Aihe: Bassosi
1 2 3 4 5
VilleKoo
03.11.2005 09:28:59 (muokattu 03.11.2005 10:24:17)
Pitääkö munkin lisätä beissi tänne, vaikka en suoranaisesti basisti ookkaan:

Jak:in tekemä telecaster basso, lyhyellä skaalalla.
-Loistava soundi, kuulostaa presarin ja nauhattoman sekotukselta.
-Istuu käsiin ja syliin hyvin.
-Lyhyt skaala sopii käteen paremmin kuin hyvin.
VilleKoo
03.11.2005 10:23:30 (muokattu 03.11.2005 10:23:58)
sori, tuli tuplat
JK
03.11.2005 10:38:37
Laitetaan nyt tänne kuitenkin...

Viis kappaletta nelikielisiä on tällä hetkellä.

1. Telecasterbass by Matti Nevalainen. Tää on punainen Selluloidipinnalla. Oli pitkään Kitarapajalla myynnissä. Kävin säännöllisesti kattelemassa kuvaa, kunnes hinta putos sopivasti ja kävin hakemassa pois.

Leppärunko, vaahterakaula, otelauta ebeniä.
Body on ihan suora (ei Contoured), pieni lapa. Eli ihan perinteisen Telecasterbasson kopio.
Mikkinä Nevalaisen oma tuplakelainen Singlecoil- runkoon käämitty.

Tasapainoinen ja hyvä soitin. Botneakin löytyy sopivasti tuosta mikistä.

2. Warmoth Jazz Bass, blonde
Tää oli torilla myynnissä pariinkin otteeseen. Ihme ettei kukaan aikaisemmin ostanut. Laadukkaista Jenkkiosista koottu.

Leppäbody, vaahterakaula, vaahteraotelauta.
Mikkeinä P/J/J eli Jazzmikitys johon lisätty kaulalle vielä P-mikki. EMGn aktiivisetti. (VOL/VOL/VOL+ stäkätty bass/trebleboost/cut)

Vaihdoin plexin helmiäseksi ja laitoin uuden kromatun Jackplaten. Alunperin oli varustettu mustalla plexillä, jossa oli myös potikat kiinni.

Soundimaailma laaja, löytyy joka lähtöön. Hyvä Jazzari.

3. Jerry Jones Singlecut Shorthorn.
Lyhytskaalainen Danon "kopio"
Jenkeissä käsityönä tehty, kevyt, kahdella Lipstick- mikillä varustettu.

Aluksi katselin hiukan alta kulmien, mutta mikä soitettavuus ja SOUNDI!

Tällä on tullut vedettyä nyt kolme viimeistä keikkaa ja aina vaan paremmalta tuntuu.

Eli nämä kolme ovat hyvin erilaisia soittimia, mutta näistä on hyvä tilanteen ja tarpeen mukaan valita sopivin mukaan.

4. Hagström HBII
Ruotsalainen ritsa. Tästä ei ole paljon kerrottavaa

5. Washburn XB 200.
Japanilainen ritsa. Lähinnä emännän käytössä.
"Koirani ovat kaikkiruokaisia ja pitävät erityisesti pienistä lapsista"
Pentinpuro
07.11.2005 17:38:30

ESP Jazz Bass 400 series, jotain vuosimallia 80-luvun loppu. Olen vaihtanu siihen kaulamikiksi aikoinaan Seymour Duncanin Quarter Pounderin. Aika tyypillinen jazzin soundi, mutta kuitenkin muhkea. Yläpäätäkin löytyy uusilla kielillä riittävästi. Voi tarjota huoletta sormia ynnä peukkua, aina toimii. Jykevä jenkkikampe ja sanalla sanoen TYÖKALU.
Nieby
08.11.2005 08:29:18
mulla on ibanez gsr180... ite tykkään kovasti.. no, kokeneemmat! kertokaa mielipide ibastani!!!
Nieby
08.11.2005 08:31:38
ostan vuoden päästä uuden basson..budjetti n.1000€ antakaa ehdotuksia merkistä ja mallista!!
Wil-J
08.11.2005 21:46:51
ostan vuoden päästä uuden basson..budjetti n.1000€ antakaa ehdotuksia merkistä ja mallista!!

Vitsikästä.
Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986.
Typhus
09.11.2005 12:16:22
Warwick Streamer STD 5-kielinen:

-Tuli tehtyä koko kesä töitä ja nurmikkoa leikattua talvellakin että sai rahat kokoon aikoinaan vuonna -01
-Tykkään saundista
-Sopii käteen.
-Se on Warwick!
-Ja tän kans on koettu vaikka mitä yhdessä joten vielä tunnearvokin on kova!

Yamaha Attitude Ltd II (Billy Sheehan Signature):
-No hei! se on Presari potenssiin 100!
-Sopii mun lookkiin kuin nyrkki Pi**uun!
-"Growli" on upea!
-Miinuksena on ainoastaan että slappi on hieman hankalaa ja liian rokki saundi kevyeen musiikkiin mun mielestä ;(
"Play with your soul, Not only with your hands"
TommiW.
09.11.2005 16:54:00
Sopii mun lookkiin kuin nyrkki Pi**uun!

Öh. Minen halua kuulla :D

Ohan toi jammu kova. Vittu ku menin myymään :D
"Veät LSD:tä ja korotat huonekorkeutta ni kylä lähtee!" -Seer-O
okoranta
09.11.2005 17:22:18 (muokattu 10.11.2005 10:18:28)

Viikko sitten Torilta mukaan tartuttunut Aria Pro II RSB-800

arvio tulee kahden kuukauden ja 29 päivän päästä :)
"Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää"" -Olavi- Osta multa basso
Samu S.
09.11.2005 17:28:31
Huonoja puolia ei ole tullut vielä vastaan

Viikossa? No on sen sitten oltava hyvä.
"Kuuntelen perseellä." -Sam Other | Käytä Operaa.
okoranta
09.11.2005 17:34:46

Viikossa? No on sen sitten oltava hyvä.

Häh?? Oliko siinä lauseessa jotakin vikaa? huh huh..
hemmo
09.11.2005 19:37:26

Häh?? Oliko siinä lauseessa jotakin vikaa? huh huh..

No, katsos kun meillä on täällä semmoinen kirjoittamaton 3 kuukauden koeaika uusissa leluissa, että sitten vasta saa antaa täyden arvion. Niinko.
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
okoranta
09.11.2005 19:41:22

No, katsos kun meillä on täällä semmoinen kirjoittamaton 3 kuukauden koeaika uusissa leluissa, että sitten vasta saa antaa täyden arvion. Niinko.

Ilmankos, noudatetaan tästä lähtien :)
Nieby
11.11.2005 15:10:20
mistä kohtaa bassoa se kieltenkorkeus mitataan??? tai jos joku tietää ni kui korkeella ne on ibenez gsr180??? mun mielestä ne on aika korkealla.. ja paljo on korkeus muiden bassoissa?
oltsi88
11.11.2005 15:19:14

Uuuuh, tänään tuli itsellenikin sitten uusi basso vanhan ritsan tielle. Nämlich Dean Edge Pro, 5 kieltä, Neck-thru-body, Emg mikit + elektroniikka yms. kivaa... Aivan ykkösbasso, murinaa lähtee todella hyvin ja b-kieli on järee. Työn jälki on todella hyvää ja maali / lakkaus on erinomainen.

Kehun lisää kun 3kk karenssiaika on ummessa. Mutta ensisilmäyksellä mainio soitin.
J.Hollström
11.11.2005 15:20:44
mistä kohtaa bassoa se kieltenkorkeus mitataan??? tai jos joku tietää ni kui korkeella ne on ibenez gsr180??? mun mielestä ne on aika korkealla.. ja paljo on korkeus muiden bassoissa?

Kielten korkeus ei ole bassospecifinen juttu, vaan säädettävissä oleva asia. Mittaus voidaan ottaa vaikka siitä 12. nauhan korkeudelta. Esim. nauhan ja kielen alareunan taso, joku 4-6 mm on kai aika yleinen. Kielten korkeus on aika paljon makukysymys. Kuitenkin kielet kannattaa olla sen verran korkealla, että ne ei räpise nauhoja vasten kun soitetaan.

Lukaseppa vaikka toi Samin bassonsäätöjuttu ihan vaikka alkuun.
http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=610
Jukka Hollström
Nieby
12.11.2005 08:37:40
millä puhdistatte bassonne? mulla kävi eile niin että kaveri purskautti kaljat basson bodylle ja jäi sellaset rumat jälet? jos ei oo mitää ainetta mil se lähtee, ni kamu pääsee käymää soitinmaalaamossa..
J.Hollström
12.11.2005 09:24:58
millä puhdistatte bassonne? mulla kävi eile niin että kaveri purskautti kaljat basson bodylle ja jäi sellaset rumat jälet? jos ei oo mitää ainetta mil se lähtee, ni kamu pääsee käymää soitinmaalaamossa..

Ihan kostea rätti jossa voi olla jotain yleispuhdistusainetta käy puhdistamiseen. Enpä usko että olutläikät vaatii maalamolla käyntiä.
Jukka Hollström
Nieby
12.11.2005 10:24:42
Ihan kostea rätti jossa voi olla jotain yleispuhdistusainetta käy puhdistamiseen. kiitos
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)