Teijo K. 06.12.2006 19:35:02 | |
---|
Se naurettavan pieni bassonoppa toimii yllättävän hyvin kontralla, niin miksei nuo isommatkin. Tarviiko etusta pietson kanssa, vai meneekö niine hyvineen? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
Heikki L. 06.12.2006 19:39:36 | |
---|
Tarviiko etusta pietson kanssa, vai meneekö niine hyvineen? Mulle ainakin kelpaa tuollasenaan. Mitäs ongelmia sen pietson kanssa voi tulla? Liian heikko signaali tms.? Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni. |
Teijo K. 06.12.2006 19:53:27 | |
---|
Mulle ainakin kelpaa tuollasenaan. Mitäs ongelmia sen pietson kanssa voi tulla? Liian heikko signaali tms.? Joo, ja se saa joissain peleissä soundin sellaiseksi äräsyttäväksi kihinäksi. Mutta tuntuu nämä uudemman sukupolven pelit hoitavan homman ns. kotiin lähes kaikki. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Älä klikkaa tät |
pardy 06.12.2006 22:25:36 | |
---|
Noniin, eka värkki on jo torilla. 500e 12" combo. |
hemmo 06.12.2006 22:34:22 | |
---|
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
pardy 06.12.2006 22:49:33 | |
---|
|
stragowa 07.12.2006 00:46:32 (muokattu 07.12.2006 00:48:27) | |
---|
PS Minulla on ollut tuo MarkBass CMD 102P muutaman kuukauden ja voin kyllä lämpimästi suositella. Kannattaa ainakin kokeilla ja ihmetellä. PS2 Mutta minkä kaapin siihen alle törrkäis? Juu mä oon nyt jonkun kuukauden vetäny yhdistelmällä CMD 102p + Standard 151HF. Omahyväsesti voin kyllä suositella tota kaappia, siitä saa kyllä sitä botne-pöhinä-lahkeenlepatusta irti vaikka miten. Kait aijemmin jo tuli kehastua jossakin threadissa tätä pinoa, mutta kyllä täytyy vielä kerran kehasta. Ei oo soundipolitiikka ollut ikinä näin hyvällä tolalla mulla kun se nykyään on. :) ps. omasta kuvasta löytyy nuo ihanuudet, jos joku haluaa tsiigailla. "Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot |
rmac 07.12.2006 11:07:28 | |
---|
Juu mä oon nyt jonkun kuukauden vetäny yhdistelmällä CMD 102p + Standard 151HF.... ps. omasta kuvasta löytyy nuo ihanuudet, jos joku haluaa tsiigailla. En tiiä pärjäiskö tuolla kotona. Ajattelin jotain rantasauna tai jopa rivitalo-patteristoa. :). Noh, on tuo sinun kasa varmaan ihan kelpo. |
Basismi 21.01.2007 15:34:24 (muokattu 21.01.2007 15:43:09) | |
---|
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
eccon 10.02.2007 05:11:03 | |
---|
Ei kukaan ole Acoustic Image -vahvistimia kokeillut? Millbrooksilla muistan jonkun tuollaisen nähneeni, mutten testannut: http://www.acousticimg.com/products/prod_contra.html Testasin sitä niin kontralla kun sähkiksella ja oli kyllä uskomaton molemien kans... ja kun se ei paina mitään.. 10kg muistakseni ja tehoa 400w... Laiton justihin tänän jenkkeihin tilauksen.. kun milbrookella kestä 8-10 viikkoa.. saan sen usasta 6-10 päivässä.. ja vielä pikkase halvemalla...:-) |
Kholo 10.02.2007 11:08:09 | |
---|
|
temppari 10.02.2007 15:21:40 (muokattu 10.02.2007 15:29:08) | |
---|
Nuo ovat kummatkin refleksikaappeja ja niiden eroavaisuus on refleksiportin sijainti. R-mallissa kaapin takana, F-mallissa edessä. Portin sijainnin merkityksestä/merkityksettömyydestä lissä keskustelua esim. tuolla: http://www.talkbass.com/forum/showt … php?t=298065&highlight=markbass Katsoin nuo kaapit läpi ja ehdottaisin kumminkin valitsemaan 8ohmin kaapin, kun kyseessä on nuppi mitä ei ole suunniteltu 2ohmin kuormalle. Toisen kaapin lisääminen rinnalle on silloin mahdollista myöhemmin. 8ohm vs. 4ohm ero saatavassa äänenpaineessa on huomattavasti pienempi kuin 2 kaappia vs. 1 kaappi. |
Kholo 11.02.2007 12:09:56 | |
---|
