit ovat parempaa tekoa kuin alkuperäinen (laadukkaammat komponentit, parempi leiska jne.), niin hyvä vaan.

Elikkäs, esim. Rickenbackerin näköisiä bassoja saa tehdä & myydä omalla merkillä, jos on hifimmät osat?
M.Hanski
21.09.2007 12:56:40
Elikkäs, esim. Rickenbackerin näköisiä bassoja saa tehdä & myydä omalla merkillä, jos on hifimmät osat?

Tuolle tauhkalle on oma ketjunsa.

Jos "kloonivalmistaja" on päättänyt tehdä nupista helpommin huollettavan / epäherkemmän häiriöille / luotettavamman / ihan-mitä-vaan-paremmin kuin alkuperäinen, en näe ongelmaa. Eihän se ole enää eksakti kopio.

EBS lienee myös perkeleestä, kun ovat ValveDriven ekuosiossa käyttäneet "Fenkun tone-stackia", jonka idea on puolestaan ripattu jostain vanhasta RCA:n (silloinen suuri putkivalmistaja) manuskasta. EBS:n kanssa samaan kastiin kuuluu myös Trace Elliot V-Type-sarjallaan ja herraties kuin monta muuta valmistajaa.
Teijo K.
21.09.2007 13:03:17

No eikös se aika pitkälti ole pätenytkin?

Sulla ehkä on. Mutta en mä sulle nyt kyllä kirjoittanutkaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
M.Hanski
21.09.2007 13:06:08
Sulla ehkä on. Mutta en mä sulle nyt kyllä kirjoittanutkaan.

Juujaa. Lainaamani pätkä vaan oli "Unskelotti:" -rivin alla, joten jostain täysin käsittämättömästä syystä luulin, että se oli suunnattu mulle.
Kefiiri
21.09.2007 13:06:44
Tuolle tauhkalle on oma ketjunsa.

Totta.

Jos "kloonivalmistaja" on päättänyt tehdä nupista helpommin huollettavan / epäherkemmän häiriöille / luotettavamman / ihan-mitä-vaan-paremmin kuin alkuperäinen, en näe ongelmaa. Eihän se ole enää eksakti kopio.

Harvemminhan ne kopiot eksakteja ovat. Ei minulla oikeasti ole mitään Hiwattia vastaan, ja hyvä ettei muillakaan. Kunhan ihmettelin tuota logiikkaa.
M.Hanski
21.09.2007 13:11:28
Harvemminhan ne kopiot eksakteja ovat. Ei minulla oikeasti ole mitään Hiwattia vastaan, ja hyvä ettei muillakaan. Kunhan ihmettelin tuota logiikkaa.

Mitä logiikkaa?
Teijo K.
21.09.2007 13:12:38

Juujaa. Lainaamani pätkä vaan oli "Unskelotti:" -rivin alla, joten jostain täysin käsittämättömästä syystä luulin, että se oli suunnattu mulle.

Voi kiesus. En mä nyt tarkoittanut nimenomaan sitä viestiä, vaan koko ajatusta kokonaisuutena. Kyllä mä nyt herranjestas tiesin jo kirjoittaessani, että on olemassa myös sellaisia jotka suhtautuu kaikkeen kopiointiin samalla tavalla. Oli se sitten kielteinen tai myönteinen se suhtautuminen. Piti sunkin sitten sotkea koko homma. Antaa olla. :) Saa tästä ainakin ainesta basistivitseihin jos ei muuta.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
Kefiiri
21.09.2007 13:12:50
Mitä logiikkaa?

Niin, mitä?
M.Hanski
21.09.2007 13:16:31
Teijo K.:
Voi kiesus. En mä nyt tarkoittanut nimenomaan sitä viestiä, vaan koko ajatusta kokonaisuutena. Kyllä mä nyt herranjestas tiesin jo kirjoittaessani, että on olemassa myös sellaisia jotka suhtautuu kaikkeen kopiointiin samalla tavalla. Oli se sitten kielteinen tai myönteinen se suhtautuminen. Piti sunkin sitten sotkea koko homma. Antaa olla. :) Saa tästä ainakin ainesta basistivitseihin jos ei muuta.

Kefiiri:
Niin, mitä?

Jahas, taidanpa poistua takavasemmalle kera näennäisen epäloogisuuteni ja kyvyttömyyteni nähdä metsän puilta. :P
Kefiiri
21.09.2007 13:26:52
Poistun myös antaen osaltani tilaa asiassa pysyvämmälle keskustelulle. (hymiö!)
Antti Takalo
21.09.2007 13:31:20
No niin hernepussit on sitten siellä pakkasessa.

