Aihe: Suoran kasin soittoskaba
1 2 3 4 5 6 7
sirdickyj
21.04.2006 13:04:02
Öö. Tallenna tiedosto koneelle ja käsittääkseni ilmaisella Audacity ohjelmalla pystyy lisäämään siihen basson päälle. Jeesatkaas sirdickyj:tä että saadaan hänetkin tähän mukaan. Itse käytän erillistä nauhuria jolla kikkailen raitoja pohjan päälle.

Eiku mä hiffasin kyllä jo, ku hiiren oikeella kliikkaa ja sit vaan "save", niin sithän se on enää "import audio". Cubaseen.

Kyllä lupaan tehä tohon jonkun. En vaan osaa mitään monimutkasta. Vedän suoraan.
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
Sijuk
21.04.2006 15:26:31

On kyllä ollut hyviä nauhotelmia. Pitää itekkin nauhoittaa kunhan vaan löytäis adaptorin, että saa basson koneeseen.
You call yourself a Christian, I think that you're a hypocrite, You say you are a patriot, I think that you're a crock of shit
hollstro
21.04.2006 21:40:33

Vedin Audacityllä kun Cubase rupes tökkimään. Suoraan linjaa iman efektekjä, äänensävysäätöjä, prosessointeja tai mitään. Raaka peli siis.

En myöskkään osannut käyttää monitorointia (äänikortin viivettä ei siis ole mitenkään otettu huomioon) joten basso vetää vähän takakenossa komppiin nähden.

Basso on JV Squju Presari.

http://www.mikseri.net/artists/mhollstrom.38244.php
varmatahtioy
21.04.2006 22:12:46

Vuoden verran basson omistanut liitty mukaan. Basso -83 Jaappanin ihme, Westone. Oisin soittanu parmaain jos oisin osannu....

Prkl! Empä osannu tällä Mäkillä siirtää niitä mikseristä tänne....

Mitenhän ne sais??
J.Hollström
21.04.2006 22:14:04
Prkl! Empä osannu tällä Mäkillä siirtää niitä mikseristä tänne....

Mitenhän ne sais??

Ihan linkki siihen tiedostoon Mikseristä tänne riittää.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
J.Hollström
21.04.2006 22:28:14 (muokattu 21.04.2006 22:31:51)
Pistelin jo kitaraakin tohon oman vedon päälle joutessani.
http://juki.1g.fi/mp3/Juki_kasibassojami.mp3
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
varmatahtioy
21.04.2006 23:09:05

Nonnii!

Tuoltapa löytyy, Mnet bassoskaba 1 ja 2. Löytyy kyllä muutakin sälää ja roipetta. Eli bassoa oon pumputellu nyt noin vuoden kun tuli hankittua tuo Westone basso.

Kerralla on vedetty kumpikin sessio. vähän meinas sormet sekota ja jossain kohti taimi pettää. Muutaman aksentin sain kohalleen sentään...

http://www.mikseri.net/artists/varmatahtioy.55126.php
J.Hollström
22.04.2006 10:38:36
E3: Poistin linkin kun ei suostunut latautumaan sitten kuitenkaan.

Nyt toimaa: http://tmm.freezope.org/bonsku.ogg

Tohon on paha vetää skittaa päälle, ja ei oo ees kasia. Mutta ittehän tilasin.
J.Hollström
22.04.2006 10:39:36
Huomenna sipaisen oman raidan..jurrissa.

Taisit ottaa liikaa?
sirdickyj
22.04.2006 10:52:00
En myöskkään osannut käyttää monitorointia (äänikortin viivettä ei siis ole mitenkään otettu huomioon) joten basso vetää vähän takakenossa komppiin nähden.

Vaan eikös se oo niin, että juurikin käytit nyt monitorointia, jos kerran latenssia tuli? Viivehän ei siis tule äänikortista, vaan nimenomaan siitä, kun ääni kiertää softan läpi ja "monitoroituu".

Nii, ja vetoa ei pääse kuuntele ku on duunikoneesta äänikortti paskana.
balzary
22.04.2006 13:16:53

www.kolumbus.fi/ari.keinanen/balzarykasi.mp3

Tossa mun kaks senttiä mitä tuli aamutuimaan mieleen. Ken Smithillä Ampegin putkietuseen.
hollstro
22.04.2006 16:58:07

Vaan eikös se oo niin, että juurikin käytit nyt monitorointia, jos kerran latenssia tuli? Viivehän ei siis tule äänikortista, vaan nimenomaan siitä, kun ääni kiertää softan läpi ja "monitoroituu"

Eikäku, kato, musa tuli tietokoneesta, soitin niin hiljaa että kuulin oman soiton akustisesti, eli sen basson äänen. Tällöin se basso menee sen äänikortin viiveen verran myöhässä raidalle kun en kuullut tietokoneesta mitä soitin.
sirdickyj
22.04.2006 17:03:23
Eikäku, kato, musa tuli tietokoneesta, soitin niin hiljaa että kuulin oman soiton akustisesti, eli sen basson äänen. Tällöin se basso menee sen äänikortin viiveen verran myöhässä raidalle kun en kuullut tietokoneesta mitä soitin.

