Keny 02.01.2007 12:35:50 | |
---|
Voi olla et oon ihan hakusessa mutta kun kerran on säädetty intonaatio niin se on siinä ja jos nain ei ole niin outo sitte ton AV:n systeemi.Pitäis tutkia.Ainoo mitä ite oon säädelly on kaula kun intonaatio on kerran säädetty. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
balzary 02.01.2007 12:37:24 (muokattu 02.01.2007 12:37:50) | |
---|
Voi olla et oon ihan hakusessa mutta kun kerran on säädetty intonaatio niin se on siinä ja jos nain ei ole niin outo sitte ton AV:n systeemi.Pitäis tutkia.Ainoo mitä ite oon säädelly on kaula kun intonaatio on kerran säädetty. Samanlainen ratkaisuhan on esim akustisissa kitaroissa. Tallan toimivuutta saa tulla paikan päälle ihmettelemään. |
J.Hollström 02.01.2007 12:39:23 | |
---|
Voi olla et oon ihan hakusessa mutta kun kerran on säädetty intonaatio niin se on siinä ja jos nain ei ole niin outo sitte ton AV:n systeemi.Pitäis tutkia.Ainoo mitä ite oon säädelly on kaula kun intonaatio on kerran säädetty. Pätenee silloin kun kielisetti ja vire pysyy vakiona. Viimeksi kun vaihdoin bassoon kielet, sain säätää intonaatiota monta kierrosta että tuli tarkalla mittarilla kondikseen. |
Keny 02.01.2007 12:41:41 | |
---|
Samanlainen ratkaisuhan on esim akustisissa kitaroissa. Tallan toimivuutta saa tulla paikan päälle ihmettelemään. Näin muuten on noissa mun aksuissa sekä aksubasossa.AV.n systeemi on kyllä tuttu mulle.Oliks tossa se piezzo mikki ja? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keny 02.01.2007 12:44:20 | |
---|
Pätenee silloin kun kielisetti ja vire pysyy vakiona. Viimeksi kun vaihdoin bassoon kielet, sain säätää intonaatiota monta kierrosta että tuli tarkalla mittarilla kondikseen. Menee tietty aiheen ohi mutta en ole ite säädelly vaikka setin paksuus vaihtelis.Musta toka oktaavin jälkeen kaikki äänet on snadisti poskellaan vaikka kuinka säätäis mittarin kanssa.Ehkä se mittari just ei oo se mitä ihmisen luonnollisesti pitäis kuulla. Mutta juu.Tää oli AV keskustelu:) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
J.Hollström 02.01.2007 12:48:12 | |
---|
Menee tietty aiheen ohi mutta en ole ite säädelly vaikka setin paksuus vaihtelis. Olen havainnut samaa, ettei ole paljon säädelty kun olen hankkinut soittimia käytettynä, intonaatiot ihan poskellaan. |
balzary 02.01.2007 12:50:36 | |
---|
Olen havainnut samaa, ettei ole paljon säädelty kun olen hankkinut soittimia käytettynä, intonaatiot ihan poskellaan. No, tossa bassossa on vähemmän muuttujia, ei voi käyttäjä säätää yksittäisiä kieliä miten sattuu :) Keny: Piezo löytyy, kiva lisä perussoundiin kun sitä vähän heittää mukaan. |
Keny 02.01.2007 12:53:35 | |
---|
No, tossa bassossa on vähemmän muuttujia, ei voi käyttäjä säätää yksittäisiä kieliä miten sattuu :) Keny: Piezo löytyy, kiva lisä perussoundiin kun sitä vähän heittää mukaan. Juu.Eikös tossa ole sama systeemi kun siinä vitosessa mitä sillon koululla testailin. Intonaatio säädetään lennosta keikan aikana bendaamalla:) Ainakin se 5AV oli ihan kohillaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
rijopu 02.01.2007 12:53:38 | |
---|
No, tossa bassossa on vähemmän muuttujia, ei voi käyttäjä säätää yksittäisiä kieliä miten sattuu :) Kai toi talla on kuitenkin irtonainen, eli liikuteltavissa? Jos on, niin hyvä, kun kyllähän sillä saa jo passattua intonaatiota, ja jos tohon tallaan on viistetty oma "oletus-intonaatio" niin paranee entisestään. |
balzary 02.01.2007 12:57:51 | |
---|
Kai toi talla on kuitenkin irtonainen, eli liikuteltavissa? Jos on, niin hyvä, kun kyllähän sillä saa jo passattua intonaatiota, ja jos tohon tallaan on viistetty oma "oletus-intonaatio" niin paranee entisestään. Intonaatio on nyt kohdallaan, eli "oletukset" kaiketi kunnossa. Samanlainen talla kuin Kenyn testaamassa 5-kielisessä padaukkibassossa. |
