Aihe: tumppu vai hihi?
1 2 3 4 5
poppamies
03.11.2005 22:56:34

Tunpuh
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti!
hollstro
03.11.2005 23:18:42

Piuhat, soundit ja kajarit (isäukon lanseeraama lausahdus).

Näin on. Tämä jo vuonna 1978. Isukilla tuli mitta täyteen kun me ei muusta puhuttu. Koulua olis muka pitänyt käydä. Meillä oli mielessä rokimmat jutut.

Ite kuitenkin tykkään että sellainen vähän tumppu saudi joka tulee sisään ajetuista roundwoundeista on paras. Todella tumppu on ihan hanurist ja sitten se uusien kielien kilinä on uranuksest.
NYdoll
03.11.2005 23:38:04 (muokattu 03.11.2005 23:38:24)

Kyllä mut voi laskee melkein tonne tumputtelijoiden puolelle. Tajusin tänään niissä "kolinareeneissä", et mun kielet on noin vuoden vanhat ja alkaa olla aika mustat tietyiltä osin. Eli ei niistä saa hi-fiä vääntämälläkään. Nauhattomassa on sit flätit, jotka oon omistanu pari vuotta. Niin ja diggailen kyllä enempi sellasta tumppumatskua.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Tolppa
03.11.2005 23:44:25

Dumbbu.
- Rokkenroll pidentää murrosikää -
TommiW.
04.11.2005 00:11:06
Diggailen kyllä kovasti tumppusoundista ja itelläni oli joskus vanhassa passosa flätit kiinni, mutta kyllä mie pohjimmiltani hihi-soundin ystävä oon, son kiva kun on kolinaa ja kihinöitä.
"Veät LSD:tä ja korotat huonekorkeutta ni kylä lähtee!" -Seer-O
Johannes_t
04.11.2005 02:41:21

Pohjimmiltaan tää, lähinnä mnetissä versova, tumppu vs. hifi-asettelu on niiiiiiiin kapeakatseista ja syvältä, ettei sillä ole oikean elämän kanssa mitään tekemistä. Mielikuvaa mielikuvan perään ja ympäripyöreätä sanastoa jota jokainen tulkitsee juuri niin kuin itse haluaa.

Eiköhän se ole ihan selvä juttu, että soundi valitaan tilanteen mukaan, jos vaan olosuhteet antavat myöten. Siinä kohtaa ei omalla bassojumalalla ja soundimieltymyksellä ole juurikaan väliä, bändeissä kun yleensä on myös muita soittajia ja mielipiteitä.

Ja Pupen bändissä on niin kova rumpali, että alta pois. Terveisiä keikalta.
Karlsson
04.11.2005 08:28:54
Pohjimmiltaan tää, lähinnä mnetissä versova, tumppu vs. hifi-asettelu on niiiiiiiin kapeakatseista ja syvältä, ettei sillä ole oikean elämän kanssa mitään tekemistä. Mielikuvaa mielikuvan perään ja ympäripyöreätä sanastoa jota jokainen tulkitsee juuri niin kuin itse haluaa.

Eiköhän se ole ihan selvä juttu, että soundi valitaan tilanteen mukaan, jos vaan olosuhteet antavat myöten. Siinä kohtaa ei omalla bassojumalalla ja soundimieltymyksellä ole juurikaan väliä, bändeissä kun yleensä on myös muita soittajia ja mielipiteitä.

Ja Pupen bändissä on niin kova rumpali, että alta pois. Terveisiä keikalta.

Joojoo, tää on vaan kallup siitä mihin porukkaan itsensä mieltää ja erot saadaan kärjistämällä parheiten esille. Kun välillä pulpahtaa pintaan marttyyriasennetta jummasta kummasta leiristä tyyliin "nykyää saa vaa vetää tumpulla/hihillä ja muute o luopio-omo", niin saadaan nyt tietoon, että kuinka jyröäävä jumpikumpi porukka sitten on.

Ja kuten Rijopu tuolla kirjoitti, väririllit pois päästä tälläisissä.

Tilanne on siis tällä hetkellä: Tumppu 25 - Hihi 16.

Itsestään epävarmoja välimaaston pellejä löytyy 7 kipaletta.
moi
J.Hollström
04.11.2005 09:37:10
Kun välillä pulpahtaa pintaan marttyyriasennetta jummasta kummasta leiristä tyyliin "nykyää saa vaa vetää tumpulla/hihillä ja muute o luopio-omo", niin saadaan nyt tietoon, että kuinka jyröäävä jumpikumpi porukka sitten on.

