![]() 22.07.2006 22:47:50 | |
---|---|
Jep, siks miekään en tykkää noista aktiivietusista, ovat tiellä. :) Sepä se, ne ovat tiellä ja niissäkin on vaan yksi (toivottavasti hyvä) soundi. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 23.07.2006 20:17:42 | |
Kokemuksia voisin jakaa... Mie oon tämän kesän aikana paukutellu parisenkymmentä keikkaa (pitkiä&kaukana) kollegan Markbassin läjällä johon kuuluu littlemark II-nuppi ja 2x10- ja 1x15-kuapit. Jytinää lähtee, nuppi ei paina yhtään mitään ja kaapitki yksin helposti liikuteltavia. Ulkonäkö ei oikein säväytä. Soundi on ihan hyvä mut kaikissa paikoissa ei oikein tahdo saada ruuvvattua mieleisekseen. Nuppi on kyllä kokoonsa nähden aivan käsittämättömän tehokas. Omat vehkeet (ashdown abm900evo+4x10&1x15) miellyttävät kyllä soundin (ja ulkonäön)puolesta enemmän ja tuntuu että niistä saa ruuvvattua hyvän sundin vaikka ois minkälaiset kelit. Kyllä ne kaks kertaa enemmän painaakin. Muodista minä mitään osaa sanoa mut kyllä useat tuttavat ovat hankkineet. Itselläki vois tulla kakkosnupiksi kyseeseen. Ebs:n kanssa on sen verran vähän kokemusta (kymmenkunta keikkaa hd350+4x10), että empä taida muuta sanoa ku että ei ollu oikein meikäläisen mieleen. Tosin nuppi tais olla kyllä vähä rikki. Liekköhän tässä mitään tolkkua... | |
![]() 24.07.2006 21:21:50 | |
Yleensä soundeja ei tarvitse kuin yhden hyvän. lähinnä tarkoitin että jokainen löytää varmastikin mieleisensä. :-) | |
![]() 30.07.2006 13:22:35 | |
Ite oon omistanu Ebs:n Comboja. Ekaksi oli Taurus, ja sen jälkeen oli 4x10 Gorm. Kumpikaan ei sitten oikeen ollut loppujen lopuksi mun mieleen. Gormista kyllä lähti mökää, mutta roudattavuus oli sitä luokkaa että päätin luopua siitä. Nykyään omistan Markbassin minicombon. Oon ollu siihen erittäin tyytyväinen, tehoja riittää ja saa helposti kytkettyä lisäkaapin kaveriksi jos tarve vaatii. Ja roudattavuus on helppoa kun ei paina pajoo paskaakaan. Voin suositella Markbassia. Toi soundi on ainakin muo miellyttävä. Rock Rock | |
![]() 30.07.2006 16:22:51 | |
Heitetäänpä lusikkaa soppaan, meikäläiseltä kun löytyy nykyään ruotsalais-italialaisena yhteistyönä valmistettu bassoläjä kun EBS-1-etusesta ja Crownin päättäristä koostunut räkkihässäkkä vaihtui noin kuukausi sitten Mark Bassin Little Mark II-nuppiin. Samalla häipyi noin 15 kiloa painoa, nyt koko roska (LM II ja kaksi EBS NEO-112-kaappia) painaa melko tarkalleen 25 kiloa. Ennen vanhan päättärin myymistä suoritin nopean ja erinomaisen epätieteellisen A/B-testin molemmilla systeemeillä ja tulokset olivat mielenkiintoisia. Mökää Little Markista lähti vähintään yhtä paljon kuin vanhasta räkistä. Ihan äärimmilleen en nuppeja kääntänyt, veikkaisin että viime kädessä kaapit menevät kyykkyyn ennen vahvistinta. Soundin laatu taas... EQ:t nollissa en kuullut huomattavaa eroa vanhan ja uuden välillä, mikä vahvistaa vanhoja kokemuksiani siitä, että soundilliset erot trankkuvehkeiden välillä ovat loppupeleissä aika pieniä. Soundin muokkausmahdollisuudet ovatkin sitten asia erikseen: EBSin omaperäinen "subtraktiivinen" EQ on kieltämättä sangen tehokas ja monipuolinen laite, mutta vaatii jonkin verran perehtymistä. Itse en juurikaan taajuskorjaimeen koske, tilapäisiin hienosäätöihin Little Markin simppeli mutta toimiva perus-EQ on enemmän kuin riittävä. Erinomaisen lupaava