Palatakseni varsinaiseen asian, niin heräsipä ajatus kysellä noiden kloonien laadusta tässä nyt samalla. Siis kun noita kloonimerkkejä marsusta ym. löytyy jos jonkinlaista, niin mitenkäs niiden laatu niin soundillisesti kuin osien puitteista?

Niitä kun nykyään näkee melko poskettomillakin hintapyynnöillä, niin olisi mukava kuulla mahdollisia kokemuksia laitteista ennen kuin pulittaa loppuvuoden ruokarahat mahdollisesta murheenkryynistä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
2541
21.09.2007 14:02:14

Reeves rupesi valmistamaan Hiwatt -tyyppisiä vahvistimia jenkkien markkinoille, koska ilmeisesti uusia alkuperäiseen tyyliin tehtyjä Hiwatteja ei saanut tuoda Englannista USA:n markkinoille (Fernandes omisti oikeudet jenkeissä). Näin muistelen lukeneeni, kun eka kertaa kuulin Reeves -styrkkareista. Lisenssit pitäis olla kunnossa.

Taistelkaa noi muut jutut vaikka dadassa, pliis.
aho
21.09.2007 14:32:17
Reeves rupesi valmistamaan Hiwatt -tyyppisiä vahvistimia jenkkien markkinoille, koska ilmeisesti uusia alkuperäiseen tyyliin tehtyjä Hiwatteja ei saanut tuoda Englannista USA:n markkinoille (Fernandes omisti oikeudet jenkeissä). Näin muistelen lukeneeni, kun eka kertaa kuulin Reeves -styrkkareista. Lisenssit pitäis olla kunnossa.

Oon jossain nähnyt (löytämättä tarkempaa tietoa) myös uusia Sound City-kitarastygejä?!
vähemmän on vähemmän
hollmi-5
21.09.2007 15:27:36 (muokattu 21.09.2007 15:27:58)
Tää on varmaan turhaa, mutta yhdellä kotipaikkakunnan basistilla on tommosia kaks. Maksoi niistä 200 mk/kpl. Tällä samaisella paikkakunnalla kaverini sai ilmaiseksi Hiwatin nupin koulumme talonmieheltä: "Tuu hakemaan romut pois nurkista" -kuului kohtelias käsky.
Soundit, piuhat ja kajarit.
2541
21.09.2007 16:16:19

Ootte puhuneet paljon 70-luvun Hiwatteista, eli osaisko kukaan kuvailla eroja aiempiin Sound Cityihin? Mulla on b100 mk3 (vm. 68-69) ja ilmeisesti tekniikaltaan varsin samankaltainen Hiwattiin verrattuna, mutta entäs soundipuoli?.

Eli siis tällainen?
http://www.soundcitysite.com/sc_webpages/photo_page_5.htm#B100_1.1

Ton sivuston mukaan DR103 ja L100 Mk3 ovat lähes identtisiä, joten veikkaan, että että B100 Mk3 tuskin paljoa eroaa, soundiltakaan. Miten Bass- ja Lead- mallit eroavat toisistaan? Vastaus löytynee tuota sivustoa kahlaamalla. Hiwattillahan ei erityisiä bassomalleja ollut.
2541
21.09.2007 16:17:52 (muokattu 21.09.2007 17:17:02)

E: double-eyed whammy
aho
21.09.2007 19:31:30
Eli siis tällainen?
http://www.soundcitysite.com/sc_webpages/photo_page_5.htm#B100_1.1

kyllä vain. myyjällä oli itsellä myös hiwatti 70-luvulta, mutta luopui miellummin SC:sta. Sillä aloin miettiä josko hiwatti ois jotenkin selkeesti "parempi". on muutes loistavat sivustot nuo.
vähemmän on vähemmän
okoranta
21.09.2007 23:51:12

Tietääkö muuten kukaan sellaista merkkiä kuin Diamond Sound? Kafrulla on sen merkkinen 100W bassoputkinuppi, joka on kuin klooni tuosta Sound Cityn nupista. Jopa se tekstikin on samanlaisella fontilla. Sen verran muistan siitä, että sarjanumero oli #1 . Onkohan se joku yksittäinen kopio vaan sattuuko joku tietämään onko useampia liikkeellä. Google ei ainakaan tunne Diamond Sound-merkkiä..
Maksan mielummin hyvästä soittimesta kuin merkistä Phank-Faniklubi #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)