Niin mutta ei kai se viive siitä äänikortista tuu? Softa se on yleensä, mikä sen viiveen aiheuttaa. Jos tökkäät basson suoraan äänikorttiin, niin ei pitäs tulla viivettä, sit ku se kiertää sen softan läpi, niin voi olla että tulee. Sitä latenssiakin pystyy säätämään, ootko kokeillu?
Teijo K.
22.04.2006 17:06:13

Niin mutta ei kai se viive siitä äänikortista tuu? Softa se on yleensä, mikä sen viiveen aiheuttaa. Jos tökkäät basson suoraan äänikorttiin, niin ei pitäs tulla viivettä, sit ku se kiertää sen softan läpi, niin voi olla että tulee. Sitä latenssiakin pystyy säätämään, ootko kokeillu?

Kaikki halvimmat integroidut äänikortit aiheuttavat ihan joltisenkin viiveen. Rautatason ongelma on se. Korjaantuu vaihtamalla parempi äänikortti tilalle.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
sirdickyj
22.04.2006 17:38:57
Kaikki halvimmat integroidut äänikortit aiheuttavat ihan joltisenkin viiveen. Rautatason ongelma on se. Korjaantuu vaihtamalla parempi äänikortti tilalle.

No ei. Mulla oli emolevyyn integroitu sellanen ihan paska äänikortti, eikä viivettä tullut. Sitten tuli kyllä ja rutkasti jos yritin kierrättää softan läpi, mutta ns. "direct monitoring"-käytössä ei tullut. Mutta voi toki olla että sitten aiheuttavat.
Teijo K.
22.04.2006 17:40:46

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=202091&type=hi

Tommosen rykäsin. Tuli sitten tolla passiivipeliksi modatulla Stingraylla soitettua, vaikka uhosinkin taannoin että olisin kondralla... Tulipa auton vetoniveliä irroittaessa sevverta kova tälli lekasta tohon oikealle kädelle että sit se sähköbasso kuitenkin piti ottaa avuksi.

Pitää selitellä kun muutkin selittelee.

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Teijo K.
22.04.2006 17:42:25

No ei. Mulla oli emolevyyn integroitu sellanen ihan paska äänikortti, eikä viivettä tullut. Sitten tuli kyllä ja rutkasti jos yritin kierrättää softan läpi, mutta ns. "direct monitoring"-käytössä ei tullut. Mutta voi toki olla että sitten aiheuttavat.

Ei sit ilmeisesti kuitenkaan ihan kaikki. Kaikista mitä minä olen käyttänyt on tullut joltisenkin viivettä. Ja näin miulle sit joku "asiantuntija" valehteli.

J.Hollström
22.04.2006 17:53:02
Eikös tuon latenssiongelman saa pois kun siirtää sitä bassoraitaa hieman eteenpäin?
Samu S.
22.04.2006 18:10:12 (muokattu 22.04.2006 18:11:17)
No ei. Mulla oli emolevyyn integroitu sellanen ihan paska äänikortti, eikä viivettä tullut.

Tommosessa peruspeeseessä, jossa on joku mopoäänikortti, noi latenssit riippuu mun käsittääkseni lähinnä prossutehosta. Pieni latenssi noissa hommissa aina on, nolliin tota ei AD-muunnoksen takia mun käsittääkseni saa millään raudalla, mutta joku pari millisekuntia nyt ei vielä ketään tapa.

Mulla on itelläni 1 GHz PC-kokoonpano ja E-MU 0404 -halpisäänityskortti, sillä saan ASIOn läpi latenssiksi 5 ms.

"Äänittäminen himapeeseellä" on oikeesti melkonen aihe, "himapeesee" kun voi pitää sisällään ihan mitä vaan. Tätä vois varmaan palstan insinöörit puida enempi. Paitti että palsta taitaa olla vähän väärä.
jahuh0
22.04.2006 18:12:30
Eikös tuon latenssiongelman saa pois kun siirtää sitä bassoraitaa hieman eteenpäin?

En tiiä, itekki säätelin tossa cubasesta lantenssia - recording synkkausta ja tuntus että tänään osui paremmin kohilleen. Tämmönen lähti ku testasin:

http://files.mikseri.net/hifi/j/jauho_-_mnet_jami_2.mp3

(Ei kai oo kiellettyä julkistaa uusintaottoja :))
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)