rijopu 02.01.2007 13:01:37 | |
---|
Intonaatio on nyt kohdallaan, eli "oletukset" kaiketi kunnossa. Samanlainen talla kuin Kenyn testaamassa 5-kielisessä padaukkibassossa. Nii siis onko se talla irtonainen? Ja onko siinä joka kielelle omat uraukset "oletusintonaatioksi"? Ihan mielenkiinnosta. |
balzary 02.01.2007 13:05:45 | |
---|
Nii siis onko se talla irtonainen? Ja onko siinä joka kielelle omat uraukset "oletusintonaatioksi"? Ihan mielenkiinnosta. Irtonainen vissiin irtoaa bassosta, jos kielet ei ole kiinni? Siinä tapauksessa ei ole irtonainen talla. Urat pitänee tsekata, kun kerkeää. |
J.Hollström 02.01.2007 13:22:08 (muokattu 02.01.2007 13:22:33) | |
---|
Intonaatio on nyt kohdallaan, eli "oletukset" kaiketi kunnossa. Eli se on säädetty tuuttiin. Mullon yksi kaveri joka on kova värkkäilemään kitaroiden kanssa (säätää mm. Dave Lindholmille skitat) ja uhosi, että hän kun säätää kitaran, niin tallapalojen tilalle voi laittaa vaikka rautanaulan ja intonaatiot ja kaikki on kohdallaan. Kyseessä on umpisavolainen vanhempi soittaja ;o). |
absqua 02.01.2007 14:42:34 | |
---|
Menee tietty aiheen ohi mutta en ole ite säädelly vaikka setin paksuus vaihtelis.Musta toka oktaavin jälkeen kaikki äänet on snadisti poskellaan vaikka kuinka säätäis mittarin kanssa.Ehkä se mittari just ei oo se mitä ihmisen luonnollisesti pitäis kuulla. Ei sitä mittarilla kannatakaan säätää vaan kuuntelemalla keskenään vireeseen säädettyjen kielien välisiä intervalleja (esim vapaa d ja g-kieleltä siihen päälle a tai d tai f# jne. Niistä sitten leivotaan intonaatiota säätämällä mahd hyvä kokonaisuus). Kyllä ne 2.oktaavin yläpuolisetkin nauhat vireeseen saa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 03.01.2007 09:50:01 | |
---|
Ei sitä mittarilla kannatakaan säätää vaan kuuntelemalla keskenään vireeseen säädettyjen kielien välisiä intervalleja (esim vapaa d ja g-kieleltä siihen päälle a tai d tai f# jne. Niistä sitten leivotaan intonaatiota säätämällä mahd hyvä kokonaisuus). Henk. koht. säädän kaikki ritsat mittarilla tuuttiin, helppoa, nopeaa ja toimivaa. Niin kultakorva en ole, että alkaisin em. menetelmällä leipomaan. |
Jona 20.01.2007 15:51:44 (muokattu 20.01.2007 16:11:40) | |
---|
Noni, tilattu on basso 29 frets 32" scale Kahler tremolo EMG electronics Mahogany center, flamed maple back, ovangkol top Neckthrough, 7pcs maple/bubinga /w ebony fretboard Wenge knobs Tästä pohja muodolle, pienillä muutoksilla että yltää ylimpiin nauhoihin... 1080e + Kahler jonka tilasin, toimitus suoraan Tsekkeihin. http://www.avbasses.cz/5boah.htm Tuolta kuvaa luonnoksesta jonka Ales lähetti... http://jona.pp.fi/Pics/Image2.jpg Pääsee vanha kammellinen Warwick eläkettä viettämään. -Jona |
PnukBassist 20.01.2007 22:04:52 | |
---|
Perkele. Kyllä se pitää jossain välissä saada itsekin säästettyä rahat tommoseen... Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
Ze Kink 20.01.2007 23:30:48 (muokattu 20.01.2007 23:59:13) | |
---|
Hmm.... paljollakohan tekisivät neckthru 7- tai 8-kielisen kitaran? Olen aina digannut hifibassojen ulkonäöstä.. |
balzary 21.01.2007 01:01:46 | |
---|
Hmm.... paljollakohan tekisivät neckthru 7- tai 8-kielisen kitaran? Olen aina digannut hifibassojen ulkonäöstä.. Todennäköisesti suht samoissa hinnoissa pyörii kuin nuo bassotkin. Onhan tuolla sivuilla esim Suomeen tehty vihreä baritonikitara. |
Ze Kink 21.01.2007 01:15:22 (muokattu 21.01.2007 04:01:07) | |
---|
Todennäköisesti suht samoissa hinnoissa pyörii kuin nuo bassotkin. Onhan tuolla sivuilla esim Suomeen tehty vihreä baritonikitara. Eli siis n. 1000e vai kuinka? Puista en vielä tiedä, mutta neckthru 27" skaalalla olisi varmaan kiva. Ehkä pitäisi pistää sähköpostia ja katsoa. E: Eli pistin sähköpostia ja katson. |