vehje tämä Little Mark siis, ainakin näin parin keikan ja treenikerran jälkeen. Mark Bassin kaapit eivät kuitenkaan kaupassa kokeiltuina minua viehättäneet, soundi oli omiin EBSeihin verrattuna tunkkainen ja hengetön. Jonkun korviin soundi on ehkä "lämmin" tai "pehmeä", mutta itse koin sen lähinnä epäselväksi ja puuroiseksi. Todellista botneakaan en oikein saanut isommistakaan kaapeista ulos. Mutta ehkäpä ne toimivat paremmin keikkatilanteessa, tiedä häntä. Mutta omaan käyttööni EBSin kaapit Mark Bassin vahvistamina on jotakuinkin täydellinen yhdistelmä: loistava soundi äärimmäisen kompaktissa paketissa. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila | |
![]() 30.07.2006 18:02:29 (muokattu 30.07.2006 18:09:35) | |
Mulle tuli tässä tällä viikolla Markbassin cmd 102p combo + Markbass Standard 151HF kaappi. Näin lyhyen ajan kuluessa olen ollut enemmän kuin tyytyväinen soundiin. Istuu meikäläisen korvaan melkein paremmin kuin mikään setti tähänmennessä. Tuntuu, että ko. merkki jakaa varsin vahvasti mielipiteitä ja ajattelin nyt jakaa myös oman positiivisen kuvani näistä. Tämän pinon selkeinä hienouksina näen: -Monipuolisuus (Pienemmissä tilaisuuksissa menee pelkkä combo yksinään ja isommille lavoille lisäkaappi mukaan potkimaan ja pöhisemään) -Paino (Enään ei tarvitse nostaa penkistä 150 kiloa jaksaakseen roudata yksinään kamansa, sekä yleisesti totuttu "Hyvä soundi painaa" -väittämä voidaan todeta pikkuhiljaa vääräksi väittämäksi. Tämä käsitys 'hyvästä soundista siis täysin oma mielipiteeni, enkä halua tulla ristiinnaulituksi siitä hyvät herrat mumot.) -Soundi (Slap soundi mielestäni parhaimmistoa tähän mennessä. Myös hyvät soundin muokkausmahdollisuudet takaavat monenlaista soundia monenlaiseen menoon.) -Teho (Tuosta pinosta tuntuu löytyvän aivan mielettömästi höökää. Jo pelkän combon ulos puskema volataso tuntuu jo lähes uskomattomalta. Ei meinaa kehata koko pinon volaa laittaa edes kello 12 yli ettei purut ala valumaan seinien sisällä. :) -Tarpeeksi vähän potikoita (Ei mitään turhaa hienostelua. Periaatteessa juuri sopiva kirjo välineitä soundin muokkausta varten. Mun mielestä bassokamojen ei kuulu muistuttaa lentokoneen ohjaamoa. Pahoittelen paskaa läppää.) -Ulkonäkö (Tarpeeksi erikoinen ja jakaa mielipiteitä. Mun mielestä noi ei todellakaan ole rumia. Haukkukaa vaan mut tuon takia, jos siltä tuntuu. *hymiö*) Ainoana miinuksena tähän mennessä olen löytänyt combosta puuttuva pillin katkaisijan/säädön, joka tuosta lisäkaapista löytyy kylläkin. Joku tuossa kehtasi väittää, ettei markbasseista löydy botnea.. Mä epäilen ainakin vahvasti tätä, sillä hellää alapää-pöhinää tuosta lisäkaapista tuntuu löytyvän enemmän kuin tarpeeksi. Mutta tiedä sitten, ehkä mä en vaan osaa. Eli nämä ovat vasta pikaisia havaintoja, jotka lyhyessä ajassa olen pannut merkille. Voipi olla, että kirjoitan joskus vielä jotain tarkempaa noista. Jos jaksan. EDIT: Pahoittelut paikoittain horjuvasta tekstirakenteesta. Meripäivät edesauttavat joskus hieman jumittavaa krapulaista olotilaa. "Erilaiset harrastuksetkin, kuten keräily, shoppailu ja muut intohimot voivat muuttua pakkomielteiksi, jotka ottavat ylivallan. Kontrolli riistäytyy silloin käsistä ja muuttuu RIIPPUVUUDEKSI." -Mielen maailma 1: Psykologian perustiedot | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)