Katsoin nuo kaapit läpi ja ehdottaisin kumminkin valitsemaan 8ohmin kaapin, kun kyseessä on nuppi mitä ei ole suunniteltu 2ohmin kuormalle. Toisen kaapin lisääminen rinnalle on silloin mahdollista myöhemmin. Juu tuota olin alunperin miettinyt, mutta kun ei ole kokemusta näistä nuppi+kaappi/kaapit yhdistelmistä ni menin sitte pistämään kysymyksen noista 4ohmin kaapeista. Mitä nyt tuolta talkbeissin keskustelusta sai selvää ni F-malli kuulostais siltä mun jutulta enempi. Oikea tapahan olisi testata molempia eri tiloissa ja suurilla voluumeilla mutta se nyt ei oikein onnistu. Kiitos selvennyksestä kuitenkin, auttoi. |
turson 24.03.2007 19:57:37 | |
---|
Hommasin tossa little mark 2 nupin, ja tuossa omassa ainakin toi master volume on jotenkin erikoinen. Kun sitä avaa pikkasen niin tulee aika lujaa heti ja loppupäässä ei tapahdu juurikaan mökän nousua. Onkos toi joku mark bass ominaisuus vai liekö kyseessä vika? |
Teijo K. 24.03.2007 20:29:41 | |
---|
Hommasin tossa little mark 2 nupin, ja tuossa omassa ainakin toi master volume on jotenkin erikoinen. Kun sitä avaa pikkasen niin tulee aika lujaa heti ja loppupäässä ei tapahdu juurikaan mökän nousua. Onkos toi joku mark bass ominaisuus vai liekö kyseessä vika? Heh, tulee mieleen nuo kotistereot missä kanssa kun raottaa pikkusen niin tuntuu että mökä kasvaa hirveästi, ja sitten kaupassa varovasti testaillessa ajattelee että "wau, täähän möykkää ihan järjesttömästi kun vääntää kunnolla hanaa" mutta voi, mökä ei sen alun jälkeen kasvakaan enää ollenkaan. Myyntikikalta haisee, munsta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja. -Zetterberg |
turson 24.03.2007 20:42:45 | |
---|
Nii et onko kukaan muu huomannut samaa oli mun pointtini :) |
Mikko.R 24.03.2007 22:33:04 | |
---|
Hommasin tossa little mark 2 nupin, ja tuossa omassa ainakin toi master volume on jotenkin erikoinen. Kun sitä avaa pikkasen niin tulee aika lujaa heti ja loppupäässä ei tapahdu juurikaan mökän nousua. Onkos toi joku mark bass ominaisuus vai liekö kyseessä vika? Itselläni on ollut MB yhdistelmä Mini CMD 121P & Traveler 121H ja tottahan se on, että varsinkin lisäkaapin kanssa tuota volaa ei tarvinnut kovinkaan paljoa avata niin sitä sitten myös oli. Pelkästään combolla soitettaessa volaa kyl sai avata ihan hyvin ja muistaakseni tasaisesti taisi nousta joskin mökää lähti todella kiitettävästi niin pienestä purtilosta. Kaapista jouduin sitten myöhemmin luopumaan ja combonkin myin pois. Tulin hommanneeksi MB Jeff Berlin combon sit tilalle niin pärjäilee rokkikeikoillakin paremmin kuin pelkästään pikku combolla. Tuntuu olevan jokseenki miellyttävämmän, luonnollisemman ja lämpimämmän oloinen tuo JB combo. Onhan tää kooltaankin hieman isompi ja tässä on se 15:n elementti. Volat ja muut nupikat toimii hyvin ei valittamista tasaisesti nousevat kaikki tasot. No tulipa hehkutettua...toivottavasti tästä jotain apua oli. |
Jamppa2 27.03.2007 15:37:35 | |
---|
Testasin tos joskus Markulla sellaista pientä Mark Bass vaffaria, missä oli watteja jotain 400? ja sitten joku 12" elementti. Ihmeteltiin siinä sitten kyseistä kapistusta ja testailtiin. Jäi vähän sellainen ristiriitainen fiilis: toisaalta tehoja piisas ja kapistus oli todella pieni ja jämäkkä. Toisin sanoen helppo roudata, muttei mikään liian heppoinen. Soundi oli sitten se mikä osittain tuos vaffarissa jäi kaivelemaan. Jäi fiilis, että sata kuutiota vettä yrittää läpi jostain sormenpään kokoisesta reijästä. Namikoilla sai helposti säädettyä soundia, mutta se soundi jäi kuitenkin vähän "kovaksi". Hintaa taisi olla joku 600-800 egee jos oikein muistan. Ei lähteny mukaan sillä kertaa. Ensin vessa sitten pissa.com |
turson 30.03.2007 00:17:17 | |
---|
En sittenkään ollut ostanut kotistereo vahvisinta kuten arva veikkaili. Kyseessä olikin rikkinäinen vehje. Huomenna tulee uusi tilalle. |
okabass 05.05.2007 09:32:58 (muokattu 05.05.2007 15:11:56) | |
---|
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |