Aihe: minkä basson(ja) omistatte?
1 2 3 4 522 23 24 25 2659 60 61 62 63
Typhus
20.08.2009 17:24:03
Pitääpä listata kanssa:

-Fender MIJ '75 reissue jazz bass vuodelta '86
-Fender Urge II Stu Hamm siganture
-Fender CIJ '62 reissue PJ-basso
-MPU custom 5-kielinen single-cut
-MPU custom 6-kielinen single-cut
-Käppi 5-kielinen nauhaton
-NS Design Wav sähkökontra
-Carvin LB70 vuodelta '88 (eka basso)
-Harley benton akustinen nauhaton "nuotiobasso" (siis jos puut on lopussa)
J.Hollström
20.08.2009 18:06:43
Typhus: Pitääpä listata kanssa:

-Fender MIJ '75 reissue jazz bass vuodelta '86

Tehtiinkö tohon aikaan jo noita '75-reissueita? Ootko vilikassu onko kaulanpäässä mitään leimoja?
Walker
20.08.2009 18:20:01
Ibanez GSR200, vm 2009. Pitääne ostaa parempi kunhan opin soittamaan kunnolla.
Ei skulaa ni ei skulaa.
Jussi70
20.08.2009 18:33:34

2541: Oho, noita ei taida montaa Suomessa olla. Yhdellä vai kahdella mikillä ja onko ihan nelikielinen? Kutosia ja kasejahan tekivät myös.

Ultimaattinen Shergold olis tietysti kakskaulanen bassolla ja 12-kielisellä kitaralla ala tiedätte-kyllä-kuka.

http://www.shergold.co.uk/gallery.html?item_id=42

Soitin Laineelta ostettu 80-luvun alussa, myöhemmin mikki vaihdettu EMG-aktiivi humbukkeriin. Lakat haljennut kuten näissä "pitää olla".
Alkuperäinen stereomikki ja tallasuoja jossain hyvässä tallessa!?

Jussi
www.boumen.com
2541
20.08.2009 18:45:27 (muokattu 20.08.2009 19:00:27)

Niin, eikös toi stereomikki toiminut, että E- ja A- kielet omaan kanavaan ja D- ja G- omaan? Ei kovin käytännöllistä tosiaan, eli ei ihme, etä mikki vaihdettu.

E: Näinhän se menikin:
"The stereo effect is derived by putting the pickup coils under the first and second strings on one channel and the third and fourth the other half of the pickup. The main drawback with this arrangement is that in mono mode, the two halves of the pickup are connected in parallel, giving very low output. Common owner alterations to the electronics are to add a toggle switch to flip between parallel and series connection of the windings, and a second switch to bypass the tone and volume network."

http://www.shergold.co.uk/models.html#Marathon
Typhus
20.08.2009 19:33:14 (muokattu 20.08.2009 19:34:02)
juki68: Tehtiinkö tohon aikaan jo noita '75-reissueita? Ootko vilikassu onko kaulanpäässä mitään leimoja?

No en tiiä onko tuota myyty tolla "75-reissue" nimellä, mutta 75 jazziltahan se näyttää. Ja sarjanumerosta sai jo selville että on '86. Eli basso on "Made in Japan" (ei crafted in japan) ja sarjanumero on A+6 numeroa eli tän sivun ja parin muun mukaan on 85-86: http://kenji-cij.blogspot.com/2009/06/fender-japan-serial-numbers.html
'82 alettiin tekeen Fender japan bassoja joten toi on aika alkupäästä. Tuli mullekki toi vuosi yllärinä mutta näköjään se näin on :)
Jussi70
20.08.2009 19:39:59

2541: Niin, eikös toi stereomikki toiminut, että E- ja A- kielet omaan kanavaan ja D- ja G- omaan? Ei kovin käytännöllistä tosiaan, eli ei ihme, etä mikki vaihdettu.

E: Näinhän se menikin:
"The stereo effect is derived by putting the pickup coils under the first and second strings on one channel and the third and fourth the other half of the pickup. The main drawback with this arrangement is that in mono mode, the two halves of the pickup are connected in parallel, giving very low output. Common owner alterations to the electronics are to add a toggle switch to flip between parallel and series connection of the windings, and a second switch to bypass the tone and volume network."

http://www.shergold.co.uk/models.html#Marathon

Jepulis, just noin se toimi. Soundi parani huomattavasti mikin vaihdon jälkeen.
Ei oo muuten toista tullut vastaan!
www.boumen.com
banzai
20.08.2009 21:30:57
Fender Custom Shop '64 Relic Jazz Bass
Fender American Vintage '57 Precision Bass
Fender '51 Reissue Precision Bass MIJ

Siinä kova kolmikko, kaks viimeistä torilla myynnissä, jos vaik toisen pistäis lihoiks. Ei vaan osaa päättää kummasta mielummin luopuis, hyviä yksilöitä ja eri jutut kummassakin kiehtoo. Onpas noita muuten tällä hetkellä vähän... :)
Lapis
20.08.2009 21:50:33
En varsinaisesti ole basisti mutta tänään menin ja ostin Washburn Taurus T25:n. Loistava vehje! http://www.washburn.com/basses/taurus-series/
How do we know he's not Mel Tormé?
omarklah
20.08.2009 22:26:18

Minäpä ostin kakkospassoksi jäsen Mase:lta Squierin kiinanpresarin. Kyllä sillä keikat tarvittaessa soittelee.
Ekstiätuanoikato...
ossip
28.08.2009 15:23:49
Tuli ostettua hetki sitten tuo omasta kuvasta löytyvä vehje. Aivan loistava basso kaikin puolin. Nevalaisen veistämä runko ja kaula on japanilaisesta 90-luvun Jazzista.

