Aihe: 8x10"
1 2 3 4
okabass
29.03.2007 23:27:15 (muokattu 30.03.2007 07:23:13)
Havuvaneri onkin kevyempää.

MOI
Joo. Havuvaneri painaa muistaakseni n. 60% siitä mitä koivuvaneri.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
poppamies
30.03.2007 00:26:42 (muokattu 30.03.2007 00:27:10)

MOI
Mikä ettei. Muistaakseni Rexi Kokkolasta teki lasikuituisia PA tai laulukappeja jo joskus -85. Mm. Kari-Tapio käytti niitä. Kevyet ja hyväsoundiset. Taisivat olla Beyman elementeillä. Se mielikuva jäi, että seinämä olisi ollut 10mm luokkaa...

Beyman elementeillä ne kyllä oli. Mulla oli Rexin tekemät tavalliset pöntöt vesivanerista. Näen Rexin ilmeisesti nyt viikonloppuna. Voisin kysyä vähän tuosta lasikuitrakenteesta jos muistan.
G strings are for strippers!
aho
10.04.2007 08:40:32 (muokattu 10.04.2007 08:42:17)
http://muusikoiden.net/dyn/users/20613.jpg

http://muusikoiden.net/dyn/users/20612.jpg

Tässä hieman päivitettyä kuvamatskua, reunoja pyöristelty, kahvan kolot tehty yms. Elementit tulevat tällä viikolla, eli pian sitä pääsee jo testailemaan.
vähemmän on vähemmän
poppamies
10.04.2007 20:47:14

MOI
Mikä ettei. Muistaakseni Rexi Kokkolasta teki lasikuituisia PA tai laulukappeja jo joskus -85. Mm. Kari-Tapio käytti niitä. Kevyet ja hyväsoundiset. Taisivat olla Beyman elementeillä. Se mielikuva jäi, että seinämä olisi ollut 10mm luokkaa...

Juttelin Rexin kanssa noista lasikuitukaapeista runsas viikko sitten. Olivat kuulema hyväsoundiset keskiäänikaapit mutta ei toiminutkaan alapäälle. Rakenne ei ollut mikään sandwich-rakenne. Vain yksinkertainen lasikuituseinä joka resonoi luvattomasti alataajuuksilla.
G strings are for strippers!
okabass
11.04.2007 01:53:24
Juttelin Rexin kanssa noista lasikuitukaapeista runsas viikko sitten. Olivat kuulema hyväsoundiset keskiäänikaapit mutta ei toiminutkaan alapäälle. Rakenne ei ollut mikään sandwich-rakenne. Vain yksinkertainen lasikuituseinä joka resonoi luvattomasti alataajuuksilla.

MOI
Hyvältä Jalkasen laulu niistä kuulosti. Hänellä oli muuten räkissä siihen aikaan harvinainen ja erittäin kallis Lexicon- reverb. Kaapeista tuli ainoastaan laulu. Eli 80-luvun puolivälin tienoilla hänellä ei ollut omaa bändiä, vaan hän liikkui ja roudasi laulukamansa yksin.

Vihdoinkin Jensenit saapuivat, ja 8X10" projekti nitkahti eteenpäin. Posti sai kulumaan 11 viikkoa väliin Memphis-Lahti. Uskomaton saavutus. Tuollaista aikaa olisi voinut odottaa 1600-luvulla -ei 2000-luvulla.

Ensi kokeilussa -tosin hiljaisella volalla- kukkui ihan mallikkaasti. Bassoakin tuntui riittävän. Täytyy huomenissa suorittaa kunnon koeponnistus. Tuolla kotisivulla pari kuvaa lisätty.
http://www.okabass.suntuubi.com/?cat=10
aho
11.04.2007 08:46:01
Komeelta näyttää uusi rantasauna! Päivitä myös kuvia kun saat etuverkot kehiin. Mun elementit lähti saksasta toissa perjantaina, eli josko ne tänään jo olisi... Ameriikassa on kaikki suurta, myös postikulkuaika.
vähemmän on vähemmän
okabass
11.04.2007 13:19:54
Komeelta näyttää uusi rantasauna! Päivitä myös kuvia kun saat etuverkot kehiin. Mun elementit lähti saksasta toissa perjantaina, eli josko ne tänään jo olisi... Ameriikassa on kaikki suurta, myös postikulkuaika.