Aivan turha yrittää leimata meikämulukkuu miksikään marttyyrikisi minkään asian puolesta. Jokainen saa vetää tumppuun niin paljon kuin haluaa. Olen joviaali luonne jolla on vaan jyrkät mielipiteet ja sanon ne täällä niinkuin ajattelen.
Jukka Hollström
Kosmonautti
04.11.2005 09:45:21
Tumputtaja
Karlsson
04.11.2005 11:35:11
Aivan turha yrittää leimata meikämulukkuu miksikään marttyyrikisi minkään asian puolesta. Jokainen saa vetää tumppuun niin paljon kuin haluaa. Olen joviaali luonne jolla on vaan jyrkät mielipiteet ja sanon ne täällä niinkuin ajattelen.

Ei mun tartte yrittää, johan sä leimasit itte ittes.

Hihistelijä! Lälläläläää!
moi
MPU
04.11.2005 12:31:42
Olen mieltynyt lyhytskaalaiseen flättikielillä joten kai tumppu. Tosin aika kirkas soundi noista D'Addarion Chromeista vielä lähtee.
Marko
Keny
04.11.2005 12:39:53
Ei mun tartte yrittää, johan sä leimasit itte ittes.

Hihistelijä! Lälläläläää!

kukahan sano et tumpistit on wähemmistö.Kato ny tilannetta.Ni.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
04.11.2005 12:47:04
kukahan sano et tumpistit on wähemmistö.Kato ny tilannetta.Ni.

No ei tossa voi reiilusta enemmistöstäkään puhua. Vai?
moi
hemmo
04.11.2005 12:51:13

Munsta säröhemmo, niinko mie, ei kuulu tumppuihin eivätkä hifeihin. Välimallin jätkä siis.
"Sadowsky - Almost not a peace of shit" - Sam Other
markotetri
04.11.2005 13:29:07
Mää tykkään hihistä...

Yleensä on paljon helpompaa ottaa sitä ylimääräistä kihinää pois (tone, soittotatsi...) kuin haalia sitä jostakin lisää jos tarvii. Kumminkin vedän sormilla ja siinä on aika helppo ottaa tuoreista kielistä irti juuri se soundi minkä haluaa.

Niin, ja vielä miksaajana olen sitä mieltä, että uudemmista kielistä on helpompi tehdä selkeä ja erotteleva soundi yleisölle. Ni.

Onhan se tosin perin ikävää, jos soundi on niin selkeä, että täytyy soittaa tarkasti ja pitää artikulaatiosta huolta... (Nännännää, siitäs saitte!)
Artificiality is normal to the medium.
Khittix
04.11.2005 14:10:31
Tumppu on jees. Kielet tosin vaihtuu sillon, kun ne menee ihan totaalisen tukkoon.
Uusien kielien kolinaa taas ei kuuntele pirukaan.
Elikkäs kait se enememmän on tota tumppuosastoa sitten.
pardy
04.11.2005 15:07:07

Noh, ite en tiiä. Tykkään semitumpusta, eli ei ihan uusista kielistä, mutta koska kalusto muuten on tonne hifin suuntaan vähän kallellaan niin se siis.
BassBeast
05.11.2005 22:38:56

Parhaat soundit lähtee vanhoista roundeista. Niillä on mukavin soittaa kunhan niissä vaan säilyy se soitettavuus. Joskus on kielet ollu niin täynnä p*skaa että ei niillä ole voinut kuin heittää vesilintua. Joskus on kyllä tuntunut se uusien kielien soundi hyvältä, mutta nykyään nimenomaan kielien puolelta se sdumbuh on parempi. Nimittäin kun nuo Aria Pro II ja SWR on semmosia kolisijoita keskenään että ei paremmasta väliä. Pedaalin kanssa saa kyllä hyvät soundit ilman hirveitä nuppien vääntöjä. JEs, ja nyt kattomaan deep blue sea. On VaRmAan HyVä KuVa. Wau, naisia bikineissä!
Kato Sauli terve! Mitä prinssinakki?
pasikaikkonen
06.11.2005 00:03:09

Tilanne on siis tällä hetkellä: Tumppu 25 - Hihi 16.

Itsestään epävarmoja välimaaston pellejä löytyy 7 kipaletta.

Tzäp !
jahas että vain yksi vaihtoehto on hyvä... selvää ahdasmielisyyttä ilmassa :)
TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
NYdoll
06.11.2005 00:12:14

Oli muuten aivan hirveetä soittaa noita Fenderin flättejä sisään. Ne kolis uutena pahemmin, ku nyt Tokaissa olevat rotosoundin swingbassit, jotka on kuiteski roundit.
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)