Toisena bassona sitten edelleen OLP musarikopio, johon asennettu Duncanin mikki ja ehdat musarin aktiivielektroniikat. Hyvä basso sekin.
BW
09.09.2009 14:57:45
Löytyyhän niitä;

- Palkintobasso Hagström HB-4, mukava soittaa ja monipuoliset soundit, mutta elektroniikka meinaa välillä pettää.
- Ekana bassona Squier P-bass, joka osottautui todella hyväksi yksilöksi, on vieläkin treenikämpällä ykkösenä! modauksiakin tehty.
- Pienestä mielijohteesta ostettu 8-kielinen ESP LTD FM-208, seisoo melkeen käyttämättömänä nurkassa. ei ole enää tarvetta niin muhkealle soundille.
- Ykkösbassona parhain koskaan soittamani beissi, todella hyvä yksilö jenkki Fenader presari! vm. 2007, ja parantunut vaan kokoajan :) I Love It!
Iskän tyttö.
Björn E. Borg
09.09.2009 15:13:05
Mulla on Fender American Highway Jazz Bass vlta 2004.

Sitten on ollut meillä säilytyksessä meidän kitaristin Yamaha SB7A vlta 1970.

Toi Fender on ihan hyvä basso, pari vuotta vanha, mutta nyt mä olen tajunnut sen, että vois olla parempikin. Tuossa mallissa ei mene kielet rungon läpi ja nauhat on oikeastaan turhan karheat (pitäisi kiillotuttaa). Sitten kaularautaa joutui veivaamaan ensimmäisen talven aikana. Liekö normaalia vai ei, vähän pelotti kun ei tiennyt mikä siihen meni yks kaks, mutta nyt se on ollut rauhallinen.

Kyllä mä ihan innoissani olen tästä soittimesta. Tuo himmeä lakkaus on minun makuun ja kaulassa on sen vuoksi myös hyvä tuntuma.

Jazz-basso sopii meidän bändiin koska on trio, mutta kun olen ollut isommassa bändissä niin on vähän ruikutettu saundista joskus.

Tuo Yamaha on kyllä perverssin näköinen, ja hiukan etupainoinen, mutta hienoa tämmöistä on soitella. Vintakea vintakea...

Kunnostin sitä juuri tuossa pari viikkoa sitten, laitoin tallaa vähän paremmin ojennukseen (siinä on sirisevät tallapalat), putsasin sonnat otelaudasta pois ja löysäsin kaulaa. Pitäisi vähän vielä yrittää joku päivä putsata noita potikoita. Nauhat pitäisi kyllä vaihtaa.

Mutta aikamoinen funkkikone tämä on. Tosi hyvä soitin, kuten Yamahat useimmiten on.

On mullla ollut joskus jotain EKOja, mutta olen "hukannut" ne. Neck-thru-basso kiinnostais ehkä joskus hankkia.
Jyrz
11.09.2009 04:06:39
Tokai Jazz Bass, Made in Japan. Perusbasso, ja riittää pitkälle. Japanissa tehdään nykyään TODELLA laadukasta jälkeä. Niin soittimessa kuin soittimessa. Esim. puhaltimissakin Yanagisawa, Miyasawa. Ei tartte huolehtia soittimen laadusta kun se on sormiin tuntuvaa. Kestää varmasti vertailua!!
juici
13.10.2009 18:00:11

Epiphone Thunderbird IV lähti uudelle omistajalle ja tilalle tuli Fenix Jazz Bass a.k.a. Hile.
Kruunaus-Jenkka
JartZA
13.10.2009 19:11:13
Perheenlisäystä tullut, eli nykyään löytyy:
-Rickenbacker 4003
-Sandberg Calfornia PM-5
-Yamaha RBX 374
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
punkkari93
16.10.2009 02:25:17
Danelectro Dano 63 long scale. Eka ja täälä hetkellä ainoo instrumenttini..
zxcasdqwe
16.10.2009 08:34:35
Typhus: Pitääpä listata kanssa:

-Harley benton akustinen nauhaton "nuotiobasso" (siis jos puut on lopussa)

Toi oli oikeasti hauskin juttu mitä mä olen lukenut pitkään aikaan. Aamun väsymyksellä saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa.
"If you cant reach the stars, try the boobs."
oh2lcq
17.10.2009 21:49:14
Juu

Itse kasailin Precisionin näköisen vehkeen.
Ameriikasta tilasin puuosat ja muut osteskelin
ympäri suomea.
Gotoh talla, Mighty Miten kiristimet.
Satula levytukusta. Mikit aktiivi Reflex P ja J
Fenderin potikat
Kielet B (130) ,E, A ja D
Itsevalaiseva maali vaalean vihreä Pirkanmaan väristä
27 kerrosta pohja, pinta ja lakkaa yhteensä.

Hyvin on pelittänyt.
Precisionin kaulaleveys tuntuu mukavammalta kun
sormet on kun talousnakkeja.

Roude 53v
Seba
18.10.2009 12:28:05 (muokattu 18.10.2009 12:28:51)

Pientä päivitystä.

Jazzari mennyt puis.

Tällä hetkellä
Gibson Thunderbird -97
Ibanez gsr 200 retrottuna -98
Wolf S3 läpikaula nelikielinen -08
Wolf ASH8 8-kielinen läpikaula -09

Tekemätön DIY presari odottelee vuoroaan.

Tulossa jotain räyhäkkää jos customointisuunnitelmat toteutuu..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)