MOI
Kiitos samoin. Joo, laitan kyllä kuvia.
Saksasta posti tulee ihan inhimillisissä ajoissa. (Sisko asuu Saksassa).

Katsoin Google Earthilla välimatkan Memphis (Tube Depot)-Lahti. Se on linnuntietä n.7880 km. Sen kun jakaa 11 viikolla, saa keskituntinopeudeksi n. 4,5km/h. Eli suunnilleen kävelyvauhtia tulivat. :)
Se täytyy kyllä sanoa että TD palvelu oli hyvää ja kaiuttimet tulivat maksamaan (rahtineen, tulleineen+alv) vain n.32 € kpl.
okabass
15.04.2007 20:50:24 (muokattu 15.04.2007 20:53:02)
MOI

No, joo. Pääsin kokeilemaan kaappia. En keikalla, mutta reilulla keikkavolumella. Soittelin vakio bassollani WAL 5 str. ja suht tuoreilla kielillä.

Kyllä tuntuu toimivan. Eniten pelkäsin, että kaiuttimet pohjaavat. Mutta ei ainakaan reilulla peukuttelulla näin tapahtunut. Perussoundi on minusta varsin selkeä, murakka ja jämäkkä. Voisi käyttää luonnehdintaa: authoritative. Bassoa voi jopa vähentää siitä, mitä se on SWR Goliathin kanssa. Ala H tuli minusta varsin tukevasti. Oikein positiivinen vaikutelma kaapin soundista tuli. Tuntuu toimivan hyvin eri soittotavoissa: perus-sormisoitto, peukuttelu ja lepra-rokki.
Wilkeson
15.04.2007 21:19:18
Onneksi olkoon tehdystä työstä ja vielä se että toimii niinku pitää!

Stetsonin nosto taas kerran. Nyt jo toinen...

- SVT klooni
- Rantis klooni.

Runtua vaan!
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
hollstro
15.04.2007 22:22:38

MOI

No, joo. Pääsin kokeilemaan kaappia. En keikalla, mutta reilulla keikkavolumella. Soittelin vakio bassollani WAL 5 str. ja suht tuoreilla kielillä...

Aivan mahtava homma! hieno kaappi. Niin on nuppikin. Eipä ole sulla peukkuhommat keskellä kämmentä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
16.04.2007 00:46:14
MOI

Kiitoksia paljon.
aho
23.04.2007 10:38:34 (muokattu 23.04.2007 10:40:23)
http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=25397

No se ois sitten siinä. Tekijä on kyllä tyytyväinen. Muuten sitä ei ole testattu, kun että se toimii... Kuvat on paskoja kamerakännyfotoja, mutta pitänee ottaa vielä ihan kunnon kuvat. Kyllä noista idea selviää ja ei näy virheet.
vähemmän on vähemmän
absqua
23.04.2007 11:11:24

No se ois sitten siinä. Tekijä on kyllä tyytyväinen. Muuten sitä ei ole testattu, kun että se toimii... Kuvat on paskoja kamerakännyfotoja, mutta pitänee ottaa vielä ihan kunnon kuvat. Kyllä noista idea selviää ja ei näy virheet.

Huippuhieno! Tilaisin yhden!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
okabass
23.04.2007 11:14:52

MOI
Napakan näköinen peli!
aho
23.04.2007 11:42:45
Huippuhieno! Tilaisin yhden!

noh,noh... Kyllä noita itselleen tekee kaikessa rauhassa, mutta vois tulla paineita jos jollekin toiselle pitäisi alkaa tehdä. Se ei valmistuisi tod. näk. koskaan kun itsekritiikki vaatisi aina korjaamaan jotain "vikoja". Tosin tuo oma valmistui kyllä yllättävän kivuttomasti, suuri kiitos siitä isälleni joka jeesas.

Mulla tekisi mieli kyllä tehdä 1x15 kaappi seuraavaksi... Ampegista vaan mitat ja malli ja sitten se joutais torille;)
vähemmän on vähemmän
Heikki L.
23.04.2007 20:06:05

Hieno on! Miltä elementit vaikuttaa?
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
aho
23.04.2007 21:18:33
Hieno on! Miltä elementit vaikuttaa?

Vielä en osaa sanoa, mutta kuhan pääsen testaamaan niin kerron kyllä!
vähemmän on vähemmän
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)